Fraser hekelt actie van Sparta-debutant: 'Gezegd dat dit een regel moet worden'

Fraser hekelt actie van Sparta-debutant: 'Gezegd dat dit een regel moet worden'

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 19:07zo 14-10-2018 om 19:07

Henk Fraser heeft geen goed woord over voor de schwalbe die Youssef El Kachati maakte tegen SC Cambuur. De aanvaller maakte zondagmiddag zijn debuut voor Sparta en pakte na de wissel de snelste gele kaart ooit vanwege een opzichte valpartij.

"Het was de slechtste schwalbe die ik ooit heb gezien. Hij was echt heel duidelijk. We moeten daar nog wat op oefenen", zegt Fraser tegen FOX Sports met een knipoog. "Ik heb ook bij de scheidsrechter aangegeven dat het meer dan terecht was. Het was zo duidelijk. Die moet je gewoon geven. Ik heb wel echt gezegd dat dit een regel moet worden. Dit soort schwalbes..Dat is net zo onsportief als iemand een tikkie geven."

Fraser wordt gewezen op het feit dat hij een keer een blessure van zijn doelman gebruikte om de boel tactisch op de rit te zetten. Dat was drie jaar geleden toen hij nog trainer was van ADO Den Haag. "Dat staat niet in de regels. Een schwalbe staat duidelijk in de regels, dus dat vind ik niet helemaal te vergelijken. Het blijft echter net zo onsportief. Het randje opzoeken? Ja eens, maar ik vind dat de scheidsrechter volledig in z'n recht staat."

Bekijk het moment hieronder (vanaf 1:20).

Plaats een reactie

Devoetbalgek +1046
zondag 14 oktober 2018 om 19:11
Henkie penkie smerma tenkie.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2627
zondag 14 oktober 2018 om 19:11
Buiten zijn schwalbe om die erg slecht was viel hij wel prima in. Ben zo blij met die jonge jongens die aan de hand van de iets oudere spelers enorm veel ervaring kunnen opdoen op deze manier. Drenthe en Veldwijk zijn belangrijk maar ook Duplan is bijvoorbeeld een speler met veel ervaring.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:11]
Vind ik leuk
Sheepdog +25
zondag 14 oktober 2018 om 19:21
Hele goede, snelle voetballer. Gaan we - als het goed gaat - veel plezier aan beleven. Jammer, dat Jong hem nu moet missen.
Vind ik leuk
mcmodd +26972
zondag 14 oktober 2018 om 20:23
Hele snelle schwalbe ook. Ik werd er misselijk van. Jammer voor de sport.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:08
vond wel meevallen, als iemand dit buiten de 16 meter doet is er niks aan de hand
Vind ik leuk
mcmodd +26972
woensdag 17 oktober 2018 om 11:03
Ja, toch gek dat hij dat dan binnen de zestien meter doet hè? Iets met een penalty versieren?
Vind ik leuk
Mari +12442
zondag 14 oktober 2018 om 19:38
Wat goed van jou zeg.
Als het minder opzichtig was zou je het dan ook zeggen
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 19:44
Die jongen kan zo invallen bij goede tijden slechte tijden . Wat een slechte acteur zeg. Ik denk dat hij wel een flinke toespraak van Fraser heeft gehad en meteen is genezen. Voetballend was hij een stuk beter en gaat zich mits hij niet meer gaat acteren in de basis spelen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3703
zondag 14 oktober 2018 om 21:24
Eerlijk antwoord... Niet dat i eromheen kon maar toch
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
zondag 14 oktober 2018 om 23:31
Weer zo'n jankert uit marokko. Of wilde deze wel voor zijn vaderland uitkomen?
Vind ik leuk
Echt? +5243
maandag 15 oktober 2018 om 06:53
Heel goed laten we dit topic een rascitische wending geven
Vind ik leuk