'De Ligt heeft net z'n rijbewijs, maar wát een beest is dat. Die gaat naar Barça'

    'De Ligt heeft net z'n rijbewijs, maar wát een beest is dat. Die gaat naar Barça'

    maandag 15 oktober 2018 om 07:00

    PODCAST - Matthijs de Ligt was door zijn blessure van een paar weken geleden niet helemaal vrij in zijn hoofd tegen Duitsland. Dat stelt Sjaak Polak, die deze week te gast is bij de mannen van De Derde Helft. Hij is groot fan van de Ajacied. Het Nederlands elftal won zaterdagavond met 3-0 van Duitsland.

    Beluister hier op Apple Podcast
    Beluister hier op Spotify
    Beluister hier op SoundCloud

    De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

    In De Derde Helft-podcast delen presentator Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    John M. +4807
    maandag 15 oktober 2018 om 07:08
    Ieder uur weer ééntje op VP die de Ligt goed vindt. Hoeveel open deuren komen er nog?
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1801
    maandag 15 oktober 2018 om 07:28
    Ja vervelend he, al die "kenners" die zien wat mijn schoonmoeder van 70 ook wel ziet!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2875
    maandag 15 oktober 2018 om 08:21
    Iedereen ziet de potentie, maar 20 topics per dag is wat overkill. Als je het nummer van je schoonmoeder aan de redactie geeft staat er vanmiddag nog een exclusief intervieuw op vp, mogelijk opgedeeld in 4 topics
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:33
    Dat is nog vrij weinig.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26625
    maandag 15 oktober 2018 om 07:52
    Ik vrees totdat de Ligt naar Barca of Bayern gaat ;-)
    Vind ik leuk
    groninger +1487
    maandag 15 oktober 2018 om 08:02
    En frenkie. Maar de ligt is natuurlijk wel heel erg goed.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2875
    maandag 15 oktober 2018 om 08:19
    Grappig dat het is nav een wedstrijd waar hij zo zwak speelde. Heeft zeker potentie maar heeft geluk dat er geen doelpunten vallen uit zijn fouten.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:11
    Wat doet iedereen moeilijk? Elke blinde en z'n oma kon toch zien dat de Ligt die bal niet kwijt kon omdat Dumfries onderhand naast Bergwijn stond een aantal keren?

    Die Duitsers kwamen druk zetten en 1 van je afspeelmogelijkheden is foetsie, dan kan je nergens heen. Dan is de zijlijn de minst slechte optie.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:17
    De ligt was niet gelukkig en speelde niet heel best. Maar de samenwerking met dumfries was er totaal niet de rechterkant liet een aantal steekjes vallen waardoor de ligt het lastiger kreeg als dat hij het al had.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:21
    De ligt speelde een matige eerste helft
    Geen excuses zoeken!!!
    Dat doet die zelf ook niet
    Maakt toch niks uit
    Zelfs Messi heeft wel eens een mindere dag
    Vind ik leuk
    Pimman +5087
    maandag 15 oktober 2018 om 07:26
    Klopt, hij gaf dat naderhand ook aan.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:27
    Vind hem nog best vaak een mindere wedstrijd spelen, of cruciale fouten maken.. maar dat mag je niet zeggen over een Ajax speler..
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    maandag 15 oktober 2018 om 10:05
    Van wie mag dat niet? Mag best zoals nu. Maar zoek t niet op omdat hij toevallig niet bij de club van jouw kleur hoort ..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:43
    Tuurlijk gaat hij niet voor de camera zeggen dat het door Dumfries komt.
    Maar ik heb de wedstrijd 2x gezien (in het stadion en teruggekeken op tv)
    En elk lastig moment zie je de Ligt naar de rechtsback positie kijken en daar is niemand. De 1e keer probeerd hij een andere weg te zoeken en komt hij in de problemen. De 2e keer speelt ie em gewoon en gaat de bal over de zijlijn. Allebij de keren omdat Dumfries veel te hoog stond.

    Is overigens niet Dumfries zijn schuld. PSV speelt veel met lange ballen en dan moet een back juist veel hoger staan als de centrale verdediger de bal heeft. Maar de Ligt is iemand die wil opbouwen en dan heb je je back dichterbij nodig.

    Ze moeten aan elkaar wennen. Maar neemt niet weg dat de Ligt het moeilijk had doordat Dumfries te hoog stond.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:54
    Dumfries heeft door hoe het moet, de Ligt kan gewoon niet opbouwen..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:55
    Beargumenteren zit niet echt in jou skillset of wel?
    Of ben je bewust gewoon aan het trollen?
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 08:13
    Ik ga niet zo'n heel epistel opschrijven om mn gelijk te halen.
    Dumfries zal heus wel een opdracht mee gekregen hebben van Koeman, en Koeman staat langs de kant die zal het nog wel beter weten. Dumfries deed niks verkeerd.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:28
    Laat gaan, zijn naam is geheel passend.
    Dumfries heeft zeker die neiging om te veel te willen als het spannend wordt. Dat was volgens mij in de eerste wedstrijd tegen Bate ook zo.
    De Ligt leert hier ook van want hij was dit duidelijk niet gewent en het duurde ff voor hij het doorhad.
    Vind ik leuk
    groninger +1487
    maandag 15 oktober 2018 om 08:05
    En dumphries niet verdedigen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:14
    Dat zeg ik toch maar je kon duidelijk zien dat de rechterkant onwennig was. Debutanten he en Duitsland. Zijn geen excuses zijn conclusies. De ligt was al matig en dan helpt dat niet
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:28
    Alsof dat niet gaat gebeuren als die ooit bij een echt grote club speelt..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:39
    Dan heeft hij een back naast zich waar hij mee ingespeeld is. Dus nee dan gebeurd dat niet.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:40
    Je moet me gewoon niet tegenspreken

    Dus de Ligt kan het niet alleen oplossen?, en dat voor een topper van 670 miljoen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:45
    Hij lost het toch op? Als je 2 duitsers in je nek hebt en geen afspeelmogelijkheid dan gaat die bal over de zijlijn. Dat is de oplossing dan.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:50
    Als hij 2 duitsers in z'n nek heeft, dan is er altijd een afspeel mogelijkheid, anticiperen heet dat.. Maar dat zal hier waarschijnlijk niet begrepen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:51
    Ja Dumfries maar die staat voorin met Bergwijn te kletsen.
    Volgens mij ben jij degene die het niet begrijpt.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:53
    Ben PSV-er dus heb er sowieso verstand van..
    Vind ik leuk
    Babelagtig +562
    maandag 15 oktober 2018 om 10:11
    Joh dat was nog niet duidelijk...
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1392
    maandag 15 oktober 2018 om 09:12
    Fijn is dat hè....met je vinger naar een ander wijzen....hoef je nooit verantwoording voor je eigen daden te nemen.....lafaards doen dat....gelukkig heeft de ligt wel karakter en zelfkritiek.....die komt er wel...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:35
    Fijn is dat he, niet de gehele discussie lezen, en wat krakelen zonder ook maar iets te beargumenteren.
    Simpele zielen doen dat, gelukkig zitten hier ook genoeg mensen die wel weten hoe je moet discussiëren en argumenteren.

    Die komen er wel.


    Kom eens met een tegenargument. ik heb genoeg aangedragen in bovenstaande discussie om mijn gelijk aan te tonen. Dus nee ik ben niet gewoon vingertje aan het wijzen, ik zeg wat ik vind en ik geef aan waarom ik dat vind.

    Vertel me dan WAAROM ik het mis heb. En als je dat niet kan roep dan ook niks.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1392
    maandag 15 oktober 2018 om 12:41
    Wil je serieus een discussie over het feit dat de ligt een slechte wedstrijd speelde , wat zo ongeveer iedereen op tv beaamde inclusief de ligt zelf....en dan wil jij argumenten hebben....https://youtu.be/3RLRn4yHABE
    Dat is mijn argument slapjanus.....kopiëren...plakken....en gewoon je domme snavel dichthouden....
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:13
    Oh nou ben ik een slapjanus? lekker niveautje heb je hoor.
    Wat verwacht je dat de Ligt gaat zeggen op TV? Hij gaat zijn teamgenoot niet afvallen.

    Kijk zelf eens naar die wedstrijd en vorm je eigen mening erover. En verdedig die mening op basis van wat je hebt gezien.

    Lekker makkelijk mensen proberen te kleineren die een andere mening hebben, doe eens ff normaal gast.

    De enige die hier dom overkomt ben jij met je "Slapjanus".
    Als je geen fatsoen in je donder hebt om op een normale manier te reageren, reageer dan niet op mij.

    En nee, dit is niet omdat je het niet met me eens bent, ik heb hier zat mensen gezien die het niet met me eens zijn maar wel op een normale manier kunnen reageren. En met hen heb ik ook al eerder leuke discussies gehad.

    Soms simpelweg "Agree to disagree". Maar dit soort kinderachtig namen geroep en disrespectvolle reacties zie ik gelukkig niet vaak hier.

    Krijg wat fatsoen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1392
    maandag 15 oktober 2018 om 13:20
    Ja het is bijzonder moeilijk om met een blind paard zoals jij te praten.... Ik heb een voorstel..... de ligt zelf een mail sturen en vragen waarom hij staat te liegen op de televisie en dan met jouw argumenten aankomen dat jij vond dat het aan dumfries lag.... zelfs als het onder je neus gewreven wordt door je eigen godenzoon loop je nog naar smoesjes te zoeken..... We laten de platte kar hier in Eindhoven wel buiten staan.... mochten we weer kampioen worden dan hebben we die nodig om die karrevrachten met smoesjes op te halen Waarom jullie het niet zijn geworden... en ik geloof niet dat Jij bepaalt wie er mag reageren of niet.... Dat is precies jouw arrogante insteek al onder het mom van argumenten gewoon altijd smoesjes verzinnen.... denk dat je vrouw inmiddels wel een boek kan schrijven over Al die smoesjes waarom je niet presteert.....😁 en dat lult over niveau.... niet eens het fatsoen om als een eigen idool ruiterlijk toegeeft Niet goed bezig geweest te zijn het ook te kunnen erkennen....slapjanus🤮
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:27
    Ik ben klaar met jou, asociaal, kortzichtig en alles persoonlijk maken, heb medelijden met je. Blijf in je eigen bubbel, ik bepaal inderdaad niet wie er mag reageren.
    Jammer dat ook er aso's op dit forum zitten.
    Oh en het zal me worst wezen wie wat zegt en waar. Ik vorm mijn mening op wat ik zie. Zou je ook eens kunnen proberen in plaats van als een schaap de media te volgen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1392
    maandag 15 oktober 2018 om 15:41
    Nee joh lekker verder gaan met niet reageren op feitelijke omstandigheden.... en dan durf jij nog werkelijk te zeggen dat ik in een bubbel leef.... Ik begin waarachtig te twijfelen aan jou verstandelijke vermogens.... Je kunt alleen reageren op basis van voorhandene gegevens... en als die er zijn negeer jij ze.... en vraag jij mensen om een eigen verhaaltje te maken.... soort van fake nieuws wat jij verkondigt..... jij zwelgt in je subjectieve mening.... Zelfs als je lieveling gewoon toegeeft dat hij slecht gespeeld heeft Probeer jij nog de schuld een ander in de schoenen te schuiven..... mijn mening is.... dat de ligt groot talent is en ik hoop dat hij de beste van de wereld wordt op het gebied van verdedigen die we ooit gehad hebben.... alleen maar goed voor het Nederlands elftal waar ik Groot fan van ben..... maar met mensen zoals jij die in een utopische wereld leven is het inderdaad niet mogelijk om enige zinnige verstandige vorm van discussie te hebben..... er zijn ook zat PSVERS die wel eens slecht gespeeld hebben... vind ik niet zo moeilijk om toe te geven.... maar jij bent wat betreft jouw club helemaal geïnstitutionaliseerd...... Ik zou het zelfs een Dogma willen noemen waar jij aan onderhavig bent.....triest...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:01
    Kan echt alleen nog maar om je lachen kerel, ik kan makkelijk toegeven dat een speler van de club waar ik fan van ben iets niet goed heeft gedaan. Heb ik ook zovaak gedaan op VP. Maar in dit geval zie ik met mijn eigen ogen dat er een oorzaak lag bij Dumfries. Dus ik vorm mijn eigen MENING over wat ZIE.
    Dat heet vrijheid van menings-uiting. En jij mag ook je eigen mening hebben. Jij kan alleen die jou mening blijkbaar niet uiten zonder daarbij andere mensen persoonlijk aan te vallen en naar beneden te halen.

    Ik reageer op voorhande gegevens, namelijk DE WEDSTRIJD. Meningen van andere laat ik me niet door beïnvloeden tenzij ze met goede argumenten komen.
    Jij komt alleen maar met drogredenen. De Ligt zegt dat hij een mindere wedstrijd had, dat was ook zo. Toen er gevraagd werd hoe dat kwam antwoorde hij "Dat weet ik niet, heb je soms."

    Wat had hij dan moeten zeggen "Kwam door Dumfries." ??

    En al deelt half analyserend Nederland jou mening, dat maakt em nog niet juist. Dat is drogredenering.


    Voorhande informatie: In de eerste helft schiet de Ligt 2 keer een bal over de zijlijn. 1e keer draaid hij naar rechts en kan daar de bal niet kwijt want Dumfries staat er niet. Draait terug, word door een Duitser belaagd en moet noodgedwongen de bal over de zijlijn plaatsen.

    2e keer draaid hij open en speelt de bal direct over de zijlijn om te voorkomen dat een situatie zoals de 1e keer zich vormt. Want dat was nog even spannend.


    Pak de wedstrijd erbij ga het terugkijken en zeg dat ik geen gelijk heb. Met digitale televisie kan je gratis terugkijken op NPO 1.

    Dat is op voorhande informatie, dat zijn feitelijke omstandigheden. Daar kan je zelf naar kijken. En als je dan nog een andere mening deelt helemaal prima.

    Maar ga mensen niet voor dingen uit lopen maken omdat je het niet met ze eens bent.

    Jij twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen, je taalgebruik spreekt boekdelen over het jouwe.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1392
    maandag 15 oktober 2018 om 17:04
    https://youtu.be/3RLRn4yHABE
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:26
    Wordt een beetje de Ligt moe..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:39
    En toch nog 3 reacties onder een de ligt topic!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:41
    Zijn er inmiddels 4

    die 1e 3 waren puur op karakter..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:49
    Je maakt je naam weer waar! Nu motiveer je VP alleen maar meer om de ligt topics te maken.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 07:52
    Ligt echt niet aan mijn naam, Dat is omdat ze hier nogal idolaat zijn van dat clubje wat al 4 jaar niks heeft gewonnen.. Ze moeten topics maken over DE kampioen van de laatste jaren..
    Vind ik leuk
    Mr bien +2821
    maandag 15 oktober 2018 om 08:00
    Calimero
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:30
    Verkas naar een PSV-forum dan.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 08:40
    Hoezo is dit echt een Ajax forum dan?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:44
    Dacht het niet, maar het lijkt me logisch dat als je PSV berichten wil lezen je het beste daar kan zoeken.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 09:00
    Nee die wil ik hier lezen, en niet alleen maar Ajax gerelateerde berichten..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:02
    Solliciteren dan!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:12
    Ondanks dat ik die artikelen over de Ligt en de Jong heerlijk vind ga ik je toch een beetje gelijk geven.

    Ik vind het namelijk ronduit belachelijk dat er niks gezegt word over Bergwijn zijn debuut. Hij deed het namelijk behoorlijk goed in mijn mening.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1574
    maandag 15 oktober 2018 om 10:17
    Klopt idd wat je schrijft, was daar zelf niet een smee bezig, zo gehersenspoeld ben ik al door VP. dat je het al normaal vind dat er niks over andere spelers dan die van Ajax wordt geschreven... althans minimaal.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:40
    Speelde een draak van een eerste helft.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    maandag 15 oktober 2018 om 07:47
    Matthijs de Ligt topper die gaat het maken 👍🏻
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3190
    maandag 15 oktober 2018 om 07:57
    Ik blijf een fan van hem maar zo goed was hij de afgelopen wedstrijd niet.
    Even een ander soort bal en hij is ineens een stuntelaar.
    Wij moeten eens stoppen spelers zo op te hemelen, het legt een boven proportionele druk op hen waardoor ze alleen maar faalangst op kunnen lopen
    Vind ik leuk
    groninger +1487
    maandag 15 oktober 2018 om 08:02
    Voor meer dan 100 miljoen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:22
    Dan moet die niet zo voetballen als in de 1e helft tegen duitsland,want dan kan die mooi op de bank met cillessen klaverjassen,inplaats van voetballen.
    Vind ik leuk
    Romo +890
    maandag 15 oktober 2018 om 08:52
    Dumfries speelde goed
    En daarom was de Ligt slecht....leuk
    Dan moet de Ligt hem coachen
    Stel dat bij Barça ook iemand zo staat als Dumfries wat dan.
    Hou op hij speelde gewoon zeer matig
    Kan gebeuren, morgen kijken hoe hij dan speelt zwaar onder druk!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws