'Bij Jong Ajax speelde ik met Frenkie, Carel en Noes. Stuur ik soms een appje'

    'Bij Jong Ajax speelde ik met Frenkie, Carel en Noes. Stuur ik soms een appje'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:15

    SC Heerenveen-middenvelder Jordy Bruijn staat aan de vooravond van een speciale wedstrijd. Ajax, de club waar hij zijn volledige voetbaljeugd heeft doorgebracht, komt dan op bezoek in het Abe Lenstra Stadion.

    Bruijn begon bij de F'jes en belandde uiteindelijk bij Jong Ajax, waar hij in het seizoen 2015/2016 tijdens vijftien competitiewedstrijden in actie kwam. Zaterdagavond komt hij veel oude ploeggenoten tegen. "Bij Jong Ajax speelde ik bijvoorbeeld samen met Frenkie de Jong, Carel Eiting en Noes (Noussair Mazraoui, red.)", laat hij weten aan de clubsite van Heerenveen. Bruijn heeft echter niet dagelijks contact met zijn oude voetbalvrienden. "Soms eens een appje. Daar zou het voor zaterdagavond best nog eens van kunnen komen."

    De Heerenveen-middenvelder weet als geen ander waar de kracht van Ajax ligt. "De kracht van Ajax is dat ze altijd met bravoure spelen. Ze spelen met volle overtuiging en gaan voor niets minder dan de winst." Bruijn wil deze houding echter niet als arrogant afdoen. "Arrogantie gaat gepaard met nonchalance en daar is geen sprake van."

    Heerenveen en Ajax trappen zaterdagavond om 20.45 uur af in het Abe Lenstra Stadion.

    Poll

    Wat wordt Heerenveen - Ajax?

    (5051 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +2966
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:20
    Kijk nu horen we het ook eens van een ander dat we niet arrogant zijn
    Vind ik leuk
    Wemberly +179
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:21
    Dan heeft hij het natuurlijk ook over de spelers, niet over de supporters...
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:23
    En daar draait voetbal toch ook om
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:34
    Van iemand anders? Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax🙈
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:35
    Ik wist dat ik een waarschuwing bij mijn bericht had moeten zetten, dat het met een flinke korrel zout genomen moest worden. Dus bij deze speciaal voor jou
    Vind ik leuk
    RebelVox +8019
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:47
    Mooi gezegd " Arrogantie gaat gepaard met nonchalance en daar is geen sprake van".
    Klopt helemaal!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14476
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:57
    Oh dus nu is het wel eigen jeugd?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1712
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:22
    Hup Heerenveen!
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:26
    Ik zou je Toto toch anders in vullen
    Vind ik leuk
    SimonSays +6209
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:27
    Ik zet een hupje hier en een hupje daar.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14476
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:58
    Koning Simon
    Vind ik leuk
    SimonSays +6209
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:25
    Weet je het beter dan JCJWZ, kom dan maar.
    Vind ik leuk
    Leozao +4422
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:22
    Jammer voor hem dat hij niet bij Ajax kon blijven, maar hij geeft wel duidelijk het verschil tussen bravoure en arrogantie aan. Daar kunnen veel Calimeros nog wat van leren.
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:36
    Het verschil tussen bravoure en arrogantie is respect. Gebrek hieraan, bv. denigrerend uitlaten over andere calimero 's gaat 't meer richting arrogantie neigen... ;)
    Vind ik leuk
    Leozao +4422
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:21
    Grappig: wie zich een calimero voelt zal zich aangesproken voelen..
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    donderdag 25 oktober 2018 om 18:22
    Jij bent niet de slimste of wel?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws