'Kijk maar eens wat een verschil Van Dijk maakt, dan zie je hoe goed hij is'

    'Kijk maar eens wat een verschil Van Dijk maakt, dan zie je hoe goed hij is'

    woensdag 17 oktober 2018 om 10:14

    Virgil van Dijk is een van de beste spelers ter wereld. Dat stelt voormalig Celtic-aanvaller Chris Sutton, die de vraag kreeg wie hij na Lionel Messi en Cristiano Ronaldo de beste speler ter wereld vindt.

    Volgens Sutton is het misschien niet 'in' om voor een verdediger te kiezen, maar toch noemt hij Van Dijk. "Kijk maar eens naar wat een verschil hij heeft gemaakt bij Liverpool, dan zie je hoe goed hij is", stelt hij in gesprek met de BBC.

    De BBC vroeg Sutton wie hij de beste speler ter wereld vindt, na de onbetwiste top-twee die bestaat uit Messi en Ronaldo. "Er is geen eigenschap die een verdediger moet hebben waar hij niet over beschikt", aldus Sutton over Van Dijk. "Hij is snel, sterk, consistent en hij lijkt zijn concentratie niet te verliezen."

    "Er zal altijd geschreeuwd worden om een Eden Hazard of andere aanvallende spelers, en dat begrijp ik, maar Van Dijk heeft laten zien wat een verschil een briljante verdediger kan maken bij een ploeg", sluit Sutton af.

    Poll

    Is Van Dijk al wereldtop?

    (3256 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 10:18
    Ronaldo is de beste niet meer.
    Vind ik leuk
    Spartan +6863
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:20
    Nooit geweest ook!
    Messi is al 10 jaar de beste.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:23
    Klopt, maar Ronaldo is ook geen nummer 2 meer. Mbappe en Neymar zijn veel beter op dit moment.
    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:20
    Beide spelen bij Paris....lekker makkelijk. Winnen in Europa tegen een omgekochte ploeg is ook niet lastig.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:33
    std
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1522
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:55
    lul niet joh. Je spreekt puur vanuit gevoel. Weleens Messi een bal zien koppen? Ronaldo wel. Als je dan gaat zeggen wie er de beste is moet je wel even nadenken over de vaardigheden die beide hebben.
    Messi is ook bij lange na niet meer de Messi van een jaar of 5 geleden. Net zoals dat bij Ronaldo zo is.
    Mbappé en Neymar staan op het punt ze voorbij te streven. Logisch, gezien de leeftijd.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1050
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:59
    Want als je kan koppen ben je de beste ?
    Vind ik leuk
    rexxo +1342
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:47
    Lachen, dan zijn volgens zijn criteria Bas Dost en Jank de Jong absolute wereldtop.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1050
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:12
    Vinden bassie en jankie anders zelf wel hoor!
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1522
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:16
    Ja lekker zwart wit. 1 voorbeeld nemen en dat uitpakken als enige criteria voor een goede voetballer.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:30
    Kerel, Messi is de enige speler die in LaLiga een goal heeft gemaakt met zijn hoofd buiten de 16. Tuurlijk is het geen kopper, hij is 1 meter 30. Wat een onzin. Ik ga toch ook niet zeggen dat Messi niet de beste ter wereld is omdat Neuer beter kan duiken?

    Messi is anders gaan spelen, maar zijn statistieken zijn totaal niet naar beneden gegaan. Messi is alleen maar belangrijker geworden voor Barca. Dus lul aub niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:15
    Jazeker, een briljante kopbal in de Champions League-finale tegen Manchester United in 2009, of keek je toen nog geen voetbal?

    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:52
    Kijk even wat Ronaldo ten opzichte van Messi allemaal niet heeft.

    Qua intelligentie in het veld, mag Ronaldo zijn veters niet eens strikken

    I rest my case.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:58
    haha toch niet mee eens hoor! Ronaldo en messi zijn samen de beste en beide op een andere manier. Ronaldo als doelpuntenmaker, Messi als spelverdeler. vind dat Ronaldo altijd meer de wil uitstraalt dat hij wil winnen. neymar en mbappe spelen in een speeltuin in Frankrijk en zijn echt niet beter dan Ronaldo, al zie ik mbappe het wel halen om zo vaak de CL te gaan winnen. hopelijk gaat hij na dit jaar weg uit Frankrijk om het ergens anders wel te laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:33
    Blijft leuk dat mensen Ronaldo als de doelpuntenmaker bestempelen terwijl Messi bijna evenveel goals heeft gemaakt. En laten we eerlijk zijn. Daar zaten minder doellijn intikkertjes tussen als bij Ronaldo.

    Laten we daarbij Ronaldo en Messi als spelverdeler maar niet vergelijken.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:39
    een doelpunt is een doelpunt toch. waarom maakt hij zulke goals wel en andere niet? omdat hij altijd goed staat. Ronaldo is gewoon een geweldige speler. is samen met messi gewoon de beste. gelukkig zie ik er zelf geen strijd in en kan ik van beide genieten.
    Vind ik leuk
    rexxo +1342
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:52
    Mensen die Ronaldo net zo goed vinden als Messi ai ai ai ai
    Deze Ronaldo is niet eens beter dan Ronaldo Luiz Nazario Da Lima.
    Voor degene die niet weten wie dat is o.a. de fanboys van de Portugese Ronaldo verwijs ik naar youtube. Ik ben 1 van de gelukkige die ''Il Fenomeno live'' hebben gezien.
    Ik heb geen betere gezien.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:25
    Vooralsnog gewoon de huidige Ballon D'or houder. Dus de huidige beste.
    Bij de volgende uitreiking zal blijken wie zich dan een jaar de beste mag noemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:28
    Bullshit. Je kijkt gewoon naar de huidige vorm. Dat zou betekenen dat Bayern op dit moment de beste ploeg van Duitsland is, omdat ze vorig jaar kampioen zijn geworden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:34
    Dan zou je vandaag dus wel kunnen stellen dat Hazard de beste speler ter wereld is en PSV de beste club van Nederland.
    Morgen maakt Alexis Sanchez een hattrick, dan is hij zeker in één keer de beste van wereld.
    Denk even na..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:39
    Lul niet zo dom. Ik ga je niet uitleggen hoe jij moet beoordelen, maar als jij vind dat iemand de beste is op basis van een prijs van 10 maanden geleden moet je dat vooral vinden. We hebben inmiddels een WK gehad waarop Ronaldo niet heeft gepresteerd. We hebben de verkiezing beste voetballer van EU gehad en die won Ronaldo niet. Hier heb je al 2 redenen waaorm Ronaldo het niet meer is. Als je wedstrijden kijkt, kan je zelf ook zien dat Ronaldo niet de beste is. There is only one GOAT. En dat is Messi.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:47
    Je schrijft Maradonna verkeerd.
    Messi is nu de beste.
    Maradonna de beste aller tijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:50
    Laat me niet lachen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:57
    "Maradona still holds the record for most fouls suffered in a World Cup (Mexico 86) and most fouls in a single World Cup game (23 against Italy"

    Als Maradona nu had gespeeld, met de huidige bescherming die ronaldo en messi hadden, had youtube nu maradonatube geheten.

    https://www.youtube.com/watch?v=W-iAfZv67gM

    Zo consequent afgezaagd worden en dan toch je middelmatige ploegen wereldkampioen en italiaans kampioen maken dan ben je de beste ooit.

    En oh.... Dit uiteraard:
    https://www.youtube.com/watch?v=4vashrNoXTE

    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:04
    Uitstekende beredenering. Omdat Maradonna meer schoppen kreeg is hij de beste. Ga je mond spoelen. De enige reden die mensen geven dat Maradonna beter was, is omdat hij wereldkampioen is geworden. Wat een bullshit.

    Daarnaast heeft Messi, Barca meerdere landstitels en CL zeges bezorgd, dus hou alsjeblieft op.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:39
    Als er nou iets mijn stelling bevestigd is het jouw reactie wel.
    Zonder Messi win een tamelijk Barcelonees Spanje de wereldtitel.
    Zonder zijn Spaanse hulpjes heeft Messi het nooit verder gebracht dan een finale.

    Want Iniesta, Busquets, Xavi, enzovoort enzovoort zijn allemaal koekenbakkers. Echt een fantastische prestatie om met zoveel onkunde om je heen toch prijzen te winnen.

    Vind ik leuk
    frhoi +936
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:01
    zeggen dat Ronaldo niet gepresteerd heeft terwijl hij belangrijker voor zijn land was op t WK dan messi, en dan messi wel beter vinden, die net als Ronaldo niet is verkozen tot beste speler . ik vind het raar
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:07
    ohja is dat zo? Naast een paar blunders van de Gea en een mooie vrije trap heb ik Ronaldo afgelopen zomer niet gezien. daarnaast was de afgelopen verkiezing 1 grote grap. Dat Messi niet in de top 3 stond sloeg nergens op. Meeste goals EN assists van Europa en kampioen van Spanje en bekerwinnaar.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:41
    Messi had een poule waar die makkelijker in door kon gaan, maar hij en heel dat land faalde wel hard. Ronaldo scoort gewoon. zo kan je altijd als iemand scoort zeggen dat een keeper slecht is.

    Daarbij wint Real de CL alweer, barca knap ik spanje, maar in de CL presteren ze niet. Ronaldo blijkt wel erg belangrijk geweest te zijn voor real als je ziet dat real nu al geloof ik 4 wedstrijden niet scoort
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:46
    Knap he! In Spanje! Waar het Real niet lukte.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:00
    erg knap. mij boeit t verder niks. vind er niks aan die spaanse competitie
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:36
    PSV is op dit moment de beste van Nederland en zijn vorig jaar ook kampioen geworden ;-)
    geintje hé , maar ik kon het toch niet laten , sorrie daarvoor

    ik vind het zowieso altijd moeilijk om te zeggen wie de beste is , want wat is de norm daarvoor
    pak je het aantal doelpunten bijvoorbeeld , of het aantal belangrijke goals , dan heeft een aanvaller altijd meer kans op deze titel als een verdediger
    een verdediger is op een andere minder opvallende manier belangrijk voor zijn ploeg
    Messi onderscheid zich door mooie actie's en door doelpunten en assists , en dit is voor bijv de Ligt al een stuk moeilijker
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:20
    Verdedigers worden vaak onderschat,
    maar van Dijk is een van de betere voetballende verdedigers.
    Vind ik leuk
    Jurrian +2
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:21
    Ik kan sinds kort geen filmpjes meer openen op VoetbalPrimeur. Meer mensen die hier last van hebben? Ik gebruik Google Chrome als browser.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
    Als je ad blocker hebt komt het wss daar door
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:22
    Deze statistiek bij het artikel zegt wel wat over Van Dijk bij Liverpool...

    The difference maker?
    Liverpool defender Completed passes Interceptions Headed clearances Duels won Blocks

    Virgil van Dijk 521 12 21 40 6
    Joe Gomez 449 11 9 39 3
    Joel Matip 99 2 1 10 1

    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:23
    Onze dijken houden alles tegen.

    Met deze Dijk worden we wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:23
    Die Chris Sutton is echt helemaal de weg kwijt om ook maar enige vergelijking te maken qua kwaliteit tussen van Dijk en Messi cq Ronaldo.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:24
    Ik denk dat zelfs die bonkige Engelse zich sterker voelen als ze met Virgil het veld oplopen.
    Dan kun je gaan knokken.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:25
    Virgil onze Nederlandse Deltawerk achterin, een onbreekbare Dijk.!!!
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3196
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:41
    En weer iemand die heel erg positief is over Van Dijk ;) Je hoort ook echt bijna niemand meer over dat prijskaartje. Hij heeft zichzelf allang terug verdiend bij Liverpool👍
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:45
    Had ie ook heel erg zijn best moeten doen om de achterste linie nog minder te maken dan hij al was bij Liverpool.
    Al die centrale verdedigers die City en Utd hebben gekocht de afgelopen jaren waren stuk voor stuk al een aanwinst geweest voor Liverpool.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:46
    van Dijk maakt Liverpool niet iets beter,maar een paar klassen.Dus je kan ook gewoon positief zijn,Liverpool en van Dijk is een perfect match 👌
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
    Ja nou... ik kijk liever wat nuchterder tegen de dingen aan dan wat de gemiddelde Engelsman doet. Als i kvanmiddag een bal 3x hog hou zit de kans er in dat er een krant is die mij tot "world class" uitroept.

    En hoe hij het bij Liverpool doet interesseert me eigenlijk ook geen reet.
    Zie hem regelmatig staan snurken bij het NL elftal. Vind ik een stuk interessanter.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:40
    Vandaar dat je ook niet inziet dat hij wel degelijk wereldtop is.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:52
    Hou toch op met je wereld top. Hij is goed, misschien dat ie het ooit haalt.
    Zet Sky,BBC of BT eens uit en vorm je eigen mening.
    Hij is geen Ramos, Maldini, Baresi, Cannevaro, Desailly, noem ze maar op.

    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:51
    Mijn mening zit dichter bij de waarheid als de jouwe,dat is wel duidelijk.Jij noemt verdedigers op die allemaal topspelers om zich heen hadden en daarom veel prijzen pakten.van Dijk is bij Liverpool ingestapt op een moment dat het allemaal niet zo goed was,dat is wel degelijk een verschil.En ja Ramos,die is zeker beter in smerig spel maar voor de rest is van Dijk op alle fronten beter.Is mijn mening duidelijk genoeg??
    Vind ik leuk
    COYG +6189
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:01
    Zijn concentratie is hij toch nog regelmatig kwijt hoor. Tegen Frankrijk bijvoorbeeld of die penalty tegen Man City. Maar goed foutjes maken mag, tenzij ze afgestraft worden.
    Vind ik leuk
    Bill +785
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:09
    Tjah, ene sutton van celtic.......
    Gisteren nauwelijks gemist van Dijk.
    Het is en blijft een gehypte verdediger.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4490
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:57
    ?? De hele voetbalwereld is enthousiast maar Bill niet....

    Het was gisteren in de eerste helft anders meteen een onzekere bende achterin... bij tijden een gatenkaas waarbij spelers elkaar vol onbegrip aankeken ... verdedigers die hun hoofd intrekken bij een corner waardoor België een levensgrote kans kreeg (de Ligt)... en jij hebt hem niet gemist?!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 14:58]
    Vind ik leuk
    Bill +785
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:26
    Dat was het tegen de veel mindere duitsers ook.
    En de hele voetbalwereld valt wel mee. Ik ken genoeg kenners die de hype van Dijk zwaar overtrokken vinden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:35
    De uitlating van Sutton,slaat kant noch wal,dat dit zo zou zijn,moet in de komende decennia nog blijken!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws