Wennen in Amsterdam: 'Het niveau ligt zó hoog bij Ajax. Ik loop op mijn tenen'

Wennen in Amsterdam: 'Het niveau ligt zó hoog bij Ajax. Ik loop op mijn tenen'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 15:09ma 22-10-2018 om 15:09

'Voetbaltechnisch' aanhaken is voor Rasmus Kristensen de grootste uitdaging bij Ajax. Dat vertelt de Deense rechtsback in gesprek met Het Parool. Tegen sc Heerenveen (0-4 zege) stond Kristensen zaterdagavond voor het eerst sinds lange tijd weer in de basis in de Eredivisie. 

"Ik moet het hebben van mijn fysieke kracht, loopvermogen en winnaarsmentaliteit. Het technische gedeelte van mijn spel is nooit het belangrijkste geweest, ook niet voor de club waarvoor ik speelde", aldus de vleugelverdediger.

"Bij Ajax draait het vooral om de bal. Het niveau ligt hier zó hoog. Ik loop op mijn tenen. Dat is moeilijk, maar ik merk dat ik mezelf verbeter."

Ploeg- en landgenoot Kasper Dolberg kende Kristensen al voor zijn komst naar Amsterdam. "Maar onze band is nu nog hechter. We brengen veel vrije tijd samen door. Dat is prettig, want we zijn allebei alleen."

Lees ook: Miljoenenaankoop Kristensen: 'Ik voel me nu veel comfortabeler bij Ajax'

Poll

Gaat Kristensen doorbreken en slagen in Amsterdam?

(2010 stemmen)

Plaats een reactie

Brijk +926
maandag 22 oktober 2018 om 15:11
Hij is inderdaad voetbaltechnisch niet zo sterk, maar hij heeft wel een gigantische winnaars mentaliteit, hoort hem niet klagen en wanneer hij er moet staan doet hij dat!

Klasse prof
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:13
Een type Kuyt dus...
Vind ik leuk
Brijk +926
maandag 22 oktober 2018 om 15:18
Ik vond kuyt in het begin inderdaad een klasse prof, laatste 2 jaar bij Feyenoord was het een azijnzeiker
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
maandag 22 oktober 2018 om 16:10
Een azijnzeiker met een landstitel!
Vind ik leuk
jari4ever +1566
maandag 22 oktober 2018 om 16:24
Als vilena niet geschorst was was hij tegen Heracles ook gewoon wissel
Vind ik leuk
Brijk +926
maandag 22 oktober 2018 om 16:27
Dus?... wil je nu een ballon?
Vind ik leuk
ABAB +143
maandag 22 oktober 2018 om 17:59
Komt omdat wij de paard van troy binnen haalde
Vind ik leuk
Ginovanni +20622
maandag 22 oktober 2018 om 15:21
Meer een type Dumfries, Georgie....😉
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:29
Kan ook... (:
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:02
Minstens net zo goed als rechtsback. Enkel deed Dirk het tijdens het WK en was hij spits haha
Vind ik leuk
Leozao +6108
maandag 22 oktober 2018 om 15:13
Realistische jongen!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:15
Die VEERTJE zal wel lekker zitten
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:17
*Dat
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:18
Dankjewel. Jij geeft mijn leven weer kleur
Vind ik leuk
Nbl +709
maandag 22 oktober 2018 om 19:14
Man die veertje 😕 ? 😂😂
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:16
Hier heb je er genoeg van geen vaste basis speler .
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:45
Eens.
Vind ik leuk
plein19 +2513
maandag 22 oktober 2018 om 15:25
Hij is in ieder geval niet bang om zich kwetsbaar op te stellen. Dat is mooi. Want hij moet nog wel stappen maken
Vind ik leuk
Foebele +53740
maandag 22 oktober 2018 om 15:29
Was een mooie combi tussen deze twee Denen bij de 0-4. Dat hij dit nu zegt verbaasd me ook niks, het niveau is afglopen zomer gewoon enorm omhoog gegaan met de komst van Tadic en Blind, het aanblijven van Ziyech en de nieuwe elan in het elftal.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:14
Nog afwachten
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
maandag 22 oktober 2018 om 19:11
Kristensen loopt nu al op zijn tenen. Is hij een balletdanser?
Vind ik leuk
Nbl +709
maandag 22 oktober 2018 om 19:12
Tegen Heerenveen zag ik wel.paar positieve dingen van hem moet ik zeggen
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
maandag 22 oktober 2018 om 20:36
Matige back die af en toe een goede wedstrijd heeft. Hij is jong maar komt nog te kort voor een vaste basisplaats. Op dit moment is wisselspeler of stand in het maximale voor deze jongen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:45
Eens. Technisch is hij niet het niveau voor ons.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:44
Ow,ik dacht dat Dolberg een zeer mooie vrouw had.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws