Snoeks begrijpt AZ niet: 'Til is captain gemaakt, maar waarom eigenlijk?'

    Snoeks begrijpt AZ niet: 'Til is captain gemaakt, maar waarom eigenlijk?'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:47

    NOS-commentator Frank Snoeks schrok van de competitiewedstrijd tussen Ajax en AZ van voor de interlandperiode. De Alkmaarders hadden niets in te brengen in de Johan Cruijff Arena en gingen met een 5-0 nederlaag terug naar huis.

    Een regelrechte blamage, vindt Snoeks. "AZ was naïef, alsof het in een sprookjesland speelde", laat de commentator weten op de site van zijn werkgever. "Na de 1-0 van Ajax had keeper André Onana rood moeten krijgen en AZ een penalty, maar aan de andere kant had AZ ook met 8-0 kunnen verliezen."

    De Noord-Hollanders lieten vorig seizoen uitstekend voetbal zien, maar kan dat niveau nu niet aantikken. Guus Til (foto) staat volgens Snoeks symbool voor deze ontwikkeling. "Til staat stil, maar dat is helemaal niet gek. Het hoort bij volwassen worden", vindt Snoeks. De middenvelder wordt geacht AZ te dragen na het vertrek van Wout Weghorst en Alireza Jahanbakhsh. "Er wordt veel van hem gevraagd. Hij moet het niveau van vorig jaar halen en dat eigenlijk zelfs verbeteren. Hij is captain gemaakt, maar waarom moest hij kapitein van het schip worden?"

    Plaats een reactie

    Kim Jung-On +3471
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:50
    Goh, met deze analyse is Frank Snoeks twee weken te laat. Wat een primeur.
    Vind ik leuk
    Bert56 +211
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:09
    Is dit die Snoeks die niet te verstaan is en dan nog alleen maar domme uitspraken ( of verhaaltjes) doet?
    Vind ik leuk
    Spartan +6788
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:38
    Ik begrijp Frank Snoeks nooit!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:50
    Misschien omdat vd Brom dat wilde?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:51
    Dat is niet veel Snoeks
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +416
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:52
    Je moet wel een gekleurde visie op zo n wedstrijd hebben om daar rood voor te geven. Een vrije trap had niet gek geweest.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11791
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:56
    Is Snoeks als commentator nog niet erg genoeg? Moet ie nu ook nog analistje spelen? Wat zal ik blij zijn als die knakker met pensioen gaat.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1134
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09
    Hoe verzinnen ze het, i.p.v. mensen als van Hanegem of van Gaal als analist denken ze dat een commentator als Snoeks of Elshof het kunstje ook wel kan. Je zou er als analist maar in dienst zijn, dat geeft wel aan hoeveel waarde ze aan je vak hechten.

    Zoals een wijs man ooit zei: de VVD houdt de kiezer arm en de NPO houdt hem dom.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1998
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:58
    Omdat het een Tilband is.
    Vind ik leuk
    De Hout +1751
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:07
    Guus Til aanvoerder is niet slim geweest. Hij is sindsdien geen schim meer van de speler die hij was. Koopmeiners, een natuurlijke leider, was uiteraard veel slimmer geweest. Een ruildeal ligt voor de hand.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:09
    Snoeks wanneer commentaar aam het geven irritant, nu gaat hij ook nog een mening geven....zucht. Wanneer hij tijdens het WK commentaar gaf ging ik direct op de Belg over
    Vind ik leuk
    Benniewies +933
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:09
    Was een niet al te beste pot.
    Maar ik vindt onze selectie ook matig.
    Vind ik leuk
    De Hout +1751
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:11
    AZ liep voor joker in die Arena. En dat was niet omdat ajax nou zo goed was. Er was geen flair, geen bravoure, geen overtuiging, helemaal niets, en er liep ook nog eens een spits rond waaraan je geen reet had, als je een counter kon starten. Blamage van Van den Brom. AZ heeft van de laatste potjes tegen de traditionele top drie slechts eentje in winst omgezet geloof ik. Wat een vertoning...
    Vind ik leuk
    Cookee +10883
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:22
    Talentjes komen dan gaat alles leuk, 2e jaar verwacht men iets meer en das lastig. Nu moeten ze het ook een keer laten dien dan. Moeten niet vergeten dat ze hun 2 beste spelers kwijtzijn. Die zijn vervangen door groeibriljantjes, dan doe je een paar passen terug. AZ lijkt het wel goed te vinden zo, van mij mogen ze iets meer ambitie hebben.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:38
    Eerst weer een stapje terug om er weer 2 vooruit te kunnen zetten.

    Er word verstandig beleid gevoerd in Alkmaar, ze moeten gewoon geduld.hebben en houden.
    Vind ik leuk
    La Foca +198
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09
    Zij moeten toch ook een flinke bankrekening hebben. Spelers goed verkocht de laatste jaren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:18
    Ja maar daar moeten ze ook even mee doen inkomsten uit transfers.zijn geen vaste inkomstenbron.

    Ze.moeten eerst kapitaal vergaren om geleidelijk het budget te vergroten, je kan het wel in het team stoppen maar dan ben.je aan.het.gokken.

    Ze hebben al het jeugdcomplex flink geupgraded dat zijn de.juuste stappen om op termijn meer te kunnen doen.
    Vind ik leuk
    La Foca +198
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:18
    Bedankt voor de uitleg. Draaien ze zonder transfers wel zwarte cijfers?
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:21
    Het betreft de geconsolideerde jaarrekening van AZ Holding BV, waarin ook AZ NV en AZ Vastgoed (AFAS Stadion) zijn opgenomen.
    De winst na belasting bedraagt € 2,0 miljoen. Dit bedrag wordt - net als voorgaande jaren - toegevoegd aan het eigen vermogen.
    Het eigen vermogen bedraagt per 30 juni 2018 € 25,1 miljoen.
    De transfers die gedaan zijn vanaf 1 juli 2018 (bijvoorbeeld Alireza Jahanbakhsh en Wout Weghorst), maken géén onderdeel uit van het boekjaar 2017-2018. De solvabiliteit is in het verslagjaar gestegen van 38% naar 46%.
    Het huidige seizoen (2018-2019) verwacht AZ wederom met een positief financieel resultaat af te sluiten.

    bron:

    http://www.soccernews.nl/news/499763/az-presenteert-jaarcijfers-eigen-vermogen-van-251-miljoen-euro
    Vind ik leuk
    La Foca +198
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:51
    Netjes, goed dat ze niet de top 2 proberen aan te vallen maar zich meer op incidenteel succes richten. Zo word je niet gedwongen om financieel risico te nemen. Dat is bij feyenoord, psv en ajax wel anders en kan het ook verkeerd aflopen
    Vind ik leuk
    Cookee +10883
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:11
    AZ is HET voorbeeld voor verstandig beleid, dat klopt.
    Misschien was mijn verwachting te hoog, maar ik wil graag iets meer lef zien, dat ze zich zo laten aftroeven door Ajax vond ik teleurstellend maar ook VItesse ging op dezelfde manier onderuit.

    Maar ik ben wel jaloers op het beleid daar, ik zou willen dat mijn club zo bezig was. De supporters hier zetten er dan wel druk op dat spelers presteren... dat lijkt bij AZ te ontbreken.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
    ja ik snap heus wel de teleurstelling maar ik denk dat er ook best wel ruimte mag zijn voor trots.

    Dat AZ niet kan bijbenen bij de grootste ploegen van nederland is niet heel raar als je ziet hoeveel groter die begrotingen zijn.

    over paar jaar zijn ze feyenoord al voorbij zolang die blijven kutten met dat nieuwe stadion.

    en dan zal az ook niet zomaar de aanval kunnen starten tegen ajax en psv, maar als ze hun koppie erbij houden en deze weg blijven bewandelen dan is het slechts een kwestie van tijd voordat az zich definitief bij de top 3 schaart.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:27
    Kapitein van het schip zou hij bij PEC zijn.

    Nu is hij kapitein van de Brom.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:30
    Ach ik begrijp Snoeks zo vaak niet dat ik zijn wedstrijdcommentaar maar uitschakel!
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +125
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:49
    Ben ik met je eens maar in deze heeft hij wel gelijk. Midtsjö, Bizot, Vlaar (áls hij speelt) en de hierboven genoemde Koopmeiners waren veel logischere keuzes geweest imo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09
    Gelachen om de beperktheid van Weghorst, nu zie je zijn waarde.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2438
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:15
    Dit soort dingen gebeuren wel vaker, zie Blind als captain bij het Nederlands elftal tegen België (terwijl zijn captain de Ligt ook stond opgesteld)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:17
    Dat moet je aan Jhonny vragen Frankie Snoeks. Dat het niet lekker gaat met Til weten we al een tijd. Het komt wel goed met Til maar Frank Snoeks moet een zondebok hebben en dat is nu Guus Til. Het hele elftal van AZ had een offday in de Arena en dan word je opgerold met 5-0. Hoe de wedstrijd er nu uit had gezien als Onana rood had gehad interesseert me niet omdat Onana geen rood heeft gekregen. Ik ga dan ook niet gissen. Slecht gespeeld in Amsterdam en met een 5-0 nederlaag terug naar Alkmaar.Klaar. Vanavond staat Utrecht op het programma en die moet gewonnen worden.
    Vind ik leuk
    Patje41 +767
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:02
    van Til is aanvoerder gemaakt omdat ajax ook een zeer jonge speler als aanvoerder koos toen Veltman op de bank terecht kwam.
    Alleen is de Ligt een echte aanvoerder en van Til absoluut niet. maar ja... als het grote broertje in Amsterdam het voorbeeld geeft....
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:32
    Guusje Til moet eens ff een paar weken in jong AZ gaan ballen.
    Op de manier waarop hij tegenwoordig, zijn kunsten vertoont is verbijsterend slecht.
    Die aanvoerdersband slaat helemaal nergens op. Til doet helemaal niks wat van een aanvoerder verwacht kan worden.
    Hobbelt wat mee met de rest.
    Dus wat dat aangaat heeft Snoeks gelijk.

    Het zal een ideetje geweest zijn van tactisch onbenul vd Brom. Meelopend in een soort van modetrend: jonge pikkies aanvoerder maken.
    Ophouden met die onzin. Maar hela as zal hinnikende Johnny niet ingrijpen.
    Ingrijpen is niet zijn sterkste punt.

    Dus zit AZ opgezadeld met een veel te jonge aanvoerder,met de uitstraling van een misdienaar, die de kar niet kan trekken.

    AZ bakt er niks van dit jaar. Die 5-0 blamage ,was een teken aan de wand.
    De mouwen opstropen is er niet bij,dit jaar, bedeesd een balletje rondspelen,is bij AZ de gedachte, om resultaten te vergaren.
    Gaat niet lukken.
    AZ is niet bij machten een ommekeer te bewerkstelligen. Allemáal ideale schoonzonen, onder leiding van een schaapachtig grijnzende Johnny.
    Vind ik leuk
    broedkip +1692
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:37
    Snoeks is toch die verslaggever die geen verslag doet?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:09
    Snoeks die Snoekst er weinig van.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 00:10]
    Vind ik leuk
    AZtje +18