Kraay jr.: 'Ik denk dat Koeman hem binnenboord wil houden. Het is best een risico'

    Kraay jr.: 'Ik denk dat Koeman hem binnenboord wil houden. Het is best een risico'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:09

    Hans Kraay jr. is overtuigd: bondscoach Ronald Koeman heeft er tegen België bewust voor gekozen om Kevin Strootman in de basiself te zetten. Koeman wil niet het risico lopen dat de 28-jarige middenvelder een punt zet achter zijn interlandcarrière, denkt Kraay jr..

    Strootman speelt bij Olympique Marseille bijna alles, maar is bij Oranje basisspeler. "Hij speelt daar gewoon alles. Ik had veel liever Rosario gezien, maar ik denk dat hij hem binnenboord wil houden", zegt Kraay jr. bij FOX Sports.

    "Je kunt je afvragen: is dat pappen en nathouden? Nee. Het is pappen en nathouden als je erover denkt om afscheid van hem te nemen of hoopt dat hij dat zelf doet. Blijkbaar wil hij hem erbij houden. Tegen Peru speelde hij nul minuten, tegen Frankrijk nul en Duitsland ook."

    "Dan neem je een risico met een jongen die best wat ervaring heeft. Hij speelt absoluut slecht in het Nederlands elftal. Niet goed is te mild. Hij speelt slecht. Dus hij wil hem binnenboord houden."

    Plaats een reactie

    Fokker +66
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:10
    Jammer dat het er bij strootman nooit uit komt in oranje , een aantal jaar geleden dacht ik echt dat hij de nieuwe nigel de jong zou worden. Helaasss
    Vind ik leuk
    Ale +4730
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:44
    Is die toch ook.? Of heb je Nigel wel eens een steekpasses naar voren zien geven?
    Vind ik leuk
    kcim +2879
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:28
    Strootman is een goede voetballer die vooral rendeert in een draaiend 11tal. Is geen bepalende speler en geen speler die een 11tal in malaise op sleeptouw kan nemen. Hedt ook voor wijnaldum. Beiden hadden de pech dat ze in een slechte periode van het NL11tal als ervarenspelers de voortouw moest nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:50
    Wijnaldum is bij Liverpool dragend hoor...als hij niet speelt Mis je hem gelijk, als hij speelt lijkt het van niet....net als Cocu...die mistte je pas als hij niet speelde,net als vandaag eigenlijk zag je in de omschakeling hoe belangrijk hij i voor oranje...
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:14
    Als oranje draait komt het met strootman ook wel goef
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26432
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:15
    Niet nodig hoor. 'We' kunnen het best zonder Strootman. De laatste jaren speelde hij waardeloos in Oranje.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13071
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:22
    Nou wat een onmisbare speler is dat toch.....
    Na die blessure heeft hij geen 1 fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld bij Oranje. Wijnaldum speelde ook heel lang niet goed bij Oranje, maar die gaat nu langzaam wel wat beter spelen, alleen die Strootman blijft knudde.
    In het verleden vond ik hem juist 1 van de betere op het middenveld, maar tegenwoordig is het helemaal niks meer.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2621
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:25
    Strootman speelt bij Olympique Marseille bijna alles, maar is bij Oranje basisspeler.

    Dan is er niks aan de hand he VP
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:35
    Scherp. Ik zag het ook👍
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:28
    Waarom? Was als jonge gozer goed, bij Sparta en ook bij PSV. Paar zware blessures en nooit meer de oude geworden. Zat goede alternatieven..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:29
    Mag gaan .
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:30
    Stroot is over and done
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:32
    "Strootman speelt bij Olympique Marseille bijna alles, maar is bij Oranje basisspeler."

    Jep, kwaliteit hoor, vp.
    Vind ik leuk
    Enkidoe +288
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:32
    ...Strootman speelt bij Olympique Marseille bijna alles, maar is bij Oranje basisspeler...
    Dus VP, welk punt willen jullie nu maken?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:17
    foutief knippen en plakken , je weet toch
    Vind ik leuk
    Peterfc +1582
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:36
    Strootman weer dramatisch. Hij speelt normaal alles achteruit, nu iets vaker vooruit en dat is dan ook prompt balverlies.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:44
    Cillissen liep zijn hond even uit te laten bij dat doelpunt.
    Tjonge wat is dat een vlindervanger bij hoge ballen zeg, zat echt goed mis.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20959
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
    Net als Blind en Promes nooit meer oproepen die gasten. Ze houden de ontwikkeling van betere spelers tegen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    Aliassmits +165
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:22
    Strootman heeft de draaicirkel van een tientonner. Helaas nooit meer de oude geworden na blessures
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:13
    Die kun je toch echt wel missen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws