Onthulling in Studio Voetbal: 'Belgische arbiters moesten hogere cijfers krijgen'
Club Brugge-trainer Ivan Leko met arbiter Bart Vertenten

Onthulling in Studio Voetbal: 'Belgische arbiters moesten hogere cijfers krijgen'

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 23:20zo 14-10-2018 om 23:20

De van fraude verdachte makelaar Dejan Veljkovic spoorde Belgische sportjournalisten aan om hogere beoordelingen aan scheidsrechters te geven. Sporza-commentator Peter Vandenbempt doet deze onthulling zondagavond in gesprek met Studio Voetbal.

De Belgische justitie pakte onlangs uit met de Operatie Propere Handen en zorgde voor een arrestatiegolf binnen de voetbalwereld. Volgens Vandenbempt zijn er ook enkele journalisten betrokken bij het schandaal. "Weliswaar vrijgelaten, maar wel in verdenking gesteld", aldus de Sporza-journalist. "Wat we hebben gehoord, is dat een aantal journalisten goede banden hebben met Veljkovic."

Vandenbempt meent dat de inmiddels gearresteerde Veljkovic ver ging om zijn doel te bereiken. "De journalisten zouden op restaurant zijn geweest en cadeaus hebben gekregen. En ze zouden de vraag hebben gekregen om hun quotering voor scheidsrechter Bart Vertenten (ook gearresteerd, red.) wat hoger te leggen dan ze eigenlijk van plan waren. Op zich een vreemde vraag. Als je van een makelaar een hoger cijfer moet geven aan één van zijn spelers, oké. Maar aan een scheidsrechter..."

Lees meer over:Jupiler Pro League

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +4082
zondag 14 oktober 2018 om 23:24
T zijn belgen he
Vind ik leuk
Wazedde? +133
zondag 14 oktober 2018 om 23:26
Vind het een gek verhaal, wat is het belang van Veljkovic dat scheidsrechters een hogere beoordeling krijgen? Zodat er geen alarmbellen afgaan dat ze foute beslissingen hebben genomen (aka matchfixing)?
Vind ik leuk
pietprecies +12428
maandag 15 oktober 2018 om 07:51
Je geeft zelf het antwoord al..
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 14 oktober 2018 om 23:29
Ik hoorde dat één van de scheidsrechters 1% korting op zijn auto had gekregen. Moet wel een heeele dure auto zijn geweest als je je daarvoor laat omkopen 😂
Vind ik leuk
Admat +420
maandag 15 oktober 2018 om 09:42
Ging niet om die 1% extra korting die de scheidsrechter kreeg. Vooral de hoge inruilwaarde van zn oude auto maken t verdacht. Een paar dagen later werd diezelfde auto weer verkocht aan de schoonzus van de makelaar.
Vind ik leuk
Degier +2037
maandag 15 oktober 2018 om 10:05
Dank je voor de heldere uitleg. Ik begreep al niet zo goed wat het voordeel voor de scheidsrechter was.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6484
zondag 14 oktober 2018 om 23:33
In de ogen van Johan Derksen doet scheidsrechter Naaihuis altijd alles goed, zelfs als het aantoonbaar bar slecht is. De Nederlandse "analisten/journalisten" zijn ook te koop, dus niets nieuws.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 23:36]
Vind ik leuk
JanTa48 +9144
zondag 14 oktober 2018 om 23:48
Analisten zijn vaak geen journalisten al doen ze dat vaak voorkomen.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6484
zondag 14 oktober 2018 om 23:49
Zakkenvullende cabaretiers ;)
Vind ik leuk
JanTa48 +9144
zondag 14 oktober 2018 om 23:51
Zo goed word het niet betaald en veel analist. zijn vaak ex topvoetballer die zijn al binnen.
Vind ik leuk
Henk020 +307
zondag 14 oktober 2018 om 23:38
Op zich maakt het niet uit. Als ze niet bekend maken wie ze laten winnen blijft het spannend! Ik zie het probleem niet!
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 14 oktober 2018 om 23:57
In de 3e klasse werden al wedstrijden verkocht voor een paar vaten bier. Maar goed ze smaakten altijd.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 23:57]
Vind ik leuk
Bas Bus +173
maandag 15 oktober 2018 om 00:06
Onthuling...?
Hebben jullie een week onder een steen gelegen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws