Van Hooijdonk: 'De Poule des doods in de Nations League is een zegen voor Oranje'

    Van Hooijdonk: 'De Poule des doods in de Nations League is een zegen voor Oranje'

    zondag 14 oktober 2018 om 22:29

    Pierre van Hooijdonk is blij met de nieuwe zakelijkheid die zijn intrede heeft gedaan bij het Nederlands elftal. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman onderscheidde zich zaterdag tegen Duitsland door toe te slaan in de counter.

    De traditionele Hollandse School is dan wel overboord gegooid, maar Van Hooijdonk heeft daar begrip voor. "Iedereen heeft nu wel geaccepteerd dat we het op een andere manier moeten gaan doen. We zijn niet meer in staat om, zoals vroeger, tegenstanders kapot te spelen, wat Duitsland de laatste jaren deed", laat de oud-spits zondagavond weten bij Studio Voetbal. "We moeten nederig zijn. We zijn gewoon ordinair gaan counteren, in de positieve zin van het woord."

    Dat Oranje met Frankrijk en Duitsland in de 'poule des doods' van de Nations League zit, is volgens Pi-Air dan ook een zegen. "Daardoor ben je vanaf de eerste wedstrijd al gedwongen om defensief te denken. De spelers realiseren zich: wij zijn geen wereldtop, dus dat zullen we moeten compenseren met een dosis arbeid. Als we nu weer met Zweden in een poule zouden zitten, zou iedereen weer denken: die rollen we wel even op."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Is Oranje er op het EK van 2020 wel bij?

    (4351 stemmen)

    Plaats een reactie

    3Bier +9780
    zondag 14 oktober 2018 om 22:33
    Er gebeuren rare dingen de laatste tijd. Nederland wint met 3-0 van Duitsland en ik ben het eens met Pierre. Moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14450
    maandag 15 oktober 2018 om 03:40
    Dus omdat je 1x wint van Duitsland moeten we maar gaan counteren. Leuk dat we nu goed weg kwamen maar dit had heel anders kunnen aflopen. Pierre doet nu net alsof de oplossing gevonden is voor het kwaliteitsprobleem maar dat is het niet.
    Vind ik leuk
    Jan1997 +120
    maandag 15 oktober 2018 om 06:46
    Één zwaluw maakt inderdaad nog geen zomer. Maar dit is juist wel de oplossing voor het gebrek aan kwaliteit. Er zijn zoveel landen, en clubs, die met deze stijl succesvol zijn.
    Zolang er geen betere spelers zijn wordt het de bus parkeren, hard werk en counteren.
    Vind ik leuk
    Mo +11698
    maandag 15 oktober 2018 om 07:30
    Het zijn vreemde tijden inderdaad
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:20
    Ja het is 8:19 en ik had in de trein van 8:07 moeten zitten, vreemde tijden ik dacht dat het nog maar 7:19 was.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    Pec010 +2094
    zondag 14 oktober 2018 om 22:34
    Helemaal mee eens. Eindelijk is het besef er dat je je gewoon moet aanpassen aan de tegenstander. Als die een stuk beter zijn zul je het achterin dicht moeten houden en toevallig staan daar nu ook nog de beste spelers.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4232
    zondag 14 oktober 2018 om 22:39
    PSV systeem alleen mis ik meer pressie op de helft van tegenstander vastzetten wat PSV veel doet....
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    3Bier +9780
    zondag 14 oktober 2018 om 22:45
    Nederland- Duitsland leek een beetje op PSV - Inter. Alleen nu wel met een goede keeper en verdedigers die kunnen verdedigen. En met een middenvelder die heerlijk kan voetballen en altijd vooruit wilt. Een een spits die wel zijn duels wint tegen zijn directe tegenstanders. Maar verder leek het inderdaad op PSV...
    Vind ik leuk
    Op afstand +682
    zondag 14 oktober 2018 om 22:48
    Wat een dom gelul
    Vind ik leuk
    3Bier +9780
    zondag 14 oktober 2018 om 22:51
    Inderdaad, dat is mijn punt.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:12
    ach ja , zolang PSV maar op koers ligt voor de enige hoofdprijs die een Nederlandse club kan halen , hoor je niemand in Eindhoven klagen denk ik
    overwinteren in de cl is namelijk geen prijs , een kampioenschap wel
    verder weet ik niet welke wedstrijd jij tegen Inter hebt gezien , maar PSV was zo slecht nog niet
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:40
    Ik ga ervan uit dat we in de toekomst tegenstanders wel weer kapot kunnen spelen, maar tot die tijd moet het dan maar even zo. Duitsland drukte Nederland bij tijd en wijle dan wel terug, maar echt gevaarlijk werd het ook niet.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4232
    zondag 14 oktober 2018 om 22:41
    Zou mooi zijn als er een kloon van Pierre in Oranje speelt.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:52
    Kloon van gullit hebben we al
    Vind ik leuk
    Op afstand +682
    zondag 14 oktober 2018 om 23:05
    Het is toch geen G- voetbal
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:52
    We zijn op de weg terug

    Vanaf nu niet meer nonchalant spelen
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:07
    Dat moet nu ff tegen de top landen, maar als alle talenten, Frenkie, De Ligt, Gravenberch, Kluivert etc midden 20 zijn gaan we gewoon weer spelen hoe het hoort! Hoog drukzetten en de tegenstander domineren!
    Vind ik leuk
    stratumseind +172072
    zondag 14 oktober 2018 om 23:15
    Frenkie, De Ligt, Gravenberch, Kluivert

    3 van de vier hebben niet eens 1 volle competitie in nederland gespeeld .
    Is het niet wat vroeg om dat dan te beweren?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11698
    zondag 14 oktober 2018 om 23:49
    Hij noemt alleen spelers van zijn eigen club, gelukkig kijkt Koeman verder
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 00:26
    Redan ook nog he
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:08
    Watn onzin. Van je eigen kracht uitgaan! Pi-air moet zn goverdomde bek houde! Ja normaal scheld ik niet en ben ik erop tegen. Maar sry ik moest het ff tegen deze idioterie van hem. Hij maakt ons kleiner als we zijn. Alleen omdat wen mindere jaren hadden of zullen hebben
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:09
    Deze beste man heeft toch geen enkel recht van spreken. Heeft enkel gefaald in Oranje en krijgt overal zendtijd en praattijd. Stop met deze overgewaarde pud voetballer te adoreren.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:09
    Waarom is Pierre van Hooijdonk nog steeds op televisie? Is toch totaal nutteloos?
    Vind ik leuk
    danny9874 +2353
    zondag 14 oktober 2018 om 23:09
    Beste redactie van VP, laten we de de nickname Pi-Air vanaf nu gewoon niet meer doen.... Hartstikke leuk natuurlijk maar ik gok er op dat de meesten hier dat nu wel weten....
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    zondag 14 oktober 2018 om 23:14
    De gedachte dat 'we Zweden wel even oprollen' is misschien zo gek nog niet gelet op de laatste wedstrijden tegen Zweden.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4062
    maandag 15 oktober 2018 om 08:04
    Maar gezien dat Zweden daarna op het WK zelfs de volgende ronde haalde, en wij er niet eens bij zaten, niet eens in de play offs hoorden, is die gedachte wel heeel gek.
    Sterker: erg overschat en oppertunistisch.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    maandag 15 oktober 2018 om 11:22
    Oprollen is inderdaad misschien wat opportunistisch, maar 'we' waren in het kwalificatietoernooi aantoonbaar beter dan Zweden en hebben dus inmiddels ook WK-deelnemer Duitsland opzij gezet met een duidelijke uitslag. Dus nee, niet erg overschat.
    Vind ik leuk
    hantayo +1089
    zondag 14 oktober 2018 om 23:21
    Ga naar de kapper. En houd je mond. Brrr.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1520
    zondag 14 oktober 2018 om 23:23
    Pierre is het nieuwe orakel denkt ie. Wat een zielige karikatuur van zichzelf. Ga naar NAC en verziek daar de boel.
    Vind ik leuk
    Sigma +2818
    zondag 14 oktober 2018 om 23:36
    Ik snap deze nation league niet helemaal...op basis waarvan speelt Nederland eigenlijk in A? Want in Nation League A spelen nagenoeg alle sterker landen...dat kunnen we over Nederland niet zeggen gezien de afgelopen jaren...
    Vind ik leuk
    Marco S +4734
    maandag 15 oktober 2018 om 00:25
    Dat wordt een top td bij NAC, hij ziet het zo goed.. ja toch persie?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    maandag 15 oktober 2018 om 00:42
    Is vooral een voordeel voor al die talenten!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 04:04
    Put your hands up for Pi-air
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 06:55
    De 1 is niet de andere wedstrijd , laten we dat aan Koeman over laten .
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 06:59
    Hollandseschool is onzin. Je moet winnen, men doet alsof counteren een vies woord is maar is net zo goed een systeem dat je moet kunnen beheersen. Frankrijk wereld kampioen maar is gewoon een counter ploeg. Speelde met 8 defensief ingestelde spelers. Je moet winnen men moet ook niet gaan doen alsof Koeman plotseling het uitgevonden heeft of hij de redder des vaderlands is. We zullen het nog zien op lange termijn.
    Vind ik leuk
    Mo +11698
    maandag 15 oktober 2018 om 07:30
    Countervoetbal in Nederland lijkt voor sommige wel schelden in de kerk.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:21
    Als ze dan voor het zingen diezelfde kerk uitgaan, blijft het in ieder geval bij sommigen ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws