Koeman: 'Van de vier debutanten is hij het verst in zijn ontwikkeling'

    Koeman: 'Van de vier debutanten is hij het verst in zijn ontwikkeling'

    donderdag 18 oktober 2018 om 06:51

    Ronald Koeman is dolgelukkig met het feit dat hij bij Oranje over zoveel talent kan beschikken. Van de vier debutanten Denzel Dumfries, Arnaut Groeneveld, Pablo Rosario en Steven Bergwijn, is laatstgenoemde volgens de bondscoach het verste.

    "Steven is een geweldige speler. Hij heeft gevoel voor positie, kan links en rechts in de aanval spelen. Dat bewees hij eerder bij PSV en je zag het tegen België opnieuw nadat hij inviel", vertelt Koeman aan De Telegraaf.

    Koeman is tevreden over het aanvallende werk dat Bergwijn heeft verricht. "Tegen Duitsland kwam hij iets minder uit de verf. Hij vulde toen zijn verdedigende taken af en toe niet helemaal goed in. Maar van de vier debutanten bij Oranje is Steven op dit moment volgens mij het verst in zijn ontwikkeling."

    Alle debutanten hebben een goede indruk achtergelaten op Koeman. "Steven Bergwijn, Denzel Dumfries, Arnaut Danjuma Groeneveld en Pablo Rosario bevestigden dat ik de juiste keus heb gemaakt om ze te selecteren. Toen ik tekende als bondscoach wist ik niet dat zich zoveel talent zou aandienen bij het Nederlands elftal, met zo'n zes, zeven talentvolle jongens onder de 22 jaar."

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 06:54
    Als we nu geen wereldkampioen worden...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 06:55
    Wou net zeggen ook nog is een ex speler van nec dus hij weet hoe het is om voor de prijzen te spelen.
    😂
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1398
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:21
    The future is Bright the future is Orange....😁
    Vind ik leuk
    Zultkop +5449
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:01
    Het biedt In ieder geval weer perspectief, fijn dat er nu ook een realistische coach is aangesteld die de Hollandse school stijl niet als heilig verklaard. Maar gewoon probeert te doen wat nodig is om te winnen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:04
    Bergwijn heeft mij ook positief verrast dit seizoen... 2 seizoenen terug vond ik het niks.. Vorig seizoen zag je hem al groeien ennu gaat hij echt door
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:07
    Misschien een leermomentje voor je. Om jonge spelers niet meteen af te fakkelen, maar de kans te geven om zich verder te ontwikkelen.

    De meeste jonge talenten starten sterk en krijgen dan een terugval. Hoe ze daar doorheen komen is vaak bepalend voor hun loopbaan.
    Vind ik leuk
    Krav +120
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:16
    Idd. Als ik terugkijk naar toen ik 18 was... ik heb mn profcarriere verpest omdat ik geen rechtsback wou spelen. Oud team genoten zijn nu miljonair.

    Toen ik 16 was ging ik niet altijd meer trainen want ik werd toch wel "ontdekt"

    Later heb ik jeugd getraind met veel potentie. Het is lastig die volwassenwordende pubers te bereiken die altijd maar horen hoe goed ze zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:21]
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1420
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:09
    Mijn prof carriere is verpest door een schouderblessure. Banckart leasie, hill sachs defect en sub-luxaties. Ik speelde trouwens wel rugby, waarbij je schouder wat crucialer is dan bij voetbal.

    1 Interland in het nationaal jeugd team, wel meteen tegen de moffen :)
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:41
    Klopt maar vind locadia nou niet echt iets en dat blijft ook zo
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:30
    Prima, maar Locadia is het stadium van talent al voorbij.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:08
    Hopelijk krijgt hij geen last van de PSV ziekte.. net als Affalay, Bakatti, Jetro W en Labyat
    Vind ik leuk
    Korm +36890
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:13
    Verklaar je nader
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8190
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:22
    Kampioen worden is geen ziekte hoor, jaren geen kampioen worden daar wordt je ziek van!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:26
    Die mag je uitleggen, alleen al omdat het allemaal namen zijn die ik als PSV supporter niet ken.
    Vind ik leuk
    Kuip +8070
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:08
    De toekomst ziet er weer goed uit. Wat wel opvalt is dat de ploeg speelt als ideale schoonzonen. Die Belgen werden de eerste helft totaal niet aangepakt. Hazard kon doen en laten wat ie wilde. Pas toen Vilhena in de ploeg kwam veranderde dat. Hij was de enige die een keer een stevige overtreding maakte.
    Deze ploeg heeft wel zo’n gifkikker nodig. Vroeger hadden we met van Hanegem, Neeskens, Wouters en Davids natuurlijk ook dat soort spelers.
    Vind ik leuk
    Korm +36890
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:15
    Hahahaha nog ff en je gaat met droge ogen beweren dat alles dankzij vilhena tot stand is gekomen. 😂

    Dit was wel de eerste goede pot van vilhena sinds heerenveen uit
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:14
    Vilhena hoort bij de oranje selectie. Het is aan hem om nog meer stappen te maken voor een basisplaats.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:05
    Je hebt ook nog te maken met een tegenstander die nr1 staat op de ranking en thuis speelt. Niet zo raar dat de eerste 20. In voor de Belgen waren. De start van hun was echt weergaloos.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:23
    Goh een aantal weken geleden was Kluivert verder dan Bergwijn 😂 draaikont
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:42
    Heeft Kluivert afgelopen week gedebuteerd...? Dit gaat toch over de 4 debutanten?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
    Doe niet zo aangeschoten jongen, bepaalde gij wa ik post 😂
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:21
    Aangeschoten? Het lijkt inderdaad de staat waar je in verkeerde toen je dat schreef, ja. 😜
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:31
    Met of zonder Blind we zijn potentieel een wereldkampioen met kwaliteit dat we nu hebben 🤙🏽
    Vind ik leuk
    Peterfc +1785
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:41
    Vilhena speelde goed maar met schoppen en overtredingen gaan we het niet redden. Je komt met 10 man te staan en het hedendaagse voetbal wordt voor een groot deel beslist uit dode spelmomenten.
    Tegen spelers als Robben, Messi en Hazard kun je je wel wapenen door een middenvelder in de buurt te houden zoals tegen Robben die in Munchen steeds tegenover twee spelers stond en in het algemeen door de ruimtes klein te houden.

    Je hoeft ook niet te schoppen als je zoals bijvoorbeeld De Ligt een bal kunt veroveren zonder overtredingen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:09
    Heerlijke voetballer voor oranje waar we nog veel van gaan genieten.
    Vind ik leuk
    NickA +65
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:12
    Graag wat meer respect voor Daley Blind.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
    Je hoeft geen van van spelers te zijn maar Blind is zo slecht nog niet als soms gesuggereerd word door diversen hier op dit forum. Als je 4 jaar geregeld speelt bij een club als Manchester United ben je echt niet slecht. Zijn veelzijdigheid nekt hem soms denk ik bij het Nederlands elftal maar ik vond hem zeker niet slecht spelen tegen Belgie. Maar het is makkelijk een pispaal te hebben denk ik dan.
    Vind ik leuk
    rexxo +1382
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:13
    Dit topic gaat over de debutanten, maar zoals iemand hier dinsdag al zei de meeste anti Blind droeftoeters betalen Blind huur zodat hij 24/7 in hun hoofd zit. Ipv dat je een speler van je nationaal team steunt, lees je alleen maar dat constante gezeik op en over Blind. Heel zielig die constante bashcampagne.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1549
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:19
    Einde Kluivert


    .
    Vind ik leuk