'Doelwit' van Ajax en PSV speelt geen minuut: 'Het is een grote fout geweest'

'Doelwit' van Ajax en PSV speelt geen minuut: 'Het is een grote fout geweest'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 12:37wo 17-10-2018 om 12:37

Daniel Arzani heeft een fout gemaakt door zich door Manchester City te laten verhuren aan Celtic. Dat vindt Robbie Slater, landgenoot van de jonge vleugelaanvaller. Arzani komt dit seizoen niet aan de bak bij de kampioen van Schotland. 

Afgelopen zomer werd WK-ganger Arzani (19) door Man City overgenomen van Melbourne City. Direct na zijn transfer naar Engeland werd de tiener bij Celtic gestald. Na twee maanden heeft Arzani echter niet één keer gespeeld in competitieverband.

"Het is duidelijk een grote fout geweest om naar Celtic te gaan", zegt Slater in gesprek met Australische media. "Hij deed het goed op het WK, dit seizoen had hij wekelijks moeten spelen om zich door te ontwikkelen en nóg beter te worden. Het is duidelijk dat Celtic-manager Brendan Rodgers geen groot fan is en hem op korte termijn ook niet gaat gebruiken. Ergens is er iets heel, héél erg misgegaan."

Arzani werd afgelopen zomer óók gelinkt aan een transfer naar de Eredivisie. Zowel Ajax als PSV had de aanvaller volgens diverse media op de korrel. Man City sloeg uiteindelijk toe. 

Plaats een reactie

Joee +429
woensdag 17 oktober 2018 om 12:38
Hoogstwaarschijnlijk ook niet goed genoeg voor PSV en Ajax dus
Vind ik leuk
floormunges +1565
woensdag 17 oktober 2018 om 12:42
Precies als je bij Celtic al niet speelt, dat is een beetje niveau Vitesse Feyenoord AZ, dan kom je bij Ajax en PSV gewoon niet aan de bak.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 12:48
Ligt er ook wel beetje aan hoe zon type speler als het is natuurlijk en waar die het beste past
Bij een club als Celtic word vaak wel iets anders gespeeld als bij een Ajax of Psv
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
woensdag 17 oktober 2018 om 12:51
Precies, schots voetbal is gewoon bal naar voren rossen en we zien wel waar dat schip strandt
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
Die jongen is ook veel te oud om het voetbal nog te leren ook. De jeugdopleidingen Van PSV en Ajax stellen niets voor de afgelopen tien jaar zijn daar geen talenten doorgebroken.
Gewoon een hopeloos geval.
Je begrijpt niet waarom PSV en Ajax interesse toonden.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6111
woensdag 17 oktober 2018 om 13:21
Best een opvallende stelling voor een ajacied Rene :)
Vind ik leuk
Aspers +582
woensdag 17 oktober 2018 om 14:23
Vandaar dat het NL elftal vol staat met spelers uit jeugd van Ajax en PSV?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 15:21
Huh? Geen talenten doorgebroken???
Kijk maar naar bijvoorbeeld eens naar depay in de wedstrijden van Nederlands elftal. Dat lijkt me alles behalve dan dat niet is doorgebroken.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 17 oktober 2018 om 14:20
dat is hier niet veel anders als ik naar bv de graafschap kijk….
Vind ik leuk
Plattekar bv +34364
woensdag 17 oktober 2018 om 12:48
Gekozen voor de portemonnéé
Vind ik leuk
2cents +61654
woensdag 17 oktober 2018 om 12:54
De vraag is wel een beetje hoe dit soort keuzes tot stand komt.

Bij Melbourne City was hij dus al onderdeel van de City-group. Het lijkt dus gewoon een kwestie van schuiven geweest binnen de Group.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6111
woensdag 17 oktober 2018 om 13:22
De bedoeling was waarschijnlijk die jongen in de etalage te zetten en lekker te cashen. Jammer City. Volgende stap is waarschijnlijk het klonen van topspelers?
Vind ik leuk
2cents +61654
woensdag 17 oktober 2018 om 13:32
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar. Hoeveel Messi’s zouden ze kiezen in 1 team? Of misschien meerdere Ronaldo’s?
Vind ik leuk
Johnny Cash +10125
woensdag 17 oktober 2018 om 13:36
Hoeveel frenkies zou je bedoelen
Vind ik leuk
2cents +61654
woensdag 17 oktober 2018 om 13:39
Ik wilde geen nieuwe Frenkie discussie openen. ;)
Vind ik leuk
Johnny Cash +10125
woensdag 17 oktober 2018 om 13:42
Ik doe het wel voor je 😃
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 03:59
Il antwoord niet meer op jouw posts want ik kom altijd weer bij Cash uit...
Vind ik leuk
Johnny Cash +10125
donderdag 18 oktober 2018 om 10:04
Niet erg toch 😃
Vind ik leuk
rexxo +11716
woensdag 17 oktober 2018 om 15:43
Met een slechte zaakwaarnemer die een voorkeur heeft voor Engeland is een slechte keus zo gemaakt. Ieder beetje zaakwaarnemer weet dat je bij dat soort clubs als een nobody nooit aan de bak komt. Wanneer gaat die FIFA iets doen aan het aantal uitleen spelers van die clubs, die beginnen veel te lijken op een bibliotheek.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
HupHolland +3858
woensdag 17 oktober 2018 om 13:00
Bij Ajax en PSV hebben ze jong-elftallen waren in je (eventueel) aankomende basis spelers langere tijd tevreden kunt houden en ze dus klaar kunt stomen en de tijd kunt geven om aan het nivo te wennen..
Vind ik leuk
AVDV +1419
woensdag 17 oktober 2018 om 13:53
Hij is nog jong, dus wie weet.
Vind ik leuk
Niels92 +36622
woensdag 17 oktober 2018 om 12:39
Had je maar voor de sportieve ( speelminuten ) toekomst moeten kiezen en niet direct voor het geld!
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:40]
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
woensdag 17 oktober 2018 om 12:47
Had dus voor beide opties nooit naar Ajax gegaan.
Zowel sportief als financieel onaantrekkelijk.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 12:59
Tsja, jij kan beter dat tegeltje van je doormidden koppen. Misschien, heel misschien valt er iets op zijn plaats.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 12:52
Hij gaat tegenwoordig door het leven als, Daniël Armani.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10125
woensdag 17 oktober 2018 om 13:37
Betaald celtic Zo veel salaris dan ? Serieuze vraag
Vind ik leuk
Niels92 +36622
woensdag 17 oktober 2018 om 14:10
Hij staat onder contract bij City en die betalen denk ik niet slecht.
Vind ik leuk
Arvin +7480
woensdag 17 oktober 2018 om 12:40
Goh. Normaal speelt iedereen die man city haalt gewoon basis? Hem verhuren ze zelfs en dan nog speelt hij niet. Volledig onverwachts zeg. Dit doet man city nooit zo 😂.
Vind ik leuk
Frietbakker +5722
woensdag 17 oktober 2018 om 12:40
Na de winter bij NAC?
Vind ik leuk
floormunges +1565
woensdag 17 oktober 2018 om 12:42
Of Zwolle jullie kunnen ook wel wat aanvallende impulsen gebruiken
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 12:54
Bij NAC speelt daar Rosheuvel. Die is ok genoeg voor NAC. NAC moet 2 CV's, scorende spits plus creatieve middenvelder aantrekken.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10125
woensdag 17 oktober 2018 om 13:37
Nac heeft een heel goed elftal. Ze missen alleen 1 ding. 11 goeie spelers
Vind ik leuk
Pec010 +2526
woensdag 17 oktober 2018 om 13:49
Zwolle (lees John) kende deze jongen al voor het wk en heeft toen geprobeerd hem naar Zwolle te halen. Dus Pec is misschien wel een optie.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 17 oktober 2018 om 12:43
Je kan toch lastig stellen dat Rodgers geen liefhebber is van "echte" voetballers.
Probleem zit dus waarschijnlijk gewoon bij Arzani.
Vind ik leuk
Ryanaz +2820
woensdag 17 oktober 2018 om 12:54
Toch grappig AZ was al eerste geïnteresseerd in Arzani deze zomer en later kwamen psv en ajax en nu hoor je alleen die 2 clubs..
Vind ik leuk
2cents +61654
woensdag 17 oktober 2018 om 13:03
Wanneer toonde AZ dan interesse in die jongen? Terugzoekend kom je in de eerste berichten 3 namen tegen: AZ, PEC en Ajax.
Vind ik leuk
Ryanaz +2820
woensdag 17 oktober 2018 om 13:16
https://www.azfanpage.nl/australisch-talent-genoemd-bij-az/

En je geeft meteen antwoord xP
Vind ik leuk
2cents +61654
woensdag 17 oktober 2018 om 13:30
Je zegt dat Ajax later kwam en dat blijkt dus niet zo te zijn. ;)

PSV misschien wel, want die lees ik in de artikelen van 18/19 juni niet terug. Maar goed, dat schreef je niet hè.
Vind ik leuk
Pec010 +2526
woensdag 17 oktober 2018 om 13:52
John van t schip heeft met hem gewerkt in Melbourne en had als eerste interesse. Maar je koopt er niks voor zodra City in beeld komt.
Vind ik leuk
Foebele +53324
woensdag 17 oktober 2018 om 13:04
Hij had nooit naar City moeten gaan zul je bedoelen, dan ben je niets meer dan handelswaar, ze geven geen reet om je carriere, als je maar met winst verkocht wordt.

Zulke spelers worden niet gehaald om ooit het eerste te halen.
Vind ik leuk
soccer02 +702
woensdag 17 oktober 2018 om 13:04
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Melbourne city is een soort sataliet club van manchester city. Dus deze speler heeft nooit kunnen kiezen tussen manchester of psv/ ajax.
Vind ik leuk
Thobar +4605
woensdag 17 oktober 2018 om 13:27
Zeker geen automatisme. Had bij Melbourne nog een contract voor dit seizoen, daarna had hij kunnen gaan en staan waar hij wilde.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 14:07
Als het dan toch over man city spelers gaat: weet iemand hoe het zit met die Sandler? Die was toch zo goed?
Vind ik leuk
Ron jans +570
woensdag 17 oktober 2018 om 15:53
Zie hem nog wel eens op tv, ik weet niet of die recentelijk nog in films heeft gespeeld. Ow je bedoeld die voetballer? Die is al lang vergeten.
Vind ik leuk
Mario1984 +545
woensdag 17 oktober 2018 om 16:46
Die in augustus is geopereerd aan zijn knie en is nog niet fit.
Vind ik leuk
Ben +187
woensdag 17 oktober 2018 om 14:14
Fantastisch verhaal. Alleen de we lezen deze onzin zo vaak.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 16:41
Het is voor jonge voetballers gewoon niet te doen om het geld te laten schieten.
Beter met een miljoen op de bank als voetballen zonder centen bij de amateurs.
Er moet inderdaad paal en perk gesteld worden aan clubs de jonge talenten weg kopen waar je vervolgens nooit meer iets van hoort.
Ik denk dat de competities in Europa wat spannender zouden worden als die talenten ook zouden voetballen.
Hoe zal het gaan na de Brexit met de voetballers?????
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:44]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 17:01
Komt hij toch naar NAC in de winterstop
Vind ik leuk
DeNeutrale +219
woensdag 17 oktober 2018 om 17:15
Dat hij bij Celtic niet speelt, zegt niet over de kwaliteiten van Arzani. Ik weet niet wat de afspraken zijn tussen City en Celtic, maar als Celtic al 3 spelers voor de plek van Arzani hebben, dan is het begrijpelijk dat hij (nog) niet speelt. Ajax en nog 3 Nederlandse clubs hadden interesse! Overmars en de anderen zullen dat toch niet zomaar doen? Enfin, maar toen kwam City!

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws