Van Hanegem: 'Bij Ajax geniet ik het meest van hem, écht een grote speler'

Van Hanegem: 'Bij Ajax geniet ik het meest van hem, écht een grote speler'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 07:15ma 22-10-2018 om 07:15

Matthijs de Ligt gaat een grote speler worden en Hakim Ziyech ís een grote speler. Dat stelt Willem van Hanegem, die onder de indruk is van Ajax.

'Matthijs de Ligt gaat een grote speler worden. Daar twijfel ik niet aan hoor', aldus Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Verdedigend is het top, maar we moeten niet net doen alsof hij al uitgeleerd is. Dat zag je met Oranje tegen Duitsland ook. Aán de bal mag en moet het echt nog beter.'

'Bij Ajax geniet ik het meeste van Hakim Ziyech. Dat is écht een grote speler. Zoals nu op rechts komt hij het allerbeste tot zijn recht. En dan moet Dusan Tadic gewoon op links spelen. Niet in het centrum, dan wordt het veel te druk en wordt het voor hun ploeggenoten lastig om de beste spelers van de ploeg te bereiken.'

Van Hanegem kijkt reikhalzend uit naar Ajax - Benfica. 'Vergis je niet, dat is nog altijd een heel vervelende ploeg hoor. Sowieso zijn die Portugezen altijd nare gasten om tegen te spelen. Overtredingen maken, zuigen, zaniken. Ajax moet vooral niet meegaan in de fysieke en mentale strijd die die gasten altijd met je willen aangaan. Nee, voetballend is Ajax echt beter. Op die manier moeten ze Benfica bestrijden.'

Plaats een reactie

maandag 22 oktober 2018 om 07:19
Wow ik ben het dit keer 100% met v Hanegem eens.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:22
Eigenlijk meestal wel. Hij zegt nooit rare dingen en vrijwel altijd heel logisch.
Vind ik leuk
RebelVox +12562
maandag 22 oktober 2018 om 07:34
Van Hanigem kan samen met Sjaak een eigen programma vullen voor Ajax hebben we er een supporter bij
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:36
Hij blijft wel een Feyenoorder hè!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:56
Zo is dat. En van een generatie die van goede voetballers geniet, onafhankelijk van de club waar zij spelen.
Chapeau Van Hanegem.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:12]
Vind ik leuk
Degier +2046
maandag 22 oktober 2018 om 07:41
Willem is wel een stuk realistischer dan Sjakie, die zijn gekleurde bril meestal ophoudt, als hij het over Ajax heeft. Als Feyenoord slecht is, is Willem realistisch. Als Ajax slecht speelt raakt Sjakie meestal over de kook en gaat hij onzin uitkramen. Maar ja, het zal wel met de ervaring daarmee te maken hebben. Je blijft altijd hopen, maar ik voorzie voor zondag een behoorlijke afstraffing. Veltman doet ook niet mee, dus ik weet niet wie er voor Feyenoord moet gaan scoren zondag.
Vind ik leuk
129 +954
maandag 22 oktober 2018 om 08:51
Willem heeft een 'serieuze' column in het AD, Sjakie ventileert zijn onzin op eoa vage Ajax website. Is een rol die hij speelt. Spreek je Sjaak normaal, is het nog steeds een Ajacied, maar niet de volslagen randdebiel als op die website.

Goed om te zien dat vanuit het Rotterdamse het indekken al is begonnen. Wel een breuk met de trend.
Vind ik leuk
Kaar +4297
maandag 22 oktober 2018 om 08:57
Indekken? Waar lees jij dat?
Vind ik leuk
Groen +4555
maandag 22 oktober 2018 om 09:47
Knap wel, AD en serieus in dezelfde zin ;)
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 09:44
Derksen erbij en een idiale trio om te gaan bekvechten
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
maandag 22 oktober 2018 om 07:41
Logisch. Was een vriend van Johan!
Vind ik leuk
Hulsink +608
maandag 22 oktober 2018 om 08:42
JonathanAjax dus omdat Van Hanegem een vriend WAS van Johan etc..?
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:43]
Vind ik leuk
Hulsink +608
maandag 22 oktober 2018 om 08:43
JonathanAjax dus omdat Van Hanegem een vriend WAS etc..?
Vind ik leuk
Drs. P. +135
maandag 22 oktober 2018 om 08:37
Ja, echt een grote speler.. veel belangrijke prijzen gewonnen ook al op 25-jarige leeftijd.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 09:03
ff serieus hij zegt dit gewoon met zn Feyenoord boxershort daaronder aan joh 👍🏽
Vind ik leuk
WilcoS64 +4820
maandag 22 oktober 2018 om 09:35
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:44]
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 09:50
Willem is gewoon een liefhebber van het ajax spelletje. Dat was hij al in zijn tijd met Cruijff. Niets nieuws dus .
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 10:23
90 minuten lang,
Voor onze club uit Amsterdam.
Gekkenhuis op de tribune,
Niemand die ons stoppen kan !!!
Vind ik leuk
rinirat +4192
maandag 22 oktober 2018 om 12:00
Ben het helemaal eens met Willem.
Ook qua tacktiek tegen die portugezen niet mee gaan in hun speelstijl maar voeballen
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 22 oktober 2018 om 12:54
Zolang de Ligt in blinde paniek diverse keren de bal over de zijlijn schiet ( zie wedstrijd tegen Duitsland) wordt het geen grote speler!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 14:51
Helemaal mee eens, hij heeft gelijk.
Vind ik leuk
repeP +2285
maandag 22 oktober 2018 om 14:51
En dan te bedenken dat het maar weinig had gescheeld of Ziyech had bij Feyenoord gevoetbald.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 22 oktober 2018 om 18:44
Ajax heeft volgens mij prima cijfers tegen Portugezen, andere clubs gingen daar nog wel eens ten onder. Willem heeft gelijk, lastig om tegen te voetballen. Maar nogmaals Ajax kan dat vast wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws