'Ajax neemt voor cruciale week geen onnodige risico's met Ziyech'

'Ajax neemt voor cruciale week geen onnodige risico's met Ziyech'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 10:41do 18-10-2018 om 10:41

Hakim Ziyech is nog een twijfelgeval voor de volgende competitiewedstrijd van Ajax, uit tegen sc Heerenveen. Hij heeft last van een spierverrekking in zijn rechterbovenbeen.

Ziyech moest door de blessure het tweeluik van Marokko tegen de Comoren missen. Het is nog onduidelijk of de spelmaker wél inzetbaar is tegen zijn oude club Heerenveen, meldt Voetbal International. Ajax zal geen onnodige risico's nemen.

Na de confrontatie met Heerenveen op zaterdag volgt een cruciale week voor Ajax. De Amsterdammers spelen in de Champions League een cruciale wedstrijd tegen Benfica (dinsdag), waarna zondag de Klassieker tegen Feyenoord op het programma staat.

Het is ook nog onduidelijk of Carel Eiting inzetbaar is tegen Heerenveen. De middenvelder kon door een knieblessure niet in actie komen met Jong Oranje tegen Jong Oekraïne (3-0). Ziyech stond dit seizoen in alle wedstrijden van Ajax aan de aftrap.

Plaats een reactie

Wouta80 +926
donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
Lekker onze jaarlijkse 3 punten tegen Feyenoord en ik ben er weer bij 👊🏻
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
Beter wint Feyenooit
Vind ik leuk
Wouta80 +926
donderdag 18 oktober 2018 om 10:47
Dat is echt lang geleden hoor 🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:04
Klopt, en Feyenoord is erg zwak dit jaar, dus zal wel makkie zijn voor Ajax
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:46
Zou zomaar 5-0/6-0 kunnen worden
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:48
Of 10-0, aangezien het dan net iets meer dan 8 jaar is geleden dat ze met 10-0 werden afgeslacht in Eindhoven...
Vind ik leuk
Arnino +3
donderdag 18 oktober 2018 om 15:04
Nog langer geleden dan dat Ajax voor ''t laatst bovenaan stond? Dan is't echt lang geleden
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 11:10
Kleuter met je Feyenooit..
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
Typefoutje...
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 11:28
je kan je reactie wijzigen ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:53
Pfff das zoveel werk ;P
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 13:17
oke stoer .
Vind ik leuk
Stranger +5844
donderdag 18 oktober 2018 om 13:59
Daar moet je voor kunnen denken.
Vind ik leuk
John M. +4965
donderdag 18 oktober 2018 om 13:32
Twee typefoutjes voor die, die het geloven. ( it=rd)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:35
heb ik ook wel eens een foutje bij de naam feyenooit!!!
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 15:05
oke neus
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:25
Wederom is het hier weer net een kleuterklas.
Ik zal de rotzooi wel even rapporteren en dan hopen dat de meester ingrijpt.
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 16:28
Feyenooit typen is gewoon reacties uitdagen vind ik. gewoon zielig gedrag
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:32
In dat geval zou het je juist sieren daar niet in mee te gaan.
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 16:53
staat er alleen een beetje veel vandaag. blijkbaar mag het opeens. ga zelf niet zitten rapporteren want zo ben ik niet.
Vind ik leuk
Vakkie D +3982
donderdag 18 oktober 2018 om 14:27
Neukfoutje
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
🤣
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:35
Nee hoor Ajax wint gewoon dom lampje!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:43
Zeg ik toch ook 2 berichten later! Manmanman
Vind ik leuk
Vakkie D +3982
donderdag 18 oktober 2018 om 14:26
Zal vp nog een keer wat doen tegen die hersenloze verbasteringen?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:44
Hahaha huur um dao
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:47
jaarlijkse 3 punten? Minimaal 5 zal je bedoelen........;-)
Vind ik leuk
Gilze +611
donderdag 18 oktober 2018 om 11:28
4 of 6
Vind ik leuk
imho +1433
donderdag 18 oktober 2018 om 11:32
Mimimaal 5 is dus automatisch 6
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:33
Ik hou het op 5.....;-)
Vind ik leuk
ronnieb +600
donderdag 18 oktober 2018 om 11:39
Grappig hoe haal je 5 punten uit 2 wedstrijden?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:43
HaHa, je hebt helemaal gelijk want het moet natuurlijk 4 of 6 zijn wat iemand anders ook al schreef bij dit onderwerp.
Vind ik leuk
Groen +1726
donderdag 18 oktober 2018 om 12:14
5 uit 2 zou knap zijn inderdaad, dat is Ajax sinds 1995 niet meer gelukt...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
4 of 6? 5 uit 2 is lastig
Vind ik leuk
Fritske01 +3955
donderdag 18 oktober 2018 om 11:00
Hopelijk voor jullie wordt dit idd een winstpartij anders wordt het gat met Psv wel erg groot.
Natuurlijk zijn wij als PSVérs voor ons R'dams broertje.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:37
Ja zo triest zijn jullie calimero's
Vind ik leuk
Fritske01 +3955
donderdag 18 oktober 2018 om 12:04
liever 4 (maar waarschijnlijk 5) jaar een Calimero met het landskampioenschap dan een grote smoel en al jaren de nr 2 van nederland zijn.
Buiten dat, historisch gezien hebben we gewoon meer met Feyenoord dan met Ajax.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:04]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:21
Wat hebben jullie Europees gedaan?!
Vind ik leuk
3Bier +11548
donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
Je moet maar durven. Feyenoord in bijna alles groter dan PSV, je Rotterdams broertje noemen.
De PSV'ers beginnen ook een beetje last van grootheidswaanzin te krijgen.
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 13:35
Een beetje...
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 11:11
of Feyenoord nou zwak of sterk is, ajax wint hem toch eigenlijk zo goed als altijd wel. nooit zin in die klassieker haha!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
Gewoon op de bank laten beginnen, als het niet lekker loopt ram je Ziyech erin.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +698
donderdag 18 oktober 2018 om 10:52
Beard is weird
Vind ik leuk
mcmodd +25045
donderdag 18 oktober 2018 om 10:54
Dus dan sla je hem net voordat hij het veld ingaat K.O.?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 15:38
Haha, deze kan ik wel waarderen!
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
Ik zit óók lekker op de bank..bevalt prima ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:44
Ziyech gewoon rust geven. Ons aller beste Ajacied hebben we nog hard nodig tegen andere clubs.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1753
donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
SC Heerenveen uit is meestal wel een lastige wedstrijd, je zult Ziyech zijn creativiteit wel nodig hebben!
Maar ik begrijp maar al te goed dat men liever geen risico wil nemen, 3 wedstrijden in één week is best veel.
Vind ik leuk
Korm +37999
donderdag 18 oktober 2018 om 11:11
heb je heerenveen dit jaar zien spelen?
Vind ik leuk
frhoi +1345
donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
Volgens mij verliest ajax daar maar zelden. daarbij kan het daar zomaar 3-5 worden haha, zo goed is heerenveen niet op dit moment
Vind ik leuk
ronnieb +600
donderdag 18 oktober 2018 om 11:42
Net als Feyenoord dus?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2557
donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
Lekker laten banken.. Heerenveen geeft de winst vrijwel altijd cadeau aan Ajax..
Vind ik leuk
B3v3r +730
donderdag 18 oktober 2018 om 10:51
Geen risico, Neres op rechtsbuiten zetten.
Prima op te vangen.
Vind ik leuk
michelhx +4035
donderdag 18 oktober 2018 om 10:54
Ach, Heerenveen uit is voor Ajax altijd één van de makkelijkste uitwedstrijden van het seizoen. Zoals PSV meestal makkelijk wint bij Utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:18
Maar dat gemak blijft niet decennia duren!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:56
Heerlijke weken komen eraan!
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
donderdag 18 oktober 2018 om 10:59
Ziyech rust geven met het oog op Benfica is niet meer dan normaal. Je moet geen risico's nemen. Ajax wint wel van Heerenveen. Het probleem bij Ajax is ten Hag. Hij had Ziyech in de wedstrijd tegen AZ in een eerder stadium moeten wisselen en dat deed ten Hag niet. Ajax stond al met 4-0 voor. Wat een K*T trainer die ten Hag
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:00]
Vind ik leuk
Oeb +237
donderdag 18 oktober 2018 om 11:17
tuurlijk kerel,ten hag zn schuld dat ziyech geblesseerd raakte..had ook in de 1e minuut kunnen gebeuren...maar dan zeg je waarschijnlijk dat ten hag ziyech in de 2e minuut had moeten in brengen. Je bent waarschijnlijk niet zo gecharmeerd van ten hag,dat kan,kom dan met goede argumenten en niet deze bullshit
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
donderdag 18 oktober 2018 om 11:30
Jij leest niet en roept maar wat. Typisch een Ajacied.
Vind ik leuk
Oeb +237
donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
owww nu snap ik je,bedankt!
Vind ik leuk
floormunges +1195
donderdag 18 oktober 2018 om 11:03
Verwacht dat Feyenoord wint, die gaan met Ajax uitmaken wie tweede wordt dit jaar, PSV is al gevlogen ribbedebie
Vind ik leuk
rexxo +5751
donderdag 18 oktober 2018 om 11:05
Eiting is geen gemis dat hij er misschien niet bij is, die zou zelfs in een sprintduel verliezen van een orca op het droge. Traag en met het fysiek van een pupil. Ziyech daarentegen is in zijn huidige is eigenlijk onmisbaar.
Vind ik leuk
El Cazador +8072
donderdag 18 oktober 2018 om 11:07
Laat hem Heerenveen overslaan en de wedstrijden erop vlammen.
Vind ik leuk
Korm +37999
donderdag 18 oktober 2018 om 11:08
Tegen Heerenveen kan je hem makkelijk sparen. Lekker rust geven en hopelijk kan hij spelen in de CL
Vind ik leuk
ajax1973 +2359
donderdag 18 oktober 2018 om 11:20
zo een ramp is het niet goed te vervangen en wie weet juist een voordeel
Vind ik leuk
Staaijman74 +1226
donderdag 18 oktober 2018 om 12:11
Maakt niet uit. Zet je neres op rechts.

Vind ik leuk
Vak-DD +11650
donderdag 18 oktober 2018 om 12:14
Lijkt hier steeds meer op een ziyechprimeur.
Vind ik leuk
Stranger +5844
donderdag 18 oktober 2018 om 14:04
Het valt wel op dat het aantal blessures nogal hoog is in Amsterdam.
Ligt dat aan de belasting tijdens de trainingen of het aantalwedstrijden dat gespeeld is.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 18 oktober 2018 om 16:10
H'veen heeft altijd mazzel, als PSV kwam dan had Romario zich in appelmoes verslikt. Nu kunnen we dus zien wat Ajax inboet als Zyech zou vertrekken.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28426
donderdag 18 oktober 2018 om 16:26
Ziyech sparen voor Benfica. Lijkt me duidelijk! Geen risico nemen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:56
wedstrijden moeten gewoon nog gespeelt worden.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15608
donderdag 18 oktober 2018 om 23:36
Die speelt gewoon.
Heeft geen last meer van zijn blessure.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws