'Ik mag toch wat zeggen? Scheidsrechters moeten wat meer inlevingsgevoel krijgen'

'Ik mag toch wat zeggen? Scheidsrechters moeten wat meer inlevingsgevoel krijgen'

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 18:18zo 21-10-2018 om 18:18

Aaron Meijers vindt dat scheidsrechters in de Eredivisie 'iets meer inlevingsgevoel krijgen'. De captain van ADO Den Haag kreeg zondagmiddag een gele kaart vanwege commentaar op de leiding. Daardoor is hij volgende week geschorst. 

ADO ging met 2-0 onderuit bij VVV-Venlo. Voor de camera van Omroep West was Meijers allereerst schuldbewust. "Het is een domme kaart", aldus de routinier. Toch had hij ook aanmerkingen. "Ik zei alleen tegen hem dat ik een overtreding van ons geen overtreding vond."

"Ik ben aanvoerder en mag toch een keer wat zeggen? Ik hoop dat scheidsrechters wat meer inlevingsgevoel kunnen krijgen. Maar natuurlijk, het is dom van mij hoor. Ik heb dit seizoen al veel te veel kaarten gepakt."

ADO-trainer Fons Groenendijk gaat de gele kaart nog even bespreken met Meijers. "Het is frustratie, en dat begrijp ik wel. Het is altijd een kaart teveel natuurlijk als je hem krijgt voor praten. Maar ik zal het er wel met hem over gaan hebben."

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 18:22
Jaartje rugby en hij heeft geen probleem meer zich in te houden.
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2848
zondag 21 oktober 2018 om 19:39
Ja en n jaartje jazzballet en hij kan zn benen in zn nek leggen... Vreemd dat er toch altijd mensen voetbal met rugby menen te moeten vergelijken.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
De vergelijking slaat op de verhouding tussen spelers en scheidsrechter. Daar kan de gemiddelde voetballer nog een hoop van leren. Allen vooráán Nederlandse voetballers. Die claimen namelijk dat zij het 'recht' hebben om een scheidsrechterlijke beslissing te betwisten. We zijn en worden het hier waarschijnlijk niet eens over en dat geeft verder niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:34]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:10
Natuuurlijk word niemand het daar over eens. Noem een voetbal weekend op waar scheidsrechters geen verkeerde beslissingen hebben genomen?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:41
Zo is dat. Een van de vele aanleidingen om lekker ruzie te trappen hier ;-)
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 21 oktober 2018 om 18:24
Spelers moeten gewoon hun mond houden en de beslissingen van de scheidsrechters accepteren. Ik zie geen enkel reden waarom een speler wat tegen de scheidsrechter moet zeggen. Geel is dan ook terecht.
Vind ik leuk
Farmer +12867
zondag 21 oktober 2018 om 18:38
Hij is de aanvoerder toch? De aanvoerder mág even in conversatie gaan met de leidsman.

Als hij alleen dit heeft gezegd, en daarvoor geel heeft gekregen, is de KNVB's fluitcorps dus weer door een nieuwe ondergrens gezakt....

T zou me niks verbazen iig...
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 21 oktober 2018 om 20:10
Een aanvoerder moet het voorbeeld geven. Dat betekent dat hij juist niets tegen de scheidsrechter moet zeggen maar louter het team coachen.
Vind ik leuk
patjeado +252
maandag 22 oktober 2018 om 08:42
Als de scheidsrechters in de eredivisie het niveau hebben om, met alle respect, de 4e klasse knvb te fluiten mogen ze niet in de eredivisie fluiten. Deze meneer Blank was een drama aan beide kanten, zag dingen die niemand zag of dingen niet die iedereen zag....... Uitslag was overigens terecht.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:36
Aangezien niemand van ons erbij heeft gestaan en dit de enige lezing van de gebeurtenis is, lijkt me een eindoordeel over inhoud en toon van de uitwisseling niet mogelijk.
Het is even goed mogelijk dat deze speler door een ondergrens is gezakt.
Vind ik leuk
satesaus +1179
zondag 21 oktober 2018 om 18:39
Wr moet ook ruimte voor emotie zijn. Wel binnen bepaalde grenzen. De scheidsrechters denken momenteel dat ze belangrijker zijn en maken imo enorm veel fouten.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:39]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:55
Nooit gevoetbalt zeker?
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 21 oktober 2018 om 21:11
Vanaf m’n vijfde tot m’n vijfenveertigste. Nooit problemen gehad met scheidsrechters. Ik stak m’n energie in de wedstrijd. Fluit nu af en toe zelf wedstrijdjes. Niet makkelijk hoor, fluiten. Respect voor al die mannen die wekelijks weer met de fluit op het veld staan.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:40
Dat je geen problemen er mee heb is logische. Maar neem aan dat je dan ook weet dat er gepraat word? Als je ergens niet mee eens bent kan/mag je dat toch zeggen (wel op een normale manier) maar voetbal is ook emotie dus dan kan je er wel eens wat uit floepen
Vind ik leuk
Vrolijkje +1618
zondag 21 oktober 2018 om 18:25
Spelers praten nu eenmaal veel in t veld

Beetje inleven en niet zo veel serieus nemen.

Is allemaal emotie ..schijnt dat je vroeger met dick jol,roelof luinge hele gesprekken kon voeren

Laat gaan laat gaan
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 18:27
Helemaal geen commentaar. Gewoon rugbyregels. Dat is voor jeugd ook meteen het goede voorbeeld
Vind ik leuk
Timmiraq +22320
zondag 21 oktober 2018 om 19:01
Nee tuurlijk straf mensen maar voor het zijn van mensen.
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 19:27
Complete onzin het is puur een kwestie van gewoonte en respect. Ga maar eens rugby kijken. Keiharde sport met veel meer respect.
Vind ik leuk
Timmiraq +22320
zondag 21 oktober 2018 om 19:34
"Respect" houd toch op man.
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2848
zondag 21 oktober 2018 om 19:36
Hehe en dan rugby met voetbal vergelijken :')
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 19:48
Waarom praten tegen een scheids? Wat maakt het uit welke sport het betreft?
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2848
zondag 21 oktober 2018 om 20:02
Zolang scheidsrechters hun eigen plan trekken en zich kunnen vergissen mag er interactie plaatsvinden. Zeker door de aanvoerder
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 21:59
Een scheids veranderd zijn beslissing niet. En in de meeste gevallen is het niet praten maar in woord en gebaar afkeuring laten blijken. Scheidsrechter moeten consequent fluiten. Maar dat moeten de scheids regelen.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:57
Voetballers zijn ook net mensen of ben jij zn ja knikker die in het dagelijks leven ook nooit ergens tegen in gaat waar je het niet mee eens bent?
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 22:01
Als je zwijgt omdat het moet dan is dat niet slecht. Je respecteert alleen de regels
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 22:44
Je respecteert de regels wel maar scheitsrechters maken ook fouten dan mag je daar toch iets van zeggen dat is mensenlijk.
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 22:53
Een aanvoerder zou in overleg kunnen. Maar discussiëren over beslissingen voegt vrijwel nooit wat toe. Een goede VAR zou dat moeten doen.
De realiteit is nu dat er om kaarten gevraagd wordt. Soms grote groepen intimiderend rond een scheidsrechter staan. Spelers raken de scheids aan, schelden in gebaar en woord. Het voegt bijzonder weinig positiefs toe. En is een superslecht voorbeeld voor de jeugd.
Vind ik leuk
plein19 +2608
zondag 21 oktober 2018 om 19:46
Meer respect voor de scheidsrechter. En clubs treden ook op tegen hun eigen spelers in plaats van alles goed te praten.
Vind ik leuk
Timmiraq +22320
zondag 21 oktober 2018 om 20:51
Geen eens mogen praten en fan spreken van "respect"
Beetje raar vind je niet,m
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:53
Spelers die tegen de scheids uitvallen op het veld en achteraf in de media commentaar geven, dát is realiteit in het professionele voetbal in Nederland. Dat recht praten met emotie is hetzelfde als anderen uitschelden en bedreigen als 'vrijheid van meningsuiting' te bestempelen. Allebei is een schrijnend gebrek aan zelfbeheersing en discipline onder spelers en reaguurders. De scheidsrechters trekken eindelijk een duidelijke grens. Wat mij betreft niet raar maar nodig.
Vind ik leuk
Timmiraq +22320
maandag 22 oktober 2018 om 07:59
Tuurlijk wel raar. Als je jezelf zo geweldig vindt dat je 0 woorden toelaay verdien je een doodsschop
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:01
Aha.
Vind ik leuk
Stom +479
zondag 21 oktober 2018 om 20:00
Graag! Maar let wel: in rugby krijgt juist de aanvoerder alle ruimte om namens het team met de scheidsrechter te praten! De andere 10 moeten inderdaad hun mond houden en weg blijven, maar de aanvoerder mag als enige juist wel zijn beklag doen en in gesprek gaan met de scheidsrechter. Mits hij dat gewoon op een beschaafde manier doet.

Ik vind het altijd maar raar dat aanvoerders nauwelijks extra ruimte krijgen van scheidsrechters. Nu zijn ze er eigenlijk alleen voor de toss...
Vind ik leuk
Aaltje93 +240
zondag 21 oktober 2018 om 18:28
Aaron Meijers vindt dat scheidsrechters in de Eredivisie 'iets meer inlevingsgevoel krijgen'.

Wat is het probleem nu precies? Volgens dit artikel van VP vind hij dat ze al meer inleving gevoel krijgen?
Vind ik leuk
Farmer +12867
zondag 21 oktober 2018 om 18:38
Het probleem?
De typfout van de redactie hier, die plaatsen stukken sneller als dat ze ze even overlezen op taalvauten...
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
zondag 21 oktober 2018 om 19:56
Hat jei een tiepvaud med je taalvaut?
Vind ik leuk
Farmer +12867
maandag 22 oktober 2018 om 00:15
Zbellingskontraule heefd curen...

Miiskien een Fieruz? :P
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
maandag 22 oktober 2018 om 12:15
sau somaar cunnen
Vind ik leuk
Ajax020 +270
zondag 21 oktober 2018 om 19:52
Gewoon keurig je mond houden tegen de scheids. De ene keer krijg je iets mee en de andere keer iets tegen. Je gaat toch ook niet zeiken als je er zelf voordeel van hebt. Lekker normaal doen. Volwassen mensen...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:28
Nee je mag niks zeggen dat is het hem juist. Gewoon je mond houden en voetballen.
Vind ik leuk
repeP +1527
zondag 21 oktober 2018 om 21:16
Kan er wel inkomen dat ADO zich een beetje in de luren gelegd voelde door de buitelingen van die twee grote donkere spelers bij VVV. Wat liggen die jongens snel op de grond.
Vind ik leuk
Koenbres +1621
zondag 21 oktober 2018 om 21:27
Ben het gewoon met m eens, is emotie en als scheidsrechter kan je ook een keer gewoon wat laten gaan, het is immers ook niet zo dat de scheidsrechters foutloos zijn altijd
Vind ik leuk
allround +1710
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:30
Kijk eerst in de balk in je eigen ogen .dan naar de splinter van een ander.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws