Wennen in Amsterdam: 'Het niveau ligt zó hoog bij Ajax. Ik loop op mijn tenen'

    Wennen in Amsterdam: 'Het niveau ligt zó hoog bij Ajax. Ik loop op mijn tenen'

    maandag 22 oktober 2018 om 15:09

    'Voetbaltechnisch' aanhaken is voor Rasmus Kristensen de grootste uitdaging bij Ajax. Dat vertelt de Deense rechtsback in gesprek met Het Parool. Tegen sc Heerenveen (0-4 zege) stond Kristensen zaterdagavond voor het eerst sinds lange tijd weer in de basis in de Eredivisie. 

    "Ik moet het hebben van mijn fysieke kracht, loopvermogen en winnaarsmentaliteit. Het technische gedeelte van mijn spel is nooit het belangrijkste geweest, ook niet voor de club waarvoor ik speelde", aldus de vleugelverdediger.

    "Bij Ajax draait het vooral om de bal. Het niveau ligt hier zó hoog. Ik loop op mijn tenen. Dat is moeilijk, maar ik merk dat ik mezelf verbeter."

    Ploeg- en landgenoot Kasper Dolberg kende Kristensen al voor zijn komst naar Amsterdam. "Maar onze band is nu nog hechter. We brengen veel vrije tijd samen door. Dat is prettig, want we zijn allebei alleen."

    Lees ook: Miljoenenaankoop Kristensen: 'Ik voel me nu veel comfortabeler bij Ajax'

    Poll

    Gaat Kristensen doorbreken en slagen in Amsterdam?

    (2010 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 15:11
    Hij is inderdaad voetbaltechnisch niet zo sterk, maar hij heeft wel een gigantische winnaars mentaliteit, hoort hem niet klagen en wanneer hij er moet staan doet hij dat!

    Klasse prof
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:13
    Een type Kuyt dus...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:18
    Ik vond kuyt in het begin inderdaad een klasse prof, laatste 2 jaar bij Feyenoord was het een azijnzeiker
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3351
    maandag 22 oktober 2018 om 16:10
    Een azijnzeiker met een landstitel!
    Vind ik leuk
    jari4ever +1407
    maandag 22 oktober 2018 om 16:24
    Als vilena niet geschorst was was hij tegen Heracles ook gewoon wissel
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:27
    Dus?... wil je nu een ballon?
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 22 oktober 2018 om 17:59
    Komt omdat wij de paard van troy binnen haalde
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19869
    maandag 22 oktober 2018 om 15:21
    Meer een type Dumfries, Georgie....😉
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:29
    Kan ook... (:
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:02
    Minstens net zo goed als rechtsback. Enkel deed Dirk het tijdens het WK en was hij spits haha
    Vind ik leuk
    Leozao +4233
    maandag 22 oktober 2018 om 15:13
    Realistische jongen!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:15
    Die VEERTJE zal wel lekker zitten
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:17
    *Dat
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:18
    Dankjewel. Jij geeft mijn leven weer kleur
    Vind ik leuk
    Nbl +525
    maandag 22 oktober 2018 om 19:14
    Man die veertje 😕 ? 😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:16
    Hier heb je er genoeg van geen vaste basis speler .
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:45
    Eens.
    Vind ik leuk
    plein19 +2329
    maandag 22 oktober 2018 om 15:25
    Hij is in ieder geval niet bang om zich kwetsbaar op te stellen. Dat is mooi. Want hij moet nog wel stappen maken
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    maandag 22 oktober 2018 om 15:25
    Ik vind hem zo slecht nog niet. Dat fysiek en loopvermogen is soms ook fijn om te hebben, zeker als Ziyech als een soort valse rechtsbuiten speelt. Verdedigend staat hij wel zijn mannetje, en tegen Heerenveen toch ook gelijk een assist. Ik zou m laten staan ipv Mazraoui, maar daar ben ik dan ook geen fan van.
    Vind ik leuk
    Leozao +4233
    maandag 22 oktober 2018 om 15:27
    Laat ze het lekker uitvechten, worden ze beiden alleen maar van!
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    maandag 22 oktober 2018 om 16:03
    Dat sowieso, een luxeprobleem is ook een probleem maar toch een stuk fijner dan helemaal geen goede rechtsback hebben.
    Vind ik leuk
    hantayo +1093
    maandag 22 oktober 2018 om 16:53
    Hij deed het prima. Mazraoui technischer, verdedigde wel beter de laatste wedstrijden als daar voor. Twee rechtsbacks is geen luxe maar noodzaak.
    Vind ik leuk
    Foebele +54937
    maandag 22 oktober 2018 om 15:29
    Was een mooie combi tussen deze twee Denen bij de 0-4. Dat hij dit nu zegt verbaasd me ook niks, het niveau is afglopen zomer gewoon enorm omhoog gegaan met de komst van Tadic en Blind, het aanblijven van Ziyech en de nieuwe elan in het elftal.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:14
    Nog afwachten
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:11
    Kristensen loopt nu al op zijn tenen. Is hij een balletdanser?
    Vind ik leuk
    Nbl +525
    maandag 22 oktober 2018 om 19:12
    Tegen Heerenveen zag ik wel.paar positieve dingen van hem moet ik zeggen
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 22 oktober 2018 om 20:36
    Matige back die af en toe een goede wedstrijd heeft. Hij is jong maar komt nog te kort voor een vaste basisplaats. Op dit moment is wisselspeler of stand in het maximale voor deze jongen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:45
    Eens. Technisch is hij niet het niveau voor ons.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:44
    Ow,ik dacht dat Dolberg een zeer mooie vrouw had.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws