In het kort: Memphis belangrijk bij Lyon, kaartjes Oranjedames binnen half uur weg

In het kort: Memphis belangrijk bij Lyon, kaartjes Oranjedames binnen half uur weg

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 23:03vr 19-10-2018 om 23:03

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Memphis belangrijk bij Olympique Lyon
Olympique Lyon heeft vrijdagavond een belangrijke overwinning geboekt op Nimes. Daardoor staat de club nu derde in de Ligue 1. Memphis Depay had een aandeel in de zege. De aanvaller (24) was vorige week nog trefzeker tegen Duitsland namens Oranje en was ook tegen Nimes op dreef. Moussa Dembélè zorgde voor de rust al voor de voorsprong. In de laatste minuut van de tweede helft besliste Memphis de wedstrijd. Lyon staat derde, maar moet nog wel een achterstand van tien punten goed zien te maken op koploper Paris Saint-Germain.

Standbeeld voor Cruijff
In Amsterdam komt een standbeeld van Johan Cruijff te staan. In drie maanden tijd heeft de werkgroep 'Deze man verdient een standbeeld' 75.000 euro opgehaald via een online inzamelingsactie en een collecte tijdens Ajax-AZ (5-0). Er moet nog wel bekend worden wie het standbeeld gaat maken. Daarna wordt het binnen twee seizoenen onthuld. 

Oranje kan rekenen op uitverkocht stadion
De Oranjedames kunnen op vrijdag 9 november op een uitverkocht Galgenwaard rekenen tegen Zwitserland, een wedstrijd in de finale van de play-offs voor een WK-ticket. De beschikbare 23.750 kaarten waren binnen een half uur uitverkocht. De KNVB gaat onderzoeken of de Oranjedames hun wedstrijden voortaan in de Johan Cruijff Arena of De Kuip kunnen spelen, om aan de vraag te kunnen voldoen.

Plaats een reactie

Verratti +2403
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:13
€ 75.000,- is niet veel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:13]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:16
Had bijna weer een knappe assist te pakken, ware het niet dat Dembele zijn kansl verprutste.
Hoop dat Genesio stopt met hem te rouleren en hij na dit seizoen een mooie transfer gaat maken!
Vind ik leuk
Sanders +4337
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:50
Was een prachtige pass van memphis inderdaad. Trekt gewoon zijn vorm weer lekker door!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:16
Maart 2016 overleden en dan ergens rond 2021 wellicht een keer een standbeeld, het is te gek voor woorden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:26]
Vind ik leuk
Juventus FC +4102
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:24
En dan ook nog door supporters gefinancierd
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:58
Hij heeft al 2 standbeelden en 2 stadions.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:02
In ieder geval niet op de voornaamste plek waar er natuurlijk al lang 1 had moeten staan, namelijk in Amsterdam.
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:04
Olympisch stadion en Zeist standbeelden. Overdaad schaadt
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 01:06]
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:08
Oh ja, dik 40 jaar geleden al eens toen hij nog speelde, er zou uiteindelijk natuurlijk altijd een nieuw standbeeld na zijn overlijden komen in Amsterdam, alleen duurt dat allemaal ontzettend lang.
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:05
Barcelona en A’dam stadions
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6018
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:23
Mooi dat die wedstrijd voor de dames is uitverkocht!
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:59
Verdienen ze wel een standbeeld voor. Crowdfunding
Vind ik leuk
Gyrosregime +2749
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:46
Ik hoop dat dezelfde kunstenaar die dat hoofd van Cristiano maakte ook het beeld van Cruijff mag maken :p
Vind ik leuk
LIO7 +1873
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:09
Memphis is in topvorm! Mooi om te zien!
Vind ik leuk
Cookee +12956
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:34
Kuip zou mooi zijn voor de vrouwen, maar kaartjes moeten wel betaalbaar blijven. Wellicht is een dubbelpakket mogelijk, de mannen en de vrouwen in de kuip, zodat de prijs gedrukt wordt.
Het is zo enorm genieten van die meiden, dat moeten zoveel mogelijk toeschouwers kunnen zien... je ziet dat zelfs de mannen er nu van leren, daar lijkt ook een soort Leeuwinnen-teamgeest te komen nu.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:45
Tsja, de vrouwen. Boeit het ook maar één iemand?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws