Van de Beek betrokken bij twee doelpunten: 'Gebeurt mij normaal niet, kon beter'

Van de Beek betrokken bij twee doelpunten: 'Gebeurt mij normaal niet, kon beter'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 09:04wo 17-10-2018 om 09:04

Donny van de Beek heeft gemengde gevoelens over zijn optreden namens Oranje tegen België op dinsdagavond. De Ajax-middenvelder droeg bij aan de gelijkmaker van Nederland, maar hij vond dat zijn spel in het algemeen beter kon en moest. 

"1-1 bij België, dat is natuurlijk prima", aldus Van de Beek voor de camera van NUsport"Zij hadden kunnen winnen, wij ook. "Op zich had ik wel een paar goede onderscheppingen. In de eerste helft was het aan de bal een paar keer slordig. Normaal gebeurt mij dat niet, dat kon beter."

Aan de 1-1 van Arnaut Danjuma Groeneveld ging een interceptie van de Ajacied vooraf. "Ja, dat was een goede onderschepping. Verder was het een goede counter natuurlijk. Een goede goal, dat was prima."

Ook aan de vroege treffer van Dries Mertens leverde Van de Beek een bijdrage. "Ik dacht dat ik de bal goed wegkopte, want volgens mij stond er nog iemand achter me. In mijn ogen kon ik er niet zo heel veel aan doen... Misschien had ik 'm over de achterlijn moeten koppen. Verdedigend ben ik niet zo sterk als de andere jongens die we daar hebben."

Poll

Verdient Van de Beek een basisplaats in Oranje?

(1217 stemmen)

Plaats een reactie

Johnnie +874
woensdag 17 oktober 2018 om 09:08
Zwakste schakel gisteren
Vind ik leuk
RtdDub +13292
woensdag 17 oktober 2018 om 09:12
Stond veel te weinig "voetbal" op het middenveld gisteren.
Jammer want anders counter je die achterhoede van de Belgen zo de afgrond in.
Vind ik leuk
rexxo +16783
woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
Mee eens, een voetballend middenveld had de spitsen beter kunnen bedienen. Er moet een voetballend alternatief zijn voor als(een type) Frenkie niet meedoet. Alleen tegenhouden en ontregelen is niet genoeg. Bedankt nog Danny Blind en de KNVB voor het kordate optreden in de zaak Ziyech, zo een type speler miste Oranje(gister)
Vind ik leuk
Blindsy +20540
woensdag 17 oktober 2018 om 09:13
Na die kopbal heeft hij zich goed herpakt. Maar speelde zeker geen wereldpot. Hij is wel lekker eerlijk.
Hij moet wel veel blijven spelen bij Ajax, wil het gerechtvaardigd blijven om hem voor Oranje op te blijven roepen. Met Pröpper erbij zou ik Vd Beek thuislaten.
Cillessen is wat mij betreft de enige uitzondering op de regel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:15]
Vind ik leuk
heur es +963
woensdag 17 oktober 2018 om 09:16
Viel door de mand gisteren. Is alleen van waarde in een team wat veel beter is dan de tegenstander, bij Ajax dus, loonacties de 16 in kwamen er totaal niet uit en gisteren kon je goed zien dat hij geen verbindingsspeler is zoals Frenkie dat kan.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:19
Cillessen heeft zowel tegen de Duitsers als tegen de Belgen niet veel bijzonders te doen gehad hoor ,die ballen had onze keeper van Staphorst ook nog wel gehad .Als hij nou die bal van Mertens uit de kruising had getikt was hij de man geweest .
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:23
Volgens mij reageer je onder een verkeerd topic. Staat hier niets over cillessen namelijk.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:26
Was eigenlijk reactie op Blindsy, hij heeft het toch over dat cillessen uitzondering op de regel moet hebben
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 10:42
Ah vandaar. Duidelijk!
Vind ik leuk
The Iceman +18183
woensdag 17 oktober 2018 om 09:26
Dan was hij tegen de 2 spelers die in die hoek stonden aangesprongen.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:29
Ervoor langs mag ook hoor ,maakt niet uit hoe. Bedoel gewoon heb nog geen bijzondere acties van hem gezien .
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
The Iceman +18183
woensdag 17 oktober 2018 om 09:41
Een van die spelers had gewoon omhoog moeten springen. Cillessen heeft iig niets fout gedaan de afgelopen 2 wedstrijden, behalve misschien een paar uittrappen die niet aan kwamen. Wel een paar goede en belangrijke reddingen tegen Duitsland.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:43]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:56
Ik vond Van de Beek gisteren zelfs nog slechter dan Strootman.

Owja, we zijn trouwens aanvallend helemaal afhankelijk van Memphis.
Duimen dat hij geen blessures oploopt.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:59
Snap niet dat hij bij ajax niet speelt, maar voor nederlands komt hij te kort op het moment.
Vind ik leuk
kees ee +1079
woensdag 17 oktober 2018 om 10:02
is van de beek nog jong genoeg voor jong oranje ??
Vind ik leuk
Buck Worrier +2701
woensdag 17 oktober 2018 om 10:04
Denk toch dat hij niet sterk genoeg is voor dit middenveld. Zie liever Frenkie, Wijnaldum en Pröpper. Nog liever een fitte Klaassen mee dan Donny. Prima Ajax speler maar geen uitzonderlijke voetballer.
Vind ik leuk
RtdDub +13292
woensdag 17 oktober 2018 om 10:43
Van de Beek is gewoon een jongere versie van Klaassen. Voetballend wordt het middenveld daar niet beter van.
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 17 oktober 2018 om 11:17
Van de Beek is voetballend heel veel beter voetballer dan Klaassen, die nu doorkomt Dani de Wit, dat is een jongere versie van Klaassen.
Vind ik leuk
RtdDub +13292
woensdag 17 oktober 2018 om 11:22
Ik baseer me op wat ik van Klaassen heb gezien en wat ik nu van Van de Beek zie.
Ik zie dan parallellen zoals, wat de Engelsen noemen, purple patches, oftewel periodes waarin ze heel goed spelen en heel belangrijk zijn met doelpunten om vervolgens weer naar hun eigen niveau terug te vallen wat geen top is.
Belangrijk zat voor een club, was mede de reden dat De Boer 4x kampioenschappen kon pakken, Klaassens "purple patches" maar niet goed genoeg om een basisplaats in het NL elftal te pakken en vast te houden.
Al kan het natuurlijk best een keer uitpakken dat ze net zo'n periode pakken tijdens een toernooi. Dan kunnen ze de Thomas Muller van Nederland worden.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 10:17
Geen Basisspeler maar wel prima om erbij te houden.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 10:49
vdBeek als een verkapte schaduwspits die effectief zijn meters maakt.
Is voor menig club een versterking, alleen komt voetballend, fysiek, en snelheidheid te kort voor het topniveau.
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 17 oktober 2018 om 11:16
Ik denk dat je te vroeg oordeelt, vd Beek is 21. De fysiek kan nog komen. Bal behandeling-snelheid, loopvermogen en denkniveau is prima.

De absolute top zie ik hem ook niet halen, maar daaronder heeft hij wel in zich. Alleen moet hij nog wel een paar stappen maken, zeker ook fysiek.
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 17 oktober 2018 om 11:13
Er klinkt af en toe wat onzekerheid bij hem, zelfreflectie is prima alleen onzekerheid is gevaarlijk.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 15:06
Nee Donny, je verdient in dit oranje geen basisplaats. Ideale 12e speler voor in je selectie. Wie weet straks Klaassen ook weer. Die doet het ook prima in Duitsland. Strootman is toch wel tijd dat we die gaan afschrijven. De 'verlosser' is het na zijn blessure nooit geworden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:06]
Vind ik leuk