Titelrace nog 'open': 'Staan twee punten achter Ajax, dat gat willen we dichten'

Titelrace nog 'open': 'Staan twee punten achter Ajax, dat gat willen we dichten'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 18:33do 18-10-2018 om 18:33

Nicolai Jörgensen voelt zich steeds beter en kijkt ernaar uit om de titelstrijd aan te gaan met PSV en Ajax. De 27-jarige Deen droomt van een tweede kampioenschap met Feyenoord.

Jörgensen moest de eerste zeven competitieduels van dit seizoen missen. Daarna viel hij drie keer in, voordat hij voor de interlandperiode tegen Willem II voor het eerst weer in de basis stond. Jörgensen spreekt van een 'heel frustrerende periode'. "Het was een heel 'shitty' blessure. Ik wist niet hoe lang het zou duren", laat de spits weten aan FOX Sports.

"Ik heb geprobeerd om te genieten van de ploeg. Ik wilde de motivatie vinden om terug te keren en ze te helpen. Dat was niet moeilijk, ik houd van voetbal en ben heel depressief als ik niet kan spelen", vervolgt Jörgensen, wiens plek werd overgenomen door Robin van Persie, volgens de Deen een 'geweldige' voetballer. "Dat hij op zijn leeftijd al zes keer heeft gescoord, bewijst hoeveel kwaliteit hij heeft. Misschien is hij niet meer zo fit als vroeger, maar zijn kwaliteit spreekt voor zich."

Tegen Willem II speelden de twee weer samen. "Hij is een heel slimme voetballer, dus het is makkelijk om met hem samen te werken", aldus Jörgensen, die droomt van een tweede titel met Feyenoord. "Het ligt nog open. We staan maar twee punten achter Ajax. Dat gat willen we zeker dichten. Je moet altijd proberen voor het kampioenschap te gaan. In mijn eerste jaar lukte het en dat was geweldig. Ik denk dat de ploegen kwalitatief erg aan elkaar gewaagd zijn."

Plaats een reactie

AS ROMA24 +2688
donderdag 18 oktober 2018 om 18:43
Kampioen wordt Feyenoord niet, maar wel tweede achter Psv💪
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:46
Haha. 1e 2 plekken gaan naar ajax en psv. Feyenoord strijd voor 3e. Dat redden ze denk ik wel
Vind ik leuk
Voebtal +7450
donderdag 18 oktober 2018 om 19:37
3e plek is het hoogst haalbare voor Feyenoord. Snap niet dat dat soort spelers weer beginnen over de titel.
Vind ik leuk
Clutchy +1259
donderdag 18 oktober 2018 om 18:48
"Laat die dromen maar varen"
Vind ik leuk
SanKev +1066
donderdag 18 oktober 2018 om 18:50
Als ze Ajax voorbij kunnen kunnen ze ook boven PSV eindigen
Vind ik leuk
Fritske01 +5131
donderdag 18 oktober 2018 om 19:35
Nope
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:18
En toen schrok je wakker zeker ?
Vind ik leuk
Laliga +2753
donderdag 18 oktober 2018 om 18:44
Aan elkaar gewaagd? Helaas voor feyenoord en de competitie zijn ze echt niet gewaagd aan ajax en psv dit seizoen..
Vind ik leuk
Deck010 +9832
donderdag 18 oktober 2018 om 20:39
Normaal gesproken zou ik nu gaan janken en zeggen dat jij helemaal achterlijk ben en zo.....maar helaas heb je gewoon gelijk. Hoop dat we een klein beettje bij kunnen blijven maar ik ben er bang voor.
Vind ik leuk
Laliga +2753
vrijdag 19 oktober 2018 om 01:37
Ik vind het oprecht ook niet leuk voor de competitie hoor! Feyenoord hoort er gewoon bij.. historie , fans , stadion alles. Een competitie met 3 kanshebbers plus 1 of 2 outsiders is het leukste om naar te kijken vind ik. En ben bang dat het alleen maar erger word ook
Vind ik leuk
Gyrosregime +2774
donderdag 18 oktober 2018 om 18:44
Blijven dromen.. lijkt me het beste voor iedereen..
Vind ik leuk
NvC +8522
donderdag 18 oktober 2018 om 18:44
PSV en Ajax zijn inderdaad aan elkaar gewaagd.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:44
Vind hem een goede speler en zeer sympathiek! Gun hem het beste, maar ik denk dat Feyenoord geen kans maakt op het kampioenschap, maar de wondere zijn de wereld nog niet uit!

Overigens heel hypocriet dat nu iedereen hem uitlacht, maar wat nog VEEEL belachelijker is, is dat menig PSV-supporters zeide dat PSV zeker kans maakte tegen Barca en dat ze nu wel even winnen van Spurs..

Het is namelijk veel reëler dat Feyenoord kampioen wordt dan dat PSV van Spurs wint.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 18:50]
Vind ik leuk
Chucky +872
donderdag 18 oktober 2018 om 18:45
Nooit serieus genomen die jongen...
Vind ik leuk
Deck010 +9832
donderdag 18 oktober 2018 om 20:42
Wij jou ook niet
Vind ik leuk
Chucky +872
donderdag 18 oktober 2018 om 23:31
U spreekt in meervoud....
Vind ik leuk
Deck010 +9832
donderdag 18 oktober 2018 om 23:42
Zeg maar jij tegen mij. Ik heb toch de pest aan u.
Vind ik leuk
Chucky +872
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:35
Ik ken u niet...
Vind ik leuk
Deck010 +9832
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:14
Houden zo Chucky, er komt toch maar weinig zinnigs uit bij mij.
Vind ik leuk
Chucky +872
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:35
Oke
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:45
18 jaar dromen tot je niet meer bedrogen word en een ons weeg, Nicolai 😋.
Ajax en Psv zullen de komende jaren gegarandeerd de dienst uitmaken.
Vind ik leuk
markie +2767
donderdag 18 oktober 2018 om 18:45
Hahaha...


Oh hij is serieus...

Hahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
Shelbourne +5973
donderdag 18 oktober 2018 om 18:47
We willen voor het kampioenschap gaan. We staan maar twee punten achter Ajax.

Ik snap deze niet helemaal
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:48
Beste Jörgensen, ik begrijp best dat jij graag wil en het ook kan om mee te doen om de titel maar met deze selectie uitgezonderd Robin van Pers dan mag je blij wezen dat Feyenoord als 3e eindigt. Trouwens, bij van Bronckhorst is het beste er ook wel vanaf.
Vind ik leuk
MeAgain +7167
donderdag 18 oktober 2018 om 19:09
Hij zegt niks verkeerds. Het is goed dat ze de hoop niet opgeven en nog de strijd willen aangaan. Feyenoord moet nog twee keer tegen beide ploegen dus hebben alles nog in eigen hand.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:16
Zo maar een vraag, maar zie jij Feyenoord wel eens voetballen momenteel?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:40
Lm, ik dacht dat Feyenoord het nog in eigen hand had, maar dat is niet meer zo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 19:42]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:53
Rare opmerking van je, natuurlijk heeft Feyenoord het theoretisch nog in eigen hand maar helaas is de praktijk heel anders.
Vind ik leuk
129 +955
donderdag 18 oktober 2018 om 20:00
Theoretisch hebben ze het met 7 punten achter het natuurlijk niet in eigen hand
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:12
Nee, ook jij hebt gelijk ik was te optimistisch.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:03
Ik zei eerst dat je goed moest lezen, want MeAgain schreef dat Feyenoord het nog in eigen hand had en ik nam dat, dus gewoon klakkeloos over en zei dat je dus beter moest lezen, maar heb nagekeken, maar mocht Feyenoord 2 keer van PSV winnen is het verschil nog steeds 1 punt.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:11
Moet je gewoon gelijk geven dat ze het in theorie ook niet meer in eigen handen hebben inderdaad. Dan is het nog erger met m,n cluppie gesteld als ik al dacht.
Vind ik leuk
MeAgain +7167
vrijdag 19 oktober 2018 om 06:33
Alleen samenvattingen. Kijk alleen PSV helemaal.
Wat moet hij dan zeggen, we mogen blij zijn met de derde plek?
Vind ik leuk
Ekster +246
donderdag 18 oktober 2018 om 18:48
Depressief, zichzelf de wijs maken dat ze mee kunnen doen om de titel. Wie is de sportpsycholoog in Rotterdam? Nicolai is duidelijk het beeld van de realiteit kwijt.
Vind ik leuk
rinirat +3541
donderdag 18 oktober 2018 om 18:51
Ik zou eerst eens zorgen om aan het voelballen te komen..wat rondootjes oefenen etc.
Feyenoord draait echt niet goed.... met deze trainer die niets durft en tactisch slecht is wordt dat heel moeilijk.
Feyenoord heeft de jeugd nodig alleen de trainer durft niet.. maar die is ook over datum.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 18:53]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29720
donderdag 18 oktober 2018 om 18:53
PSV en Ajax gaan het samen uitvechten.. Feyenoord komt tekort om mee te doen in de titelstrijd
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 18:53]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:53
Feyenoord heeft het kampioenschap nu al niet meer in eigen hand. Zelfs niet al zouden ze 2x van ons winnen.
Nee, gewoon 2x van Ajax winnen en Psv 6 punten kado doen. Laten wij de beker weer aan Feyenoord.
Vind ik leuk
koppig +536
donderdag 18 oktober 2018 om 19:07
Droom maar lekker verder
Vind ik leuk
plein19 +3135
donderdag 18 oktober 2018 om 19:17
Ajax is al bijna kansloos. Feyenoord heeft nooit een kans gehad
Vind ik leuk
Smithsonian +43360
donderdag 18 oktober 2018 om 19:20
Gaat hem niet worden nicolai. Bekertje misschien.
Vind ik leuk
Retweet +748
donderdag 18 oktober 2018 om 19:25
Win maar van die Amsterdammers... Mijn zegen heb je! Maak t gat maar 8 punten ...graag!
Vind ik leuk
Fritske01 +5131
donderdag 18 oktober 2018 om 19:34
Doe maar, vinden wij goed.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:52
Ze staan nu nog 2 punten achter. Over 2 weken zijn dat er 3 meer dan nu.
Vind ik leuk
JanTa48 +8075
donderdag 18 oktober 2018 om 20:03
Helaas voor Feyenoord, de transfermarkt is gesloten en met dit materiaal onmogelijk.
Vind ik leuk
Legion73 +223
donderdag 18 oktober 2018 om 20:06
Wij worden geen kampioen ,dat is duidelijk
Dussssss PSV
Het is jullie gegund!!!!
Vind ik leuk
Vrolijkje +2084
donderdag 18 oktober 2018 om 20:10
Dus ..de firma platte kar bv kan weer aan t poetsen beginnen?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:16
Ah, hij kan weer lopen?

En dan meteen weer praatjes?

Is dat Deens?
Vind ik leuk
Deck010 +9832
donderdag 18 oktober 2018 om 20:49
Dat is eerder Amsterdams. Jullie hebben ook praatjes vanaf het moment dat jullie kunnen lopen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 21:01
Haha ja daar heb je gelijk in

Tis de opvoeding he
Vind ik leuk
Blindsy +18833
donderdag 18 oktober 2018 om 20:45
Tja, en ik wil een Rolls Royce.
Maar voeg de daad bij het woord zou ik zeggen.... win dik van Zwolle, en doe eens iets heeeeeel onverwachts in Amsterdam.
Gaat beiden niet gebeuren. Leuk die buhnepraat, maar ik word er depressief van.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 21:03
Die van Memphis is te koop

Met hoed

Hij is nu in de Heere

Vind ik leuk
Blindsy +18833
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:15
De zogenaamde hoge Heere-hoed?
Vind ik leuk
sundaymanara +1322
donderdag 18 oktober 2018 om 22:32
Die gaan onder Heracles eindigen. Dus tweede? Tenzij we 1e worden, maar we zijn realistisch, dat gaat naar aller waarschijnlijkheid (hoewel ik het niet uitsluit, als objectief voetballiefhebber) niet gebeuren.
Vind ik leuk
Paul1982 +12068
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:41
Geniet nog maar een weekje van slechts 2 punten achterstand op Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:13
Er zijn maar 2 teams die aanspraak maken op titel en hoop dat Ajax het mist schade gaat oplopen tegen de aankomende clubs, maar wel gewoon van feyeniet gaan winnen
Vind ik leuk
repeP +2198
zondag 21 oktober 2018 om 04:35
Feyenoord won dit seizoen van PSV.
PSV won van Ajax.
Dus Feyenoord is de sterkste! 😝
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws