Pot plaatst vraagtekens: Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?

Pot plaatst vraagtekens: "Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?"

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 08:28di 16-10-2018 om 08:28

Jong Oranje bereikte in 2013 onder leiding van trainer Cor Pot de halve finale van het EK, maar sindsdien volgden vijf mislukte pogingen om het toernooi te halen. Pot spreekt van een gemiste kans.

"Een enorme ervaring voor die jongens. Voetballen tegen leeftijdsgenoten met een andere voetbalstijl, daar leer je van. Ook in mentaal opzicht", zegt hij tegen de NOS. Pot wijst onder meer naar de vele trainerswisselingen. "Elke keer hetzelfde liedje... Sinds ik weg ben wisselen ze elke keer van bondscoach. Dat kan nooit bevorderlijk zijn voor de resultaten. Ze moeten een keer een stabiele staf neerzetten voor een paar jaar."

Momenteel staat Erwin van de Looi aan het roer, bijgestaan door Hendrie Krüzen en de onlangs gestopte Hedwiges Maduro. "Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?", vraagt Pot zich af. Ook de verheerlijking van talenten noemt hij een probleem. "Kappen daarmee. Dan kan het weer een teleurstelling worden", doelt hij onder meer op Javairo Dilrosun. "Wij vinden dat ineens een topspeler, maar Europees gezien moet hij nog wel wat bijspijkeren hoor."

Toch ziet Pot de toekomst positief tegemoet. "Ronald Koeman erkent dat ook door al die talenten van Jong Oranje een kans te geven in het eerste." Onder meer Steven Bergwijn, Pablo Rosario, Denzel Dumfries en Arnaut Groeneveld schoven onlangs door naar het grote Oranje. "Ik zie heel veel positieve ontwikkelingen in ons voetbal momenteel. Maar laten we niet van de daken schreeuwen dat we goed zijn. De weg naar boven duurt nog eventjes."

Plaats een reactie

Bud Spencer +2623
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:32
Brompot
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:51
Hij kan de Pot op
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:13
Van de Pot gerukt 🙄®️
Vind ik leuk
Pieterke +145
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:36
Wie is cor pot ? Die heeft het ook weer uit gevonden allemaal
Vind ik leuk
Il Gordo +14798
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:39
"Maduro, leuk voor die jongen, maar op basis waarvan...?"

Als 3e assistent? Op basis van zijn voetbalkennis, nog redelijk jonge leeftijd en ervaringen als op topvoetballer.
Vind ik leuk
Sideburnn +3166
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:59
Ik heb eerder moeite met van der Looi....kan me niet voorstellen dat dat stuk chagrijn die jonge gasten wat kan bijbrengen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:48
Ja, wat een gezeik van die Pot zeg.
Alle toekomstige trainers moeten toch ergens beginnen als assistent? Zo'n jongen loopt echt niet voor de voeten hoor en zover ik begreep is de band tussen van de Looi en Maduro goed.
Vind ik leuk
Il Gordo +14798
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:50
Daarom joh. Is jaloezie van een oudere man die nergens meer voor gevraagd wordt.

Alsof Pot zelf ooit financieel onafhankelijk was geworden als Advocaat 'm niet had gevraagd als assistent. Daarnaast: waar heeft Pot gespeeld en waar heeft Maduro gespeeld? ;-)
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:44
Het is heel simpel. Trap van der Looi er uit en zet er voor een paar jaar, een trainer met potentie neer. Goede topic van Corretje.
Vind ik leuk
Sideburnn +3166
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:00
1000% mee eens.
Snap niet waarom die gast daar zit....in groningen en tilburg snappen ze dat ook niet....
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:22
In Groningen snappen we het heel goed hoor.
Men beoordeelt van der Looi vaak op z'n houding en monotome spraak. Maar op z'n prestaties in de Euroborg valt niets aan te merken.

Drie seizoenen. Eén keer winst play-offs, één keer bekerwinst, resulterend in 2x deelname Europees voetbal.
Die man heeft het maximale uit de groep gehaald. Niets mis mee.
Vind ik leuk
Iefmeister +7919
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:44
Korte blik op de staat van het NL voetbal zegt me dat er toch eens goed naar gekeken moet worden. Cor eens vragen wat hij wel zou doen.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:58
Je moet iemand zien te vinden die goed genoeg is en geen ambitie meer heeft om clubs te trainen.
Zet die Ricardo Moniz er maar een poosje neer.
Hebben die gasten veel meer aan dan een of andere oud-keeper die bij Willem II met hooivorken het stadion is uitgejaagd.
Vind ik leuk
HansVites +5695
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:20
Op basis waarvan doet die Pot zo bijdehand?
Vind ik leuk
3Bier +11607
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:32
Op basis van het feit dat hij het vriendje van Dick Advocaat is denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:51
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:43
Goh wat fijn . Ook goed vertaalwerk van je zeg, pluimpje voor jou. Kan ik ook geld krijgen kort na enkele uren niets doen ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws