'Ajax neemt voor cruciale week geen onnodige risico's met Ziyech'

    'Ajax neemt voor cruciale week geen onnodige risico's met Ziyech'

    donderdag 18 oktober 2018 om 10:41

    Hakim Ziyech is nog een twijfelgeval voor de volgende competitiewedstrijd van Ajax, uit tegen sc Heerenveen. Hij heeft last van een spierverrekking in zijn rechterbovenbeen.

    Ziyech moest door de blessure het tweeluik van Marokko tegen de Comoren missen. Het is nog onduidelijk of de spelmaker wél inzetbaar is tegen zijn oude club Heerenveen, meldt Voetbal International. Ajax zal geen onnodige risico's nemen.

    Na de confrontatie met Heerenveen op zaterdag volgt een cruciale week voor Ajax. De Amsterdammers spelen in de Champions League een cruciale wedstrijd tegen Benfica (dinsdag), waarna zondag de Klassieker tegen Feyenoord op het programma staat.

    Het is ook nog onduidelijk of Carel Eiting inzetbaar is tegen Heerenveen. De middenvelder kon door een knieblessure niet in actie komen met Jong Oranje tegen Jong Oekraïne (3-0). Ziyech stond dit seizoen in alle wedstrijden van Ajax aan de aftrap.

    Plaats een reactie

    Wouta80 +941
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
    Lekker onze jaarlijkse 3 punten tegen Feyenoord en ik ben er weer bij 👊🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
    Beter wint Feyenooit
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:47
    Dat is echt lang geleden hoor 🤣🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:04
    Klopt, en Feyenoord is erg zwak dit jaar, dus zal wel makkie zijn voor Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:46
    Zou zomaar 5-0/6-0 kunnen worden
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:48
    Of 10-0, aangezien het dan net iets meer dan 8 jaar is geleden dat ze met 10-0 werden afgeslacht in Eindhoven...
    Vind ik leuk
    Arnino +3
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:04
    Nog langer geleden dan dat Ajax voor ''t laatst bovenaan stond? Dan is't echt lang geleden
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:10
    Kleuter met je Feyenooit..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
    Typefoutje...
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:28
    je kan je reactie wijzigen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:53
    Pfff das zoveel werk ;P
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:17
    oke stoer .
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:59
    Daar moet je voor kunnen denken.
    Vind ik leuk
    John M. +4790
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:32
    Twee typefoutjes voor die, die het geloven. ( it=rd)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:35
    heb ik ook wel eens een foutje bij de naam feyenooit!!!
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:05
    oke neus
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:25
    Wederom is het hier weer net een kleuterklas.
    Ik zal de rotzooi wel even rapporteren en dan hopen dat de meester ingrijpt.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:28
    Feyenooit typen is gewoon reacties uitdagen vind ik. gewoon zielig gedrag
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:32
    In dat geval zou het je juist sieren daar niet in mee te gaan.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:53
    staat er alleen een beetje veel vandaag. blijkbaar mag het opeens. ga zelf niet zitten rapporteren want zo ben ik niet.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2732
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:27
    Neukfoutje
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
    🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:35
    Nee hoor Ajax wint gewoon dom lampje!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:43
    Zeg ik toch ook 2 berichten later! Manmanman
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2732
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:26
    Zal vp nog een keer wat doen tegen die hersenloze verbasteringen?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:44
    Hahaha huur um dao
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:47
    jaarlijkse 3 punten? Minimaal 5 zal je bedoelen........;-)
    Vind ik leuk
    Gilze +295
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:28
    4 of 6
    Vind ik leuk
    imho +1018
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:32
    Mimimaal 5 is dus automatisch 6
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:33
    Ik hou het op 5.....;-)
    Vind ik leuk
    ronnieb +538
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:39
    Grappig hoe haal je 5 punten uit 2 wedstrijden?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:43
    HaHa, je hebt helemaal gelijk want het moet natuurlijk 4 of 6 zijn wat iemand anders ook al schreef bij dit onderwerp.
    Vind ik leuk
    Groen +1543
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:14
    5 uit 2 zou knap zijn inderdaad, dat is Ajax sinds 1995 niet meer gelukt...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
    4 of 6? 5 uit 2 is lastig
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:00
    Hopelijk voor jullie wordt dit idd een winstpartij anders wordt het gat met Psv wel erg groot.
    Natuurlijk zijn wij als PSVérs voor ons R'dams broertje.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:37
    Ja zo triest zijn jullie calimero's
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:04
    liever 4 (maar waarschijnlijk 5) jaar een Calimero met het landskampioenschap dan een grote smoel en al jaren de nr 2 van nederland zijn.
    Buiten dat, historisch gezien hebben we gewoon meer met Feyenoord dan met Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:21
    Wat hebben jullie Europees gedaan?!
    Vind ik leuk
    3Bier +9734
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
    Je moet maar durven. Feyenoord in bijna alles groter dan PSV, je Rotterdams broertje noemen.
    De PSV'ers beginnen ook een beetje last van grootheidswaanzin te krijgen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38721
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:35
    Een beetje...
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:11
    of Feyenoord nou zwak of sterk is, ajax wint hem toch eigenlijk zo goed als altijd wel. nooit zin in die klassieker haha!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
    Gewoon op de bank laten beginnen, als het niet lekker loopt ram je Ziyech erin.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +421
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:52
    Beard is weird
    Vind ik leuk
    mcmodd +23982
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:54
    Dus dan sla je hem net voordat hij het veld ingaat K.O.?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:38
    Haha, deze kan ik wel waarderen!
    Vind ik leuk
    Pimman +5073
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
    Ik zit óók lekker op de bank..bevalt prima ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:44
    Ziyech gewoon rust geven. Ons aller beste Ajacied hebben we nog hard nodig tegen andere clubs.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1774
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
    SC Heerenveen uit is meestal wel een lastige wedstrijd, je zult Ziyech zijn creativiteit wel nodig hebben!
    Maar ik begrijp maar al te goed dat men liever geen risico wil nemen, 3 wedstrijden in één week is best veel.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:11
    heb je heerenveen dit jaar zien spelen?
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
    Volgens mij verliest ajax daar maar zelden. daarbij kan het daar zomaar 3-5 worden haha, zo goed is heerenveen niet op dit moment
    Vind ik leuk
    ronnieb +538
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:42
    Net als Feyenoord dus?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
    Lekker laten banken.. Heerenveen geeft de winst vrijwel altijd cadeau aan Ajax..
    Vind ik leuk
    B3v3r +645
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:51
    Geen risico, Neres op rechtsbuiten zetten.
    Prima op te vangen.
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:54
    Ach, Heerenveen uit is voor Ajax altijd één van de makkelijkste uitwedstrijden van het seizoen. Zoals PSV meestal makkelijk wint bij Utrecht.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:18
    Maar dat gemak blijft niet decennia duren!
    Vind ik leuk
    Bill +780
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:56
    Heerlijke weken komen eraan!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:59
    Ziyech rust geven met het oog op Benfica is niet meer dan normaal. Je moet geen risico's nemen. Ajax wint wel van Heerenveen. Het probleem bij Ajax is ten Hag. Hij had Ziyech in de wedstrijd tegen AZ in een eerder stadium moeten wisselen en dat deed ten Hag niet. Ajax stond al met 4-0 voor. Wat een K*T trainer die ten Hag
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:16
    OK Ten Hag zijn schuld.
    Waarom had hij in godsnaam eerder moeten wisselen?
    De blessure ontstaat in de laatste minuut.
    Schei is uit met die man belachelijk te maken!
    Wat een K*T reactie!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:29
    Kom op man. Zijn ze in Amsterdam zo bang voor AZ dat ze bij 4-0 niet eens hun beste spelers rust gunnen. Ajacieden kunnen totaal niet tegen kritiek. De meeste van jullie zijn successupporters.Toen AZ kampioen werd hadden wij ook die zogenaamde successupporters uit Amsterdam. Het Legioen en de PSV supporters blijven hun club ook in slechte tijden trouw De echte supporters van AZ ook. Bijna iedereen behalve dat nep zooitje uit Amsterdam. Als we dan toch gaan gallen doe ik lekker mee.
    Vind ik leuk
    3Bier +9734
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:31
    Je maakt er nou wel weer een vaag verhaal van over supporters etc. Maar jij neem Ten Haha kwalijk dat Ziyech geblesseerd is geraakt. Dat is toch gewoon pech? Iedereen kan toch geblesseerd raken in blessuretijd? Je kan zo moeilijk allemaal wisselen.
    Je mag Ten Haha kut vinden. Maar hier kan je hem niks verwijten.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:57
    Ik vraag me af waarom je iemand die in de kracht van zijn leven is, in bloed vorm, zou gaan wisselen. Waarom rust?
    Gal maar lekker mee als je daar blij van wordt, want hunnie doen het ook. Wordt volwassen man!
    Vind ik leuk
    1313 +282
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:26
    Gozer kap nou eens met die onzin. Ziyech is een pure liefhebber. Die wilt niet eens gewisseld worden. Denk jij dat je Ziyech blij maakt met een wissel? Die jongen zit lekker in ze vel en wilt gewoon voetballen. Dan laat je hem ook gewoon staan.

    Je lijk net Pierre Van Hooijdonk wel man jezus.

    Je moet die spelers voor je winnen en niet tegen je krijgen.
    Vind ik leuk
    Oeb +124
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:17
    tuurlijk kerel,ten hag zn schuld dat ziyech geblesseerd raakte..had ook in de 1e minuut kunnen gebeuren...maar dan zeg je waarschijnlijk dat ten hag ziyech in de 2e minuut had moeten in brengen. Je bent waarschijnlijk niet zo gecharmeerd van ten hag,dat kan,kom dan met goede argumenten en niet deze bullshit
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:30
    Jij leest niet en roept maar wat. Typisch een Ajacied.
    Vind ik leuk
    Oeb +124
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
    owww nu snap ik je,bedankt!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:03
    Verwacht dat Feyenoord wint, die gaan met Ajax uitmaken wie tweede wordt dit jaar, PSV is al gevlogen ribbedebie
    Vind ik leuk
    rexxo +1307
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:05
    Eiting is geen gemis dat hij er misschien niet bij is, die zou zelfs in een sprintduel verliezen van een orca op het droge. Traag en met het fysiek van een pupil. Ziyech daarentegen is in zijn huidige is eigenlijk onmisbaar.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6780
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:07
    Laat hem Heerenveen overslaan en de wedstrijden erop vlammen.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
    Als hij fit is, lekker voetballen.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:08
    Tegen Heerenveen kan je hem makkelijk sparen. Lekker rust geven en hopelijk kan hij spelen in de CL
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2365
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:20
    zo een ramp is het niet goed te vervangen en wie weet juist een voordeel
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:49
    Zal ook zeker geen risico nemen tegen een Heerenveen zou het toch wel zonder Ziyech moeten kunnen en hij zal meer nodig zijn tegen Benfica, en weer wat rust geven tegen Feyenoord als het nodig mocht wezen.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1092
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:11
    Maakt niet uit. Zet je neres op rechts.

    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:14
    Lijkt hier steeds meer op een ziyechprimeur.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:04
    Het valt wel op dat het aantal blessures nogal hoog is in Amsterdam.
    Ligt dat aan de belasting tijdens de trainingen of het aantalwedstrijden dat gespeeld is.
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:10
    H'veen heeft altijd mazzel, als PSV kwam dan had Romario zich in appelmoes verslikt. Nu kunnen we dus zien wat Ajax inboet als Zyech zou vertrekken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:26
    Ziyech sparen voor Benfica. Lijkt me duidelijk! Geen risico nemen.
    Vind ik leuk
    WRFM +314
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:46
    Heereveen is sterker dan feyenoord
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 18:56
    wedstrijden moeten gewoon nog gespeelt worden.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:36
    Die speelt gewoon.
    Heeft geen last meer van zijn blessure.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws