'NAC Breda loopt voor vierde keer in twaalf jaar blauwtje bij Brood'

    'NAC Breda loopt voor vierde keer in twaalf jaar blauwtje bij Brood'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05

    Niet alleen Pierre van Hooijdonk is bij NAC Breda in beeld om technisch manager te worden. Ook Ruud Brood is benaderd, maar die heeft vriendelijk bedankt.

    Dat meldt BN/De Stem. Het is niet bepaald de eerste keer dat NAC bot vangt bij Brood. De club wilde hem voorheen maar liefst drie keer aanstellen als hoofdtrainer, maar telkens werd er misgegrepen. In 2006, 2010 en 2014 werd Brood al eens benaderd. Nu heeft NAC hem niet gevraagd om trainer, maar technisch manager te worden. Daar voelt Brood niets voor.

    De voormalig assistent van Phillip Cocu bij PSV zet in op een baan als hoofdtrainer. Ook zou hij ergens als assistent aan de slag willen gaan, zolang hij maar een belangrijke mate van verantwoordelijkheid krijgt, schrijft BN/De Stem. Brood vertrok deze zomer bij PSV nadat Cocu vertrok naar Fenerbahçe. Zijn opvolger Mark van Bommel koos voor Reinier Robbemond als assistent, waardoor Brood weg moest.

    NAC is ook serieus in gesprek met Van Hooijdonk. Deze week moet duidelijk worden of de club en de oud-speler met elkaar in zee gaan. Van Hooijdonk moet de opzij gezette Hans Smulders opvolgen.

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:10
    Ach, na komende Zondag hebben ze ook een nieuwe hoofdtrainer nodig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:02
    Misschien is cocu wat voor NAC
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14762
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:13
    Ruud Brood kan een belletje van NAC in 2022 alvast in zijn agenda zetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:50
    5x is scheepsrecht?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:15
    Misschien wel.een goede keus.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14637
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:24
    Is iemand met meer ervaring in die functie niet beter?
    Vind ik leuk
    Mr bien +2701
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:39
    Zal ondertussen wel oud brood zijn
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9450
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:40
    Zou ook FC Utrecht niet hebben misstaan denken ik of een Heerenveen.
    Hij heeft het samen met een cocu bij psv goed gedaan.
    Brengt veel ervaring ook met zich mee.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:05
    Ik verwacht in 2022 weer dat nac bot vangt lekker joh.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:01
    Geef hem volkomen gelijk, ik persoonlijk zou daar ook nooit gaan werken.
    Vind ik leuk
    lange076 +211
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:36
    Maar ja, aan jou wordt het niet gevraagd..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:39
    NAC is al te lang een wespennest. Verstandige keuze.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:35
    van Hooijdonk niet die zuigt alles op
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws