Als je mijn moeder met Frenkie en Matthijs laat werken, komen ze ook in de top

    "Als je mijn moeder met Frenkie en Matthijs laat werken, komen ze ook in de top"

    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:25

    Richard Witschge maakt deel uit van de technische staf van trainer Erik ten Hag bij Ajax en werkt in die hoedanigheid nauw samen met Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. De assistent-trainer geeft hoog op van de veelbesproken Ajacieden.

    De 19-jarige verdediger en de 21-jarige middenvelder worden volop aan Europese topclubs gelinkt. Toch hoeft Witschge ze niet met beide benen op de grond te houden. "Nee, die zijn samen met Carel Eiting zo bevlogen, zo bezig met het spelletje en niet met randzaken, maar speltechnische en -tactische details. Zo leergierig. Geweldig, ze willen gewoon alles weten. Die leven 23 uur per dag voetbal", zegt de oud-middenvelder in De Telegraaf.

    Volgens Witschge zijn het uitzonderlijke talenten. "Ja, zonder meer. Ik weet dat Matthijs het gaat maken, omdat ik dagelijks met hem werk. Ze doen het voor 97 procent zelf. Als je mijn moeder met Frenkie en Matthijs laat werken, komen ze ook in de top. De drive moet uit hunzelf komen en met een paar procentjes kan ik ze helpen door te vertellen hoe ik dingen heb ervaren."

    Witschge denkt dat de twee klaar zijn voor de Europese top. "Kijk eens welke clubs achter die twee aanzitten. Alle Europese topclubs en terecht. Ja, ik praat vanuit mijn eigen ervaring weleens met die twee over hun vervolgstap. Dan zeg ik: dat zou ik wel doen of niet. Welke stap? Dat is tussen ons en hou ik voor onszelf."

    Poll

    Zijn De Ligt en De Jong klaar voor Barcelona?

    (5958 stemmen)

    Plaats een reactie

    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:32
    Zou een verlies zijn als ze de ED verlaten
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:40
    Ik hoop dat ze voor de zelfde club gaan, goed voor het NL elftal. Barca zou mooi zijn, maar denk dat andere clubs met meer geld gaan smijten.
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:42
    Ik hoop op zo geen City. .. al hebben die een toptrainer
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:58
    Als Pep zegt dat ie het in 1 vd 2 ziet zitten zie ik geen probleem. Maar wat wals pep weg gaat..
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:07
    Ze mogen gaan als Pep het echt in ze ziet zitten en ze ook laten spelen.

    Maar city en Chelsea willen iedereen. En 60% komt niet aan spelen.

    Als je weet dat Chelsea vorig seizoen bijna 40 spelers heeft verhuurd en city ook bijna 2 complete elftallen.
    Dan hoop ik niet dat ze daarheen gaan
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:22
    Eens, maar de besten spelen. Laat ze dan maar zo goed zijn dat ze spelen, anders is alle ophef over die 2 ook voor niks toch?

    Plus: Voor 70 mln ben je geen "we kijken wel hoe het uitpakt" aankoop, lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:26
    Ik snap wat je bedoelt. Maar ze zijn jong. Ander land andere omgeving. Even wennen en pakt verkeerd uit omdat ze geen geduld hebben (de clubs)

    Kijk naar Klaassen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:36
    Ja, ik snap ook wat jij zegt.

    Ik denk als Pep zegt: 70 mln voor de Jong. Dat is onze prio deze zomer.... Dat dan niet te vergelijken is met het hagelschieten van Everton met 6 aankopen + Klaassen voor allemaal rond de 20mln (ok, ook 50 mln voor die Ijslander, maar die speelt dan ook).
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:38
    Zou gewoon zonde zijn als dat gebeurt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:40
    Idd. Dus ik ben het ook eens dat ze moeten gaan als ze belangrijk gemaakt worden. Niet zomaar als prestige aankoop.
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:41
    Leuk dat we dasrin eens zijn
    Vind ik leuk
    5697956 +3746
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:26
    Ajax raakt wederom sleutelspelers kwijt en loopt daardoor ook komend seizoen het landskampioenschap mis.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:09
    Van dat kampioenschap kan je nog niets weten. Het is logisch dat, als je spelers met die marktwaarde hebt, je ze dan ook kwijt zult raken. Voor de tegenwaarde kan je een hele jeugdopleiding vier jaar laten draaien en daaruit weer minstens twee van dit soort spelers kopen.
    Overigens: tot vanavond en succes.
    Vind ik leuk
    5697956 +3746
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:26
    Ja daar zit wat in. Tot vanavond inderdaad. Ik denk trouwens dat jullie zullen winnen. Er zal sprake zijn van het welbekende medicijn-effect. Een AZ uit vorm is altijd een goed medicijn gebleken voor ploegen die eveneens uit vorm zijn of te laag op de ranglijst staan. Alvast gefeliciteerd met de drie punten. Ik maak me vanavond geen illusies.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +405
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:59
    Nou zolang ze ze dan aan Ajax verhuren hoor je mij niet klagen hoor.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46025
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:53
    "wat als"...daar kan ik er nog 100 van verzinnen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:06
    Ik ook. Dus?
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:20
    Laat hem trollen
    Vind ik leuk
    Youri99 +9311
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:09
    Ik zou eerder voor een club kiezen die bij je past als een trainer die bij je past, zoals je zelf al aangeeft kan die zo van de ene op de andere dag weg zijn.

    Daarnaast vind ik La Liga toch wel iets meer een competitie waar je als jong talent ook echt de kans krijgt om je in het elftal te spelen. Als Frenkie in de eerste 5 premier league wedstrijden omver word geblazen door het fysieke geweld word hij zo afgeschreven, dat zal in Spanje niet zo snel gebeuren.

    Voor De Ligt zit dat nog iets anders, die heeft ook een fantastische fysiek en voor hem zou ik ook Juventus bijvoorbeeld een fantastische club vinden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:22
    Ik ben het met veel wat je zegt eens, maar een trainer moet het in je zien zitten. Ook bij een passende club.

    Het punt dat je over competities maakt, geldt imho eerder voor clubs. Je kan prima als jong talent in de PL spelen, maar dan moet je voor Tottenham of Arsenal kiezen. Of een andere club waar de trainer het in je ziet zitten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:22]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:25
    En ook voor VP want een uur geen Frenkie nieuws is een uur niet geleefd . Wel lekker worden met een standaard portie Frenkie Primeur
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:46
    ED?
    Bedoel je Eindhovens dagblad?
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:57
    Ja wat anders?
    Vind ik leuk
    Bertus +5680
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:34
    Geweldige verdediger waar ik als PSV fan alleen maar van hoop dat hij zo snel mogelijk verkocht wordt. Gaat jullie een hoop geld opleveren en is niet te vervangen door iemand met dezelfde kwaliteiten. Ik zie hem graag bezig maar dan met een oranje shirt aan.
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:36
    Beter voor Nederlandse voetbal als ze blijven. Hopelijk weer 2 clubs in de CL. We zijn de punten hard nodig
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:12
    Liever niet eigenlijk, dan krijg je nog meer mensen die gaan zeuren dat de verschillen in Nederland zo groot worden tussen de top2 en de rest. Dat is een van de hoofdoorzaken.
    Dan kun je spelers halen of langer houden. Wel apart dat dat een assistent-trainer zegt dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt wie je laat trainen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:17
    Een rijke top 2 is goed voor het Nederlands voetbal. Dan worden die beter en daar hebben de overige teams ook wat aan om beter te worden.
    Feyenoord kan zich al jaren niet meten met die twee en is heel dom geweest door het jong team niet mee te laten doen.
    We moeten alleen snel naar een competitie zonder kunstgras en max 14 ploegen.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:55
    Toch knap dan dat ze de laatste jaren meer prijzen hebben gewonnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09
    Ja. Feyenoord blijft sterk in de Kuip. En voor de beker speelde ze alles thuis. Het kampioenschap was Kuijt de motivator en hadden ze een beter selectie. Daarna is het steeds minder geworden. Nu komt 95% van Van Persie.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:39
    Je hebt gelijk als 95% van van Persie komt.
    Vind ik leuk
    orion73 +1447
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:36
    Kortom trainers maken niemand beter zegt hij eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3453
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:40
    En Ten Hag is ook geen toegevoegde waarde, als ik het zo lees. Wel jammer dat die jongens maar 23 uur per dag met voetbal bezig zijn.

    Wat zijn we allemaal goed bij ajax!
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:40
    Begrijpend lezen is moeilijk?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:44
    nou ik denk dat trainers als ten Hag , Keizer , van Marwijk , Hiddink en andere trainers die nooit in de absolute top gevoetbald hebben , deze 2 voetballend niet beter kunnen maken , want als deze trainers goed konden voetballen , hadden ze wel ooit in de Europese top terecht gekomen
    deze voetballers zijn nu al beter als dat deze trainers ooit zijn geweest , dus wat kunnen ze hun dan eigenlijk leren
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:58
    Nee dat zegt hij niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:41
    Als je mijn moeder met Frenkie en Matthijs laat werken, komen ze ook in de top.


    Die VP censuur slaat helemaal door,hebben ze een stagiaire aangenomen???
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    PDJong +1244
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:54
    Echt... hoeveel berichten er over “Frenkie en Mathijs” gaan. Wordt nu wel lachwekkend.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1742
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:16
    De doldwaze avonturen van Frenkie en Mathijs. Vanaf morgen verkrijgbaar bij Bruna.

    VP besluit zijn naam te veranderen in FMP . Frenkie Mathijs Primeur.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:07
    Respect voor je: je reageert er vaker op dan er artikelen over verschijnen...

    ...of is dat gewoon niet zo slim van je...?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1742
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:28
    Het kan wel wat minder met die Frenkie en Mathijs berichten maar er is nog meer in het voetbal dan iedere 3 minuten een topic te schrijven over Frenkie en Mathijs. Ze zijn heel goed en zullen Ajax aan het einde van dit seizoen verlaten.

    VP moet er niet zoveel topics over schrijven dan zal ik ook minder te reageren.
    Vind ik leuk
    Jozef +38626
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:31
    Tja, misschien begrijp je me verkeerd. Volgens mij wordt het succes van een topic gerelateerd aan het aantal reacties erop, waardoor er meer van hetzelfde verschijnt.

    Je doet er dus leuk aan mee, ergo: eigen schuld, dikke bult...

    😂
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +125
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:17
    Elke dag even iemand anders vragen of ze écht wel goed zijn..
    Vind ik leuk
    grunnfan +311
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:40
    Oei dat zal Ten Hag niet leuk vinden Richard want het zijn werk voor 97 procent.
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:45
    Als die twee het maar halen?
    Vind ik leuk
    Hulsink +507
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:45
    Klaar voor een Topclub. Ik denk dat AJAX ook een Topclub is?
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:54
    Misschien heb je voetbal niet gevolgd.
    Wij (Nederlandse ploegen) tellen Europees niet echt meer mee.
    Of noem jij Inter ook een topclub?
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1017
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:12
    Laten we nu eens afwachten hoe het in een andere comoetitie gaat met die jongens.
    En niet alleen de ligt en de jong

    De ed is geen standaard voor t buitenland

    Geld voor alle talenten overigens ,ik zie de ligt,de jong,bergwijn,rosario hier ook wel uitblinken.

    Maar wil niet zeggen dat ze dat in bv spanje of italie ook zomaar doen of uberhaupt gelijk in de basis staan
    Vind ik leuk
    El Cazador +6534
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:24
    Pep, De Ligt en De Jong naar Barca en er ontstaat iets heel moois!!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4457
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:29
    Hopend op een afwijkend of scherpe mening toch weer even kijken maar helaas.... weer iemand met nietszeggende tekst. Moet nou alle meningen over deze twee heren die hetzelfde zijn hier op VP???? jullie zoeken als objectieve zichzelfrespecterende redacteuren (kuch) ook echt als geile baasjes deze non-nieuws op he....
    Ik geloof trouwens totaal biet in de capaciteiten van de Ligt. Hij is daar veel te traag voor. De Jong wordt wel Europese top.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:36
    Frenkie en Thijsje bakken koekjes met mamma Witschge
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:53
    Echt waar, wat lief.
    En jij bakt koekjes met azijn?!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:42
    Laten ze nou gewoon nog twee jaar blijven
    Vind ik leuk
    jorn008 +120
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:53
    Hatseeeeeee wéér 200 miljoen richting A'dam om vervolgens door de plee te spoelen en wéér geen kampioen te worden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:57
    Hoppaaa 30 miljoen door de plee gespoeld door middelmaat oud Feyenoord spelers terug te halen. En weer geen kampioen de komende 18 jaar
    Vind ik leuk
    Marco S +4681
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:00
    Doe maar barca voor 140 miljoen..
    Vind ik leuk
    Mari +9255
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:03
    Een ding is duidelijk:
    niet te snel stappen maken. Als je gaat moet je als een topper binnenkomen.
    De trainer, medespelers en fans moeten tegen je op kijken als je binnenstapt
    Vind ik leuk
    alaaf +1161
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:21
    Een triootje noemen ze dat! 🤣🤣
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:32
    Het is niet perse belangrijk voor hun toekomst om volgend jaar al naar buitenland te gaan. Voor hun ontwikkeling is ajax nog 2a3 jaar goed genoeg en lekker bij hun ouders in de buurt. en hopenlijk met titels op zak. Maar ze zijn na zomerstop allebei gewoon weg en dat is ook goed voor ze
    Vind ik leuk
    Itsese +4918
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:27
    Och ja... Nu een topic over: Witsche’s moeder, die Frenkie en Mathijs ook wel even naar de top brengt. Pffff creativiteit is erg ver te zoeken!!
    Vind ik leuk
    RWA040 +344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:35
    GAAP
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:48
    Niemand weet of Frenkie en Matthijs het gaan maken. We wachten maar gewoon af als ze in een zwaardere competitie, met veel meer weerstand, aan zet komen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 00:48]
    Vind ik leuk