Memphis gelooft nog in groepswinst: Anders zou ik never nooit op voetbal gaan

    Memphis gelooft nog in groepswinst: "Anders zou ik never nooit op voetbal gaan"

    woensdag 17 oktober 2018 om 06:45

    Memphis Depay ziet na de oefeninterland tussen België en Oranje (1-1) nog voldoende kansen om bovenaan in de Nations League-groep met Duitsland en Frankrijk te eindigen. De regerend wereldkampioen won dinsdagavond in eigen huis van Duitsland en staat vier punten los van Oranje.

    Bennett van Fessem
    BRUSSEL

    De mannen van bondscoach Ronald Koeman hebben echter nog één wedstrijd tegoed. "We spelen nog twee wedstrijden. Als je zowel van Frankrijk thuis en Duitsland uit kan winnen...", laat hij weten aan VoetbalPrimeur. "Wij kunnen van iedereen winnen. Dat geloof ik, anders zou ik never nooit op voetbal gaan."

    Oranje heeft tijdens de voorbije weken laten zien dat het geen slecht figuur slaat tegen toplanden als Frankrijk, Duitsland en België. Desondanks ziet Memphis nog steeds ruimte voor verbetering. "We moeten kritisch blijven. Sommige dingen moeten eruit. Je hoeft niet altijd je beste voetbal te laten zien. Dit soort toplanden zakken ook wel eens in."

    Bekijk hieronder het volledige interview met Memphis Depay.

    Poll

    Is Memphis de beste spits voor dit Oranje?

    (8383 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 06:49
    Ik heb echt geen idee waar onze memph is
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:04
    Ik ook niet. Ik wil frenkie nieuws!! Hebben de scouts nog naar hem gekeken?😉
    Vind ik leuk
    GetRekt +1781
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:41
    Ik geloof dat die achter van Aanholt
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:49
    Wat speelde hij goed zeg, gaat goed komen met ons oranje.
    Vind ik leuk
    heur es +726
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:50
    Het is en blijft een overschatte voetballer. Een rapper in hart en nieren.

    Mag de veters van Mbappé en Hazard niet strikken.

    Ik zal nooit Fan van hem worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:58
    Dat jij nooit geen fan van hem zal worden zal hem waarschijnlijk aan zijn reet roesten
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:05
    Je hoeft ook geen fan te worden. Maar ook jij kan zien dat hij belangrijk is voor oranje en best hard werkt! Meer kan je niet wensen het is mooi om te zien dat die jongen zijn potentie laat zien en met de rest werkt voor resultaat.
    Vind ik leuk
    Oeb +149
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:07
    dat jij m overschat vind,wil nog niet zeggen dat ie daadwerkelijk overschat is. Wat hebben mbappe en hazard daar eigenijk mee te maken?
    Vind ik leuk
    Barry10 +1396
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:12
    Als je na afgelopen twee wedstrijden zegt dat hij overschat is, dan heb je geen verstand van voetbal. Hoe kan iemand die door de Belgen 'man of the match' wordt genoemd, een overschatte voetballer zijn? Zorgde tegen zowel Duitsland als Belgie continue voor dreiging.

    Ik weet niet waar jij op baseert dat deze jongen een overschatte voetballer is?
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:26
    Hij kijkt graag naar Twente, KK divisie, dus dan zie je niet veel voetbal. Is weer even wennen voor hem.
    Vind ik leuk
    heur es +726
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
    Op wat ik zie, fijne dag verder.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:31
    dan moet je je bril op zetten, want je hebt er 0 verstand van.
    Vind ik leuk
    Doenorma +81
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:03
    Wie was jij ook alweer... O ja niemand.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1214
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:14
    Toch ben je hem dankbaar voor de vele goals die hij heeft gescoord voor Oranje, zoals die tegen Duitsland.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:37
    Memphis zegt zelf dat hij geen echte spits is, dat hij nog ver verwijderd is van het niveau van RvP of Robben, dat hij nog veel kan verbeteren. Koeman en anderen zeggen ook niet dat hij een topspits is. Zij zeggen alleen dat Memphis goed heeft gespeeld. Dus, hij kan niet overschat worden, want niemand inclusief Memphis schatten hem heel hoog in behalve de media. Tja, sinds wanneer bepaalt de media wat wij vinden en wat de voetballers mogen denken?

    Ik ben Oranjefan en vind dat Memphis nu wel belangrijk is voor het spel van Oranje, want dat vinden de selectiespelers en de technische staf van Oranje...en zij moeten het doen. Niet wij.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:50
    Alles is mogelijk nog.. Je kan ook zomaar laatste worden
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:57
    Oranje gaat er voor...niks mis mee.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 07:19]
    Vind ik leuk
    Barry10 +1396
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:14
    Ik kan wel steeds meer genieten van Memphis. Tuurlijk heeft hij nog zijn praatjes en tuurlijk maakt hij weleens een actie dat je denkt; moet dat nou? Maar hij zorgde continue voor gevaar, werkt hard en klaagt niet. Door onder andere Memphis krijgt dit Nederlands elftal zijn gezicht weer een beetje terug.
    Vind ik leuk
    Nashua +6920
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:05
    Inderdaad het muntje is gevallen bij hem. Zoals hij de afgelopen tijd speelt kunnen we niet om hem heen.

    Bovendien merk je dat hij door zijn spel respect bij zijn teamgenoten heeft gewonnen die daardoor een stapje extra voor hem doen.

    Ik was ook geen fan van hem maar móet eerlijk bekennen dat hij écht een reuzensprong heeft gemaakt. Ben zéér benieuwd waar dit eindigt
    Vind ik leuk
    Kuip +8070
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:29
    Zo langzamerhand begint Memphis het licht te zien. Ik erger me vaak groen en geel aan hem, maar heb gisteren wel van hem genoten. Hopelijk kan hij dat doorzetten.
    Zelfde verhaal als Ziyech. Het waren tot voor kort de mannen van het vele (onnodige) balverlies. Het lijkt er op dat beiden alsnog hun belofte gaan inlossen.
    Werd ook de hoogste tijd, want ik had ze vorig seizoen eigenlijk al afgeschreven.
    Nu heeft Oranje met Cillissen, van Dijk, de Ligt, de Jong en Memphis een mooie as en kunnen we verder bouwen. De CL moet er voor zorgen dat Rosario, Bergwijn, Groeneveld, Kluivert zich snel doorontwikkeling.
    Overigens speelde Vilhena sterk en is een speler die zoals gisteravond het vuurtje kan aanwakkeren. Die moet wel zo snel mogelijk naar het buitenland voor zijn ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:48
    Vilhena moest afgelopen zomer al weg.. voor de rest ben ik het volledig met je eens :)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9610
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:51
    Memphis on. 🔥 💪
    Vind ik leuk
    Leozao +4392