Van de Looi pareert kritiek over 'oude' spelers: 'Je kan het ook anders uitleggen'

    Van de Looi pareert kritiek over 'oude' spelers: 'Je kan het ook anders uitleggen'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:37

    Erwin van de Looi is het niet eens met de kritiek op het feit dat hij kiest voor 'oudere' spelers in de interland van Jong Oranje tegen Jong Oekraïne. Van de Looi stelt dat hij meerdere dingen mee laat wegen bij het maken van de opstelling.

    "Je kan het ook anders uitleggen: er doen zes jongens die nog in volgende cyclus mee mogen", reageert de oefenmeester voor de camera van FOX Sports op het feit dat vijf spelers er bij de volgende kwalificatiereeks niet meer bij zijn. "Je moet de balans vinden en kijken wat voorradig is op verschillende posities wat de kwaliteit al heeft voor Jong Oranje, zo selecteer je.

    Dat betekent volgens Van de Looi niet dat bijvoorbeeld Perr Schuurs nog niet klaar is voor een basisplek. "Hij is erbij. Je maakt keuzes of hij wel of niet gaat beginnen. Hij is goed ingevallen in Letland, wie weet gaat hij vandaag weer minuten maken. Maar Perr heeft ook nog niet zoveel gespeeld in de Eredivisie."

    Van de Looi heeft wel begrip voor de roep om jonge jongens, maar is het er niet helemaal mee eens. "Je wilt ook goed afsluiten en jonge jongens op weg helpen. Als je hier met een heel jong team speelt tegen een gemiddeld twee jaar ouder team, moet je je afvragen of dat goed is. We willen ook resultaat halen, het is een combinatie. Je wil ontwikkelen, een team bouwen, maar ook wedstrijden winnen."

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:41
    Dat ze deze man lekker met een bordje bij de wc zetten van de plaatselijke BP.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7072
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:42
    Helemaal geschift die vent.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2538
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:00
    Het is jomg oranje die nergens voor speelt. Niks om ons druk over te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:10
    Maar dan speel je toch juist met wat nieuwe en jonge spelers? Er staat niks op het spel dus kan je experimenteren.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1262
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:43
    Je wil ook wedstrijden winnen...jaja kwalificeren voor een eindtoernooi hoeft gelukkig niet. Waardeloos dit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:48
    Wat een gelul...
    De beste spelers horen gewoon altijd te spelen!
    Spelers die de toekomst hebben moeten plaats maken voor zij die hun toekomst verspeeld hebben, yeah right.
    Aldus ‘Erwint behalve groningen de beker niks met van de looi’.
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +247
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:49
    Ja, oke...dus de huidige groep heeft niet voor kwalificatie kunnen zorgen en daarom gaan wij er nog even mee door ? Zoiets ?
    Vind ik leuk
    BoomP +373
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:11
    Precies! Hij zegt niks raars dacht ik zo, kiest voor een beetje ( ervaring ) met wat nog jonger grut ernaast en kiest voor Ramselaar ipv die jongen van AZ..boehoe ( die aanvoeder bij AZ gemaakt is om zijn markwaarde wat op te schroeven, ) wat een prutser zeg blabalabla man heeft een uitstraling van een ...maar daar gaat het nog steeds niet om, kiest gewoon voor spelers waarvan hij ( zij allen ) denken dat dat het beste is voor het moment, niks meer en niks minder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:56
    van de looi is een echte vitessenaar, liegt alles aan elkaar om er zelf gewin uit te slaan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18107
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:02
    Wat heeft Vitesse hier nou weer mee te maken?
    En wat wint hij hiermee, hij spelt zichzelf hiermee alleen maar een brevet van onvermogen op.

    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:03
    Wat heeft Vitesse hier nu mee te maken? Heb je daarvoor speciaal een trolaccount voor gemaakt?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18107
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:06
    Je zou het haast denken hahahaa
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:01
    Van der Klooi
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3194
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:01
    Echt te schandalig voor woorden dat Til er niet bij is 🤣...

    Nee dat Til in zijn huidige vorm niet geselecteerd is dat is zeer begrijpelijk , wat ik minder begrijpelijk vind is dat deze kerel ooit is aangesteld door de KNVB.
    Kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar 1 speler is die tegen hem opkijkt.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18107
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:05
    Volgens mij kijkt hij eerder tegen Ramselaar etc op, figuurlijk dan, en stelt hij daarom die ''oudjes'' nog op. ;-)
    Vind ik leuk
    Hyena +30141
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:03
    Resultaten boeken?

    Je hebt je nieteens geplaatst pannenkoek. Deze man is zo verschrikkelijk ongeschikt voor deze functie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26686
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:03
    Na de rake woorden van de Kromme moet van der Looi toch ff een poging doen om zijn beleid te verdedigen. Tevergeefs.

    Ongeschikt.
    Vind ik leuk
    Mambas +4
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:17
    Wat een ongeïnspireerde indruk maakt deze man. Zou hij er wel zin in hebben? Hij faalt zo opzichtelijk in de kwalificatie, heeft niets meer te winnen en vertikt het om te beginnen aan het smeden van het elftal dat het in de volgende cyclus moet doen! Voor wat? Om een resultaat dat er totaal niet om doet. Werk aan de toekomst idioot. Of ben je bang ontslagen te worden omdat je met jonge spelers verliest?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:08
    Drama trainer, drama uitstraling, DRAMA
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1714
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:02
    Als de knvb deze coach serieus neemt kan men beter stoppen. Deze man ontbeerd werkelijk alle kwaliteiten om onze jongens te leiden. Laat staan dat hij ze ook maar iets bij kan brengen.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1169
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:55
    Zeg gewoon eerlijk dat je nog even resultaat wilt halen ten goede van je eigen carriere en niet erg geintereseerd bent in het creeren van spelers voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:44
    Helemaal mee eens Erwin balans in het elftal is beter dan lukraak jonge spelers opstellen (dat is ook het probleem bij FC Groningen)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws