Koeman: 'Van de vier debutanten is hij het verst in zijn ontwikkeling'

Koeman: 'Van de vier debutanten is hij het verst in zijn ontwikkeling'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 06:51do 18-10-2018 om 06:51

Ronald Koeman is dolgelukkig met het feit dat hij bij Oranje over zoveel talent kan beschikken. Van de vier debutanten Denzel Dumfries, Arnaut Groeneveld, Pablo Rosario en Steven Bergwijn, is laatstgenoemde volgens de bondscoach het verste.

"Steven is een geweldige speler. Hij heeft gevoel voor positie, kan links en rechts in de aanval spelen. Dat bewees hij eerder bij PSV en je zag het tegen België opnieuw nadat hij inviel", vertelt Koeman aan De Telegraaf.

Koeman is tevreden over het aanvallende werk dat Bergwijn heeft verricht. "Tegen Duitsland kwam hij iets minder uit de verf. Hij vulde toen zijn verdedigende taken af en toe niet helemaal goed in. Maar van de vier debutanten bij Oranje is Steven op dit moment volgens mij het verst in zijn ontwikkeling."

Alle debutanten hebben een goede indruk achtergelaten op Koeman. "Steven Bergwijn, Denzel Dumfries, Arnaut Danjuma Groeneveld en Pablo Rosario bevestigden dat ik de juiste keus heb gemaakt om ze te selecteren. Toen ik tekende als bondscoach wist ik niet dat zich zoveel talent zou aandienen bij het Nederlands elftal, met zo'n zes, zeven talentvolle jongens onder de 22 jaar."

Plaats een reactie

donderdag 18 oktober 2018 om 06:54
Als we nu geen wereldkampioen worden...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 06:55
Wou net zeggen ook nog is een ex speler van nec dus hij weet hoe het is om voor de prijzen te spelen.
😂
Vind ik leuk
Lulookmee +1359
donderdag 18 oktober 2018 om 10:21
The future is Bright the future is Orange....😁
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 18 oktober 2018 om 07:01
Het biedt In ieder geval weer perspectief, fijn dat er nu ook een realistische coach is aangesteld die de Hollandse school stijl niet als heilig verklaard. Maar gewoon probeert te doen wat nodig is om te winnen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
donderdag 18 oktober 2018 om 07:04
Bergwijn heeft mij ook positief verrast dit seizoen... 2 seizoenen terug vond ik het niks.. Vorig seizoen zag je hem al groeien ennu gaat hij echt door
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 07:08
Hopelijk krijgt hij geen last van de PSV ziekte.. net als Affalay, Bakatti, Jetro W en Labyat
Vind ik leuk
Korm +40099
donderdag 18 oktober 2018 om 07:13
Verklaar je nader
Vind ik leuk
Henk 1971 +8210
donderdag 18 oktober 2018 om 07:22
Kampioen worden is geen ziekte hoor, jaren geen kampioen worden daar wordt je ziek van!
Vind ik leuk
Kuip +10218
donderdag 18 oktober 2018 om 07:08
De toekomst ziet er weer goed uit. Wat wel opvalt is dat de ploeg speelt als ideale schoonzonen. Die Belgen werden de eerste helft totaal niet aangepakt. Hazard kon doen en laten wat ie wilde. Pas toen Vilhena in de ploeg kwam veranderde dat. Hij was de enige die een keer een stevige overtreding maakte.
Deze ploeg heeft wel zo’n gifkikker nodig. Vroeger hadden we met van Hanegem, Neeskens, Wouters en Davids natuurlijk ook dat soort spelers.
Vind ik leuk
Korm +40099
donderdag 18 oktober 2018 om 07:15
Hahahaha nog ff en je gaat met droge ogen beweren dat alles dankzij vilhena tot stand is gekomen. 😂

Dit was wel de eerste goede pot van vilhena sinds heerenveen uit
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:05
Je hebt ook nog te maken met een tegenstander die nr1 staat op de ranking en thuis speelt. Niet zo raar dat de eerste 20. In voor de Belgen waren. De start van hun was echt weergaloos.
Vind ik leuk
Teamgeest +1930
donderdag 18 oktober 2018 om 07:23
Goh een aantal weken geleden was Kluivert verder dan Bergwijn 😂 draaikont
Vind ik leuk
2cents +64300
donderdag 18 oktober 2018 om 07:42
Heeft Kluivert afgelopen week gedebuteerd...? Dit gaat toch over de 4 debutanten?
Vind ik leuk
Teamgeest +1930
donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
Doe niet zo aangeschoten jongen, bepaalde gij wa ik post 😂
Vind ik leuk
2cents +64300
donderdag 18 oktober 2018 om 08:21
Aangeschoten? Het lijkt inderdaad de staat waar je in verkeerde toen je dat schreef, ja. 😜
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 07:31
Met of zonder Blind we zijn potentieel een wereldkampioen met kwaliteit dat we nu hebben 🤙🏽
Vind ik leuk
NickA +78
donderdag 18 oktober 2018 om 08:12
Graag wat meer respect voor Daley Blind.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:49
Je hoeft geen van van spelers te zijn maar Blind is zo slecht nog niet als soms gesuggereerd word door diversen hier op dit forum. Als je 4 jaar geregeld speelt bij een club als Manchester United ben je echt niet slecht. Zijn veelzijdigheid nekt hem soms denk ik bij het Nederlands elftal maar ik vond hem zeker niet slecht spelen tegen Belgie. Maar het is makkelijk een pispaal te hebben denk ik dan.
Vind ik leuk
rexxo +16773
donderdag 18 oktober 2018 om 09:13
Dit topic gaat over de debutanten, maar zoals iemand hier dinsdag al zei de meeste anti Blind droeftoeters betalen Blind huur zodat hij 24/7 in hun hoofd zit. Ipv dat je een speler van je nationaal team steunt, lees je alleen maar dat constante gezeik op en over Blind. Heel zielig die constante bashcampagne.
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
donderdag 18 oktober 2018 om 09:19
Einde Kluivert


.
Vind ik leuk