Onthulling in Studio Voetbal: 'Belgische arbiters moesten hogere cijfers krijgen'
    Club Brugge-trainer Ivan Leko met arbiter Bart Vertenten

    Onthulling in Studio Voetbal: 'Belgische arbiters moesten hogere cijfers krijgen'

    zondag 14 oktober 2018 om 23:20

    De van fraude verdachte makelaar Dejan Veljkovic spoorde Belgische sportjournalisten aan om hogere beoordelingen aan scheidsrechters te geven. Sporza-commentator Peter Vandenbempt doet deze onthulling zondagavond in gesprek met Studio Voetbal.

    De Belgische justitie pakte onlangs uit met de Operatie Propere Handen en zorgde voor een arrestatiegolf binnen de voetbalwereld. Volgens Vandenbempt zijn er ook enkele journalisten betrokken bij het schandaal. "Weliswaar vrijgelaten, maar wel in verdenking gesteld", aldus de Sporza-journalist. "Wat we hebben gehoord, is dat een aantal journalisten goede banden hebben met Veljkovic."

    Vandenbempt meent dat de inmiddels gearresteerde Veljkovic ver ging om zijn doel te bereiken. "De journalisten zouden op restaurant zijn geweest en cadeaus hebben gekregen. En ze zouden de vraag hebben gekregen om hun quotering voor scheidsrechter Bart Vertenten (ook gearresteerd, red.) wat hoger te leggen dan ze eigenlijk van plan waren. Op zich een vreemde vraag. Als je van een makelaar een hoger cijfer moet geven aan één van zijn spelers, oké. Maar aan een scheidsrechter..."

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    Forza ikkuhh +1938
    zondag 14 oktober 2018 om 23:24
    T zijn belgen he
    Vind ik leuk
    Aal +22147
    maandag 15 oktober 2018 om 00:45
    Wat een simpele zielen
    Vind ik leuk
    stratumseind +172412
    zondag 14 oktober 2018 om 23:26
    Matchfixing is van alle dag kijk vandaag maar weer eens marokko commore.

    Ik vraag me steeds vaker af waar we naar zitten te kijken.
    Is het nog wel dat mooie spelletje waar ik verliefd op ben geworden of toch de money making freakshow?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26595
    zondag 14 oktober 2018 om 23:49
    Dat laatste Straat, helaas.. Geld maakt alles kapot. Oud nieuws natuurlijk, maar het klopt wel. En de hoeveelheid geld in het voetbal blijft maar toenemen. Niemand vraagt of controleert de geldstromen, schimmige constructies, dubieuze eigenaren van clubs..

    En toch blijf je genieten van het spelletje! Neem gisteren met de onverwachte zege van Oranje. Daar moeten we ons maar aan vasthouden!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3139
    maandag 15 oktober 2018 om 07:53
    Het gaat dezelfde kant op als de wielersport.
    Ook daar is bij elk criterium van tevoren al bepaald wie er gaat winnen.
    De grootste volks verlakking in de sport.
    Als een wielrenner zich niet houdt aan deze "afspraak" dan wordt hij nergens meer uitgenodigd.
    Vind ik leuk
    Wazedde? +62
    zondag 14 oktober 2018 om 23:26
    Vind het een gek verhaal, wat is het belang van Veljkovic dat scheidsrechters een hogere beoordeling krijgen? Zodat er geen alarmbellen afgaan dat ze foute beslissingen hebben genomen (aka matchfixing)?
    Vind ik leuk
    pietprecies +6265
    maandag 15 oktober 2018 om 07:51
    Je geeft zelf het antwoord al..
    Vind ik leuk
    Degier +466
    zondag 14 oktober 2018 om 23:29
    Ik hoorde dat één van de scheidsrechters 1% korting op zijn auto had gekregen. Moet wel een heeele dure auto zijn geweest als je je daarvoor laat omkopen 😂
    Vind ik leuk
    Admat +396
    maandag 15 oktober 2018 om 09:42
    Ging niet om die 1% extra korting die de scheidsrechter kreeg. Vooral de hoge inruilwaarde van zn oude auto maken t verdacht. Een paar dagen later werd diezelfde auto weer verkocht aan de schoonzus van de makelaar.
    Vind ik leuk
    Degier +466
    maandag 15 oktober 2018 om 10:05
    Dank je voor de heldere uitleg. Ik begreep al niet zo goed wat het voordeel voor de scheidsrechter was.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6792
    zondag 14 oktober 2018 om 23:33
    In de ogen van Johan Derksen doet scheidsrechter Naaihuis altijd alles goed, zelfs als het aantoonbaar bar slecht is. De Nederlandse "analisten/journalisten" zijn ook te koop, dus niets nieuws.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5622
    zondag 14 oktober 2018 om 23:48
    Analisten zijn vaak geen journalisten al doen ze dat vaak voorkomen.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6792
    zondag 14 oktober 2018 om 23:49
    Zakkenvullende cabaretiers ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5622
    zondag 14 oktober 2018 om 23:51
    Zo goed word het niet betaald en veel analist. zijn vaak ex topvoetballer die zijn al binnen.
    Vind ik leuk
    Henk020 +67
    zondag 14 oktober 2018 om 23:38
    Op zich maakt het niet uit. Als ze niet bekend maken wie ze laten winnen blijft het spannend! Ik zie het probleem niet!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1593
    zondag 14 oktober 2018 om 23:57
    In de 3e klasse werden al wedstrijden verkocht voor een paar vaten bier. Maar goed ze smaakten altijd.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    Bas Bus +52
    maandag 15 oktober 2018 om 00:06
    Onthuling...?
    Hebben jullie een week onder een steen gelegen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws