AD analyseert en schrijft Kluivert en Weghorst af: 'Hij heeft één groot nadeel'

    AD analyseert en schrijft Kluivert en Weghorst af: 'Hij heeft één groot nadeel'

    donderdag 18 oktober 2018 om 07:43

    Hans Hateboer, Justin Kluivert, Guus Til en Wout Weghorst hoeven voorlopig niet te rekenen op een oproep voor Oranje. Dat vermoedt het Algemeen Dagblad. De krant denkt dat het viertal om uiteenlopende redenen buitenboord valt of gaat vallen. 

    'Kluivert zal moeten gaan spelen bij AS Roma, want voor zijn rol heeft de bondscoach momenteel smaken genoeg met Bergwijn, Promes, Babel, Danjuma Groeneveld en binnenkort ook nog Jong Oranje-aanvaller Dilrosun', schrijft het AD. 'De vraag is dus: hoe gaat zijn ontwikkeling verder in Italië?'

    Weghorst 'komt alleen in beeld als Luuk de Jong afhaakt', schrijft het dagblad verder. 'Hij viel afgelopen seizoen onder Koeman al drie keer kort in, maar heeft één groot nadeel: De Jong wint de strijd dit seizoen op punten.'

    Hateboer - die dinsdag tegen België één helft mocht meedoen - daalt zo goed als zeker in de pikorde. 'In principe gaan spelers als Janmaat, Fosu-Mensah en zelfs de bij Lyon zelden spelende Kenny Tete voor.'

    Tenslotte komt ook AZ-captain Til aan bod. Hij kent vooralsnog een ongelukkig seizoen in Alkmaar. 'Komend jaar moet blijken of Til een talent is van de hoogste categorie, of vooral een goede clubspeler. Tot die tijd komt hij normaal gesproken niet meer in beeld.'

    Poll

    Wie keert er sowieso niet meer terug in Oranje?

    (2612 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mitchy10 +2053
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:47
    Dan kan Ronald daar in ieder geval rekening mee houden
    Vind ik leuk
    Hyena +29962
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:48
    Wat een nietszeggend artikel dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:23
    Dit is wel bedacht door een journalist van het AD. Jij doet daar wel heel makkelijk over zeg. Die man heeft daar jaren voor gestudeerd.
    Wil je je mening niet heroverwegen nu? Misschien dat je er nog 2 minuutjes over na wil denken?
    Vind ik leuk
    Hyena +29962
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:51
    Hahaha, doe mij ook zo'n studie!

    Nee, maar even serieus. Dan ben je dus journalist bij een behoorlijk grote krant, schrijf je zo'n stuk zonder ook maar enige diepgang en dan wordt het dus nog geplaatst ook. Waarom is een krant van een dergelijk formaat niet in staat om stukjes te schrijven met enige inhoud en interessante visies op het spelletje?

    Er zijn zoveel mensen in Nederland die op een serieus niveau nadenken over voetbal, sterk zijn in het analyseren en het vertellen hierover. En dan komen ze hiermee aanzetten..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:57
    Dat valt mij wel vaker op. Journalisten denken vaak aan die 5000 woorden, die op papier moeten, maar over de inhoud een stuk minder.

    Volgens mij verdienen journalisten geen wereldsalaris en dus schrijven de betere schrijvers liever een boek.

    Een journalist maakt in principe lopende band werk. Elke dag weer. Dat is geest dodend denk ik.
    Er valt veel meer van te maken, is mijn mening maar.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2743
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:59
    Het artikel dat VP plaatst is slechts een summiere samenvatting van het echte artikel.
    Vind ik leuk
    Hyena +29962
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:00
    Ik heb ook het volledige artikel gelezen, we vergeten hier steeds het abonnement op te zetten. Blijft een gruwelijk nietszeggend artikel.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:27
    Dit werd waarschijnlijk geschreven door dezelfde meneer die altijd de vermoedelijke opstellingen mag maken. Tegen beter weten in mag hij dat blijven doen, terwijl hij het letterlijk nooit goed heeft. Dat zijn werkgever niet doorheeft dat deze man vast op zo’n team zetten totaal weggegooid geld is.
    Vind ik leuk
    Hyena +29962
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:55
    Menig VP-gebruiker zou diezelfde functie zonder problemen over kunnen nemen (ook heel veel niet natuurlijk..). Maar ik denk zelfs dat er hier gebruikers zijn die interessantere stukken kunnen schrijven.

    Het AD is sowieso niet serieus te nemen als het over voetbal gaat. Ajax wint met 5-0 van AZ en geen enkele speler krijgt hoger dan een 7 (dat was zelfs een uitschieter). PSV wint met 4-0 van VVV en er krijgt bijna niemand onder de 7.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:09
    Schrijven wat de doelgroep wil lezen is dat denk ik. In die zin dan wel weer goed werk.
    Vind ik leuk
    HanV +4373
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:35
    Ik kijk meer per wedstrijd die ik zelf helemaal gezien heb naar de verschillen in punten voor de spelers in die wedstrijd onderling, zelfs dan denk je, hoe zouden ze tot die punten komen.
    Vind ik leuk
    Hyena +29962
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
    Ja, ik benoemde deze verschillen omdat ik die wedstrijden beide toevallig had gezien ook en het dus goed kon beoordelen. Maar bij de meeste wedstrijden slaat het inderdaad vaak helemaal nergens op.

    Soms lijkt het alsof ze er een of andere randomizer op los hebben gelaten.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2929
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:48
    Nou....wat een prier praat.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
    Kluivertje moet bij Roma geduld hebben. Of dit de juiste keuze was zal de tijd leren. Ik denk dat hij ook eerst goed moet leren meeverdedigen, maar dat zullen die Italianen er wel instampen bij hem. Dit is zo'n situatie waar het of niks word of hij is over 1 a 2 jaar opeens een Europese topspeler.

    Til moet eerst zijn vorm vinden bij AZ en zich nog wat door ontwikkelen. Maar er ligt echt wel perspectief voor hem. Hij is nog jong maar is zo'n talent waarbij je moet afwachten welke kant het opgaat.


    Hateboer en Weghorst komen eigenlijk gewoon te kort voor het Nederlands Elftal. Er was alleen een gebrek aan beter, nu de nieuwe generatie opkomt is er geen plek meer voor ze.

    Althans dat is wat ik vind/vermoed.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2929
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:03
    Weghorst komt al heel zijn leven te kort maar staat zelfs nu in de Bundesliga in de basis.
    Hij heeft twee grote kwaliteiten...
    A. Hij scoort toch vrij makkelijk en B. Een maniakale drang om te winnen.
    Ik zou Woutje wel eens willen zien een een draaiend Oranje....laten we niet vergeten dat het makkelijk ballen is als een team lekker draait zoals de laatste 2 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9607
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:59
    Ik lees niet dat het AD spelers afschrijft. Alleen dat spelers even niet in beeld zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:19
    Dus Koeman kan ze gewoon nog oproepen dan? Gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    Birdiemann +371
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:15
    Hopelijk wordt Luuk de Jong ook snel afgeschreven . Die huilebalk is gewoon niet goed genoeg .
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:59
    Ben ik niet met je eens. Kwam best veel dreiging uit tegen Belgie
    Vind ik leuk
    pico323 +6054
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:54
    Maar een huilebalk is het wel. Nare voetballer, het ligt nooit aan het elftal altijd aan de scheidsrechter bij verlies of gelijk spel.
    Vind ik leuk
    Birdiemann +371
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:51
    Hij lag weer snel op de grond te jammeren tegen de scheidsrechter , zeer irritant . En bovendien had hij heel veel balverlies . Gewoon niet goed genoeg .
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:18
    VdBrom zal vandaag wel op het kantoor van het AD verschijnen. Hoe durven ze zo over Til te schrijven.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26552
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:42
    Als de 4 bovenstaande spelers spelen bij hun club en presteren, worden za alle 4 opgeroepen. En terecht. Flut artikel van het AD.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:57
    Ja joh, Til blonk afgelopen wedstrijd ook uit tegen Ajax... Net als alle topwedstrijden afgelopen seizoen. Toen was meneertje gewoon onzichtbaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26552
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:25
    Jonge, talentvolle speler. Nu wat minder in vorm. Komt wel weer goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:56
    Zei meneertje Til onlangs niet dat het tegenwoordig makkelijker is om bij Oranje te komen? Nu zal hij waarschijnlijk willen dat hij dat nooit gezegd had...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:57
    Dat potje tegen Italie heeft Hateboer een hoop krediet gekost.
    Ach wie weet, over een aantal jaar maar weer dan.
    Ron Vlaar werd ook ooit eens kompleet afgedroogd tegen Italie en na een aantal jaar kwam het met hem ook best goed.
    Vind ik leuk
    gerard.. +261
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:10
    Als je kluivert en Weghorst neemt is dat normaal. Zij hebben een bepaalde air over zich van ik ben de beste zijn 2 grote comedianten.
    Vind ik leuk
    pico323 +6054
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:52
    Hopelijk alle vier niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws