'We spraken met jongens die bij Sparta en FC Twente meer konden verdienen'

    'We spraken met jongens die bij Sparta en FC Twente meer konden verdienen'

    donderdag 18 oktober 2018 om 22:31

    Roda JC en geld: het was tijdens de transferwindow een groot probleem. De Limburgers degradeerden uit de Eredivisie en hadden geen geld om spelers aan te trekken. Dat zorgde er mede voor dat transferdoelwitten voor concurrenten kozen, vertelt technisch directeur Harm van Veldhoven in een interview met Voetbal International.

    "Het was niet eens shoppen met een lege portemonnee, maar zónder portemonnee. We zaten ver onder nul", vertelt Van Veldhoven. "De buitenwacht verwacht misschien dat je gewoon op de oude voet verdergaat. Dat kan, maar dan moet je doodleuk vijf dure spelers halen en vervolgens maar hopen dat je achteraf iemand vindt die dat wil bekostigen."

    Van Veldhoven noemt het 'naïef' en 'een risico' om op iemand te wachten die een zak geld aanbiedt. "En Roda JC kan het zich momenteel niet permitteren ook maar één risico te nemen.Die fouten zijn al te vaak gemaakt. We hebben met diverse jongens gesproken, die vervolgens bij Sparta of FC Twente meer konden verdienen. Dan is het klaar, dat moet je accepteren."

    Velen verwachten dat Roda volgend seizoen weer in de Eredivisie speelt, maar Van Veldhoven trapt op de rem. "We moeten eerst ons werk afmaken en zorgen dat er een fundering ligt zodat we op eigen kracht weer vooruit kunnen. Daarin is dit jaar enorm belangrijk. Er lopen wat duurdere contracten af, waarna we weer keuzes kunnen gaan maken die op ons eigen niveau zitten. Het is een overgangsjaar, hoe vervelend dat ook is."

    Plaats een reactie

    diekertjedap +4500
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:36
    als je met spelers als avdijaj, gustafson, schahin en gnjatic degradeert moet je misschien eens in de spiegel kijken en je afvragen of je wel zo geschikt bent voor je job. dat is beter dan elke keer dezelfde plaat af te spelen en nooit eens een keer de schuld bij jezelf te zoeken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:32
    Want Molenaar en van Veldhoven zijn het schuld dat ze geen doelpunten maakten tegen Almere? Hou toch op! Tweede helft van het seizoen zaten we in de top 10, dankzij aankopen van van Veldhoven en de werkwijze van Molenaar. Anders waren we met kerst al gedegradeerd. Het zat gewoon vies tegen op het einde.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:46
    een seizoen bestaat uit 34 wedstrijden en niet 17. in de eerste seizoenshelft zijn er verschillende fouten gemaakt door molenaar, ik weet nog 2 wedstrijden waarin je met 2-0 voorstond en door wazig wisselen nog gelijk speelde. toen molenaar al begon met zijn 18 aanvoerders moet ook jij al geweten hebben wat voor vlees we in de kuip hadden. dat er vervolgens al vanaf de winterstop strubbelingen waren in de selectie daar ga jij gemakshalve ook aan voorbij, zelfs vechtpartijen in de kleedkamer in de rust van de wedstrijden tegen almere. dat is een hoofdtaak van een technische staf om zoiets in de kiem te smoren. ze hebben gewoon een absolute wanprestatie geleverd en gaan dit seizoen gewoon daarmee verder. je staat 12e in de kkd mocht je het niet weten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:47]
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:56
    Het is te makkelijk om de technische staf verantwoordelijk te maken voor de degradatie. Maar jij staat altijd vooraan dat er weer een trainer uit moet. De spelers moeten het toch echt doen... En op basis van 34 wedstrijden eindig je inderdaad 16e, waar je verdient te eindigen. Maar de degradatie is op basis van 2 wedstrijden... waar toch andere factoren meespelen. Hadden we het toen gered, had je er nu een stuk warmer bijgezeten. Met in ieder geval Ndenge en Avdijaj onder contract.

    Dus niet zo kortzichtig zijn...
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:08
    wie moet ik dan verantwoordelijk maken volgens jou? ja ik heb gezegd dat yannis eruit moest en ja ik zeg ook dat molenaar eruitmoet. en ook harm. harm is geen td en dat gaat hij ook niet worden. sterker nog, buiten die 2 jaar dat hij het goed gedaan heeft bij ons als trainer heeft hij bijster weinig gepresteerd. als de selectie voor de winterstop al op peil was geweest dan was je niet gedegradeerd. dat heeft zo'n 4 a 5 miljoen gekost dat grapje. en buiten dat ze gezegd hebben dat ze het niet zagen aankomen heb ik heel weinig gehoord van harm. en niemand van de supporters die hem daar eens naar vraagt of veroordeeld.
    Vind ik leuk
    Yoink +28
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:50
    Avdijaj en Gustafson bleken uiteindelijk gewoon veel beter dan de rest. Ik snap dat je het zo ziet dat zij je ploeg naar ene hoger niveau moet tillen, maar Gustafson rende op het laatst ook maar wat ongeïnteresseerd rond omdat ie er klaar mee was. Uiteindelijk maken zij het verschil tussen laatste en 16e.

    Als je iemand de schuld wil geven moet je het hogerop zoeken. Er wordt simpelweg al jaren dramatisch beleid gevoerd (en nog steeds) té veel uitgegeven. Roda wil boven haar stand leven, zoals hierboven al genoemd in de hoop oude tijden weer te doen herleven. Dat gaat een keer mis. Sterker nog, dat is al vaker misgegaan. Maar blijkbaar geen reden om het beleid aan te passen. Daardoor is mijn clubje ook een jaar of 18 in de shit terecht gekomen. Roda weigert echter te leren van anderen en laat dorpse mensen een professionele organisatie leiden. Probeert de KNVB voor de gek te houden, maar houdt eigenlijk alleen zichzelf voor de gek.

    Zit overigens ook een rol van de KNVB in. In de afgelopen 12 jaar heeft Roda zeker een keer of 5,6 een begroting ingediend, waarna het in September al begon te roepen dat er 1,5 miljoen tekort was. Dan heb je een paar maanden eerder ook maar wat getallen op papier gekalkt. KNVB mag best wat strenger kijken naar het realisme in de ingediende begrotingen.

    Uiteindelijk wordt het gewoon een kwestie van de juiste mensen in het bestuur. Ga eens een paar jaar terug naar de basis, laat jeugd voetballen, bouw je club op. Geef niet meer uit dan je hebt. En ja, dat worden vervelende jaren. Maar beter dat, dan dat Roda dadelijk helemaal niet meer bestaat.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:39
    tuurlijk was gustafson op het laatste ongeïnteresseerd, maar is het niet een van de taken van de technische staf om daar mee te dealen? voor het overige heb je natuurlijk groot gelijk. daarom betalen we nu bijna een miljoen aan huur omdat die idioten het stadion er doorheen hebben gedraaid. dat was voor 3/4 betaald. daarentegen qua begroting, roda heeft sinds de overname door schrouff geen rode cijfers gedraaid, is allemaal vereffend door schrouff. het beste is een overname zoals bij jullie, want dat is jullie redding geweest, anders waren jullie geschiedenis geweest. jullie zijn net het voorbeeld die met de laatste ademteug zijn gered door een overname.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:08
    In de zomer had harm de mogelijkheden niet. Met dank aan je vriend Caanen. En de spelers die hij heeft gehaald waren wel allen versterkingen.

    Dit jaar kan je hem niets kwalijk nemen met gesloten portemonnee. Net als dat je Molenaar niets kan verwijten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:13
    wat een onzin. in de zomer had harm de mogelijkheden niet, wie is gedegradeerd waardoor je een miljoentje of 4,5 minder te besteden heeft? caanen? collard? harm is een amateur.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 25 oktober 2018 om 09:48
    We hadden toen al niks te besteden flapdrol. Dat je nu 4,5 miljoen minder te besteden hebt, wil niet zeggen dat je die in de zomer te besteden had. Daardoor hebben we nu een selectie van 11 spelers + jeugd en zijn er een hoop mensen ontslagen.

    Caanen is het inderdaad schuld door 46 spelers te halen waar het gros afgekocht is of gehuurd was.

    Je wil het echt niet snappen he?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 25 oktober 2018 om 12:32
    zullen we er eens mee beginnen dat jij je scheldwoorden eens voor je houdt? dat doe je maar tegen je partner, die is er misschien wel van gediend. ik niet in ieder geval. wat jij misschien eens moet doen is die mensen die jij op een voetstuk hebt staan eens reëel bekijken. als je het voor elkaar krijgt om met een selectie met onder andere avdijaj, gustafson, schahin en gnjatic te degraderen, dan heb je iets niet goed gedaan. en dan kun je elke keer weer zeggen hoe goed roda het na de winterstop heeft gedaan, het betekend gewoon dat je het voor de winterstop niet goed voor elkaar hebt gehad. en dat komt gewoon op het conto van de technische staf. daar kun je niemand anders de schuld van geven, zeker de credits van na de winterstop aan deze technische staf geven en voor de winterstop de schuld bij tc leggen. dat is bullshit en dat weet jij ook. en dit seizoen is het precies hetzelfde, een td die geen id heeft wat hij aan het doen is. neem die spits die er weer gehaald is. ik vernam gisteren van iemand die met van der luer had gesproken dat van der luer de komst van die spits zeer had afgeraden. die heeft harm in zijn eentje gewoon doorgeduwd. nu hoor ik niks dat harm niet naar de scouts heeft geluisterd, jij wel? gnjatic staat nog steeds met hetzelfde salaris op de begroting als toen in de eredivisie. en betreffende die 11 spelers wat we nu nog maar hebben, harm heeft gezegd dat hij de rest van het spelersbudget mee zou nemen naar de winterstop, daar heeft hij bewust voor gekozen. ook jij bent zo overtuigd van harm op 2 seizoenen die hij hier leuk heeft getraind. want meer heeft harm ook niet gepresteerd. zelfs als trainer ben je niet veel soeps als je 3 of 4 x ontslagen wordt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 25 oktober 2018 om 12:35]
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:18
    Ja zo lust ik er nog wel een paar, en bij Roda hebben ze er sowieso een handje van alles en iedereen de schuld te geven behalve hunzelf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:44
    > Tweede helft van het seizoen zaten we in de top 10

    Dit blijft een beetje een terugkerend iets, met varianten van "Roda stond vijfde als je enkel na de winterstop keek!" tot deze top 10-versie.

    Roda pakte in de tweede seizoenshelft 19 punten. Sparta (16), Twente (10), VVV (15) en Zwolle (11) pakten er minder. Alle andere clubs pakten in de tweede serie van 17 wedstrijden meer punten dan Roda. Roda haalde dus niet de top 10 in de tweede seizoenshelft, maar stond op die ranglijst 14e. Dat is geen degradatieplaats, maar nogal een verschil met top 10.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:42
    Nou nou, je overschat het niveau van de genoemde spelers schromelijk.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:49
    die spelers met dat niveau dat ik schromelijk overschat hadden jouw clubje nog bijna te pakken.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:51
    Ze hadden ook bijna Almere City te pakken, bijna dan.....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    Leonardus +95
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:40
    Het zal wel meer dan 1 overgangsjaar worden. Zeker als die corrupte Rus niet gaat komen. De nieuwe verhoudingen in Limburg zijn duidelijk. Roda op plek 4.
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:33
    Hangt en staat met de selectie. Als Fortuna en Emmen kunnen promoveren, dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
    Vind ik leuk
    lemon9 +868
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:47
    Bij twente is geen geld volgens mij
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9542
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:50
    Zeker wel. En een gezonder fundament dan bij Roda.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:58
    Is dit een aanname of weet je dit ook te beargumenteren?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9542
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:08
    Beide. Volgens mij is er in Enschede een veel breder draagvlak bij sponsors wat er toe heeft geleid dat men enigszins beleid kan maken. M.a.w.: iets van kwaliteit binnen halen en proberen met winst te verkopen. Twente heeft niet voor niets binnen de huidige begroting een aantal spelers kunnen halen dit seizoen, zij het op een laat moment.

    Bij Roda is het al jarenlang een moeite om de begroting rond te krijgen. En continue discussie met de gemeente over de huursom van het stadion. Daarnaast zie ik bij Roda minder sponsors en publiek die financieel de boel ondersteunen, als het moet. Kortom, daar is het draagvlak (en daarmee fundament) op het eerste gezicht veel minder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:36
    Goed beargumenteerd echter blijft Twente nog steeds wel met de schuldenlast zitten. Desalniettemin denk ik dat de aanstelling van good old Tedje van Leeuwen een hele goede zet is. Mits je dit jaar promoveert is er niet veel aan de hand. De achterban qua supportersaantallen is zelfs gelijk gebleven echter denk ik dat ze zich niet nog een jaar in de KK Divisie kunnen veroorloven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 00:37]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:46
    Ik ga met je mee Stef, alleen was er wel begroot, of een plan gemaakt, om minimaal de KKD 2 jaar te kunnen overleven met kans op zelfs een derde jaar.
    Neemt niet weg dat Twente en haar supporters natuurlijk het liefst zien dat ze gelijk weer promoveren maar is (nu nog) niet een absolute must.
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:08
    Ongelofelijk, in de periode dat Roda Jc CL speelde. Stapte HaybBerden bij ons in met de woorden ik wil van VVV een stabiele ED club maken met rustig opbouw en verstandig beleid. Waar is het in een keer zo mis gegaan in zuiden?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:35
    Hoe leuk ik het ook zou vinden, maar Roda heeft nooit CL gespeeld. Zo stabiel is VVV nog niet. Pendelen toch om de zoveel jaar tussen ere en eerste divisie.

    Je hebt nu geluk met de trainer. Kans op instorting als hij vertrekt. En ooit zal dat gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:43
    Klopt, Willem 2 was dat toen. Maar toen was er jaarlijk europees. Ben ik met je eens maar een fundament is wel gelegt de grond is inmiddels gekocht van de gemeente. De verbouwing nu doen ze ook stapje voor stapje. Maar waar en waardoor is het opeens al jaren financieel zoon ramp in Kerkrade?
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:49
    In Kerkrade is eigenlijk hetzelfde misgegaan als bij menig andere clubs die succesvol zijn geweest (zoals Willem II, FC Twente). In begrotingen Europees voetbal standaard meenemen, transfers incalculeren, stadion kopen met een grote lening... en als dan de prestaties en transfers tegenvallen, dan gaat het bergafwaards. Er is te lang gegokt dat het succes wel weer terug kwam. Op het laatst houd je personeel over die alleen nog voor hun eigen hagje op hun plek zitten en vriendjes meenemen, waardoor je tot voor kort met hetzelfde bestuur zit als de plaatstelijke 5e klasser.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:15
    Ik ben het met je eens dat vvv nog geen stabiele eredivisionist is, maar de situatie gaat niet wijzigen als Steijn zou gaan. Er is een veel belangrijker persoon binnen vvv en dat is Stan Valckx. Zo lang die rondloopt, is rust en stabiliteit gegarandeerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:10
    Tja, er lopen dure contracten af, welke mafkees betaald nou zo veel geld aan El makrini ?
    Vind ik leuk
    luccerd +3051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 06:17
    Ton Caanen, de beste vriend van onze diekertjedap...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:31
    Bij twente meer konden verdienen.... Ehm daar is toch geen geld voor ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 05:43
    Ehhh.. jawel dus.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 06:43
    Hij zal rens van eijden bedoelen die uiteindelijk zijn gigantische salaris bij nec opstrijkt
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:51
    Ik zou ook zo niet weten welke spelers hij het over hebt.
    Schenk?
    Die was bij zowel Sparta als Twente aan het handelen.
    Voor de rest heeft Sparta wel wat (dure) spelers gehaald maar Twente hoofdzakelijk alleen huur.
    Of zouden ze ook met Brama om de tafel hebben gezeten?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:49
    Brama voetbalt er ook heus niet voor niks en ik verwacht ook niet dat die spelers die van ver komen indanks huur er geen best salaris van twente op nahouden.. Lonen liggen vast niet lager dan bij menigeen in dekeuken kampioen divisie club... Moeten zezelf weten natuurlijk.. Ik vraag mij alleen af hoe ze dat kunnen doen als er grote geldproblemen zijn
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:11
    Ik heb het erover dat van Veldhoven riep dat zij spelers benaderden en zei dat die liever naar Twente en sparta gingen omdat zij daar meer konden verdienen.
    Die huur (buitenlanders) spelers kwamen echter pas 1 week voor, tijdens en 2 weken nadat de competitie al begonnen was.
    Of wil jij beweren dat ook Roda pas toen op zoek ging naar spelers?
    Of zou je ook echt denken dat ze Brama en/of Drenthe benaderd hadden?
    Brama is een cultspeler van Twente en Drenthe van Sparta
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:14
    Nou ik denk dat er bij rada simpelweg geen geld is... En vraag me af omdat dat er bij twente ook niet is hoe zij dat wel kunnen en roda niet
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:37
    Verdiep je eerst eens in de materie van Twente, dan kan je het vast verklaren. :)
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:42
    Megaschuld zie ik dan
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:06
    hoe hoog was die megaschuld vanaf het begin dan? en met hoeveel miljoen is die schuld in 2 seizoenen al omlaag gegaan dan?
    Wil je liever dat Twente al die spelers weg doet zodat er nog bezuinigd kan worden en dat er dan een paar vrijwilligers voor 100 euro per week gaan voetballen? Om de schuld omlaag te brengen?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:10
    Nee hoor maar je kan het ook met eigen jeugd doen he en daarvan uit weer langzaam uit het dal komen... Als een burger een huis wil kopen en diegene heeft schulden... Dan kun je dat huis toch ook niet kopen? Dan moet je eerst zien dat je het geld bij elkaar krijgt en dan kun je het pas kopen of je leent maar leningen krijgen alleen mensen die bewijzen dat ze niet over al teveel schulden beschikken... Waarom is het bij twente dan anders dan bij een gewone burger
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:37
    Dat bedoel ik, met alle respect... verdien je even in de situatie van Twente voordat je een mening vormt.
    Die jeugd van Twente waar jij het over hebt staat toch al in de basis de laatste seizoenen? Marsman,Drommel, ter Avest, v.d. Lely, Bijen, Thesker, v.d.Heyden, George, Oosterwijk noem ze allemaal maar op. Doordat Munsterman er zo n luchtkasteel van maakte was de jeugdopleiding verwaarloosd, dat zijn ze nu pas weer aan het opbouwen nu met Rutten-Bleuming-v Leeuwen aan het roer ligt daar weer de focus op.
    Maar het niveau van die jeugdopleiding was zo goed dat ze vorig jaar degradeerden (met die door jou genoemde eigen jeugdspelers)
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:44
    Ehm nja als ze alleen met de jeugd gededradeerd waren zoals je zegt kan ik er sympathie voor opbrengen maar ze konden holla en eerder mokotjo wel van ons kopen terwijl er geldzorgen waren zoals je zegt.. Aissaidi komt ook heus niet gratis bij ze voetballen... Je plukt de jeugd eruit maar het is toch vreemd als wij een speler aan jullie afstaan omdat jullie er een mooi bedrag voor bieden voor onze begrippen terwijl er schulden zijn..
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:30
    google eens: holla van pec naar twente...

    2e artikel dat ik dan zie is: holla vertrekt transfervrij naar twente....

    volgens mij assaidi idem dito...

    als dan in die tijd weet niet precies wie er in welke periode zat maar bijvoorbeeld Mokotjo vertrekt met een salaris van 9 ton en je haalt Holla op transfervrij voor laten we zeggen 4 ton dan heb je weer 5 ton bespaard....

    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:58
    Met holla heb je gelijk was transfervrij maar zn loon niet is niet de kleinverdiener... Maar kijk nu wat jezelf zegt... Stel iemand least een auto van 400 euro per maand doet dit 4 maand... = 1600 euro.. Betaald niet...vervolgens least diegene dan maar een auto voor 200 euro per maand ook 4 maand = 800 euro.. Dus dan zeg jij dat hij 800 euro bespaart... Je kunt niet iets beparen uit niets... Diegene heeft dan een schuld van 2400... En jij maakt ervan dat diegene dan een schuld heeft van 800 euro omdat hij 800 euro bespaart heeft op de 2e lease.. Dat is nou twents boekhouden zeker ?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:38
    maar snap je wat ik wil aangeven? ik zie je heel sterk iets verkondigen... en aan de hand daarvan heb je een mening die je op het wereldwijdeweb verkondigt... maar dan blijkt dat niet te kloppen... ik vertel alleen dingen waarvan ik het zeker weet zeg maar.... best gevaarlijk toch als iemand zomaar iets roept omdat ze het "denken" want zeker weten deed je het niet toch?
    Maar je zegt wel dat Twente Holla gekocht heeft van PEC.... en dat blijkt dan transfervrij te zijn...
    Vind ik leuk
    frankn27 +5553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:37
    En Twente heeft dit seizoen geen enkele speler gekocht..... allemaal of gehuurd of transfervrij dus past in het spelersbudget (wat flink teruggeschroefd is)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:45
    Als je de normen van bv Ajax erbij haalt, heeft Twente als eigen jeugd:
    Brama, Hölscher, Drommel, Bijen, Oosterwijk en van de heijden al in het eerste gespeeld dit seizoen.
    Met vier ervan (Brama, Hölscher, Drommel en Bijen) grotendeels als vaste keus.
    v.d. Heijde speelt al op de p[laats van de geblesseerde Brama en oosterwijk komt steeds vaker in de plaats van Boere.
    Wat wil je nu zeggen dan?
    hebben we ook nog v/d Lely.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:48
    Ehm brama en holscher zijn teruggehaalt en heus niet gratis... En wat ik net al zei jullie konden wel holla en mokotjo van ons kopen... Terwijl er toen ook geen geld was... Hoe kan dat dan en aisaidi voetbalt er ook heus lang niet gratis..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:58
    Welke voetballer speelt gratis?
    Noem mij ze dan zal ik Twente adviseren ze te halen.

    Elke voetbalclub heeft een spelers budget.
    Als ze die niet hebben, hebben ze ook geen bestaansrecht om betaald voetbal te spelen.
    Aangezien vooral Twente eerst drie keer gecheckt wordt door de KNVB zal dit wel zo zijn.
    Wat Brama en Holscher betreft, volgens mij weet jij nog steeds niet dat er meer spelers vertrokken zijn dan bijgekomen.
    Dus in theorie kunnen ze, door het vrij gekomen salaris, nu meer verdienen.
    Tel daarbij dat ene Jensen voor 3,5 milj verkocht is, en walha, je hebt wat geld over.
    Mokotjo is al van zo lang geleden toen dit nog niet allemaal speelde.
    En Holla?
    Wauw, dat was een dure aankoop zeg.
    Met zijn staat van dienst zou Ajax hem niet eens kunnen betalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:34
    Heeft Zwolle geen geld ontvangen voor Holla en Mokotjo dan? Nou dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:32
    Kan met eigen jeugd. Maar hoeft dus niet. Kwestie van keuzes in de bedrijfsvoering.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:33
    Omdat FC Twente geen gewone burger is, lijkt me?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:42
    Leg eens uit dan
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:31
    Simpel. Er is wél geld. En een begroting. En een spelersbudget. En investeerders.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1928
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:49
    Schenk is trouwens weldegelijk een speler die een goed salaris ontvangt
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:12
    Hoe weet jij dat?
    Naar mijn geweten niet zoveel hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:35
    Vertel dan meteen even hoeveel. Aan vermoedens hebben we niet zo veel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:04
    Het bourgondische leven moet ingeruild worden voor de Hollandse nuchterheid.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4015
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:52
    Nou, bourgondisch leven is wel lekker chillen hoor.........
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:51
    Roda JC is veel te lang een lucht kasteel geweest waar het geld met bakken eruit ging aan veel te middelmatige spelers. Ze hebben jaren op de rand van de afgrond gebalanceerd en klapte er eindelijk dit jaar af. Nu is het zaak om inderdaad realistisch te blijven en gewoon normaal te doen. Het is een mooie club maar geleid door zeer discutabele mensen. Ik hoop dat ze het weer op de rit krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:07
    Roda is helemaal door het goede beleid van jaren naar de klote geholpen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws