Balafpakker van Oranje: 'Dat is het allemaal waard als je 3-0 wint van Duitsland'

    Balafpakker van Oranje: 'Dat is het allemaal waard als je 3-0 wint van Duitsland'

    maandag 15 oktober 2018 om 08:39

    Marten de Roon holde zaterdag negentig minuten achter Toni Kroos aan en was op die manier belangrijk voor het Nederlands elftal. De middenvelder van Atalanta Bergamo had een duidelijke boodschap meegekregen van bondscoach Ronald Koeman.

    "Als Kroos vrij aan de bal is, kan hij 'm overal neerleggen, dus we moesten proberen druk op hem te houden. Ik denk dat ik dat zo veel mogelijk heb gedaan", zegt De Roon tegen Trouw. "Ik ben dit wel gewend. Bij Atalanta loop ik ook elke wedstrijd zo'n twaalf, dertien kilometer. Dat is juist mijn kracht. Ik kan die ruimtes en meters belopen. Dan ben je na afloop wel moe, maar dat is het allemaal waard geweest als je met 3-0 wint van Duitsland."

    De Roon denkt niet dat zijn basisplaats tegen de Duitsers te maken had met de schorsing van PSV'er Pablo Rosario. "Nee. Voor mij was het al eerder duidelijk dat ik zou gaan spelen. Ik heb de afgelopen week een aantal keer met de trainer gesproken en toen wist ik dat de kans bestond dat ik zou gaan spelen", stelt de 27-jarige balafpakker, die vorig jaar al merkte dat hij andere wapens in huis heeft dan andere potentiële Oranje-controleurs.

    "Ik zag dat ik iets anders kon dan andere middenvelders", blikt De Roon terug op zijn eerste kennismaking met Oranje. "Vilhena heeft een betere techniek, Pröpper draait makkelijker weg en Ramselaar is een groter talent, maar negentig minuten lang achter een tegenstander aan hollen en ballen afpakken; daarin zag ik dat ik mezelf wel onderscheidde."

    Lees ookGullit benoemt Oranje-uitblinker: 'Deed ál het vuile werk en zat óveral tussen'

    Poll

    Is De Roon een aanwinst voor Oranje?

    (1987 stemmen)

    Plaats een reactie

    MichPSV +8760
    maandag 15 oktober 2018 om 08:47
    Als Rosario kan spelen denk ik dat hij boven De roon staat maar De roon is een prima backup , middenveld met Frenkie en Rosario naast elkaar en daar voor Wijnaldum lijkt me het beste.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2732
    maandag 15 oktober 2018 om 09:17
    Rosario is beter maar is dat de speler om dit werk te doen?
    Vind ik leuk
    psv1996psv +148
    maandag 15 oktober 2018 om 09:27
    nou dat moet ik nog maar zien. De enige 2 vergelijkbare spelers zijn Rosario en Hendrix. En zoals het er nu uit ziet is Rosario de enige die kans erop maakt hem uit de basis te spelen. Maar zie dat niet zo 1,2,3 gebeuren door gebrek aan ervaring. De roon speelde een hele sterke wedstrijd!
    Vind ik leuk
    thierryer +1700
    maandag 15 oktober 2018 om 10:16
    de Roon speelt wekelijks in de serie A en Rosario is net doorgebroken bij Psv. Niet te vergelijken dus. Tegen Duitslan, frankrijk en Belgie kan je de Roon prima gebruiken. tegen counterploegen, die het spel niet willen maken, heb je geen breker en balafpakker nodig, dan zou ik voor proper gaan.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +148
    maandag 15 oktober 2018 om 10:52
    @thierryer precies mijn reactie hieronder hahaha. Klopt Pröpper kan die steekballen geven samen met Frenkie.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:51
    Deze gast is perfect voor het team. Geen haantje, maar ondergeschikt aan het team. Zo gauw je dit soort spelers hebt ga je stijgen in prestaties! Go Orange!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:58
    Heb je zeker nodig. Spelers die zich wegcijferen voor een ander.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:35
    Net zo'n Kanté. Hele wedstrijd zie je hem niet maar toch kneiter belangrijk.
    Vind ik leuk
    Johan59 +719
    maandag 15 oktober 2018 om 08:58
    Mooie vent, geen woord te veel, niet arogant gewoon simpel en kort!
    Vind ik leuk
    psv1996psv +148
    maandag 15 oktober 2018 om 09:26
    Echt ijzersterk gespeeld heb bewust veel op hem gelet en het klopt zetten vaak op het goeie moment druk. Zo heeft hij aandeel in de 2e en 3e goal doordat hij slim geplaatst stond!
    Gewoon een dikke 8 voor hem.
    En hij is gewoon eerlijk, maar dit is ook een specialiteit. Tegen sterkere landen moet hij altijd langs Frenkie staan ideale combinatie. Tegen zwakkere landen zal Pröpper/Van Beek/ meer kans hebben op een basisplek.
    De enige 2 concurrenten voor zijn plek zijn Rosaria en Hendrix, maar Hendrix gaat het niveau van hem niet halen op dit moment. Enige dus echte concurrent is Rosario.
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    maandag 15 oktober 2018 om 09:47
    In bepaalde wedstrijden tegen sterkere tegenstanders is hij heel bruikbaar. Maar als NL meer het spel moet maken is een Propper een betere optie. Voordeel is dat we veel verschillende type middenvelders hebben, daardoor zijn we zeer goed in staat om te switchen van speelstijl in wedstrijden.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:59
    Voor mij persoonlijk was de Roon de beste man een zaterdagavond.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +148
    maandag 15 oktober 2018 om 12:50
    Samen met Depay beide waren beesten!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1398
    maandag 15 oktober 2018 om 10:57
    Ja het is een aanwinst, nee nog geen basisplek.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws