Spelersrapport: Memphis het mannetje in 'nieuw' Oranje, vraagtekens bij Strootman

Spelersrapport: Memphis het mannetje in 'nieuw' Oranje, vraagtekens bij Strootman

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 23:20di 16-10-2018 om 23:20

Nederland is deze interlandperiode ongeslagen gebleven na een gelijkspel in de Derby der Lage Landen. Na de overwinning op Duitsland, speelde de ploeg van Ronald Koeman met 1-1 gelijk in Brussel tegen België.

Jasper Cillessen – 7: Buiten de piekfijne afwerking van Mertens na, waren de Belgen niet erg secuur in de afwerking. Toch kon Cillessen zich na rust onderscheiden met een aantal fraaie reddingen op vooral pogingen van Batshuayi.

Nathan Aké – 6: Is toch een stuk comfortabeler als centrale verdediger dan als linksback, bleek maar weer in deze wedstrijd. Aké is een goede mandekker en weet altijd waar hij moet zijn om het gevaar eruit te halen. Maar snel kan je hem niet noemen, wat hem aan de zijkant kwetsbaar maakt. Had nog wel de winnende op zijn hoofd uit een corner tien minuten voor het einde.

Matthijs de Ligt – 7,5: Na een chaotisch begin, waarin ook De Ligt niet vrijuit ging, groeide de jonge verdediger in de wedstrijd. Daardoor kregen de Belgische aanvallers steeds minder te vertellen. Erik ten Hag zal blij zijn dat zijn aanvoerder maar een helft hoefde te spelen.

Stefan de Vrij – 7: Leverde aan het begin zo een paar ballen in, waardoor de thuisploeg dominant kon zijn en blijven. In de duels met Lukaku bleef hij echter overeind en toen De Vrij niet meer zo slordig was, kwam hij eigenlijk bijna niet meer in de problemen.

Denzel Dumfries – 6,5: Had naar voren toe wel wat slimmer kunnen spelen, maar verdedigend stond de PSV’er zijn mannetje. Hij hapte niet snel, bleef geduldig en België had een stuk minder plezier via zijn zijde dan aan de overkant.

Daley Blind – 6,5: Misschien een tikkeltje voorzichtig voor een speler op zijn positie. Maar Blind was een goed scherm voor de centrale verdedigers en een weg door het midden was er dus vaak niet voor de Belgen.

Donny van de Beek – 6: Zijn kenmerkende sprints zonder bal liet Van de Beek maar weinig zien. Maar in het laatste deel van de eerste helft liet hij zich steeds meer gelden. Zo pakte hij een paar keer handig ballen af waarmee de middenvelder gevaarlijke counters inleidde.

Kevin Strootman – 6,5: Had een betere interland dan we inmiddels gewend zijn van Strootman. Waar de middenvelder bekend staat als een speler van verstoppertje, durfde hij dinsdagavond een aantal keer met goede passes de diepte te vinden en hij zette druk op de bal. Het blijft nog wel reactief, maar misschien moeten we niet te veel verwachten.

Arnaut Groeneveld – 6,5: Zal zijn basisdebuut voor Oranje nooit vergeten. Na een snelle counter bleef Groeneveld uitermate koeltjes toen hij oog-in-oog kwam met Mignolet en schoof de gelijkmaker binnen.

Memphis Depay – 7,5: Voelt zich helemaal in zijn vel in dit nieuwe Oranje. Het leiderstype komt helemaal naar boven bij Memphis. Hij loopt, sleurt en – niet onbelangrijk – hij brengt weer wat kwaliteit voorin na het uitdoven van Nederlands laatste gouden generatie. Zijn assist was niet te overschatten goed.

Quincy Promes – 6,5: Had pech met een bal op de paal, anders stond Promes qua cijfer nog iets dichter bij Memphis. Speelde een belangrijke rol bij de goal van Groeneveld, maar greep buiten die twee momenten te weinig de aandacht voor meer dan een ruim voldoende.

Invallers

Pablo Rosario – 6: Maakte zijn Oranje-debuut, maar zijn optreden zal het grote publiek niet bijblijven. Niet dat Rosario grote fouten maakten, maar het is nog wat bleekjes voor een interland.

Hans Hateboer – 6,5: Bracht de nodige energie weer terug in het elftal, juist op momenten dat de Belgen weer aan leken te zetten in fases in de tweede helft.

Tonny Vilhena – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

Patrick van Aanholt – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

Steven Bergwijn – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

Luuk de Jong – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

(Jonas Medhin/VoetbalPrimeur)

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Eens met de cijfers?

(1171 stemmen)

Plaats een reactie

Zoonvanmnoma +6844
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:26
Misschien moeten ze Luuk de Jong maar overdragen aan het nationale team van schoonspringen. Die kunnen wel een duikelaar gebruiken.
Vind ik leuk
DrDeef +2360
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:26
Ake verdient een hoger cijfer, van de beek en Strootman lager.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:28
Voor VP-doen is een 6 voor Donny nog heel realistisch. Doet me deugd.

De 6 voor Ake naast de 7,5 voor De Ligt doet weer bevooroordeeld aan, helaas.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:29
Wat is er vreemd aan een 6 voor Ake en een 7.5 voor de Ligt?
De ene speelde gewoon niet geweldig, is ook niet zijn positie, en de ander speelde wel goed...
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:31
VP: Ake slechter dan Strootman en Dumfries.De Ligt net zo goed als Depay.

Ga me nou niet vertellen dat jij dat ook vindt, ArieB.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:34
Ik vond Depay veruit de beste aanvaller en de Ligt veruit de beste verdediger bij Oranje. Beide blonken uit en waren erg belangrijk met beslissende acties.

Depay pakte geen ballen af van de Belgische spitsen.
De Ligt creëerde geen kansen voor Oranje.
Wat wil je nog meer vergelijken?

Aku vond ik wel minder goed dan Strootman op zijn positie ja. Dumfries had wat mij betreft eenzelfde cijfer als Ake kunnen hebben ja.
Is allemaal geen schande; Ake moet geen back spelen. Vorige keren vond ik hem daar ook niet voldoende voor Oranje.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:39
Ik vond het in de eerst helft achterin geitenkaas, zoals onze Grote Roerganger altijd zei. Te moeilijk om dan De Ligt alsnog het hoogste cijfer te geven. En Ake is geen De Ligt centraal, okee, maar hij was toch echt wel een van de betere vandaag.

Verder ben ik het hieronder en hierboven wel met je eens.
Vind ik leuk
Martinus69 +5064
woensdag 17 oktober 2018 om 06:55
Was ook een onzekere gatenkaas. De Ligt was ronduit matig. Deze waardering hier voor hem lachwekkend
Vind ik leuk
Martinus69 +5064
woensdag 17 oktober 2018 om 06:54
Dat valt mij ook op. De ligt maakte wederom een hele matige indruk, zeker de eerste helft. En hier een 7.5!?!
Bij een corner dook de ligt met zijn hoofd naar beneden waarin België een levensgrote kans kreeg.... maar toch een 7.5... schaamteloos
Vind ik leuk
ArieBombarie +41749
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:28
Ik hoop vooral dat Depay deze vorm in Frankrijk kan vasthouden. Leuk om hem zo te zien echt.

De Vrij liet zien dat we na van Dijk en de Ligt een Prima back up voor die positie hebben.

Blind, de Ligt en bovenal Depay speelden echt heel goed.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:29
De positie van centrale verdediger sluit ook veel beter aan bij de kwaliteiten van Aké en daarnaast speelt hij bij zijn club ook altijd centraal.
Vind ik leuk
Druiloor44 +399
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:49
Ik hoop toch nog steeds op een centraal duo met van dijk en de vrij, de ligt nog als stand in. Meer ervaring en minder risico
Vind ik leuk
Gerro +7967
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:58
Klap van de molen gehad
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 01:08
Subtiele en sympathieke reactie weer. De Ligt speelde vorige week dramatisch tegen Duitsland. Nam onverantwoorde risico's die bijvoorbeeld tegen Frankrijk zeker tot een paar tegendoelpunten zouden leiden. De Ligt is de beste verdediger sinds jaren, maar we moeten wel reëel blijven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 01:10]
Vind ik leuk
hantayo +1173
woensdag 17 oktober 2018 om 10:24
Kan niet he, de Ligt is heilig verklaard. Maar internationaal nog niet goed genoeg. De Vrij en Aké oogden samen prima.
Vind ik leuk
Druiloor44 +399
woensdag 17 oktober 2018 om 12:28
Amen
Vind ik leuk
Gerro +7967
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:58
STROOTMAN is gewoon zijn plek kwijt die conclusie kun je wel trekken.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:27
Vd beek met een 6je nog 2 punten te veel gekregen wat liep die als een zak patat over 't veld...
Vind ik leuk
De Haan +379
woensdag 17 oktober 2018 om 00:49
Blind en ake mogen hoger . Strootman tikkie lager
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:54
Het middenveld met Blind en Schrootman werd in het begin van de wedstrijd totaal overlopen. Deze twee spelers krijgen volgens mij een voldoende omdat je als je ziet spelen medelijden met ze krijgt. Ze halen alle snelheid en dynamiek uit het spel van oranje.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 01:09
Het middenveld met Van de Beek stond daarentegen als een huis en in het begin van de wedstrijd kwamen de Belgen er dan ook niet aan te pas.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 18:18
Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken maar Van de Beek was echt de slechtste man op het veld
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
Dat vond ik dus ook en mijn reactie was bedoeld als fake-VP topic. "in het begin van de wedstrijd kwamen de Belgen er dan ook niet aan te pas." Dat leek me duidelijk genoeg.

Maar het is nooit duidelijk genoeg hier.
Vind ik leuk
Deck010 +8387
woensdag 17 oktober 2018 om 01:12
Vond van de Beek ook niet echt een aanvulling op het middenveld. Toch maar snel terug naar Frenkie de Jong en Wijnaldum graag 🙈
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 18:12
Helemaal eens maar denk als je van de Beek bij de Roon en Rosario zet dat hij het ook een stuk beter doet.
Vind ik leuk
Nummertien +4842
woensdag 17 oktober 2018 om 03:50
Is die nutteloze discussie eindelijk voorbij... Cillessen is al jaren veruit onze beste doelman!
Vind ik leuk
thierryer +1865
woensdag 17 oktober 2018 om 06:58
Conclusie, we hebben 1 topvoetballer voorin. De rest heeft niet echt kunnen overtuigen voorin. Koeman heeft heel veel mogelijkheden op het middenveld. En we hebben toch wel 2 goede opties voor de linksback gezien met Ake en van Aanholt.
Vind ik leuk
Drobtine +2491
woensdag 17 oktober 2018 om 07:42
Hoezo Straatman een vraagteken?? Exit met een groot uitroepteken !!!!!!
Vind ik leuk
Korm +38369
woensdag 17 oktober 2018 om 07:49
Depay, wat een baas!
Vind ik leuk
Romo +1115
woensdag 17 oktober 2018 om 07:57
Ake een lager cijfer dan de Ligt haha

vd Beek en Blind gewoon zeeeeeer matig
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws