Jonker sloeg baan als bondscoach af: Ik heb er echt over nagedacht

Jonker sloeg baan als bondscoach af: "Ik heb er echt over nagedacht"

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 13:22zo 21-10-2018 om 13:22

De clubloze Andries Jonker heeft de mogelijkheid afgeslagen om bondscoach te worden van Bahrein. Dat vertelt hij bij talkshow FC Afkicken. Jonker is in afwachting van een nieuw avontuur sinds zijn ontslag bij VfL Wolfsburg in september 2017. 

"Ik wil terugkeren in het topvoetbal. Dat betekent dat ik heel veel dingen die langs zijn gekomen, niet ga doen", aldus de 56-jarige Amsterdammer. "Hartstikke goed voor mijn airmiles, maar ik ga het niet doen. Bondscoach van landen die je tot de B-garnituur of C-garnituur kun rekenen, dat soort aanbiedingen."

"Soms was het heel uitdagend, en heel aantrekkelijk, ook financieel. Maar ik ga het allemaal niet doen. Bij Bahrein heb ik getwijfeld. Daar kon ik bondscoach en technisch directeur worden. Ik kon een contract tekenen voor drie jaar en kon een hele staf meenemen. Het doel was kwalificatie voor het WK. Als dat niet zou lukken, kon ik nog vier jaar door."

Jonker legde het lucratieve aanbod naast zich neer. "Ik heb er echt over nagedacht. Maar: het betekent dat je afscheid neemt van het topvoetbal. Na drie maanden kun je dan niet weg. Dan moet je die hele periode er blijven, dat betekent dan ook dat je daar je loopbaan eigenlijk afsluit. Dat wil ik niet." 

Check het verhaal van Jonker over de aanbieding uit Bahrein vanaf minuut 24.00

Lees meer over:Transfernieuws

Plaats een reactie

El Cazador +9345
zondag 21 oktober 2018 om 13:37
ik draai het om, zelfreflexie is kennelijk heel ver te zoeken bij deze persoon. Als ik in zijn schoenen stond had ik me financieel onafhankelijk laten maken voor ZEVEN jaar (Bah)rein.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
zondag 21 oktober 2018 om 13:51
Zal dus ook niet bij Ajax neerstrijken
Vind ik leuk
Ari as +446
zondag 21 oktober 2018 om 20:07
Hij wil alleen de top. Maar wil de top hem.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
zondag 21 oktober 2018 om 14:00
Jonker en Pastoor samen op één bankstel?? In een 2 uur durend gesprek???? Mijn droom komt uit!! :DDD
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
zondag 21 oktober 2018 om 14:30
Hij heb er ècht over nagedacht... eigenlijk geeft hij hier toe dat hij dat normaal gesproken dus niet doet. Dat is wel eerlijk van ‘em. Volgertje
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
Foebele +52756
zondag 21 oktober 2018 om 14:36
Hoe die kerel het zover gekregen heeft dat hij bij grote clubs gewerkt heeft is mij een raadsel, want enige kwaliteiten als trainer, opleider, scout of wat dan ook bezit hij niet.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 21 oktober 2018 om 14:38
Hij doet me denken aan ten aagje. Huilen, meeliften op het succes van anderen en doen alsof hey zijn succes is. Wellicht een goede opvolger van ten aagje. Hij lijkt wel op de blindjes, die kunnen ook niets, en voegen niets toe.
Vind ik leuk
realist63 +192
zondag 21 oktober 2018 om 15:06
Eerst maar weer eens een kruiwagen zoeken want op basis van je eigen kwaliteiten kan je lang wachten. Of je moet je gewonnen prijzen meetellen maar daar kan ik even niet opkomen. Oh wacht, je hebt geen prijzen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
zondag 21 oktober 2018 om 15:32
Een vreemd mannetje.
Vind ik leuk
Futre +5379
zondag 21 oktober 2018 om 17:25
Andries is een enorm kundig persoon met ontzettend veel kennis.

Op welk vlak is nog volledig onduidelijk maar dat is slechts een detail.
Vind ik leuk
rinirat +4206
zondag 21 oktober 2018 om 17:25
Jongens hou op met die onzin.
Iemand die probeert op goedkope manier v Gaal te kopieeren hahahaha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws