'Ajax neemt voor cruciale week geen onnodige risico's met Ziyech'

'Ajax neemt voor cruciale week geen onnodige risico's met Ziyech'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 10:41do 18-10-2018 om 10:41

Hakim Ziyech is nog een twijfelgeval voor de volgende competitiewedstrijd van Ajax, uit tegen sc Heerenveen. Hij heeft last van een spierverrekking in zijn rechterbovenbeen.

Ziyech moest door de blessure het tweeluik van Marokko tegen de Comoren missen. Het is nog onduidelijk of de spelmaker wél inzetbaar is tegen zijn oude club Heerenveen, meldt Voetbal International. Ajax zal geen onnodige risico's nemen.

Na de confrontatie met Heerenveen op zaterdag volgt een cruciale week voor Ajax. De Amsterdammers spelen in de Champions League een cruciale wedstrijd tegen Benfica (dinsdag), waarna zondag de Klassieker tegen Feyenoord op het programma staat.

Het is ook nog onduidelijk of Carel Eiting inzetbaar is tegen Heerenveen. De middenvelder kon door een knieblessure niet in actie komen met Jong Oranje tegen Jong Oekraïne (3-0). Ziyech stond dit seizoen in alle wedstrijden van Ajax aan de aftrap.

Plaats een reactie

donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
Gewoon op de bank laten beginnen, als het niet lekker loopt ram je Ziyech erin.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +977
donderdag 18 oktober 2018 om 10:52
Beard is weird
Vind ik leuk
mcmodd +28787
donderdag 18 oktober 2018 om 10:54
Dus dan sla je hem net voordat hij het veld ingaat K.O.?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 15:38
Haha, deze kan ik wel waarderen!
Vind ik leuk
Pimman +11552
donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
Ik zit óók lekker op de bank..bevalt prima ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:44
Ziyech gewoon rust geven. Ons aller beste Ajacied hebben we nog hard nodig tegen andere clubs.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
SC Heerenveen uit is meestal wel een lastige wedstrijd, je zult Ziyech zijn creativiteit wel nodig hebben!
Maar ik begrijp maar al te goed dat men liever geen risico wil nemen, 3 wedstrijden in één week is best veel.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 18 oktober 2018 om 11:11
heb je heerenveen dit jaar zien spelen?
Vind ik leuk
frhoi +2227
donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
Volgens mij verliest ajax daar maar zelden. daarbij kan het daar zomaar 3-5 worden haha, zo goed is heerenveen niet op dit moment
Vind ik leuk
ronnieb +705
donderdag 18 oktober 2018 om 11:42
Net als Feyenoord dus?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
donderdag 18 oktober 2018 om 10:46
Lekker laten banken.. Heerenveen geeft de winst vrijwel altijd cadeau aan Ajax..
Vind ik leuk
B3v3r +817
donderdag 18 oktober 2018 om 10:51
Geen risico, Neres op rechtsbuiten zetten.
Prima op te vangen.
Vind ik leuk
michelhx +4692
donderdag 18 oktober 2018 om 10:54
Ach, Heerenveen uit is voor Ajax altijd één van de makkelijkste uitwedstrijden van het seizoen. Zoals PSV meestal makkelijk wint bij Utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:18
Maar dat gemak blijft niet decennia duren!
Vind ik leuk
Bill +965
donderdag 18 oktober 2018 om 10:56
Heerlijke weken komen eraan!
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 11:03
Verwacht dat Feyenoord wint, die gaan met Ajax uitmaken wie tweede wordt dit jaar, PSV is al gevlogen ribbedebie
Vind ik leuk
rexxo +16821
donderdag 18 oktober 2018 om 11:05
Eiting is geen gemis dat hij er misschien niet bij is, die zou zelfs in een sprintduel verliezen van een orca op het droge. Traag en met het fysiek van een pupil. Ziyech daarentegen is in zijn huidige is eigenlijk onmisbaar.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
donderdag 18 oktober 2018 om 11:07
Laat hem Heerenveen overslaan en de wedstrijden erop vlammen.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 18 oktober 2018 om 11:08
Tegen Heerenveen kan je hem makkelijk sparen. Lekker rust geven en hopelijk kan hij spelen in de CL
Vind ik leuk
ajax1973 +2342
donderdag 18 oktober 2018 om 11:20
zo een ramp is het niet goed te vervangen en wie weet juist een voordeel
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
donderdag 18 oktober 2018 om 12:11
Maakt niet uit. Zet je neres op rechts.

Vind ik leuk
Vak-DD +12937
donderdag 18 oktober 2018 om 12:14
Lijkt hier steeds meer op een ziyechprimeur.
Vind ik leuk
Stranger +7053
donderdag 18 oktober 2018 om 14:04
Het valt wel op dat het aantal blessures nogal hoog is in Amsterdam.
Ligt dat aan de belasting tijdens de trainingen of het aantalwedstrijden dat gespeeld is.
Vind ik leuk
Cookee +13007
donderdag 18 oktober 2018 om 16:10
H'veen heeft altijd mazzel, als PSV kwam dan had Romario zich in appelmoes verslikt. Nu kunnen we dus zien wat Ajax inboet als Zyech zou vertrekken.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
donderdag 18 oktober 2018 om 16:26
Ziyech sparen voor Benfica. Lijkt me duidelijk! Geen risico nemen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:56
wedstrijden moeten gewoon nog gespeelt worden.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18036
donderdag 18 oktober 2018 om 23:36
Die speelt gewoon.
Heeft geen last meer van zijn blessure.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws