Morrende Feyenoord-fans in De Kuip: 'Natuurlijk hebben ze kans tegen Ajax'

Morrende Feyenoord-fans in De Kuip: 'Natuurlijk hebben ze kans tegen Ajax'

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 17:56zo 21-10-2018 om 17:56

Feyenoord is volgende week, tijdens de kraker tegen Ajax in de Johan Cruijff Arena, zéker niet kansloos. Dat denkt Thomas Lam. Zondag leed hij met PEC Zwolle een kansloze nederlaag in Rotterdam: 3-0. 

Bennett van Fessem
ROTTERDAM

"Tuurlijk heeft Feyenoord een kans. Ajax speelt thuis? Het is weer een wedstrijd op zich, alles kan daar gebeuren", aldus de Finse verdediger in gesprek met VoetbalPrimeur. Lam zag zondag een Feyenoord met twee gezichten. Met name in de tweede helft zakte het niveau van het spel van de topclub weg naar een bedenkelijk niveau.

"In de eerste helft deden ze het aardig, goed aan de bal, veel kansen. Na de pauze zag je dat wij ze naar achter drukken. Op een gegeven moment begon het publiek ook te fluiten. Daar merkte je aan dat we goed begonnen in de tweede helft. Jammer dat je verliest." 

Check hieronder het volledige interview met Lam, waarin hij het onder meer ook heeft over zijn vriendschap met Lil' Kleine

Plaats een reactie

Julio-dvd +2446
zondag 21 oktober 2018 om 18:02
Fluiten? Die gast was in een ander stadion denk ik....
En PEC drukte Feyenoord naar achteren hahaha buit was binnen en Feyenoord liet het een beetje lopen bedoelt ie
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
zondag 21 oktober 2018 om 18:04
Feijenoord publiek floot wel hoor
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9535
zondag 21 oktober 2018 om 18:15
Klopt. Ze dachten het met 70 procent ook te kunnen redden. Dat pikken ze terecht niet.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
zondag 21 oktober 2018 om 18:18
Klopt ze lieten ons echt in de wedstrijd komen.... Was niet nodig geweest ... Je ziet aan ajax en psv waar je naar uitloopt als je door blijft gaan
Vind ik leuk
Benniewies +2006
zondag 21 oktober 2018 om 18:07
Haha Misschien denk je bij fluit aan een ander woord.

Ze vloten wel
Vind ik leuk
Kaar +1457
zondag 21 oktober 2018 om 19:03
Ik zat er en ze floten zeker wel, toen ze zo slap speelden in de 2e helft.
Vind ik leuk
Julio-dvd +2446
zondag 21 oktober 2018 om 23:14
Drie man....
Vind ik leuk
Kaar +1457
maandag 22 oktober 2018 om 04:52
Die kunnen dan wel heeeeel hard fluiten 🤔😀
Vind ik leuk
goedemorgen +3243
zondag 21 oktober 2018 om 19:08
Gezien de reacties hieronder heb jij de verkeerde DVD opgezet en was je zeker niet in het stadion...
Vind ik leuk
Julio-dvd +2446
zondag 21 oktober 2018 om 23:14
Zit er elke wedstrijd knakker, dat drie man een keer fluiten is toch niet alsof heel het publiek zit te fluiten. Wordt gedaan alsof er fluitconcerten waren, was absoluut geen sprake van!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:02
Na volgende week staat Feyenoord gewoon op de 2e plaats van de ED. Ik kan dan wel vaak het nodige te ouwe tering hoeren hebben maar volgende week krijgen we die hele ArenA stil.
Vind ik leuk
Niels92 +31449
zondag 21 oktober 2018 om 18:11
Ik heb zo'n voorgevoel dat jij volgende week zondag een paar dagen spoorloos bent :)

Hoe komt het dat je trouwens zo positief bent over Feyenoord, de laatste tijd heb je geen vertrouwen gehad in je club, je zit toch niet weer stiekem aan de sterke drank i.p.v. Maltbier? :)
Vind ik leuk
Emnu +6479
zondag 21 oktober 2018 om 18:14
Ach, n rasechte, verstokte Feyenoorder zal onder alle omstandigheden willen geloven in n overwinning op Ajax.

Laat m nou.
Vind ik leuk
Pimman +7903
zondag 21 oktober 2018 om 18:28
Ach ja..sommige denken ook nog steeds dat de aarde plat is!
Vind ik leuk
karnisse +326
zondag 21 oktober 2018 om 19:48
Wie weet. Het kan altijd
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
zondag 21 oktober 2018 om 21:35
Vind ik ook, laat ze lekker hopen, zou ik ook doen in hun geval. Maar tegen Ajax in de JC ArenA? Wel kans maar een kleintje. Overigens zal ik m niet uitlachen als het 4-0 word ofzo. Vind het jammer voor de comp dat ze zo afgegleden zijn qua nivo, tov Ajax en Psv.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:17
Beste Niels92, ik zit nooit aan de sterke drank of wat voor rotzooi dan ook ja Zware Brandaris met dat zit in mijn ziekenfonds pakket dus dat telt niet mee. En nee hoor, volgende week zondag ben ik gewoon aanwezig, en in deze aankomende week ook......;-)
Vind ik leuk
Nuance +10045
zondag 21 oktober 2018 om 19:16
Je weet het nooit. Normaal gesproken wordt het 3-0. Tadic, Ziyech, Frenky de Jong, De Ligt, Onana, Schöne, Dolberg. Allemaal klasse spelers. Maar wij hopen, wij hopen op dat beetje geluk. Het geluk dat Ajax zo vaak gered heeft in de Kuip. We hopen op een onterechte strafschop, op een mazzelbal in de 90e minuut. We hopen zoals we altijd doen. Want wij zijn Feyenoord.
.
.
Adem in Adem Zuid
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:16]
Vind ik leuk
Neuzekneus +2059
zondag 21 oktober 2018 om 21:38
Goeie reactie pik. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik veruit de meeste Feijenoord-supporters hier heel realistisch en eerlijk zijn tov Ajax en Psv, en vooral over de kwaliteit van hun eigen club. Daar zouden een hoop mensen hier, Ajacieden én Psvers een voorbeeld aan kunnen nemen. 👍🏻👍🏻
Vind ik leuk
Pimman +7903
zondag 21 oktober 2018 om 18:27
Tja dat uitvak zal sowieso stil zijn volgende week ;)
Vind ik leuk
Ropa +244
zondag 21 oktober 2018 om 18:36
Haha. Ik ben toch bang dat je na deze wedstrijd gigantisch gaat lopen zeiken over je club. Feyenoord maakt echt geen schijn van kans met hun manier van voetballen.
Vind ik leuk
Andone +92
zondag 21 oktober 2018 om 22:41
Klopt, t voetbal is te matig
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:06
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:29]
Vind ik leuk
markie +1831
zondag 21 oktober 2018 om 19:12
Het blijft een wedstrijd opzich, maar ik denk dat wanneer beide clubs hun niveau halen feyenoord geen kans zal maken... Maaaaar dat werd ook gezegd toen Ajax op bezoek ging tegen Beyern
Vind ik leuk
fr1963 +3736
zondag 21 oktober 2018 om 19:30
de arena stil, ik hoop niet pas 2 uur na de wedstrijd…..
ik heb zo'n voorgevoel dat het 1-2 wordt. Larson en v Persie gaan scoren. 1e minuut al een dwarrelende vrije trap van 30 meter door RvP. 80e minuut 0-2, counter Larson. 85e minuut 1-2 en dan nog 8 heel spannende minuten. Einde. Dat zou wel een keer tijd worden, toch?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:33
🤣🤣🤣😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂😂🤣🤣🤣😂😆😆😆😆😂😂🤣😁😁😆😆
Vind ik leuk
Op afstand +931
zondag 21 oktober 2018 om 20:04
Wordt je vanavond nog, of morgenochtend opgenomen en slik je pillen op tijd joh en zorg dat je volgende week in buurt van een AED zit, je zal hem nodig hebben, veel sterkte de komende 18 jaar.
Vind ik leuk
Deck010 +8386
zondag 21 oktober 2018 om 20:31
HahahHahHH De komende 18 jaar. Wat een goeie zeg, die hadden we nog nooit gehoord 😂😂
Vind ik leuk
Op afstand +931
zondag 21 oktober 2018 om 20:44
Tja, inderdaad nog steeds niet wakker
Vind ik leuk
Hoogeveen +6023
zondag 21 oktober 2018 om 21:15
Niet verder vertellen hoor, maar bij Ajax is de laatste titel inmiddels ook al weer 4 jaar geleden..
Vind ik leuk
Op afstand +931
zondag 21 oktober 2018 om 22:01
Waren er wel vier achter elkaar, weet je hoeveel jaar er tussen vier titels van feyenoord zaten, niet te achterhalen denk ik.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6023
zondag 21 oktober 2018 om 22:08
Mwah, iets meer dan 4 jaar gok ik ;).

Maar die grappen over 18 jaar zijn inmiddels zwaar verouderd (en uitgekauwd).
Vind ik leuk
Op afstand +931
zondag 21 oktober 2018 om 22:22
Bij jullie wel, bij Ajax krijgen ze er geen genoeg van.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6023
zondag 21 oktober 2018 om 23:07
Net zoals de prijzenleegte de afgelopen 4 seizoenen? Das ook een dingetje, het vijfde seizoen loopt ook nog niet voorspoedig.

Snap het wel, als je zelf al een paar jaar niks wint kun je beter afgeven op andere clubs ipv kijken naar je eigen. Of natuurlijk stug blijven wijzen naar het verleden ;)
Vind ik leuk
Op afstand +931
maandag 22 oktober 2018 om 10:01
Wat een droeve reactie van een enorme loser, blijf maar lekker juichen voor je kutcluppie, maar bemoei je niet met het echte voetbal.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6023
maandag 22 oktober 2018 om 10:41
Jij ook een prettige maandag :')
Vind ik leuk
Nuance +10045
zondag 21 oktober 2018 om 21:49
Ja dat is op afstand de beste opmerking van het jaar. Het zijn grappenmakers hoor bij Ajax.
Vind ik leuk
Deck010 +8386
zondag 21 oktober 2018 om 22:50
Ik kan niet wachten tot er een Ajax scheurkalender komt
Vind ik leuk
Sluisje +937
zondag 21 oktober 2018 om 20:20
Haha, mij krijg je niet stil, gaan heerlijk genieten van wederom een overwinning op Feijenoord
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 22:19
Ja zoals ieder wedstrijd die jullie tegen Ajax spelen zeker 😂
Vind ik leuk
Deck010 +8386
zondag 21 oktober 2018 om 22:51
Ja...en jullie tegen PSV
Vind ik leuk
Andone +92
zondag 21 oktober 2018 om 22:40
Zou mooi zijn
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
zondag 21 oktober 2018 om 18:03
Feijenoord was zwak begin 2e helft maar jammer dat we er geen optimaal gebruik van konden maken
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:05
Ik ga voor een rotterdamse overwinning : 1-2
Vind ik leuk
Niels92 +31449
zondag 21 oktober 2018 om 18:08
Hoop doet leven en hoop sterft als laatste zeggen ze, helaas kan jij die hoop dan zondag gaan begraven want je hoop sterft zondag :)

Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:11
de bal is rond 11 tegen 11 koe en een haas etc etc waar hoop is is leven.....
Vind ik leuk
Niels92 +31449
zondag 21 oktober 2018 om 18:12
En leven kan sterven en dat gebeurt met het '' leven '' waar jij op hoopt zondag :)
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:13
er zijn levens die niet sterven , kijk maar naar t mijne......
Vind ik leuk
Niels92 +31449
zondag 21 oktober 2018 om 18:14
Ook jij gaat er ooit aan onderdoor , vroeg of laat eens is het over en uit :)
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:15
daar ga ik totaal niet vanuit , het bevalt me namelijk veul te goed hier op onze aardkloot

I am here to stay............
Vind ik leuk
Niels92 +31449
zondag 21 oktober 2018 om 18:16
:)
Vind ik leuk
markie +1831
zondag 21 oktober 2018 om 19:13
Hopen doen ze maar op de wc
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:08
Nee Stratum dat hoop je. Maar dat gaat niet gebeuren vriend. Eerst even Benfica over de knie en dan Feyenoord een beetje billenkoek geven. Daar ga ik voor. ;-)
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:10
Nee griekse god , dat hoop je.......
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:11
😂😂 inderdaad. Touché!
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:12]
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:14
ach we gaan t zien, psv krijgt komend weekend ook alles behalve een makkie al doet de stand anders vermoeden (ik weet door de jaren heen wel beter)
Vind ik leuk
Realistfan +142
zondag 21 oktober 2018 om 18:21
Maar we hebben nu van Bommel he 😜
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:22
Ja Groningen uit is nomaal altijd lastig, maar dit seizoen is het niet veel. Dus ik denk dat er voor jullie geen vuiltje aan de lucht is. En na de 3-0 overwinning van Feyenoord van vandaag hebben ze misschien weer een beetje hoop, dus denk ik dat wij het iets lastiger hebben. Ietsje dan hè. ;-)
Vind ik leuk
Nuance +10045
zondag 21 oktober 2018 om 21:52
Hoor dan, hoor dan. “Eerst even Benfica over de knie”. Waar haal je toch die arrogante grote muil vandaan joh? Vier jaar geen flikker gewonnen, er even 50 miljoen tegenaan gegooid en oh oh wat zijn ze weer zeker van hun zaak. Alleen al voor jou hoop ik dat Ajax op zn bek gaat.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 22:23
Typisch een reactie van iemand die al helemaal niks te vertellen heeft. En zijn haat voor Ajax boven de liefde voor zijn eigen clubje zet en het dus nog echt meent ook. Hoe droevig ben je dan zeg! Ik zeg het met een knipoog, in de wetenschap dat we Benfica nog helemaal niet verslagen hebben. Maar na deze domme opmerking van jou, mochten we verliezen van hun hoop ik dat ze jullie helemaal slopen en totaal vernederen. Maar dat laatste was zoiezo gebeurd.
Vind ik leuk
Mama +387
zondag 21 oktober 2018 om 18:18
Ik ook, en dan nog even van PSV 2 x winnen en de schaal gaat naar ons! En als we een gunstige loting voor de beker krijgen pakken we die ook.
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:19
maar je drinkt niet?
Vind ik leuk
Mama +387
zondag 21 oktober 2018 om 18:21
Ik ook. En dan nog 2 keer winnen van jullie , en de schaal is van ons! En als we een beetje een gunstige loting hebben voor de beker, pakken we die ook nog.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:27
Ik niet.....
Vind ik leuk
Pimman +7903
zondag 21 oktober 2018 om 18:31
Ja ik geef Sparta ook wel een goede kans ;)
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zondag 21 oktober 2018 om 18:34
royston draait de arena op zijn kop
Vind ik leuk
Pimman +7903
zondag 21 oktober 2018 om 19:31
Misschien met zíjn muziek wel;)
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:07
Zag je dat we ze naar achter drukten” .. daar windegij gin wedstrijd mee jungske
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:10
Helemaal geen kans worden totaal vernederd
Vind ik leuk
Realistfan +142
zondag 21 oktober 2018 om 18:15
Ik verwacht dat het een makkie wordt voor ajax met veel doelpunten, ik hoop wat anders natuurlijk maar ik geef feyenoord weinig kans.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:28
Al zouden ze verliezen , vind ik toch dat je altijd voor de winst moet gaan de instelling vooraf is belangrijk om de wedstrijd in te gaan .
Wens Feyenoord succes .
Vind ik leuk
Wong Ho +316
zondag 21 oktober 2018 om 18:35
zo is dat altijd positief de wedstrijd ingaan!
Ik wens Willem II veel succes volgende week !
Vind ik leuk
markie +1831
zondag 21 oktober 2018 om 19:16
Ik denk toch echt dat ze voor een punt gaan
Vind ik leuk
ronniever +243
zondag 21 oktober 2018 om 18:33
Feyenoord heeft volgende week natuurlijk geen enkele kans want Tadic , Dolberg en Ziyech zullen de erg matige Feyenoord verdediging horendol spelen dus pak je telraam maar alvast erbij ;)
Vind ik leuk
fr1963 +3736
zondag 21 oktober 2018 om 19:39
dinsdag raken Tadic, ziyech, Dolberg en Frenkie geblesseerd….
Dan wordt het een makkelijke 0-3 denk ik...
Vind ik leuk
035 +6800
zondag 21 oktober 2018 om 21:08
Sportief.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
zondag 21 oktober 2018 om 18:43
Volgende week gaan we zien waar Feyenoord werkelijk staat. Op papier wint Ajax maar je weet nooit hoe het afloopt. Het is en blijft de Klassieker.
Vind ik leuk
fr0do +1490
zondag 21 oktober 2018 om 18:47
Het is naïef om te denken dat ajax fluitend wint. Deze wedstrijd kan je niet voorspellen beide teams geven namelijk altijd een beetje extra...
Vind ik leuk
markie +1831
zondag 21 oktober 2018 om 19:16
Denk daarom ook niet dat Feyenoord met 11 man het einde vd wedstrijd zal halen
Vind ik leuk
Smithsonian +38094
zondag 21 oktober 2018 om 18:47
Geen kans.
Vind ik leuk
Vooruit +147
zondag 21 oktober 2018 om 18:51
Feyenoord heeft een zeer goede kans tegen Ajax. Zowel de aanvallers als de verdedigers zijn beter. Het voetbal van Ajax oogt beter is sneller maar tegen Feyenoord levert dat niets op.
Vind ik leuk
chuckie88 +2494
zondag 21 oktober 2018 om 19:06
Zowel de aanvallers als de verdedigers zijn beter... tja... ach laat ook maar
Vind ik leuk
Ajax.nl +327
zondag 21 oktober 2018 om 18:59
De klassieker is een wedstrijd op zich daar kan van alles gebeuren. Als wij onze niveau halen van de afgelopen weken dan kunnen we Feyenoord makkelijk aan. Alleen als Feyenoord kort druk gaat zetten wordt het lastig. Hopen op een snelle 1-0 en dan wedstrijd naar ons toe trekken.
Vind ik leuk
chuckie88 +2494
zondag 21 oktober 2018 om 19:05
Moet nu een speler van Pec Zwolle moed inpraten?
Vind ik leuk
chuckie88 +2494
zondag 21 oktober 2018 om 19:09
De reacties hieronder geven aan dat Ajacieden nog helemaal niet bezig zijn met de Klassieker... voor ons is de wedstrijd tegen Benfica iets belangrijker.. daarna zien we wel weer wie de volgende is in de rij... feyenoorders zijn zichzelf moed aan het inpraten
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:19
Feyenoord is kansloos, sorry, Wim...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:59
Enige voordeel is dat ajax een europese wedstrijd in de benen heeft maar ik zie feyenoord echt ten onder gaan tegen ajax.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
Andone +92
zondag 21 oktober 2018 om 22:46
In de basis heeft Feyenoord geen schijn van kans. Toen al El Amhadi nog speelde konde ze Ajax nog weleens overrompelen met duelkracht. Tegenwoordig klapt Ajax er ook wel op dus dan komt het op kwaliteit aan en die mist Feyenoord simpelweg.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 22:52
Hopen mag elke Feyenoorder, dat ze een goed resultaat behalen in amsterdam. Als je eerlijk bent dan mag Feyenoord hopen dat ze niet van de mat worden gespeeld. Schat Ajax toch hoger in qua voetbal dan Feyenoord.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3328
zondag 21 oktober 2018 om 22:59
Men noemt ajax lucky ajax ,maar vanaf nu is het gewoon ook magic feyenoord . Slecht spelen en toch altijd winnen is ook een kwaliteit
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:18
Volgende week piepen ze wel anders in Rotterdam na weer een kansloze nederlaag tegen Ajax, er zijn maar 2 ploegen die er bovenuit steken dat zijn Ajax en PSV die door deelname aan de Champioensleguae weer een flinke som geld verdienen die men in de selectie kunnen spenderen die men in Rotterdam niet heeft !
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 06:32]
Vind ik leuk
Patje41 +970
maandag 22 oktober 2018 om 00:27
douwen in met ou
Vind ik leuk
kees ee +695
maandag 22 oktober 2018 om 09:17
zegt hugo borst ??
Vind ik leuk
Patje41 +970
maandag 22 oktober 2018 om 00:26
fifa 2019 gekocht?
Vind ik leuk
kees ee +695
maandag 22 oktober 2018 om 09:16
ook als je aan deze loterij meedoet heb je altijd kans, . . zowel ajax als feyenoord, en aan het eind van de rit zijn er maximaal drie punten te verdelen, toch !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws