In het kort: Memphis belangrijk bij Lyon, kaartjes Oranjedames binnen half uur weg

    In het kort: Memphis belangrijk bij Lyon, kaartjes Oranjedames binnen half uur weg

    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:03

    Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

    Memphis belangrijk bij Olympique Lyon
    Olympique Lyon heeft vrijdagavond een belangrijke overwinning geboekt op Nimes. Daardoor staat de club nu derde in de Ligue 1. Memphis Depay had een aandeel in de zege. De aanvaller (24) was vorige week nog trefzeker tegen Duitsland namens Oranje en was ook tegen Nimes op dreef. Moussa Dembélè zorgde voor de rust al voor de voorsprong. In de laatste minuut van de tweede helft besliste Memphis de wedstrijd. Lyon staat derde, maar moet nog wel een achterstand van tien punten goed zien te maken op koploper Paris Saint-Germain.

    Standbeeld voor Cruijff
    In Amsterdam komt een standbeeld van Johan Cruijff te staan. In drie maanden tijd heeft de werkgroep 'Deze man verdient een standbeeld' 75.000 euro opgehaald via een online inzamelingsactie en een collecte tijdens Ajax-AZ (5-0). Er moet nog wel bekend worden wie het standbeeld gaat maken. Daarna wordt het binnen twee seizoenen onthuld. 

    Oranje kan rekenen op uitverkocht stadion
    De Oranjedames kunnen op vrijdag 9 november op een uitverkocht Galgenwaard rekenen tegen Zwitserland, een wedstrijd in de finale van de play-offs voor een WK-ticket. De beschikbare 23.750 kaarten waren binnen een half uur uitverkocht. De KNVB gaat onderzoeken of de Oranjedames hun wedstrijden voortaan in de Johan Cruijff Arena of De Kuip kunnen spelen, om aan de vraag te kunnen voldoen.

    Plaats een reactie

    Verratti +2024
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:13
    € 75.000,- is niet veel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:16
    Had bijna weer een knappe assist te pakken, ware het niet dat Dembele zijn kansl verprutste.
    Hoop dat Genesio stopt met hem te rouleren en hij na dit seizoen een mooie transfer gaat maken!
    Vind ik leuk
    Sanders +3954
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:50
    Was een prachtige pass van memphis inderdaad. Trekt gewoon zijn vorm weer lekker door!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:16
    Maart 2016 overleden en dan ergens rond 2021 wellicht een keer een standbeeld, het is te gek voor woorden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3632
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:24
    En dan ook nog door supporters gefinancierd
    Vind ik leuk
    Counterattack +11598
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:58
    Hij heeft al 2 standbeelden en 2 stadions.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:02
    In ieder geval niet op de voornaamste plek waar er natuurlijk al lang 1 had moeten staan, namelijk in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11598
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:04
    Olympisch stadion en Zeist standbeelden. Overdaad schaadt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 01:06]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:08
    Oh ja, dik 40 jaar geleden al eens toen hij nog speelde, er zou uiteindelijk natuurlijk altijd een nieuw standbeeld na zijn overlijden komen in Amsterdam, alleen duurt dat allemaal ontzettend lang.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11598
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:05
    Barcelona en A’dam stadions
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3493
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:23
    Mooi dat die wedstrijd voor de dames is uitverkocht!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11598
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:59
    Verdienen ze wel een standbeeld voor. Crowdfunding
    Vind ik leuk
    stratumseind +171473
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:30
    Mooi dat de dames voor een uitverkocht huis spelen.
    Het is te hopen voor ze dat ze ook dit tweeluik gaan winnen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:46
    Ik hoop dat dezelfde kunstenaar die dat hoofd van Cristiano maakte ook het beeld van Cruijff mag maken :p
    Vind ik leuk
    LIO7 +1096
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:09
    Memphis is in topvorm! Mooi om te zien!
    Vind ik leuk
    Cookee +10888
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:34
    Kuip zou mooi zijn voor de vrouwen, maar kaartjes moeten wel betaalbaar blijven. Wellicht is een dubbelpakket mogelijk, de mannen en de vrouwen in de kuip, zodat de prijs gedrukt wordt.
    Het is zo enorm genieten van die meiden, dat moeten zoveel mogelijk toeschouwers kunnen zien... je ziet dat zelfs de mannen er nu van leren, daar lijkt ook een soort Leeuwinnen-teamgeest te komen nu.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:45
    Tsja, de vrouwen. Boeit het ook maar één iemand?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws