Jonker sloeg baan als bondscoach af: Ik heb er echt over nagedacht

    Jonker sloeg baan als bondscoach af: "Ik heb er echt over nagedacht"

    zondag 21 oktober 2018 om 13:22

    De clubloze Andries Jonker heeft de mogelijkheid afgeslagen om bondscoach te worden van Bahrein. Dat vertelt hij bij talkshow FC Afkicken. Jonker is in afwachting van een nieuw avontuur sinds zijn ontslag bij VfL Wolfsburg in september 2017. 

    "Ik wil terugkeren in het topvoetbal. Dat betekent dat ik heel veel dingen die langs zijn gekomen, niet ga doen", aldus de 56-jarige Amsterdammer. "Hartstikke goed voor mijn airmiles, maar ik ga het niet doen. Bondscoach van landen die je tot de B-garnituur of C-garnituur kun rekenen, dat soort aanbiedingen."

    "Soms was het heel uitdagend, en heel aantrekkelijk, ook financieel. Maar ik ga het allemaal niet doen. Bij Bahrein heb ik getwijfeld. Daar kon ik bondscoach en technisch directeur worden. Ik kon een contract tekenen voor drie jaar en kon een hele staf meenemen. Het doel was kwalificatie voor het WK. Als dat niet zou lukken, kon ik nog vier jaar door."

    Jonker legde het lucratieve aanbod naast zich neer. "Ik heb er echt over nagedacht. Maar: het betekent dat je afscheid neemt van het topvoetbal. Na drie maanden kun je dan niet weg. Dan moet je die hele periode er blijven, dat betekent dan ook dat je daar je loopbaan eigenlijk afsluit. Dat wil ik niet." 

    Check het verhaal van Jonker over de aanbieding uit Bahrein vanaf minuut 24.00

    Lees meer over:Transfernieuws

    Plaats een reactie

    danny9874 +2371
    zondag 21 oktober 2018 om 13:33
    ...dat ik heel veel dingen die langs zijn gekomen, niet ga doen..... Man, je hebt altijd meegelift op het succes van anderen! Ik vind (lees goed: ik vind) je een afgrijselijk, over het paard getild en vervelend mannetje die immer praat alsof de hele wereld dankbaar mag zijn dat jij uberhaupt bestaat... Men kent je alleen via hoofdtrainers die jou meenamen om de ballenzak te dragen..... Zooooo..... dat lucht op, zeg! Ik wens iedereen hier een hele fijne dag! :) :)
    Vind ik leuk
    Voebtal +7573
    zondag 21 oktober 2018 om 14:51
    Niets aan toe te voegen. Engnek is het.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2371
    zondag 21 oktober 2018 om 14:52
    Het woord engnek is enkel en alleen uitgevonden voor hem...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31902
    zondag 21 oktober 2018 om 15:32
    Aldus de tweelingsbroer van johan derksen 😂
    Vind ik leuk
    El Cazador +6811
    zondag 21 oktober 2018 om 13:37
    ik draai het om, zelfreflexie is kennelijk heel ver te zoeken bij deze persoon. Als ik in zijn schoenen stond had ik me financieel onafhankelijk laten maken voor ZEVEN jaar (Bah)rein.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2371
    zondag 21 oktober 2018 om 13:56
    Dat zal ie onderhand toch wel zijn?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9798
    zondag 21 oktober 2018 om 13:51
    Zal dus ook niet bij Ajax neerstrijken
    Vind ik leuk
    Ari as +243
    zondag 21 oktober 2018 om 20:07
    Hij wil alleen de top. Maar wil de top hem.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1920
    zondag 21 oktober 2018 om 14:00
    Jonker en Pastoor samen op één bankstel?? In een 2 uur durend gesprek???? Mijn droom komt uit!! :DDD
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1095
    zondag 21 oktober 2018 om 14:30
    Hij heb er ècht over nagedacht... eigenlijk geeft hij hier toe dat hij dat normaal gesproken dus niet doet. Dat is wel eerlijk van ‘em. Volgertje
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    Foebele +54937
    zondag 21 oktober 2018 om 14:36
    Hoe die kerel het zover gekregen heeft dat hij bij grote clubs gewerkt heeft is mij een raadsel, want enige kwaliteiten als trainer, opleider, scout of wat dan ook bezit hij niet.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1594
    zondag 21 oktober 2018 om 14:38
    Hij doet me denken aan ten aagje. Huilen, meeliften op het succes van anderen en doen alsof hey zijn succes is. Wellicht een goede opvolger van ten aagje. Hij lijkt wel op de blindjes, die kunnen ook niets, en voegen niets toe.
    Vind ik leuk
    realist63 +186
    zondag 21 oktober 2018 om 15:06
    Eerst maar weer eens een kruiwagen zoeken want op basis van je eigen kwaliteiten kan je lang wachten. Of je moet je gewonnen prijzen meetellen maar daar kan ik even niet opkomen. Oh wacht, je hebt geen prijzen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31902
    zondag 21 oktober 2018 om 15:32
    Een vreemd mannetje.
    Vind ik leuk
    Futre +3108
    zondag 21 oktober 2018 om 17:25
    Andries is een enorm kundig persoon met ontzettend veel kennis.

    Op welk vlak is nog volledig onduidelijk maar dat is slechts een detail.
    Vind ik leuk
    rinirat +2650
    zondag 21 oktober 2018 om 17:25
    Jongens hou op met die onzin.
    Iemand die probeert op goedkope manier v Gaal te kopieeren hahahaha
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws