Feyenoord wint ruim: Maar het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbalt

Feyenoord wint ruim: "Maar het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbalt"

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 17:03zo 21-10-2018 om 17:03

Het vizier van Feyenoord kan na de zege op PEC Zwolle (3-0) worden gericht op Ajax. Jordy Clasie kijkt uit naar de Klassieker, die volgende week op het programma staat, maar beseft dat het beter moet.

"Het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbal speelt", erkent Clasie in gesprek met FOX Sports. "Ze winnen gemakkelijk hun wedstrijden. Daarmee hebben wij het moeilijker de laatste weken. Maar het is een wedstrijd op zich. Voor iedereen is het de wedstrijd van het jaar en wij weten wat ons volgende week te doen staat."

De Feyenoord-aanvoerder, die zondag de openingstreffer verzorgde, staart zich na de ruime zege op PEC niet blind op de uitslag. "We zakten in de tweede helft veel te ver weg. Met een gelukkig doelpunt had PEC Zwolle nog op 2-1 kunnen komen en was het voor ons misschien nog wel moeilijk geworden. Dat mag ons niet gebeuren, daar moeten we nog hard aan werken."

Clasie realiseert zich dat Feyenoord dit seizoen wisselvallig presteert. "Maar meestal beginnen we dan dramatisch en spelen we na de rust wel goed. Deze keer was het andersom. We stonden niet goed in de tweede helft. We liepen lang achter de bal aan en konden geen druk zetten."

Poll

Wat is jouw voorspelling voor Ajax - Feyenoord?

(7319 stemmen)

Plaats een reactie

Ruud1987 +6361
zondag 21 oktober 2018 om 17:06
Als zelfs Clasie het al ziet.....
Vind ik leuk
Reinier86 +1463
zondag 21 oktober 2018 om 17:07
Ben bang Ruudje dat het een 4-0 voor Ajax gaat worden.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4776
zondag 21 oktober 2018 om 17:14
Nee hoor, eerder 2-1, Feyenoord blijft een lastige ploeg om van te winnen, spelen gewoon een paar goeie spelers die er zo 1 in leggen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
zondag 21 oktober 2018 om 17:15
Denk het niet. Feyenoord kan in de arena best eens punten gaan pakken. De enige echte Klassieker is altijd een wedstrijd op zichzelf.
Vind ik leuk
tannat +16776
zondag 21 oktober 2018 om 17:34
Feyenoord pakt bijna nooit punten van ajax... helaas
Vind ik leuk
Castromann +9432
zondag 21 oktober 2018 om 18:25
Idd... in de arena zie ik fey geen punten pakken.
Of ze moeten er ala psv giga op klappen en hopen dat er een goede scheids is die manlijk voetbal toe stáát.
Dan kan er gestunt worden.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
zondag 21 oktober 2018 om 23:11
Maar het blijft de enige echte klassieker
Vind ik leuk
Red de Kuip +2690
zondag 21 oktober 2018 om 17:06
Ik hoop volgende week dat het geen afgang word......
Vind ik leuk
Reinier86 +1463
zondag 21 oktober 2018 om 17:12
Ik heb al een 2e tv gekocht. Voor het geval ik mijn eerste TV het raam uit pleur tijdens de wedstrijd.

Goed voorbereid.
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zondag 21 oktober 2018 om 18:09
Reinier86, bij jou profiel staat dat Ajax je favoriete club is, verkeerd ingevuld?
Vind ik leuk
tannat +16776
zondag 21 oktober 2018 om 21:10
Nee... deze ajax trol heeft het foute logo gekozen
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:34
Haha die vind ik leuk
Vind ik leuk
yuuup +11135
zondag 21 oktober 2018 om 19:38
Een plank voor je raam timmeren doet ook wonderen en kost iets minder. Of nog beter; de tv van je buurman uit het raam donderen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
maandag 22 oktober 2018 om 11:15
Wordt het niet, blijft altijd een geweldige wedstrijd!
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 21 oktober 2018 om 17:07
Amsterdam beeft al... Clasie komt eraan... Op zn driewielertje.
Vind ik leuk
buddha +10609
zondag 21 oktober 2018 om 17:20
naast sneijder ?
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 21 oktober 2018 om 17:25
Misschien dat Sneijder hem een lift geeft als ie met zn Hummer voorbij komt. Driewielertje in de kofferbak, Jordy in de kinderstoel.
Vind ik leuk
buddha +10609
zondag 21 oktober 2018 om 18:48
moet sneijdertje wel het trappetje van zijn hummer mee nemen. anders komt hij er niet in.
Vind ik leuk
Bocajuun +891
zondag 21 oktober 2018 om 17:55
En persie met ze rollator! Die man kan toch niet op t middenveld lopen!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:07
Ik hoop 1 ding dat de klassieker volgende week maar uit 1 helft bestaat want de 2e helft van Feyenoord tegen Pec Zwolle was weer niet om aan te zien.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
zondag 21 oktober 2018 om 17:15
Ik vond de eerste helft het kijken al niet waard. PEC trapte de bal een beetje blind naar voren en Feyenoord ging rustig de aanval opbouwen in een slakken tempo, maar na 4 slechte passes die voornamelijk achter de man kwamen, kwam Feyenoord weer eens bij het doel van de tegenstander.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:36
Bedankt voor je analyse, maar het had ook veel korter gekund.
1e helft aardig.
2e helft Kut.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
zondag 21 oktober 2018 om 19:20
1e helft aardig kut
2e helft gewoon kut

Hoop dt de 3e helft nog wel leuk was
Vind ik leuk
N.E.C. +836
zondag 21 oktober 2018 om 17:12
Eitje voor Ajax helaas
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 17:13
Pff, begint huurspeler Clasie zich nu op te werpen als woordvoerder voor Feyenoord?

De speler die nota bene zo ongeveer op zijn knietjes terug kwam kruipen, Feyenoord bijna smekend hem toch alsjeblieft weer terug te nemen?

Clasie heeft geen schijn van kans tegen de lopende spelers op het middenveld van Ajax.

Van Bronckhorst doet er goed aan zonder Clasie tegen Ajax te beginnen.
Vind ik leuk
satesaus +1650
zondag 21 oktober 2018 om 17:14
VP Clasie is geen aanvoerder.

Ook in vorm is die wedstrijd altijd k*t. Dus ik vrees een Eindhoven-ervaring.
Vind ik leuk
Mosquito +22148
zondag 21 oktober 2018 om 17:18
Winnen na strafschoppen gaat niet gebeuren hoor.
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 17:37
Denkt dat hij niet op de JC Schaal van dit seizoen doelde.
Vind ik leuk
satesaus +1650
zondag 21 oktober 2018 om 18:34
Je meent het....
Vind ik leuk
Napolitanos +9281
zondag 21 oktober 2018 om 17:16
Ach Jordie ajax verloor kansloos in Eindhoven . Deden jullie het toch beter voor de JC schaal ondanks dat PSV niet met de sterkste speelden.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23015
zondag 21 oktober 2018 om 17:19
PSV verloor ook kansloos de laatste keer in Amsterdam.
Vind ik leuk
ficusje +3140
zondag 21 oktober 2018 om 17:22
Zien we gelijk waar ze staan,denk dat ajax toch gaat winnen
Vind ik leuk
zwollie +9751
zondag 21 oktober 2018 om 17:27
Schitterend doelpunt van die tuinkabouter, maar het voetbal was niet best bij hem, zoveel balverlies.
Vind ik leuk
Godin1 +1305
zondag 21 oktober 2018 om 17:33
Ajax en Feyenoord zijn niet meer met elkaar te vergelijken. Ajax heeft lichtjaren voorsprong genomen. Feyenoord is the best of the (matige) rest. Ajax en PSV zijn veruit de beste ploegen.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7110
zondag 21 oktober 2018 om 17:37
En ajax kan altijd de VAR inzetten.
Vind ik leuk
markie +3113
zondag 21 oktober 2018 om 19:21
En feyenoord zal wel weer zijn advocaat moeten inzetten na de wedstrijd
Vind ik leuk
poklane +5382
zondag 21 oktober 2018 om 17:40
Als we volgende week niet afgeslacht worden mogen we blij zijn.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:22
Redddittt
Vind ik leuk
14forever +9224
zondag 21 oktober 2018 om 18:27
Het enige wat ik hoop, is dat ze gewoon doorgaan met.voetballen na 3-0 volgende week.
Vind ik leuk
Andone +253
zondag 21 oktober 2018 om 22:49
Ajax heeft veel betere spelers en een betere bank. Die champions league wedstrijden maken niets uit.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
zondag 21 oktober 2018 om 23:10
Ik heb wat extra bitterballen gekocht
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws