Geen Feyenoord-fans bij laatste training voor Ajax-uit: 'Geen gehoor aan gegeven'

    Geen Feyenoord-fans bij laatste training voor Ajax-uit: 'Geen gehoor aan gegeven'

    donderdag 18 oktober 2018 om 14:32

    Bij Feyenoord zal de laatste training voor de Klassieker tegen Ajax achter gesloten deuren worden afgewerkt. De Rotterdammers hopen wel dat fans in de toekomst wel weer welkom zijn bij de laatste training voor de wedstrijd tegen de rivaal. De supportersvereniging reageert teleurgesteld.

    De Rotterdammers leggen in een verklaring op de website uit waarom de training achter gesloten deuren plaatsvindt. 'De afgelopen jaren kwamen supporters van Feyenoord massaal hun steun betuigen tijdens de laatste training voor de Klassieker. (...) Helaas waren de omstandigheden bij één van de laatste gelegenheden zo onveilig dat er meerdere gewonden zijn gevallen.'

    Daarom is er sindsdien geen vuurwerk meer welkom bij de laatste training. Volgens de club was het gevolg daarvan dat steeds minder de laatste training bezoeken. 'Vorig jaar oktober was de belangstelling onder supporters relatief gering. Er kwamen een kleine duizend supporters naar De Kuip om de ploeg een laatste steun in de rug te geven. Daardoor kan er gevoelsmatig de dag voor de wedstrijd beter besloten worden getraind, iets wat afgelopen januari in aanloop naar het duel in Amsterdam ook al gebeurde', legt de club uit.

    Feyenoord stelt het besluit te betreuren en kondigt aan na te willen denken over een oplossing. 'Feyenoord heeft de officiële supportersvereniging FSV de Feijenoorder dan ook gevraagd mee te denken naar een manier om de laatste training voor de Klassieker nieuw leven in te blazen', aldus de club.

    De supportersvereniging heeft in een reactie op Twitter al laten weten op die uitnodiging in te gaan. 'Wij hebben bij de club gepleit voor een openbare training. Daar is helaas geen gehoor aan gegeven. Op de uitnodiging van de club om mee te denken gaan we graag in, waarbij alles besproken moet kunnen worden. We willen allemaal een sfeervolle laatste training!'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Eindigt Feyenoord dit seizoen in de top-drie?

    (3559 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 14:34
    "Helaas waren de omstandigheden bij één van de laatste gelegenheden zo onveilig dat er meerdere gewonden zijn gevallen."

    Jammer dat het verpest wordt door een paar supporters. Hogere straffen opleggen hiervoor zal goed helpen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3808
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:37
    Wat een nieuws....
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:50
    Sorry, het Frenkie nieuws was waarschijnlijk echt op nu.
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:08
    Lijkt wel alsof VP Frenkie boycot.
    Dit is niet normaal, die stilte,
    of hebben de Spaanse pulp-kranten siesta.
    Heeft ook de Spaanse Henk Spaan niks over Mathijs gezegd... heel verdacht.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:22
    Het is herfstvakantie, misschien zijn er geen stagiairs.
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:40
    En dat terwijl de koppen op de AD-site zou veelbelovend zijn.
    De Jong AHORA, De Jong 2019. De Ligt El futuro Pique. De Ligt Urgenta para ENREO. 130 millones De Jong & De Ligt. Stop de persen!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:46
    Ik zie een mooie toekomst voor jou als stagiair bij VP, Han.
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:04
    Ik voldoe aan de eisen. Ik kan overtikken en ik heb geen idee wat er staat.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1907
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:22
    Maar kan je ook voldoende spelfouten maken per 100 woorden?

    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:02
    Voor een speler die zelden een assist levert is dat wel heel veel aandacht. Ik vind het een mooie stijllist hoor daar niet van, maar ik wacht nog even met ophangen van versiering.
    Vind ik leuk
    Pimman +5087
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:57
    Hahaa! ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:37
    Schreef jij nou serieus ‘ajax’ zodat je als eerste stond?
    En nu zeker weten wijzigen en op je dooie gemakje schrijven wat je wilt?😂
    Vind ik leuk
    Arvin +4329
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:47
    Haha eerste staan is zo ontzettend belangrijk voor sommige mensen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2333
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:47
    Net zo triest als de besloten training
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1813
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:01
    Ja alsof Gio met een verassing gaat komen......
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:07
    verassing is niet zijn werk, gio is een trainer!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1813
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:39
    Ik bedoel een verassing dat opeens ayoub opgesteld staat bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90577
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:48
    Ja, in een ander topic ook proberen te scoren. Valt die door de mand hier 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:53
    #cocuvoice: ‘ Het is hier geen speeltuin!’
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90577
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:56
    Soms lijkt het er wel op voor vele. Maar ja, dat is de social media generatie. Willen gezien worden en van likes voelen ze zich belangrijk. Daardoor krijg je vaak nietszeggende berichten. Ik ben sowieso voorstander van het weghalen van likes geven. Ik weet wel zeker dat je de rotte appels er zo uithaalt en de kwaliteit van berichten omhoog zal gaan.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:00
    Zo, kunnen we hier een petitie voor tekenen?
    Misschien zijn we gelijk af van alle trollen en no-lifes.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90577
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:05
    Weet ik voor 100%. Ik weet alleen niet of VP ermee zou instemmen omdat het bezoekers kost. Anderzijds trek je ook weer bezoekers aan. Sommige tikken hier niet door dat tering getrol. Misschien help het, misschien niet. Proberen kan altijd. Misschien schrijf ik wel een mooi manifest later op de dag. Wellicht kunnen we kijken of het werkt.

    Even de bezoekers pijlen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:10
    Ben er bang voor dat VP hier niet voor open staat.
    Kost inderdaad bezoekers. Alle trollen moeten dan verhuizen naar VZ of zo.
    Jammer, want je durft tegenwoordig nog amper een geintje te maken. Je krijgt gelijk karrenvrachten vol shit over je heen als je iets over iemands clubje zegt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:03
    En dan ook nog eens amper likes krijgen haha
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:14
    Nou de de eerste 2 zijn binnen hoor, heeft ie eindelijk een leuk stuk om in z’n dagboek te schrijven met de kop: ‘het is me gelukt’.😂
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90577
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:38
    Dat worden El Chapo verhalen. 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:24
    Stuur jij Netflix even met een filmploeg erop af?
    Vind ik leuk
    WTSGD +1453
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:43
    Niemand heeft ooit iets vernomen van die gewonden. Vast paar mensen met een brandplek oid. Tja eigen risico, je weet dat bij zo'n training veel fakkels worden afgestoken. Als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet op dat vak staan.
    Vind ik leuk
    2cents +56805
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:00
    Na het vuurwerkverbod kwam, zo te lezen, een groot deel van de fans niet meer bij die laatste training.

    Blijkbaar vinden ze het zonder vuurwerk geen reet aan en onbelangrijk dat je daar staat om de ploeg een hart onder de riem te steken. Apart.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:29
    Ik vind het nogal kleuterachtig dat vuurwerk. Wat bereik je ermee ? Helemaal niets.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1453
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:33
    Een geweldige sfeer.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:36
    In de ogen van sommige wel, ik denk dat het de meeste mensen niets kan schelen. Ik vind het eerder hinderlijk dan sfeervol.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1453
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:46
    Dan moet je lekker wedstrijden op tv kijken.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:31
    Of die kleutertjes houden rekening met de rest en laten hun vuurwerk thuis.

    Echte voetballiefhebbers kijken sowieso op tv dan zie je het beter.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1453
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:21
    Voetballiefhebbers ja. Supporters niet.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:46
    De gewonden zijn het probleem en niet die malloten met vuurwerk... gast jij spoort echt niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:06
    " Hogere straffen opleggen hiervoor zal goed helpen."

    Denk je dat Hooligans nadenken voor ze iets doen?
    Het lijkt hun lollig... das alles.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1182
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:13
    Laatste training voortaan gewoon in de arena houden.
    Vind ik leuk
    OostVer +103
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:45
    hogere straffen helpt nooit niet nergens.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:36
    Slim hoor.
    Kunnen we niet zien of vBronkhorst zichzelf van plan is in de voet te schieten door Clasie, Botje en Scharie op te stellen.
    3 punten gloren nu al aan de horizon ☀️.
    Vind ik leuk
    COYG +6240
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:16
    Hah daar hoeft hij niet perse hen voor op te stellen. Dit zijn de laatste jaren gegarandeerd punten voor Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:39
    Nu doe je die andere 8 prutsers weer tekort. 😜
    Vind ik leuk
    Ron83 +319
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:43
    Ik ben bang dat Ajax gehakt gaat maken van Feyenoord... hoop liever op een gelijkspel maar ik betwijfel het.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:43
    gewoon open houden joh, geen verrassingen bij Feyenoord ;)
    Vind ik leuk
    plein19 +2333
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:46
    Laat Feyenoord zelf genoeg vuurwerk afsteken voor de sfeer.
    1000 supporters zijn minder belangrijk dan het voordeel van een gesloten training? Waanzin
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:32
    Vuurwerk afsteken bij een training dat is waanzin.
    Vind ik leuk
    plein19 +2333
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:43
    Er zijn maar 2 laatste trainingen per jaar. En een grote groep supporters met veel sfeer geeft het team toch een bijzonder gevoel.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:28
    En als een paar van die pannenkoeken hun vuurwerk thuis hadden gelaten kon dat nu nog steeds. Bedank de harde kern maar. Je weer wel die gasten waardoor er al jaren geen uitsupporters meer mee mogen.
    Vind ik leuk
    010Fr +975
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:18
    Het was een traditie die vermood is, het vuurwerk hoort er bij.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    vrijdag 19 oktober 2018 om 01:17
    Ook al zijn er schijnbaar mensen gewond bij geraakt ?
    Vind ik leuk
    010Fr +975
    zondag 21 oktober 2018 om 21:32
    Ja gewoon niet komen dan Of ander vak. Vuurwerk hoort bij die laatste training.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1453
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:48
    Voor de mensen die nog dachten dat Feyenoord een volksclub is. Meest walgelijke supportersbeleid van de eredivisie, waarbij elke vorm van sfeer zsm de kop ingedrukt moet worden.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11403
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:18
    Is bij ons al jaren net zo.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4671
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:33
    Helaas heeft dat volk niet de ballen om de raddraaiers die ertussen zitten aan te pakken. Zoals het altijd gaat moeten dus de goede onder de kwade lijden.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1755
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:34
    Normaal volk steekt geen vuurwerk af op een training hoor. Alleen de diehards doen dat en daar zit vaak een steekje bij los.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:48
    Lekker besloten houden die trainingen. Was vorig jaar ook het geval.
    Heeft lekker geholpen ook......
    Schei nou toch eens uit met dat zogenaamde besloten trainen. Wil Gio voor een verrassing zorgen in de ArenA? Lolsmurf...
    Vind ik leuk
    Dharmpie +616
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:12
    Gio en verrassen, dat is pas een goede mop!
    Vind ik leuk
    Wien1978 +359
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:57
    Zonde man!! Hoort gewoon bij ons mooie cluppie
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:10
    Ben benieuwd welke geniale tactiek van Bronckhorst tijdens die training wil uitwerken.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:23
    Ik hoop dat jullie daar volgende week zondag achter komen.....
    Maak je dus niet druk want dat hoop ik al jaren.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:48
    Haha, ik maak me zeker niet druk! ;-)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11403
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:18
    Bij Vitesse mag er tijdens de laatste training voor de derby ook geen vuurwerk worden afgestoken. Gelijk ging het aantal toeschouwers van zo'n 1500 naar 100. De sfeer was weg en de supporters ook. Je mag tegenwoordig niks meer in dit land.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:23
    Jullie Roken al die spelers uit met dat vuurwerk....
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11403
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:32
    Valt wel mee : https://m.youtube.com/watch?v=qJfLhymTKGA
    Vind ik leuk
    010Fr +975
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:21
    Gewoon simpelweg traditie vermoorden.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:57
    Ben ik het mee eens, ik houd wel van een beetje vuurwerk in een stadion maar in Nederland mag tegenwoordig niks meer alles is gevaarlijk
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:21
    Benieuwd wat er in die laatste training aan geheimzinnige
    tactische plannen gesmeed worden!

    Wordt `n dingentje voor Feyenoord in de J.C. Arena
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:32
    Dit jaar niet. De makkelijkste wedstrijd van het seizoen voor Feyenoord dit jaar.
    Eindelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:26
    Zonde, was echt altijd een traditie met dat mooie rook vuurwerk of hoe dat ook heten mag.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:31
    waarvoor?, je komt elk jaar weer bedrogen uit
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:59
    Maakt toch niet uit? Anders moet jij ook niet meer kijken naar posters van Doutze Kroes.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:43
    Kijk ik toch niet naar hahha
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:06
    Tjongejonge zeg, op deze originele reactie zat iedereen op VP echt te wachten.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:08
    Dat is de reactie van iemand die niet weer wat traditie inhoud.
    Waarschijnlijk heeft hij zoiets bij zijn club nog nooit meegemaakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:12
    Heb effe gekeken voor welke club hij is maar inderdaad hij kan niet weten wat traditie inhoud simpelweg omdat die club dit soort traditie,s niet heeft.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:44
    Ajax heeft ook een laatste training met veel vuurwerk ;) deze kan teminste altijd wel doorgaan en is gewoon traditie, daarnaast houd ik wel van tradities ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:52
    Nou, ben blij dat ik dat van jou weet. Ontzettend bedankt voor deze ontzettend belangrijke info voor mij.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:56
    Nouja jij zei zogenaamd dat ik niet wist wat een traditie was terwijl je mij niet eens kent maar he ik ben de beroerdste niet en zal je wel toegeven dat ik wel degelijk wat met tradities heb ;P
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:59
    Is goed joh, maar aan je like,s te zien kan je nog niet weten dat je mij niet altijd serieus moet nemen.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:00
    Ik zit nog niet heel lang op VP maar dat even ter zijde ik ken jou inderdaad ook niet en heb niet veel van je gelezen maar ik neem mensen vaak heel serieus dat heb je goed gezien
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5939
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
    Het enige hoogtepunt van de Klassieker....het vuurwerk op de laatste training ;)
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:17
    Ja ze kunnen geen vuurwerk van ons verwachten als ze het zelf ook niet brengen. Ik denk dat het daarom verboden is door de club.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5939
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:19
    Dat zou inderdaad goed kunnen... Stel je voor dat Feyenoord ineens knalt op het veld
    Vind ik leuk
    Deck010 +7829
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:24
    Of als een raket omhoog schieten op de ranglijst ;-)
    Zal wel weer met een sisser aflopen ben ik bang.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:28
    De wedstrijd tegen PEC Zwolle vind ook achter gesloten deuren plaats. De directie is bang voor aangespoelde kwallen.
    Ten minste ... dat ze wegspoelen.
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:30
    Je kan ook gewoon zeggen dat er geen mensen naar de laatste training willen komen ipv dat het zogenaamd niet veilig zou zijn ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32050
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:36
    Slachtpartij helaas.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:39
    Goede volksclub
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1522
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:09
    Iemand een idee waarom Bijlow erin komt ? Vermeer keept gewoon goed . Er is echt iets gebeurd tussen die 2. Iemand een idee waarom super slechte Clasie wel speelt en Ayoub niet ? Deze trainer is ruk en totaal ongeloofwaardig. Jorgensen niet wedstrijdfit ??? Clasie in 3 jaar een handvol wedstrijden gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +107