Emanuelson 'herboren' onder Advocaat: 'Dit kan er ook nog wel bij, toch?'

    Emanuelson 'herboren' onder Advocaat: 'Dit kan er ook nog wel bij, toch?'

    maandag 22 oktober 2018 om 10:33

    Op 32-jarige leeftijd lijkt Urby Emanuelson aan zijn tweede jeugd te zijn begonnen bij FC Utrecht. Onder de nieuwe trainer Dick Advocaat zit de routinier lekker in zijn vel; Emanuelson speelt de laatste wedstrijden als een soort hangende linksbuiten.  

    Zaterdagavond tegen AZ (2-1 winst) was Emanuelson één keer trefzeker. "Ik speel nu een aantal wedstrijden op deze manier en je merkt dat je erin groeit", vertelde hij na de wedstrijd in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik heb de vrijheid om tussen de linies de ruimte op te zoeken, om te kijken waar ik gevaarlijk kan worden. Aan de bal heb ik goede dingen laten zien en dat zijn wel de dingen die van mij verwacht worden."

    Of hij nu op zijn favoriete positie staat? "Ik vind het moeilijk, maar deze plek ligt me wel. Alleen bij Ajax heb ik op die plek gespeeld, verder nergens anders. Maar het is dus wel een positie die ik gewend ben. Ach, ik heb door al die jaren heen echt overal gespeeld. Dan kan deze plek er ook wel bij, toch?"

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 10:34
    Ras Ajacied.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5348
    maandag 22 oktober 2018 om 10:34
    Urby in oranje !!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    maandag 22 oktober 2018 om 10:35
    Vond hem super spelen!!
    Vind ik leuk
    COYG +6184
    maandag 22 oktober 2018 om 10:35
    Hij speelde inderdaad goed. Hier en daar liet hij zien waarom en dat hij ooit in de sub-top of top speelde. Sommige passjes hadden zoveel gevoel.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:08
    Hij had ook regelmatig onnodig balverlies. Of kwam dat omdat zijn teamgenoten zijn briljante passing niet snapten?
    Vind ik leuk
    COYG +6184
    maandag 22 oktober 2018 om 13:31
    Zeker niet zo slecht als jij doet overkomen. De communicatie met De Ligt liet van beiden kanten ook te wensen over.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    maandag 22 oktober 2018 om 10:42
    Urby is een klasbak, pas nu zie je dat er bij FC Utrecht er goed uitkomen. Ook van oudere spelers moet je uitgaan van wat de speler ligt, waar hij goed in is. Als je daaromheen in een team de voorwaarden kunt scheppen met spelers die er eveneens geschikt voor zijn, haal je er ook het rendement uit wat je hoopt te zien.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    maandag 22 oktober 2018 om 11:01
    Zeker, Urby geeft alles.Ik zag gisteren bij Studio voetbal een mooi filmpje van Mols bij Utrecht. Op de schouders genomen door een nog zeer jonge Dirk Kuyt. Hij kwam ook van Ajax maar heeft wel de harten gestolen van heel veel Utrecht fans. Urby is ook geliefd in Utrecht. komt wel goed daar in de Domstad.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:06
    Michael Mols, wat een held was dat
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:44
    Leuke speler! Goeie gozer! Ik ben blij dat die bij de FCU speelt!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:55
    Altijd sympathieke kerel gevonden! Het is hem gegund!
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    maandag 22 oktober 2018 om 11:06
    Dick krijgt het wel op de rit.
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    maandag 22 oktober 2018 om 12:14
    Het komt er toch weer uit he... Jaren bij Ajax gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    maandag 22 oktober 2018 om 18:01
    En daar nooit op waarde geschat. Hij was goedkoper geweest dan Blind. Ajax ziet het vaak niet wat ze in huis hebben, denk maar aan Malen en Haps en vele anderen, das toch jammer.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:17
    Urbi @ fc orbi
    (Urbi et orbi)
    Vind ik leuk
    BS +1127
    maandag 22 oktober 2018 om 13:44
    Urby laat verdedigend wel wat steekjes vallen, maar daarin tegen is hij aanvallend wel weer beter. Toch miste je tegen AZ een controleur als Strieder, nu kreeg AZ veels te veel ruimte bij de 16 meter. Maar Urby met al zijn ervaring kunnen we nog goed gebruiken dit seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:31
    Urby top en het komt goed met ons cluppie
    De angst om naar Utreg te komen komt eraan .
    Vind ik leuk
    bennings +313
    maandag 22 oktober 2018 om 16:09
    Goeie speler en eentje die je nooit hoort zeuren ,ook niet als hij er soms niet instaat .
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    maandag 22 oktober 2018 om 17:59
    Urbi werd bij Ajax als 'aanrechtdoekje' gebruikt, overal geschikt voor.
    Maar op deze positie speelde hij toen verreweg het beste, ik vind het mooi dat hij dat nu weer kan laten zien. Mensen noemen altijd dezelfde spelers, maar ik vind dat Urbi onderschat wordt, prima teamspeler en zeurt ook nooit.
    Hij was een stuk goedkoper geweest dan Blind denk ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws