Wijnaldum: Wederopstanding? Het is anderhalf duel goed gegaan

Wijnaldum: "Wederopstanding? Het is anderhalf duel goed gegaan"

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 16:20di 16-10-2018 om 16:20

Georginio Wijnaldum heeft zich 'nooit echt gestoord' aan de kritiek op zijn spel in Oranje. Dat zegt de middenvelder dinsdag in gesprek met De Telegraaf. Wijnaldum deed het in de interlands van het Nederlands elftal tegen Frankrijk en Duitsland prima. 

Wijnaldum (27) is een van de eerste namen die Jürgen Klopp wekelijks op het spelersformulier van Liverpool zet. Toch wilde het in het Nederlands elftal maar niet vlotten met de geboren Rotterdammer. Wijnaldum geeft in De Telegraaf toe dat hij niet goed speelde voor het Nederlands elftal. "Je moet ook eerlijk zijn, het was ook niet altijd best." Wijnaldum is niet gevoelig voor alle kritiek. "Ik heb me er niet echt aan gestoord."

Wijnaldum tempert de euforie na de wedstijd tegen Duitsland. "Wederopstanding?", begint hij. "Ik ben niet zo iemand die het daar gelijk over heeft. Het is anderhalf duel goed gegaan en het is zaak dat we het goed houden over een langere periode", is de Liverpool-middenvelder realistisch

De hardwerkende middenvelder geeft wel toe dat hij heeft genoten van de strijdlust van Oranje tegen Duitsland. "Het doet pijn, maar ik geniet van die pijn, ik doe het ergens voor."

Poll

Wat wordt België-Nederland?

(6546 stemmen)

Plaats een reactie

Come on Utreg +30170
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:23
Realistische opvatting van Wijnaldum. Nu doortrekken!
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:23
Wijnaldum heeft net iets te lang bij PSV gezeten denk ik.
Volgens mij doet hij Alááááf naar Muller.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4815
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:35
Ach als hij eerder was vertrokken dan hadden er weer mensen geklaagd dat hij te vroeg naar buitenland was gegaan.. het is nooit goed in Nederland!
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:38
Hij had gewoon lekker in Rotterdam moeten blijven en van daaruit naar het buitenland moeten gaan.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4815
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:41
Rotterdam is buitenland!
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:41
Als je uit Eindhoven komt inderdaad wel ja
Vind ik leuk
Zultkop +6733
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:17
Auw!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:05
noem mij 1 reden waarom Wijnaldum bij Feyenoord had moeten blijven ???
het jaar dat Wijnaldum vertrok was Feyenoord niets meer dan een middenmotor , die dat seizoen kansloos was in de ED
dus waarom had Wijnaldum dan bij Feyenoord moeten blijven , er was in die jaren een zwaar wanbeleid bij jouw club en er viel niks te winnen daar , en dat is ook de reden dat spelers als Fer en Wijnaldum zijn vertrokken
daarna is het gelukkig wel beter geworden bij Feyenoord
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:10
Hij had ook niet moeten blijven. Was alleen maar iets roepen om het roepen. Hij heeft naar mijn idee de beste keuze gemaakt en zichzelf maar zeker ook Feyenoord enorm geholpen. Nu kan ik daar zo over spreken. Destijds voelde het meer als lijkenpikkerij van PSV. Wetende dat een club op het randje van faillissement bungelt en dan het grootste talent wegkapen. Fer heeft wel de verkeerde keuze gemaakt om naar Twente te vertrekken. Is daarna zo ver weggegleden dat hij nu helemaal uit het zicht is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:29
ja achteraf had ie misschien wel beter bij Feyenoord kunnen blijven , want in zijn beginjaren bij PSV ging het niet echt goed bij de club , terwijl Feyenoord toen juist weer uit het dal kroop gelukkig
aan de ene kant heb je wel gelijk misschien met je lijkenpikkerij , maar ik denk dat Wijnaldum zelf had aangegeven weg te willen bij Feyenoord , en Feyenoord heeft zelf ja gezegd tegen het bod van PSV
toch vind ik Fer wel een goede speler , ik had als ik van Geel was ook zeker geprobeert om hem terug te halen na de degradatie van Swansea
het blijft toch een jongen uit eigen jeugd , en nu moet ie met Swansea naar Millwall , en daar word geen een voetballer vrolijk van ;-)
Vind ik leuk
Vvgimmurt +496
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:05
En wat zou hij in Rotterdam bereiken dan???
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
Mijn eeuwige support !!!
En dat is niet mis hoor.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +496
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:20
Daar is inderdaad niets mis mee. Maar ik zou me twijfels houden als hij daar nog zou spelen of hij echt zichzelf zou verbeteren. Denk juist dat hij de beste keuze heeft gemaakt om naar psv toe te gaan.
Vind ik leuk
Leeuw +6066
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:31
De oude Gini gezien. Nu vooruit blijven kijken.
Vind ik leuk
Shelbourne +6173
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:37
Wat een realistische en volwassen reactie. (Terechte) kritiek gewoon incasseren en nu niet gelijk in de hosanna stemming schieten. Stap voor stap uit het dal klimmen. Vanavond kan ook zo maar verloren worden
Vind ik leuk
Jozef +45055
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:47
Reken er maar op.

Al treden ze aan met de beloften, ze zullen altijd tot op het bot gemotiveerd zijn tegen die Ollanders. Beetje zoals PSV tegen Ajax....
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:46
Perfect opgesomt. Baasje aan het worden deze Wijnaldum.
Vind ik leuk
wijnsmaakt +306
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:11
Als België doet wat Duitsland vergeten is in de eerste 20 minuten: doelpunten maken, gaan we met 3-0 de bietenbrug op. De gehele pers is laaiend enthousiast en je kunt geen TV programma aanzetten of het gaat over de geflatteerde winst tegen Duitsland. Bij 0-2 na 20 minuten zou het van zijn lang zal zijn leven geen 3-2 zijn geworden.
Dus even weer met de beentjes op de grond e n even slikken vanavond om 22.30 uur bij een 4-1 stand voor de zuiderburen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:25
Zelden zo'n zwartkijker aan het woord gezien

Voel je je verder wel ok?

We spreken elkaar om 22:30
Vind ik leuk
Omam-Biyik +292
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:13
Hopelijk houdt hij het vast en krijgen wij geen tweede Seedorf.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:28
Haha scherp opgemerkt!

Het probleem met Seedorf was zijn ego, waardoor hij zich elke keer nog meer wilde bewijzen

Dat heeft Gini niet zo, die heeft er geen probleem mee om hard te werken, en hoeft ook niet het mannetje uit te hangen

Daarom gaat het met Gini wel goed komen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 17:28]
Vind ik leuk
Omam-Biyik +292
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:37
Heb ook inderdaad niet zo'n angst dat het met Wijnaldum dezelfde kant op zal gaan, al haalde hij in het NL elftal vaak bij lange na niet zijn vorm zoals bij Liverpool. Die goal tegen Duitsland was echt klasse als je dat op het einde van de wedstrijd nog weet op te brengen qua snelheid en inzicht.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:25
Ik zou Gini er altijd bij nemen

Als is het alleen maar om zijn mentaliteit, hij verzaakt nooit
Vind ik leuk
HupHolland +4455
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:13
Ik wil niet veel zeggen, maar Seedorf is toch wel 1 van de beste voetballers die Nederland ooit heeft gehad. Wijnaldum is daar lichtjaren van verwijderd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:35
Klopt... maar alleen bij zijn clubs

Bij Oranje wilde het maar steeds niet lukken

Op een of andere manier wilde het gewoon niet met Seedorf bij Oranje

Iets verder terug: Vanenburg

Wilde ook maar niet lukken bij Oranje, maar speelde een wereldpartij tegen Duitsland (2 - 1) in 1988

Ik heb er ook geen verklaring voor waarom het niet klikt voor sommige spelers bij Oranje
Vind ik leuk
HupHolland +4455
woensdag 17 oktober 2018 om 09:33
Ik denk dat Seedorf fouten maakte op het verkeerde moment en daar (te) hard voor werd afgerekend. Maargoed, we hadden destijds ook de luxe om ons dat te veroorloven.

Leuk dat je Vanenburg noemt. In het buitenland kent nauwelijks iemand hem. 1 van de meest technische spelers van Nederland ooit misschien. ;-) Maar fysiek kwam hij (misschien) net iets tekort. Ik ben altijd een groot fan van Vanenburg geweest.

https://www.youtube.com/watch?v=mLTkzuvO95c
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 17:35
Ach ja dat zijn de verhalen van de oldies he ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +16233
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:41
Hij speelt nu wel goed, werd ook wel tijd.. Strootman daarentegen..
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:13
Hij speelt goed, omdat hij niet de missers van Strootman hoeft op te lossen
Vind ik leuk
HupHolland +4455
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:24
Wijnaldum speelt nu beter omdat hij De Ligt, Virgil, maar met name Frenkie achter zich heeft staan. Nu kan hij op zijn eigen 'positie' spelen en zijn sterktes gebruiken ipv werk te moeten verrichten waar hij minder goed in is.

Voor Strootman zou precies hetzelfde gelden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:50
Strootman heeft altijd in elftallen gespeeld met op het middenveld 2 of 3 spelers die een stuk beter zijn dan hij.
Vind ik leuk
HupHolland +4455
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:59
Nigel de Jong ook
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:29
de Jong was een betere slager dan Strootman
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:38
Strootman begint een beetje hopeloos verhaal te worden

Speelde voor zijn blessure heel goed, daarna heb ik geen goede wedstrijd meer van hem gezien in Oranje

Het verbaast me dat hij zo goed stand houdt in Italië eigenlijk
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:12
Hoe zou het toch komen dat Wijnaldum nu ineens goed speelt? Precies Strootman is EINDELIJK uit het elftal!
Vind ik leuk
HupHolland +4455
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:25
Je kunt beter zeggen, Frenkie is eindelijk in het Nederlandse elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
Best een aardig spelertje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws