Van der Vaart: 'Dan dacht ik af en toe wel: kan het een onsje minder'

Van der Vaart: 'Dan dacht ik af en toe wel: kan het een onsje minder'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 08:07wo 17-10-2018 om 08:07

Rafael van der Vaart gaat Bert Maalderink niet missen als vaste Oranje-reporter. Jarenlang was Maalderink steevast de man die bondscoach en internationals interviewde rondom interlands. Inmiddels is hij bij de NOS definitief vervangen door Jeroen Stekelenburg. 

Van der Vaart, 109-voudig international, vond de gesprekjes met Maalderink 'soms leuk en soms vervelend', zegt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Bert maakte er in elk geval wél wat van, maar het gaat me te ver om te zeggen dat zijn vragen altijd in de smaak vielen. Mij maakte het niet uit, maar ik zag ook gesprekjes met de bondscoaches waarbij ik dacht: dat is puur en alleen om televisie te maken."

"Dan waren het heel zeikerige vragen. Dacht ik af en toe wel: kan het een onsje minder, maar de mensen vonden het vaak leuk. Ik denk dat je weinig interviews van hem terugvindt met veel positiviteit. Maar goed, ieder zijn ding. Missen? Nee, ik ga het niet missen."

Lees ook: Maalderink van Oranje afgehaald na 'ruzie met NOS-collega': 'Dat is geëscaleerd'

Poll

Ga jij Maalderink wél missen?

(550 stemmen)

Plaats een reactie

pietprecies +9414
woensdag 17 oktober 2018 om 08:10
Kan het een onsje minder? Moet hij zeggen..
Vind ik leuk
Guntherr +1487
woensdag 17 oktober 2018 om 08:22
Ach makkelijk score.. wie moest lachen behalve piet?
Vind ik leuk
Knowitall +265
woensdag 17 oktober 2018 om 08:51
Makkelijk scoren wel, maar door de titel dacht ik precies wat piet ook dacht.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
woensdag 17 oktober 2018 om 09:01
Ik ook
Vind ik leuk
pietprecies +9414
woensdag 17 oktober 2018 om 17:11
Daarom maakte ik hem ook ;-)
Vind ik leuk
Bep Slatter +11250
woensdag 17 oktober 2018 om 08:10
Dat mag ook wel eens gezegd worden,een jeuk journalist is het.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:14
Bert was misselijkmakend. Het draaide om Bert, en niet om Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:52
Echt he. Blij dat dat jongenshoertje eindelijk is opgedonderd.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
woensdag 17 oktober 2018 om 08:15
Ik word moe van die dikke. Hoe lang moeten we Dikkie Dik van der Vaart nog aanhoren. Ik snap ook niet wat die Pollman in hem ziet. Wat moet je nu met zo'n suffe zak.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:53]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:19
Gelukkig trek jij wel volle zalen.
Vind ik leuk
Bdog +6660
woensdag 17 oktober 2018 om 08:23
Gatverdamme, dat zal een hoop troep geven op de vloer van die zaal.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
woensdag 17 oktober 2018 om 08:24
Altijd uitverkocht
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
Ik denk dat van der Vaart wel weet dat “ik word” met een d is! Zeiken op een ander, maar zelf verre van perfect zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:05]
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
woensdag 17 oktober 2018 om 08:55
Aangepast. Dat was wel een missertje. Heel scherp van jou. Ik zie genoeg domme spelfouten van anderen . Ik ga daar niet over mieren neuken zoals jij. Ga lekker naar www.10voortaal.nl en leef je uit met al die andere miertjes.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:01]
Vind ik leuk
Leozao +6084
woensdag 17 oktober 2018 om 08:34
Dat is toch wat Nederlanders willen. Ik reed een paar dagen mee met een collega die Chiel Beelen op had staan. Als je kijkt welke onderwerpen er aangesneden werden.... Nederlandse smaak vaak walchelijk
Vind ik leuk
Shelbourne +5321
woensdag 17 oktober 2018 om 08:36
Ik vind het maar een vreemde man die Maalderink
Vind ik leuk
Il Gordo +14528
woensdag 17 oktober 2018 om 08:39
Maalderink. Beetje tof lopen doen bij Oranje en bij de schaats(t)ers lekker slijmen. Beetje een nare journalist.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
Ieder zn ding war?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4416
woensdag 17 oktober 2018 om 08:52
Dit is het betere nieuws. Oud International over het vertrek van een journalist. Wereldschokkend.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 17:53
Irritante hond is het meer niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws