Woedende Mourinho ziet zege Man United in blessuretijd uit handen glippen

Woedende Mourinho ziet zege Man United in blessuretijd uit handen glippen

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 15:41za 20-10-2018 om 15:41

Chelsea en Manchester United hebben op Stamford Bridge gelijkgespeeld na een bloedstollende slotfase. United leek er met een 1-2 overwinning vandoor te gaan, maar de Londenaren maakten in extremis gelijk: 2-2.

Na een levendige openingsfase waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren en kansen kregen, kwam Chelsea na twintig minuten op voorsprong. Uit een hoekschop van Eden Hazard kon de volledig vrijstaande Antonio Rüdiger profiteren van een dekkingsfout van Paul Pogba: 1-0. United liet in de eerste helft nauwelijks de tanden zien, het waren de Londenaren die de dienst uitmaakten, maar de score verzuimden uit te breiden.

Manager José Mourinho zette zijn elftal in de rust op het juiste spoor, want na de pauze kantelde de wedstrijd. Anthony Martial schoot na 55 minuten van dichtbij de gelijkmaker binnen. Na een strakke voorzet van Luke Shaw kwam de bal voor de voeten van Juan Mata, die hard op de vuisten van Kepa schoot. Na een voorzet van Mata kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van Martial. Bij Chelsea vonden ze dat de goal afgekeurd moest worden, omdat een verdediger geblesseerd in het strafschopgebied lag. De scheidsrechter gaf geen gehoor aan de oproep.

United speelde als herboren en was minstens gelijkwaardig aan Chelsea, al kreeg de ploeg van Maurizio Sarri de grootste kansen. David Luiz miste een grote kopkans en N'Golo Kanté zag een hard schot gekeerd worden door David De Gea. Chelsea klopte op de deur, maar het was United dat voor de tweede keer de trekker overhaalde. Marcus Rashford gaf de bal een kwartier voor tijd aan Martial, die Kepa van buiten de zestien verschalkte: 1-2.

Sarri greep in en bracht zowel Pedro als Olivier Giroud. Bij United maakte Martial plaats voor Andreas Pereira. Chelsea zette alles vol op de aanval, United kwam er na een kans van Ander Herrera niet meer uit en verdedigde alleen maar. 

Mourinho leek er met de winst vandoor te gaan in Londen, maar in de allerlaatste minuut van de blessuretijd, die zes minuten duurde, sloeg Barkley toe. De middenvelder stond op de juiste plek nadat een kopbal op de paal belandde: 2-2. Daardoor blijft Chelsea ongeslagen in de Premier League. Mourinho liet zich na de goal provoceren door een staflid van Chelsea, die voor de bank van United aan het juichen was. De Portugees moest worden tegengehouden door de beveiliging. 

United schiet met de remise weinig op. De ploeg blijft achtste op de ranglijst. Chelsea kan ingehaald worden door Manchester City.

Plaats een reactie

stratumseind +185393
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:43
Ik heb alleen de enerverende laatste 10 minuten gezien maar in potjes van Mou gebeurd altijd wat de laatste tijd.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19402
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:44
Het zit Mourinho ook niet mee.
Maar dat heeft hij misschien wel over zichzelf afgeroepen.
Vind ik leuk
stratumseind +185393
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:46
ik mag m wel , 1 en al passie .
iedereen haat hem en hij heeft er schijt aan.
Hij zou ook met al zijn knaken kunnen kiezen voor de golfbaan.
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1074
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:49
Het is toch bagger dat hij met zo'n team verdedigend speelt.
Vind ik leuk
stratumseind +185393
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:02
ja maar hij heeft met al zijn ploegen zo gespeeld en onsuccesvol is ie allesbehalve toch?
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:14
Nee dat is geen waar.
Toen hij trainer was van Porto en Inter was iedereen lyrisch over hem. En toen speelde hij alles behalve verdedigend.

Laatste jaren is hij echt door de mand gezakt, qua persoonlijkheid maar ook zeker hoe hij 'zijn' teams heeft laten spelen.
Vind ik leuk
davidben +5763
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
Mourinho heeft altijd hetzelfde voetbal gespeeld.
Wel heeft hij in zijn laatste volledige seizoen (kampioenschap) bij Chelsea tot aan januari heel aantrekkelijk en aanvallend gespeeld. Na oud en nieuw verviel Chelsea weer in het oerdegelijke en vaak saaie spel. Waarom niet blijven spelen zoals ze het eerste half jaar deden. Ze waren zo goed en leuk om naar te kijken.

Uiteindelijk heeft hij bij Porto (zelfs zeer verdedigend) en ook bij Inter alles achter de bal en Sneijder moest de ballen bij Milito krijgen. Eto'o en Pandev waren vaker op eigen helft te vinden dan op die van de tegenstander. Heb Eto'o nooit zo ver terug zien verdedigen als bij Inter.

Het enige wat je op hem kunt aanmerken is dat hij de indruk wek het wel gezien te hebben. Hij moet gewoon stoppen en genieten van zijn leven. Anders blijft het negatieve gedoe van de laatste periode (Real, Chelsea en Man Utd) hangen in het geheugen.
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1074
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:19
Tuurlijk, maar als de resultaten tegenvallen....
Vind ik leuk
stratumseind +185393
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:20
tja dan houd het ook bij mou een keer op
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1074
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:23
Precies. Vanavond maar evkes onze huis tuin en keuken competitie kijken. Morgen lekker mijn buitenlandse clupke. De derby van Milaan.
Vind ik leuk
Gilze +604
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:48
Knaken op een golfbaan ?
Dacht dat je daar ballen voor nodig had
Vind ik leuk
Mass +5613
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:47
Nooit saai met hem...trouwens, best te rechtvaardigen dat hij zo reageert...
Vind ik leuk
stratumseind +185393
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:49
zeer zeker
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:44
Driftkikker Mourinho
Vind ik leuk
AllAdIn +20743
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:45
En straks zeker weer klagen over alles en iedereen, als hij echt om United geeft dan stapt hij zelf op. Deze man is echt een schande voor United.
Vind ik leuk
Ale +5229
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:47
The crazy one.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13439
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:48
Jammer dat Mourinho niet zo sterk is als Jan Boskamp.

Moet nog ff wat meer bamihapjes tot zich nemen om de beveiliging onderste boven te lopen.
Vind ik leuk
rexxo +5525
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
Wat een laffe wezel die kale bats die zat te provoceren voor de bank van ManU. Snel wegrennen toen Mou pissig opstond. En dat is de assistent van Chelski.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:51
The special loser
Vind ik leuk
Cookee +11786
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:17
in grote potjes dan willen ze nog even wat doen voor de club.
Volgens mij is de chemie weg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws