Pot plaatst vraagtekens: Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?

    Pot plaatst vraagtekens: "Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?"

    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:28

    Jong Oranje bereikte in 2013 onder leiding van trainer Cor Pot de halve finale van het EK, maar sindsdien volgden vijf mislukte pogingen om het toernooi te halen. Pot spreekt van een gemiste kans.

    "Een enorme ervaring voor die jongens. Voetballen tegen leeftijdsgenoten met een andere voetbalstijl, daar leer je van. Ook in mentaal opzicht", zegt hij tegen de NOS. Pot wijst onder meer naar de vele trainerswisselingen. "Elke keer hetzelfde liedje... Sinds ik weg ben wisselen ze elke keer van bondscoach. Dat kan nooit bevorderlijk zijn voor de resultaten. Ze moeten een keer een stabiele staf neerzetten voor een paar jaar."

    Momenteel staat Erwin van de Looi aan het roer, bijgestaan door Hendrie Krüzen en de onlangs gestopte Hedwiges Maduro. "Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?", vraagt Pot zich af. Ook de verheerlijking van talenten noemt hij een probleem. "Kappen daarmee. Dan kan het weer een teleurstelling worden", doelt hij onder meer op Javairo Dilrosun. "Wij vinden dat ineens een topspeler, maar Europees gezien moet hij nog wel wat bijspijkeren hoor."

    Toch ziet Pot de toekomst positief tegemoet. "Ronald Koeman erkent dat ook door al die talenten van Jong Oranje een kans te geven in het eerste." Onder meer Steven Bergwijn, Pablo Rosario, Denzel Dumfries en Arnaut Groeneveld schoven onlangs door naar het grote Oranje. "Ik zie heel veel positieve ontwikkelingen in ons voetbal momenteel. Maar laten we niet van de daken schreeuwen dat we goed zijn. De weg naar boven duurt nog eventjes."

    Plaats een reactie

    Bud Spencer +2563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:32
    Brompot
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:51
    Hij kan de Pot op
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:13
    Van de Pot gerukt 🙄®️
    Vind ik leuk
    Pieterke +53
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:36
    Wie is cor pot ? Die heeft het ook weer uit gevonden allemaal
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:39
    "Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?"

    Als 3e assistent? Op basis van zijn voetbalkennis, nog redelijk jonge leeftijd en ervaringen als op topvoetballer.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:59
    Ik heb eerder moeite met van der Looi....kan me niet voorstellen dat dat stuk chagrijn die jonge gasten wat kan bijbrengen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:48
    Ja, wat een gezeik van die Pot zeg.
    Alle toekomstige trainers moeten toch ergens beginnen als assistent? Zo'n jongen loopt echt niet voor de voeten hoor en zover ik begreep is de band tussen van de Looi en Maduro goed.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:50
    Daarom joh. Is jaloezie van een oudere man die nergens meer voor gevraagd wordt.

    Alsof Pot zelf ooit financieel onafhankelijk was geworden als Advocaat 'm niet had gevraagd als assistent. Daarnaast: waar heeft Pot gespeeld en waar heeft Maduro gespeeld? ;-)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:44
    Het is heel simpel. Trap van der Looi er uit en zet er voor een paar jaar, een trainer met potentie neer. Goede topic van Corretje.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:00
    1000% mee eens.
    Snap niet waarom die gast daar zit....in groningen en tilburg snappen ze dat ook niet....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:22
    In Groningen snappen we het heel goed hoor.
    Men beoordeelt van der Looi vaak op z'n houding en monotome spraak. Maar op z'n prestaties in de Euroborg valt niets aan te merken.

    Drie seizoenen. Eén keer winst play-offs, één keer bekerwinst, resulterend in 2x deelname Europees voetbal.
    Die man heeft het maximale uit de groep gehaald. Niets mis mee.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:44
    Korte blik op de staat van het NL voetbal zegt me dat er toch eens goed naar gekeken moet worden. Cor eens vragen wat hij wel zou doen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:58
    Je moet iemand zien te vinden die goed genoeg is en geen ambitie meer heeft om clubs te trainen.
    Zet die Ricardo Moniz er maar een poosje neer.
    Hebben die gasten veel meer aan dan een of andere oud-keeper die bij Willem II met hooivorken het stadion is uitgejaagd.
    Vind ik leuk
    HansVites +5026
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:20
    Op basis waarvan doet die Pot zo bijdehand?
    Vind ik leuk
    3Bier +9858
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:32
    Op basis van het feit dat hij het vriendje van Dick Advocaat is denk ik
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:51
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:43
    Goh wat fijn . Ook goed vertaalwerk van je zeg, pluimpje voor jou. Kan ik ook geld krijgen kort na enkele uren niets doen ?
    Vind ik leuk
    remakil +5922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:31
    Heb al vaak aangegeven dat de KNVB met middelmaat ook middelmaat creëert. Van de Looi heeft als speler en als coach niets bereikt, wat hem deze positie zou mogen opleveren. Zelfde geldt voor Bert Konterman, bij onder 20...

    Ik zie een mooie stap voor Sneijder straks..