Feyenoord wint ruim: Maar het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbalt

    Feyenoord wint ruim: "Maar het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbalt"

    zondag 21 oktober 2018 om 17:03

    Het vizier van Feyenoord kan na de zege op PEC Zwolle (3-0) worden gericht op Ajax. Jordy Clasie kijkt uit naar de Klassieker, die volgende week op het programma staat, maar beseft dat het beter moet.

    "Het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbal speelt", erkent Clasie in gesprek met FOX Sports. "Ze winnen gemakkelijk hun wedstrijden. Daarmee hebben wij het moeilijker de laatste weken. Maar het is een wedstrijd op zich. Voor iedereen is het de wedstrijd van het jaar en wij weten wat ons volgende week te doen staat."

    De Feyenoord-aanvoerder, die zondag de openingstreffer verzorgde, staart zich na de ruime zege op PEC niet blind op de uitslag. "We zakten in de tweede helft veel te ver weg. Met een gelukkig doelpunt had PEC Zwolle nog op 2-1 kunnen komen en was het voor ons misschien nog wel moeilijk geworden. Dat mag ons niet gebeuren, daar moeten we nog hard aan werken."

    Clasie realiseert zich dat Feyenoord dit seizoen wisselvallig presteert. "Maar meestal beginnen we dan dramatisch en spelen we na de rust wel goed. Deze keer was het andersom. We stonden niet goed in de tweede helft. We liepen lang achter de bal aan en konden geen druk zetten."

    Poll

    Wat is jouw voorspelling voor Ajax - Feyenoord?

    (7319 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ruud1987 +5263
    zondag 21 oktober 2018 om 17:06
    Als zelfs Clasie het al ziet.....
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    zondag 21 oktober 2018 om 17:07
    Ben bang Ruudje dat het een 4-0 voor Ajax gaat worden.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    zondag 21 oktober 2018 om 17:14
    Nee hoor, eerder 2-1, Feyenoord blijft een lastige ploeg om van te winnen, spelen gewoon een paar goeie spelers die er zo 1 in leggen.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +401
    zondag 21 oktober 2018 om 17:15
    Denk het niet. Feyenoord kan in de arena best eens punten gaan pakken. De enige echte Klassieker is altijd een wedstrijd op zichzelf.
    Vind ik leuk
    tannat +14021
    zondag 21 oktober 2018 om 17:34
    Feyenoord pakt bijna nooit punten van ajax... helaas
    Vind ik leuk
    Castromann +7273
    zondag 21 oktober 2018 om 18:25
    Idd... in de arena zie ik fey geen punten pakken.
    Of ze moeten er ala psv giga op klappen en hopen dat er een goede scheids is die manlijk voetbal toe stáát.
    Dan kan er gestunt worden.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    zondag 21 oktober 2018 om 23:11
    Maar het blijft de enige echte klassieker
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1807
    zondag 21 oktober 2018 om 17:06
    Ik hoop volgende week dat het geen afgang word......
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    zondag 21 oktober 2018 om 17:12
    Ik heb al een 2e tv gekocht. Voor het geval ik mijn eerste TV het raam uit pleur tijdens de wedstrijd.

    Goed voorbereid.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    zondag 21 oktober 2018 om 18:09
    Reinier86, bij jou profiel staat dat Ajax je favoriete club is, verkeerd ingevuld?
    Vind ik leuk
    tannat +14021
    zondag 21 oktober 2018 om 21:10
    Nee... deze ajax trol heeft het foute logo gekozen
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:34
    Haha die vind ik leuk
    Vind ik leuk
    yuuup +9571
    zondag 21 oktober 2018 om 19:38
    Een plank voor je raam timmeren doet ook wonderen en kost iets minder. Of nog beter; de tv van je buurman uit het raam donderen.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +401
    maandag 22 oktober 2018 om 11:15
    Wordt het niet, blijft altijd een geweldige wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    zondag 21 oktober 2018 om 17:07
    Amsterdam beeft al... Clasie komt eraan... Op zn driewielertje.
    Vind ik leuk
    buddha +8906
    zondag 21 oktober 2018 om 17:20
    naast sneijder ?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    zondag 21 oktober 2018 om 17:25
    Misschien dat Sneijder hem een lift geeft als ie met zn Hummer voorbij komt. Driewielertje in de kofferbak, Jordy in de kinderstoel.
    Vind ik leuk
    buddha +8906
    zondag 21 oktober 2018 om 18:48
    moet sneijdertje wel het trappetje van zijn hummer mee nemen. anders komt hij er niet in.
    Vind ik leuk
    alaaf +1297
    zondag 21 oktober 2018 om 17:38
    Tegen Schone, met z’n kaboutermuts en z’n hobbelpaardje
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    zondag 21 oktober 2018 om 18:27
    Wat genoeg is om Feyenoord op de knieën te krijgen.
    Vind ik leuk
    alaaf +1297
    zondag 21 oktober 2018 om 19:02
    0-3 en wederom helemaal niets in amsterdam 🤣
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    zondag 21 oktober 2018 om 19:07
    De laatste keer dat Feyenoord won in Amsterdam schreef men poep nog met de lange oe.
    Vind ik leuk
    alaaf +1297
    zondag 21 oktober 2018 om 19:21
    De eerste keer dat ze weer winnen komt steeds dichterbij!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    zondag 21 oktober 2018 om 23:12
    👍🏾😂
    Vind ik leuk
    Bocajuun +516
    zondag 21 oktober 2018 om 17:55
    En persie met ze rollator! Die man kan toch niet op t middenveld lopen!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:07
    Ik hoop 1 ding dat de klassieker volgende week maar uit 1 helft bestaat want de 2e helft van Feyenoord tegen Pec Zwolle was weer niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13200
    zondag 21 oktober 2018 om 17:15
    Ik vond de eerste helft het kijken al niet waard. PEC trapte de bal een beetje blind naar voren en Feyenoord ging rustig de aanval opbouwen in een slakken tempo, maar na 4 slechte passes die voornamelijk achter de man kwamen, kwam Feyenoord weer eens bij het doel van de tegenstander.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:36
    Bedankt voor je analyse, maar het had ook veel korter gekund.
    1e helft aardig.
    2e helft Kut.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13200
    zondag 21 oktober 2018 om 19:20
    1e helft aardig kut
    2e helft gewoon kut

    Hoop dt de 3e helft nog wel leuk was
    Vind ik leuk
    N.E.C. +374
    zondag 21 oktober 2018 om 17:12
    Eitje voor Ajax helaas
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 17:13
    Pff, begint huurspeler Clasie zich nu op te werpen als woordvoerder voor Feyenoord?

    De speler die nota bene zo ongeveer op zijn knietjes terug kwam kruipen, Feyenoord bijna smekend hem toch alsjeblieft weer terug te nemen?

    Clasie heeft geen schijn van kans tegen de lopende spelers op het middenveld van Ajax.

    Van Bronckhorst doet er goed aan zonder Clasie tegen Ajax te beginnen.
    Vind ik leuk
    satesaus +901
    zondag 21 oktober 2018 om 17:14
    VP Clasie is geen aanvoerder.

    Ook in vorm is die wedstrijd altijd k*t. Dus ik vrees een Eindhoven-ervaring.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13995
    zondag 21 oktober 2018 om 17:18
    Winnen na strafschoppen gaat niet gebeuren hoor.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 17:37
    Denkt dat hij niet op de JC Schaal van dit seizoen doelde.
    Vind ik leuk
    satesaus +901
    zondag 21 oktober 2018 om 18:34
    Je meent het....
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9510
    zondag 21 oktober 2018 om 17:16
    Ach Jordie ajax verloor kansloos in Eindhoven . Deden jullie het toch beter voor de JC schaal ondanks dat PSV niet met de sterkste speelden.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19626
    zondag 21 oktober 2018 om 17:19
    PSV verloor ook kansloos de laatste keer in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    ficusje +2215
    zondag 21 oktober 2018 om 17:22
    Zien we gelijk waar ze staan,denk dat ajax toch gaat winnen
    Vind ik leuk
    zwollie +7959
    zondag 21 oktober 2018 om 17:27
    Schitterend doelpunt van die tuinkabouter, maar het voetbal was niet best bij hem, zoveel balverlies.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:28
    Gewoon zeggen dat jullie ze gaan opvreten ballen tonen .
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    zondag 21 oktober 2018 om 23:15
    Als een ajacied dat zegt dan is het ...
    Vind ik leuk
    Godin1 +1011
    zondag 21 oktober 2018 om 17:33
    Ajax en Feyenoord zijn niet meer met elkaar te vergelijken. Ajax heeft lichtjaren voorsprong genomen. Feyenoord is the best of the (matige) rest. Ajax en PSV zijn veruit de beste ploegen.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5820
    zondag 21 oktober 2018 om 17:37
    En ajax kan altijd de VAR inzetten.
    Vind ik leuk
    markie +897
    zondag 21 oktober 2018 om 19:21
    En feyenoord zal wel weer zijn advocaat moeten inzetten na de wedstrijd
    Vind ik leuk
    poklane +4945
    zondag 21 oktober 2018 om 17:40
    Als we volgende week niet afgeslacht worden mogen we blij zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:22
    Redddittt
    Vind ik leuk
    14forever +8593
    zondag 21 oktober 2018 om 18:27
    Het enige wat ik hoop, is dat ze gewoon doorgaan met.voetballen na 3-0 volgende week.
    Vind ik leuk
    Andone +73
    zondag 21 oktober 2018 om 22:49
    Ajax heeft veel betere spelers en een betere bank. Die champions league wedstrijden maken niets uit.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    zondag 21 oktober 2018 om 23:10
    Ik heb wat extra bitterballen gekocht
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws