Inter-killer Icardi dompelt Milan in rouw met doelpunt in 92ste minuut

    Inter-killer Icardi dompelt Milan in rouw met doelpunt in 92ste minuut

    zondag 21 oktober 2018 om 22:30

    De 222ste Derby della Madonnina is zondagavond een prooi geworden voor Internazionale. Mauro Icardi dompelde AC Milan in de blessuretijd in rouw: 1-0.

    Inter begon als nummer vier van de Serie A aan de altijd beladen derby en was dus de favoriet tegen nummer twaalf Milan. Het verschil op de ranglijst vertaalde zich ook naar het veld: Inter verdeelde en heerste en kreeg goede kansen via Mauro Icardi, Ivan Perisic en Matteo Politano. Icardi scoorde zelfs, maar zijn goal werd afgekeurd vanwege buitenspel.

    Ook Stefan de Vrij was dicht bij een doelpunt. De Oranje-international, die een basisplaats had gekregen van trainer Luciano Spalletti raakte de bovenkant van de paal. Milan wankelde, maar op slag van rust scoorden de 'bezoekers' wel. Een doelpunt van Mateo Musacchio werd echter óók afgekeurd vanwege buitenspel.

    Zo spectaculair als de eerste helft was, zo teleurstellend was het tweede bedrijf. Inter en Milan speelden met de rem erop om vooral geen tegengoal te krijgen. De derby leek daardoor doelpuntloos te eindigen, maar Icardi besliste anders. De Argentijn, die ook al een plaag was voor PSV in de Champions League, maakte in de 92ste minuut de bevrijdende 1-0.

    Door de zege klimt Inter, waar Radja Nainggolan overigens geblesseerd uitviel, naar de derde plaats met negentien punten uit de eerste negen duels. Milan blijft twaalfde.

    Plaats een reactie

    zondag 21 oktober 2018 om 22:32
    Dik verdiende overwinning!
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7572
    zondag 21 oktober 2018 om 23:26
    Heet de bovenkant van de paal niet gewoon: “de LAT“ ? 🤔
    Vind ik leuk
    kerel +2075
    maandag 22 oktober 2018 om 07:35
    Kruising zelfs..
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7572
    maandag 22 oktober 2018 om 07:43
    Ik vraag het me af gap. Ik denk dat het paal en lat is en rechts van de lasnaad is de kruising. Dat men het zo noemt wil nog niet zeggen dat het ook zo heet. Ik denk paal & lat.
    Weet iemand het antwoord?
    Frenkie de Jong misschien?
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 07:44]
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    maandag 22 oktober 2018 om 10:42
    ligt de Lat op de Paal of hangt de lat tussen de palen? dan kan je pas bepalen of het bovenkant paal kan zijn;)

    Vind ik leuk
    kerel +2075
    maandag 22 oktober 2018 om 11:19
    Wat een nutteloze discussie.. wij noemen die driehoek altijd kruising..
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    maandag 22 oktober 2018 om 11:20
    Kerel neem het even met een bak zout wil je

    Edit: daarnaast is het grappig te zien dat je het eerst een nutteloze discussie noemt, maar toch inhoudelijk gaat reageren haha
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7572
    maandag 22 oktober 2018 om 11:56

    Je hoeft ook niet mee te doen.
    Je kiest er zelf voor gap!
    Fijn dat ik weet hoe jij het noemt, het wil alleen nog niet zeggen dat het ook zo heet ;)
    Vind ik leuk
    Pds010 +1203
    zondag 21 oktober 2018 om 22:33
    Het Ajax van Italie flikt het weer hoor!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 22:48
    Aub vergelijk geen een team uit Italië met Ajax, een van de grootste beledigingen die er mogelijk is (voor de club uit Amsterdam uiteraard)
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    rexxo +1253
    zondag 21 oktober 2018 om 22:53
    Wat is dat voor een vreemde vergelijking?
    Die 2 clubs hebben een spelopvatting die mijlenver uit elkaar ligt.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 22:56
    Dacht Frank de Boer anders over of naja... misschien wilde die het veranderen daar haha. Totaal andere clubs, zowel in voetbal styl of historie en club styl.
    Vind ik leuk
    kerel +2075
    maandag 22 oktober 2018 om 07:37
    Hoezo krijg je likes op deze slechte comment?
    Vind ik leuk
    rexxo +1253
    zondag 21 oktober 2018 om 22:36
    Fenomeen die Icardi, 90 min lang zie je hem niet en dan BOEM.
    Vind ik leuk
    Gerro +6677
    zondag 21 oktober 2018 om 22:48
    Daar weten ze in eindhoven alles van. Van de week gaat ie wellicht op herhaling tegen Barca die zonder Messi aantreed en de kansen voor inter toenemen voor plek 2 in de poule.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5113
    zondag 21 oktober 2018 om 22:50
    Was vroeger met inzaghi hetzelfde
    Vind ik leuk
    1313 +277
    maandag 22 oktober 2018 om 01:18
    Echt he dat word nog wat tegen Barca. Die verdedigent nogal steken laten vallen. En ook nog eens zonder Messi spelen.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4038
    zondag 21 oktober 2018 om 22:37
    Lcardi wat eem sluipmoordenaar....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31726
    zondag 21 oktober 2018 om 22:39
    Icardi 😊
    Vind ik leuk
    poklane +4919
    zondag 21 oktober 2018 om 22:38
    KUT KEEPER
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31726
    zondag 21 oktober 2018 om 22:39
    Een toekomstige wereldkeeper.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 23:53
    Hij bedoelde Bijlow🤣.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31726
    zondag 21 oktober 2018 om 22:40
    Noice.

    Forza inter.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17769
    zondag 21 oktober 2018 om 22:40
    Wat doet die keeper, had gewoon kunnen blijven staan en de bal kunnen vangen hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 22:53
    Lekker hoor!!!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:10
    Inter, lekker cluppie.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 23:53
    Hey bekende naam😙😙
    Vind ik leuk
    Afrotrap +108
    zondag 21 oktober 2018 om 23:55
    Lekker ingeschat Donnaruma!
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    maandag 22 oktober 2018 om 09:42
    Die Donnaruma is ook weer met beide beentjes op de grond.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws