Wijnaldum: Wederopstanding? Het is anderhalf duel goed gegaan

    Wijnaldum: "Wederopstanding? Het is anderhalf duel goed gegaan"

    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:20

    Georginio Wijnaldum heeft zich 'nooit echt gestoord' aan de kritiek op zijn spel in Oranje. Dat zegt de middenvelder dinsdag in gesprek met De Telegraaf. Wijnaldum deed het in de interlands van het Nederlands elftal tegen Frankrijk en Duitsland prima. 

    Wijnaldum (27) is een van de eerste namen die Jürgen Klopp wekelijks op het spelersformulier van Liverpool zet. Toch wilde het in het Nederlands elftal maar niet vlotten met de geboren Rotterdammer. Wijnaldum geeft in De Telegraaf toe dat hij niet goed speelde voor het Nederlands elftal. "Je moet ook eerlijk zijn, het was ook niet altijd best." Wijnaldum is niet gevoelig voor alle kritiek. "Ik heb me er niet echt aan gestoord."

    Wijnaldum tempert de euforie na de wedstijd tegen Duitsland. "Wederopstanding?", begint hij. "Ik ben niet zo iemand die het daar gelijk over heeft. Het is anderhalf duel goed gegaan en het is zaak dat we het goed houden over een langere periode", is de Liverpool-middenvelder realistisch

    De hardwerkende middenvelder geeft wel toe dat hij heeft genoten van de strijdlust van Oranje tegen Duitsland. "Het doet pijn, maar ik geniet van die pijn, ik doe het ergens voor."

    Poll

    Wat wordt België-Nederland?

    (6545 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +2969
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:21
    Hij speelt nu eindelijk zoals bij Liverpool
    Vind ik leuk
    Ferthis +138
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:22
    Nou een halve wedstrijd misschien, hopen dat hij blijft presteren.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:23
    Anderhalf zoals hij ook zelf aan geeft
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3138
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:26
    Tegen Frankrijk speelde hij ook al goed! Hopelijk laat Koeman hem op de positie staan. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met hem bij het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Ferthis +138
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:30
    Hopen ja, het is zoiezo beter dan Strootman.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:50
    Strootje moet gewoon niet meer worden opgeroepen, er is genoeg keuze op het middenveld en genoeg opties/talent erachter

    de Jong
    Wijnaldum
    Propper
    de Roon

    Opties:
    van de Beek
    Rosario
    Klaassen
    Blind
    Vind ik leuk
    Garrie +3775
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:12
    Allemaal beter dan Strootman idd
    Vind ik leuk
    013Tilburg +340
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:38
    Ik ben het met je eens. Behalve Klaassen. Die heeft net als Strootman al vaak genoeg bewezen dat ie het niveau niet aan kan.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:21
    Snap wat je bedoelt maar een Klaassen in vorm heeft een hoger rendement dan Wijnaldum
    Vind ik leuk
    013Tilburg +340
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:56
    Het nadeel van een Klaasen in vorm is dat ie dan goed rendeert in de eredivisie maar dat het er internationaal (tot nu toe) absoluut niet uitkomt, naar mijn mening. Dan is Wijnaldum verder.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:55
    Ik niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:25
    Komt in mijn ogen vooral door een stabiele as in het veld. Met een degelijk defensief centrum en een goede spelverdeler achter zich kan hij veel vrijer voetballen.
    Dag en nacht verschil met, pak em beet, een jaar geleden.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:26
    Inderdaad dat hebben we aan Frenkie en de Ligt te danken
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:29
    Zeker, maar niet minder aan van Dijk en (zeker de laatste twee wedstrijden) Depay.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:57
    Depay= egoïst en moet veel meer teamspeler worden.
    Vind ik leuk
    Garrie +3775
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:13
    Je overdrijft, maar dat wat jij bedoeld maakt hem juist zo goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:37
    Ik vind hem bij Liverpool eigenlijk nog beter spelen als nu in het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:46
    Hij speelt nu eindelijk zonder Strootman.
    Op de Wk in 2014 deed ie het ook prima en raadt eens wie daar ook niet bij was.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5409
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:16
    Mickey 🐀
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:46
    Ik vrees dat er best wel een of andere "leuke" Oranje supporter daar is geweest verkleed als muis.
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:51
    Vond je Wijnaldum voor zijn goal goed spelen? Hij was mij eigenlijk niet zo opgevallen namelijk. Wel een prima goal natuurlijk.
    Lijkt zich te herpakken in NL elftal maar vond hem tegen Duitsland niet bijzonder. Leek zich een beetje te onttrekken aan het spel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:22
    Hij speelt top nu vast houden .
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:23
    Realistische opvatting van Wijnaldum. Nu doortrekken!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7757
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:23
    Wijnaldum heeft net iets te lang bij PSV gezeten denk ik.
    Volgens mij doet hij Alááááf naar Muller.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:35
    Ach als hij eerder was vertrokken dan hadden er weer mensen geklaagd dat hij te vroeg naar buitenland was gegaan.. het is nooit goed in Nederland!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7757
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:38
    Hij had gewoon lekker in Rotterdam moeten blijven en van daaruit naar het buitenland moeten gaan.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:41
    Rotterdam is buitenland!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7757
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:41
    Als je uit Eindhoven komt inderdaad wel ja
    Vind ik leuk
    Zultkop +5409
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:17
    Auw!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:05
    noem mij 1 reden waarom Wijnaldum bij Feyenoord had moeten blijven ???
    het jaar dat Wijnaldum vertrok was Feyenoord niets meer dan een middenmotor , die dat seizoen kansloos was in de ED
    dus waarom had Wijnaldum dan bij Feyenoord moeten blijven , er was in die jaren een zwaar wanbeleid bij jouw club en er viel niks te winnen daar , en dat is ook de reden dat spelers als Fer en Wijnaldum zijn vertrokken
    daarna is het gelukkig wel beter geworden bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    Deck010 +7757
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:10
    Hij had ook niet moeten blijven. Was alleen maar iets roepen om het roepen. Hij heeft naar mijn idee de beste keuze gemaakt en zichzelf maar zeker ook Feyenoord enorm geholpen. Nu kan ik daar zo over spreken. Destijds voelde het meer als lijkenpikkerij van PSV. Wetende dat een club op het randje van faillissement bungelt en dan het grootste talent wegkapen. Fer heeft wel de verkeerde keuze gemaakt om naar Twente te vertrekken. Is daarna zo ver weggegleden dat hij nu helemaal uit het zicht is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:29
    ja achteraf had ie misschien wel beter bij Feyenoord kunnen blijven , want in zijn beginjaren bij PSV ging het niet echt goed bij de club , terwijl Feyenoord toen juist weer uit het dal kroop gelukkig
    aan de ene kant heb je wel gelijk misschien met je lijkenpikkerij , maar ik denk dat Wijnaldum zelf had aangegeven weg te willen bij Feyenoord , en Feyenoord heeft zelf ja gezegd tegen het bod van PSV
    toch vind ik Fer wel een goede speler , ik had als ik van Geel was ook zeker geprobeert om hem terug te halen na de degradatie van Swansea
    het blijft toch een jongen uit eigen jeugd , en nu moet ie met Swansea naar Millwall , en daar word geen een voetballer vrolijk van ;-)
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:05
    En wat zou hij in Rotterdam bereiken dan???
    Vind ik leuk
    Deck010 +7757
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
    Mijn eeuwige support !!!
    En dat is niet mis hoor.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:20
    Daar is inderdaad niets mis mee. Maar ik zou me twijfels houden als hij daar nog zou spelen of hij echt zichzelf zou verbeteren. Denk juist dat hij de beste keuze heeft gemaakt om naar psv toe te gaan.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:31
    De oude Gini gezien. Nu vooruit blijven kijken.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4696
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:37
    Wat een realistische en volwassen reactie. (Terechte) kritiek gewoon incasseren en nu niet gelijk in de hosanna stemming schieten. Stap voor stap uit het dal klimmen. Vanavond kan ook zo maar verloren worden
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:47
    Reken er maar op.

    Al treden ze aan met de beloften, ze zullen altijd tot op het bot gemotiveerd zijn tegen die Ollanders. Beetje zoals PSV tegen Ajax....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:46
    Perfect opgesomt. Baasje aan het worden deze Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:11
    Als België doet wat Duitsland vergeten is in de eerste 20 minuten: doelpunten maken, gaan we met 3-0 de bietenbrug op. De gehele pers is laaiend enthousiast en je kunt geen TV programma aanzetten of het gaat over de geflatteerde winst tegen Duitsland. Bij 0-2 na 20 minuten zou het van zijn lang zal zijn leven geen 3-2 zijn geworden.
    Dus even weer met de beentjes op de grond e n even slikken vanavond om 22.30 uur bij een 4-1 stand voor de zuiderburen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:25
    Zelden zo'n zwartkijker aan het woord gezien

    Voel je je verder wel ok?

    We spreken elkaar om 22:30
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +215
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:13
    Hopelijk houdt hij het vast en krijgen wij geen tweede Seedorf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:28
    Haha scherp opgemerkt!

    Het probleem met Seedorf was zijn ego, waardoor hij zich elke keer nog meer wilde bewijzen

    Dat heeft Gini niet zo, die heeft er geen probleem mee om hard te werken, en hoeft ook niet het mannetje uit te hangen

    Daarom gaat het met Gini wel goed komen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 17:28]
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +215
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:37
    Heb ook inderdaad niet zo'n angst dat het met Wijnaldum dezelfde kant op zal gaan, al haalde hij in het NL elftal vaak bij lange na niet zijn vorm zoals bij Liverpool. Die goal tegen Duitsland was echt klasse als je dat op het einde van de wedstrijd nog weet op te brengen qua snelheid en inzicht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:25
    Ik zou Gini er altijd bij nemen

    Als is het alleen maar om zijn mentaliteit, hij verzaakt nooit
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:13
    Ik wil niet veel zeggen, maar Seedorf is toch wel 1 van de beste voetballers die Nederland ooit heeft gehad. Wijnaldum is daar lichtjaren van verwijderd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:35
    Klopt... maar alleen bij zijn clubs

    Bij Oranje wilde het maar steeds niet lukken

    Op een of andere manier wilde het gewoon niet met Seedorf bij Oranje

    Iets verder terug: Vanenburg

    Wilde ook maar niet lukken bij Oranje, maar speelde een wereldpartij tegen Duitsland (2 - 1) in 1988

    Ik heb er ook geen verklaring voor waarom het niet klikt voor sommige spelers bij Oranje
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:33
    Ik denk dat Seedorf fouten maakte op het verkeerde moment en daar (te) hard voor werd afgerekend. Maargoed, we hadden destijds ook de luxe om ons dat te veroorloven.

    Leuk dat je Vanenburg noemt. In het buitenland kent nauwelijks iemand hem. 1 van de meest technische spelers van Nederland ooit misschien. ;-) Maar fysiek kwam hij (misschien) net iets tekort. Ik ben altijd een groot fan van Vanenburg geweest.

    https://www.youtube.com/watch?v=mLTkzuvO95c
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:35
    Ach ja dat zijn de verhalen van de oldies he ;-)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:41
    Hij speelt nu wel goed, werd ook wel tijd.. Strootman daarentegen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:13
    Hij speelt goed, omdat hij niet de missers van Strootman hoeft op te lossen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:24
    Wijnaldum speelt nu beter omdat hij De Ligt, Virgil, maar met name Frenkie achter zich heeft staan. Nu kan hij op zijn eigen 'positie' spelen en zijn sterktes gebruiken ipv werk te moeten verrichten waar hij minder goed in is.

    Voor Strootman zou precies hetzelfde gelden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:50
    Strootman heeft altijd in elftallen gespeeld met op het middenveld 2 of 3 spelers die een stuk beter zijn dan hij.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:59
    Nigel de Jong ook
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:29
    de Jong was een betere slager dan Strootman
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:38
    Strootman begint een beetje hopeloos verhaal te worden

    Speelde voor zijn blessure heel goed, daarna heb ik geen goede wedstrijd meer van hem gezien in Oranje

    Het verbaast me dat hij zo goed stand houdt in Italië eigenlijk
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:59
    Wijnaldum staat nu op de positie zoals hij die vervuld bij Liverpool en dan zie je zijn klasse. Voor hem kom ik naar het stadion. De manier hoe hij zich heeft ontwikkelt is een schoolvoorbeeld voor jonge talentvolle voetballers. Feyenoord, PSV, Newcastle United en nu Liverpool.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:12
    Hoe zou het toch komen dat Wijnaldum nu ineens goed speelt? Precies Strootman is EINDELIJK uit het elftal!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:25
    Je kunt beter zeggen, Frenkie is eindelijk in het Nederlandse elftal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
    Best een aardig spelertje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws