'Kansloze' avond tegen De Jong: 'Hij is misschien wel de beste van Europa'

    'Kansloze' avond tegen De Jong: 'Hij is misschien wel de beste van Europa'

    maandag 22 oktober 2018 om 07:48

    Luuk de Jong was zaterdagavond letterlijk een maatje te groot voor de verdedigers van FC Emmen. De PSV-spits scoorde in het Philips Stadion twee keer met het hoofd, tot ergenis én bewondering van zijn tegenstanders.

    "De timing van De Jong is uitzonderlijk. Hij is altijd op tijd in de lucht, dat is best mooi om te zien, eerlijk gezegd", reageert Emmen-trainer Dick Lukkien in de Volkskrant na de 6-0 nederlaag tegen PSV. De promovendus bereidde zich afgelopen week nog speciaal voor op de luchtmacht van PSV. "Maar ja, De Jong zelf kun je moeilijk nabootsen op de training."

    Een week lang op hoogspringen oefenen was geen optie voor directe tegenstander Keziah Veendorp. "Een week alleen maar op springen trainen, gaat ten koste van mijn achillespezen. Het is bovendien vooral timing, denk ik. Ik moet hiervan leren, ik ben nog nooit zo'n goede kopper tegengekomen."

    Emmen-collega Nick Bakker, net als De Jong 1 meter 88, had zijn huiswerk heus gedaan. "Op beelden zag ik dat hij vroeg springt. Dus moet je ook vroeg springen, liefst tegen hem aan, om hem al eerder proberen te blokken. Maar ja joh, hij is misschien wel de beste kopper van de eredivisie, van Europa zelfs. Ik was kansloos."

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 07:50
    Nou nou nou.. niet overdrijven hè
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46482
    maandag 22 oktober 2018 om 07:58
    :)
    Vind ik leuk
    Lampenpit +846
    maandag 22 oktober 2018 om 15:21
    Want dat kunnen de verdedigers van Emmen beamen? Ik zou ze wel eens tegen Ibrahimovic of kane willen zien, dat wordt hilarisch.
    Vind ik leuk
    BRAM046 +281
    maandag 22 oktober 2018 om 07:51
    Wakey wakey , dit wist ik al ongeveer 5 jaar geleden... oud nieuw Voetbalprimeur ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:53
    De allerbeste speler van de wereld...🤪🤪🤪🤪🤪
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18061
    maandag 22 oktober 2018 om 07:58
    Luuk is in de Eredivisie misschien de beste kopper, in Europa vind ik dat hij nog niks heeft laten zien. Dus misschien beste kopper van Europa, nee..
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 08:02
    Hij kopt heel aardig, dat zeker, maar ik vind persoonlijk dat Emmen niet in de Eredivisie thuis hoort. Hopelijk herstellen de verhoudingen zich snel en keren clubs als Twente, Roda en NEC gauw terug in de Eredivisie. Zelfs in de huidige krachtsverhoudingen krijg ik meer gevoel en hoop als PSV moet spelen tegen Twente dan tegen - och arme- Emmen...
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:19
    En op basis van wat niet dan? 2 dikke uitslagen tegen ajax en psv? Lekker realistisch. Geven tegen de graafschap en fortuna wat knullig een voorsprong weg, anders stonden ze gewoon linkerrijtje. Ze laten juist zien dat ze wat te bieden hebben getuige de winstpartijen tegen utrecht en ado.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 08:24
    Sorry hoor, maar de wedstijd afgelopen zaterdag was na een kwart al een aanfluiting. Zo ook Ajax-Emmen. Totaal geen tegenstand, maar erger: totaal niet de verwachting gehad. Geen halve seconde. Het combinatievoetbal van Emmen komt stuntelig over en persoonlijk denk ik dan ook dat ze op het eind van de rit 'gewoon' gedegradeerd zijn. Alsof de huidige stand de eindstand is...dat denk ik niet dus...😉
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:36
    Sterker nog: die wedstrijd was al over voordat het gespeeld was. Maar dat is niet erg, dat weet je als emmen zijnde. Daar moet je het ook niet van hebben. Overigens zou het prima kunnen zijn dat emmen aan het eind op een degradatieplek staat, maar tot dusverre ziet het er prima uit. Tegen fortuna had je 3 punten moeten pakken en tegen de graafschap idem. Had het er nog veel beter uitgezien. Maar jij komt hier je mening verkondigen op badis van 2 wedstrijden wat echt compleet nergens op slaat.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 09:40
    Ik volg Emmen zijdelings en het maakt echt he-le-maal niks bij me los. Sorry.

    En wat ze tegen Ajax en PSV lieten zien was net zo voorspelbaar als triest en doet mij vermoeden dat ze na 34 wedstrijden onderaan bungelen.

    Hé, trek het je niet zo aan. Het is wat ik ervan denk en vooral niks meer dan dat. Voorspellingen kloppen zo vaak niet, alleen al omdat er veel verschillende gemaakt worden....
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:43
    Dat je iets denkt is niet het probleem. Dat mag. Ik probeer je alleen te laten zien dat je redenatie een beetje scheef is. Nogmaals: als emmen het niet zo ontiegelijk dom laat lopen tegen fortuna en de graafschap, staan ze gewoon lekker linkerrijtje. Uiteraard is dat niet reeel, maar je mening vormen op basis van 2 wedstrijden tegen ajax en psv is gewoon ongelooflijk krom. Neemt niet weg dat emmen nog best wel kan gaan zakken en dat het absoluut een moeilijk jaar word ( lten we eerlijk zijn, er zijn niet veel ploegen die na promotie zich makkelijk veilig spelen) maar dat je met 5-0 en 6-0 op de broek krijgt van 2 teams waarvan de topspeler meer verdient dan je hele selectie is nou niet bepaald de juiste graadmeter.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 08:22
    Emmen staat er niet voor niets. Zijn er op basis van prestaties gekomen en horen er dus gewoon in. De clubs die jij noemt niet, want dan hadden ze dat maar moeten laten zien. Zo simpel is het. Overigens zou Emmen met de huidige selectie één van de absolute titelfavorieten in de Eerste Divisie zijn geweest. Kortom; je kletst maar wat.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 08:29
    Het doet je misschien pijn, maar ik vind Emmen in onze hoogste divisie werkelijk niks.

    Je neemt niet echt een risico als je op 5-0 wedt als een topclub tegen Emmen speelt. En natuurlijk hebben ze het zelf verdiend, maar ik heb toch echt een zeer donkerbruin gevoel dat je Emmen op het eind van de competitie bij de laatste 3 terug zult vinden. De prestaties zoals tegen Ajax en PSV kun je niet eens ondermaats noemen en daar doel ik op.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 08:45
    Je hautaine houding is vervelend en misplaatst. Emmen verdient, net als alle andere clubs, de kans om door te groeien. Zo respectloos als jij nu over Emmen praat, praatte men ooit ook over bijvoorbeeld Heerenveen en Heracles. En kijk die clubs nu.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 08:49
    Ik wil helemaal niet respectloos doen, maar de potjes van Emmen tegen Ajax en PSV waren een bizarre aanfluiting, waar enkel en alleen Emmen voor verantwoordelijk was. Sorry, ik wilde je echt niet beledigen, maar baseer me op wat ik zag. Mijn vermoeden is dat Emmen onderaan zal staan op het eind van de rit. Dat baseer ik inderdaad op het belabberde spel tegen de toppers. Nogmaals sorry. Ik beschrijf wat ik.zag en denk...
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 08:57
    ADO gezien tegen PSV? En wacht maar tot De Graafschap tegen die clubs moet, want die zijn nog een maatje minder dan Emmen. Voorlopig blijkt uit je reacties enkel dat je mening over Emmen zo is omdat het "maar" Emmen is. Een ongepaste vooringenomenheid.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 09:04
    Nee, zeker niet vooringenomen. Ik vond de wedstrijden van Emmen tegen Ajax en PSV net zo voorspelbaar als de uitslag. En natuurlijk zullen er meer ploegen onderaan staan. Ik verlang gewoon naar een stuntje af en toe. Degradanten Twente en Roda waren daar bij regelmaat toe in staat. Emmen niet tot heden en dan praat ik inderdaad niet over andere zwakkere broeders in de Eredivisie. Het ging nu even om Emmen.

    Zoek maar bij ADO-PSV... daar richtte mijn kritiek zich op ADO en toen dus niet op Emmen....
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:29
    Aha, ik zie een patroon. Het ligt aan het zwakke spel van de tegenstander van PSV.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 09:31
    Nee, dat is onzin.

    Je denkt iets te herkennen waar ik totaal niet op doel. Ik benoem net zo goed de aanfluiting van Emmen tegen Ajax.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    maandag 22 oktober 2018 om 20:33
    Het heeft tijd nodig maar je moet nu langzaam als spelers wel leren want anders houdt het op. Een paar begonnen leuk in de competitie maar zakken nu weg o.a. de keeper.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 09:09
    om eerlijk te zijn deel ik je mening helemaal!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:39
    Dan is dat dus gebaseerd op niks. Ter illustratie van jou belachelijke statement: az staat aan het eind bij de onderste 3, dat baseer ik op basis van hun resultaat tegen de 2 beste ploegen van nederland. Zie je nu hoe zwak je argument is?
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 09:45
    Sorry, maar met deze onzin kan ik niks.

    Ik praat over Emmen en over niks anders. Op basis van hetgeen ik zag, ook in andere wedstrijden, waren de uitslagen tegen ajax en PSV logisch en voorspelbaar. Net zo logisch en voorspelbaar als wanneer ik zeg dat ik ze op basis van dit spel eredivisie onwaardig vind.

    Iedereen mag het anders zien en ik vind dit.

    Ieder baseert zich op.zijn eigen waarnemingen en dat maakt sowieso geen enkele mening belachelijk lijkt me....
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:32
    De mening an sich niet, wel de wijze waarop je die baseerd. Als
    Je dat nu nog niet in ziet houd het op.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    ppdf +1186
    maandag 22 oktober 2018 om 08:35
    Op basis van een goede nacomp en wat geluk bedoel je. Waar zijn ze vorig jaar geëindigd in de Jup. In een ander voetballand hadddn ze niet eens de playofs mee mogen doen. Ze zijn met 21 punten achterstand 8e geworden. Net een doelsaldo van +8. Man man dat is toch niet verdienen op basis van prestatie. Alleen in Nederland kan je 8e worden en nee mogen doen aan de playoffs. Lachwekkend.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 08:42
    Ze waren beter dan de nr 17 van de Eredivisie, dus verdient. En voorlopig doen ze daar het prima, oa gewoon gewonnen in Den Haag en Utrecht.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    maandag 22 oktober 2018 om 20:35
    Moet nu langzaam wel stappen gaan maken, want let maar op de anderen kunnnen ineens veel punten gaan pakken nu. Een keer een gelukje daar kom je er niet mee.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 08:52
    Onzinnig verhaal waaruit blijkt dat je het vorige seizoen niet hebt gevolgd. Dan had je namelijk geweten dat Emmen door vrijwel alle trainers in de Eerste Divisie de best voetballende ploeg werd genoemd. Alleen had men een ernstig gebrek aan scorend vermogen en groef het grootste deel van de tegenstanders zich tegen Emmen in, wat in een gigantisch aantal gelijke spelen resulteerde. Dat Emmen zo laag eindigde was werkelijk schandelijk. Pas in de playoffs liet Emmen een bepaalde effectiviteit zien mede omdat er nu geen bus geparkeerd stond voor het vijandelijke doel en zie het resultaat: gedoodverfde titelkandidaat NEC en Eredivisionist Sparta werden geklopt. Het zegt ook wel wat dat Emmen in de competitie tegen zowel NEC als de beide medepromovendi vier punten pakte. Maar ach, waarom zou je je verdiepen in iets voor je een mening vormt?
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 09:12
    dat kan allemaal wel, ik ben dan ook voor 16 clubs in de eredivisie want er zijn nu te veel clubs die er helemaal niks te zoeken hebben. Emmen, de Graafschap, Groningen en NAC.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 09:19
    Dan kun je beter gelijk naar twee clubs gaan, aangezien PSV en Ajax ook gewoon met grote cijfers van de subtop winnen. Heerenveen, Vitesse, ADO en zelfs AZ. Ze gaan er allemaal met grote cijfers af.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 09:22
    Nee hoor, PSV heeft het doorgaans altijd lastig in Heerenveen. Ajax heeft het doorgaans altijd lastig tegen Vitesse, AZ is de vierde club van Nederland en zelfs ADO kan punten afsnoepen van de top 3 clubs. die 4 die ik noemde kunnen dat niet.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 09:28
    Dan kun je wel "nee hoor" zeggen, maar de feiten wijzen heel wat anders uit. Ajax won onder andere met 4-0 van Heerenveen en Vitesse en met 5-0 van AZ. PSV won met 7-0 van ADO. Dát zijn de feiten. En daar heeft Emmen helemaal niets mee te maken. Die zijn gewoon één van de zestien clubs die niet opgewassen zijn tegen de bovenste twee.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 09:41
    Feiten gebasseerd op nu, ik geef clubs wel langer de tijd en van die clubs weet ik dat ze beter voor de dag kunnen komen. Emmen heeft die statistieken niet dus hebben niet het voordeel van de twijfel.

    Die 4 die ik noemde hebben ook nog een grote negatieve doelsaldo (meer dan -10) en dat zegt ook al genoeg (als je het over feiten wilt hebben).
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 10:03
    Het verleden is ook niet belangrijk. Jij roept toch NU dat er minder clubs moeten komen? Dan moeten er dus nu 16 clubs uit want nu krijgt iedereen met grote cijfers klop van Ajax en PSV. Eigenlijk zeg je; als clubs die ooit wel eens punten hebben gepakt tegen de topclubs er tegen hen met grote cijfers afgaan, dan is dat niet erg. Als een debutant hetzelfde doet, moeten we de competitie inkrimpen. Wat een achterlijke argumentatie zeg.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 10:08
    Nee dat zeg ik niet, je moet niet dingen zien die er niet zijn. Ik kijk dan ook niet alleen naar de wedstrijden tegen Ajax of PSV. Als je nu al een doelsaldo heb van meer dan -10 dan heb je niks te zoeken in de comp. Emmen heeft niet alleen van Ajax en PSV met grotere cijfers verloren he. Dit zie ik bij een ADO bijvoorbeeld niet gebeuren.

    Maar he dit is mijn mening maar hoor :)
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 10:06
    En je geeft clubs wel langer de tijd? Die andere clubs wel ja. Maar Emmen schrijf je na twee zeperds tegen de topclubs af. Slaat echt helemaal nergens op en volgens mij weet je dat zelf ook best.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 10:09
    AZ verloor je ook ruim. Ik vind Emmen gewoon eredivisie onwaardig
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 10:12
    En ze wonnen van ADO en Utrecht, dus wat is je punt? Ik vind jouw argumentatie onwaardig om deze discussie überhaupt door te zetten. Wat een tunnelvisie en vooringenomenheid zeg.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 10:15
    mag jij vinden. ik deel een andere mening. Prima toch?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 10:36
    Jij hebt geen mening, maar een onderbuikgevoel. Van een mening is pas sprake als daarvoor een op feiten gestoelde onderbouwing is. Dat is niet het geval. Pas als het seizoen is afgelopen kan er geconcludeerd worden of Emmen al dan niet Eredivisiewaardig is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 10:41
    ik onderbouw toch waarom ik dat vind, dat jij dat niet vind is heel wat anders.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    maandag 22 oktober 2018 om 10:50
    Je onderbouwing was dat Emmen nog nooit punten heeft gepakt tegen Ajax en PSV, terwijl ze net debuteren in de Eredivisie en dat andere clubs wél eens een keertje punten hebben gepakt tegen Ajax en PSV in al die jaren dat ze er al tegen spelen. Als dat een onderbouwing is, dan hooguit één op drijfzand.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 11:22
    hmmm jij haalt PSV en Ajax erbij hoor, ik niet. Ik gaf wel verder antwoord op jou beweringen over PSV en Ajax. Daardoor snap ik dat de discussie de andere kant op gaat dan dat ik wilde.

    Ik vind het niveau van die 4 clubs gewoon beneden peil en ja Ado en Utrecht vind ik ook niet goed spelen maar acht ik wel beter dan die 4.
    Zo'n Groningen kan echt niet, 9 wedstrijden 5 doelpunten voor en 19 tegen. NAC, Emmen en de graafschap hebben ook al een doelsaldo van -13 of -14. Dat is gewoon erg veel. Je kan wel heel naief blijven voetballen maar dat gaat gewoon je kop kosten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:35
    Om dan 1 keer te reageren op je onzin: dat kan emmen ook niet hebben, het is namelijk hun eerste jaar in de eredivise. Net zo goed als dat clubs als heerenveen, pec, heracles, groningen etc. Ooit in die situatie zijn gekomen. Emmen heeft het zelf afgedwongen en op tot nu toe laten ze zien ( oa tegen ado en utrecht) dat ze prima mee kunnen doen met beperkte middelen.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 22 oktober 2018 om 11:13
    ach het slaat zo nergens op dat de analisten dit ook beweren ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:45
    Emmenaar laat je niet gek maken.
    PSV staat op een gemiddelde van 4 treffers.
    Daar zit ook een wedstrijd tegen Ajax bij.
    Emmen doet het gewoon beter dan verwacht.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:33
    Niet op reageren. Gewoon lekker laten gaan. Emmen staat in de eredivisie.

    Edit VP : Reactie Aangepast.

    Edit mijzelf: wat zit je hier nou in aan te passen dan? Dan kun je wel andere reacties aan passen
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    ppdf +1186
    maandag 22 oktober 2018 om 13:13
    Verdiep je in de ranglijst vriend. Je kan moeilijk zeggen dat een ploeg die 8ste is geworden het heel goed heeft gedaan. Pak je ook even de Nederlagen erbij tgegen de zwakke broeders. En Sparta geklopt had nooit gemogen. Maae goed volgens het systeem in nederland kan je als je 8ste bent geworden mee doen om promotie en dat hebben ze goed gedaan. Maar
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 09:51
    Inderdaad lachwekkend. Dat blijkt nu gewoon.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:51
    Dan moet je de regels veranderen Jozef.
    Niet de rechtmatige plaats van Emmen ter discussie stellen
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:48
    Waar doe ik dat?

    Ondertussen blijf ik de ploeg het lachertje van de Eredivisie vinden en ja, ze hebben concurrentie...

    Die dingen gebeuren helaas. Dat ik dat vind is iets heel anders dan de regels ter discussie stellen.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 07:49]
    Vind ik leuk
    luccerd +3052
    maandag 22 oktober 2018 om 09:20
    Nou, als Roda supporter kan ik je zeggen dat het huidige Roda niet eens in de buurt komt om in de eredivisie te spelen. Kwaliteit en ook kwantiteit is 0.... Ik vind t heel erg om dit over mijn eigen club te zeggen, maar het is helaas zo. De selectie is veel te smal, en er zitten geen jongens bij die momenteel boven zichzelf proberen uit te stijgen( behalve Mario Engels)....
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 09:34
    Ik leef met je mee en vind clubs als Twente en Roda gewoon thuis horen in de Eredivisie. Een wedstrijd als psv-Twente gaf me nou eenmaal een beter voorgevoel en meer hoop dan PSV-Emmen en volgens mij zeg ik dan toch echt niks vreemds.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:55
    Waar basseer jij op dat fc twente en roda thuis in de eredivisie horen die clubs verliezen zelfs in de keukenkampioendevisie zegt al genoeg..
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 11:19
    Ze zijn eerlijk gedegradeerd en Emmen volgens bestaande regels gepromoveerd.

    Wat ik zie is dat Emmen totaal kansloos speelde tegen PSV en Ajax en wat ik vorig jaar zag van Twente gaf in die wedstrijden een boeiender beeld. Zo duidelijk?
    Vind ik leuk
    SanKev +829
    maandag 22 oktober 2018 om 08:08
    Mee eens
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1347
    maandag 22 oktober 2018 om 08:02
    Hebben ze bij Emmen nog nooit van CR7 gehoord?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:31
    Hoeveel kopgoals heb je CR7 al zien maken dan?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1347
    maandag 22 oktober 2018 om 10:35
    Kijk eventjes op youtube, daar staan er genoeg op van CR7.
    Vind ik leuk
    ppdf +1186
    maandag 22 oktober 2018 om 13:16
    Zeg je dit nu serieus? Ronaldo kan geloof 5 seconde on de lucht hangen en die heeft er heeeeel veel met het hoofd gemaakt.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:53
    5 seconden?
    Jij hebt hem zeker ook zien opstijgen
    Vind ik leuk
    B3v3r +645
    maandag 22 oktober 2018 om 08:05
    Denk dat Messi, Ronaldo en Mbappe wel kunnen inpakken idd, lachwekkende reactie!!
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    maandag 22 oktober 2018 om 08:18
    Ik vind Messi nou niet bepaald een goede kopper. De Jong zou best eens een betere kopper kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:31
    Hij moet in ieder geval een heel stuk hoger springen dan Luuk om de bal te kunnen koppen :).
    Vind ik leuk
    Jordtt +1168
    maandag 22 oktober 2018 om 09:44
    Hij heeft anders wel met t koppie gescoort in een CL finale... Nu de Jong nog
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:54
    B3v3r,
    Messi en koppen. Wat een lachwekkende reactie!!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:06
    Veltman was volgend de Boer misschien toch wel de beste kopper van Europa als ik mij niet vergis...
    Vind ik leuk
    Echt? +3826
    maandag 22 oktober 2018 om 08:10
    Nee, Veltman is de grootste eikel op de Nederlandse velden....
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:15
    Je kent hem ja?
    Vind ik leuk
    Echt? +3826
    maandag 22 oktober 2018 om 08:17
    Die "ja" aan het eind van jouw zin is een beetje vreemd.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:10
    Jou complete opmerking waar ik op reageer is vreemd.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:12
    Momenteel is hij op geen veld te vinden. Dus goeie man... misschien moet je eens een biertje met hem drinken. Leer je hem wellicht kennen ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:10
    Hij zou de beste van Europa zijn als hij ook tegen Barcelona en Inter zulke kopballen deed promoveren tot doelpunten...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:27
    Precies... als De Jong volgens een speler van Emmen de beste kopper van Europa is, dan moet hij het ook in de echte wedstrijden laten zien. Niet tegen niemendalletjes als tegenstanders. Niks ten nadele van Emmen of Nick Bakker, maar De Jong laat zich alleen gelden tegen mindere tegenstanders. In mijn ogen zijn Godin, alhoewel geen spits, en Icardi betere koppers. Ik denk dat De Jong tegen Sanchez niet aan te pas komt.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6375
    maandag 22 oktober 2018 om 08:18
    Buiten de ED komt er meer bij kijken dan op de juiste plek staan en op het juiste moment springen, dat hebben we kunnen zien. Dan staan er ineens echte kerels naast hem die fysiek nog wat meer brengen.

    Toch wel grappig, zulk anti-voetbal dat ze het van koppen moeten hebben.. ze noemen het in Eindhoven zeker hoofdbal?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:59
    pietprecies,
    Eindhoven?
    Piet als je precies was zou je weten dat dit een opmerking van een speler uit Emmen was.
    "Eindhoven hoofdbal" wat bedoel je nou precies Piet?
    Vind ik leuk
    Oeb +143
    maandag 22 oktober 2018 om 08:20
    Misschien ben ik wel de beste kopper! Zelfs van europa,en misschien zelfs wel van de hele wereld!!!
    Vind ik leuk
    COYG +6224
    maandag 22 oktober 2018 om 08:23
    Nou overdrijven is ook een vak. Tegen Botteghin is De Jong niet gezien.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:25
    Koppend en vallenz zeker de beste spits van Europa. Ook is er geen grotere aansteller , dus in veel dingen is hij de beste. Maar voetballen? Nee, dat kan hii niet.
    Vind ik leuk
    ppdf +1186
    maandag 22 oktober 2018 om 08:31
    Ik vind de jong een prima speler. Maar de beste kopper van europa. Bah bah en engeland heeft hij geen kop duel gewonnen. Ik denk dat hij bv tegen een van Dijk of tegen Kompany niet veel in te brengen heeft in de lucht. Eigenlijk tegen geen 1 voorstopper in de PL
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:35
    In Europa is hij overal mislukt maar voor PSV goud waard
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 19:57
    Dat is waar en dat hebben spelers van het grote Emmen ook ondervonden. Als die het onderspit moeten delven tegen Luuk, dan moet laatste wel Europese top zijn.

    Heb trouwens niks tegen Luuk de Jong. Prima kopper en spits en voor PSV inderdaad goud waard.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:39
    Edit : allergoeiste kopper van het universum
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40981
    maandag 22 oktober 2018 om 08:39
    Luuk doet het wederom fantastisch. Maar wel weer opvallend is dat je echt helemaal niks aan hem hebt zodra de defensie iets langer van stuk is bij de tegenstander. In Europa zien we hem echt nooit.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:52
    Precies dat inderdaad.

    Voor de top ED /PSV prima spits. maar echt zijn plafond, ben zelfs van mening dat v Bommel hem tegen de topploegen die ze dit jaar tegen hebben in de CL beter kan passeren in de basis en een extra middenvelder op kan stellen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:28
    Misschien is er iets fout gegaan maar ik reageerde op ArieBombarie en zag bij jou ineens gerapporteerd staan terwijl ik dat bij niemand deed.

    @VP als dat van mij kwam negeer het maar, niet bewust op gedrukt.

    Sorry
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:17
    Duidelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    maandag 22 oktober 2018 om 20:00
    Als je rapporteert maak je dat zó ongedaan door nog eens op die plek te klikken.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:25
    Jullie zijn vergeten toen Luuk nog bij Twente speelde en europees ook echt wel zich heeft laten zien.
    Wie herinnert die knoerharde kopbal niet tegen Zenith (de 3-0) na een knetterharde voorzet vanaf de linker cornervlag van Theo Janssen?
    De keeper van de tegenstanders zei de volgende dag dat hij nauwlijks zo'n hard schot tegen zich had gekregen en de spits van Twente (Luuk de Jong dus) deed dat met zijn hoofd.
    Of die kopgoal tegen Benfica, ook geen klein clubje.
    Oke, nu laat hij europees het minder zien maar zeg niet nooit gedaan.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:57
    Wat een klets. Er werd gewoon bijzonder slecht verdedigd. Vooral die 2e... Dat moet echt niet kunnen
    Vind ik leuk
    rexxo +1378
    maandag 22 oktober 2018 om 09:03
    De beste kopper in het hedendaagse voetbal is Le Bron James alleen die weet het nog niet.
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 22 oktober 2018 om 09:04
    Een Cavani of Lewandowski zijn koppend (ook) wel even een tandje beter dan De Jong. Prima in Nederland. Europees amper middenmoot.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:16
    En dat zegt een verdediger van Emmen? Moge God ons helpen...
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    maandag 22 oktober 2018 om 09:48
    Volgens mij wil die Emmen-trainer een baantje als hulptrainer in Eindhoven. loopt al dagen de zakken vol te schijten van 040
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    maandag 22 oktober 2018 om 09:52
    Misschien de titel ff aanpassen VP, zet zijn voornaam er ff bij, ik had dit artikel al bijna niet aangeklikt omdat het over Frenkie had kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6375
    maandag 22 oktober 2018 om 20:11
    Gaat het indirect wel over want Frenkie kan nog veel beter koppen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    maandag 22 oktober 2018 om 20:12
    Haha
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    maandag 22 oktober 2018 om 10:09
    Als de Jong de beste is moet hij het maar woensdag laten zien tegen de Spurs. Ik vind de Jong goed in de eredivisie maar in Europa komt hij tekort.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:47
    Het is pannenkoek! In de grote wedstrijden komt hij veeeelste kort, hij is te langzaam, te houterig kan geen bal vast houden. Zag je wel weer tegen België toen hij inviel! Tegen Emmen ja 🤣 dat zegt wel genoeg. PSV kan in dat opzicht nog sprongen maken, ze hebben gewoon op het moment nog niet beter.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:25
    Mandzukic, Cavani, Lewa, Andy Caroll, Giroud zullen het niet eens zijn met de speler van FC Emmen
    Vind ik leuk
    rinirat +2686
    maandag 22 oktober 2018 om 11:54
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Emnu +4032
    maandag 22 oktober 2018 om 12:27
    Beste koppende spits van Nederland? Sure.

    Europees -want daar gaat t over- zijn binnenlandse statistieken zinloos.
    Dat heeft zowel Luuk in t verleden bewezen (Engeland,Duitsland) als PSV in de huidige jaargang.

    Ik denk dat als je De Ligt als spits laat spelen op Malta, dat hij nog betere statistieken weet te overleggen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:17
    Luuk de Jong???? De beste van Europa? Hahahaha, in Tetris misschien.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:19
    Nu nog even koppend scoren tegen de Spurs woensdag...😄
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:38
    Man man man de beste van europa??? Ja tegen clubs als emmen misschien. Voor de rest is het er 1 van 13 in een dozijn
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:39]
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +198
    maandag 22 oktober 2018 om 17:02
    Serieus?! Zet die gast in elke willekeurige topcompetitie en hij raakt geen pepernoot, beste kopper in Europa... Hahahahaha!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:16
    Hahaha, Nick Bakker van Emmen is nog nooit verder van huis geweest dan Eindhoven lijkt het :-)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:10
    tegen emmen wil dat wel. tegen een voetbalploeg niet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws