'Ajax is dominanter, PSV genadelozer. Dat tekent een kampioensploeg, vind ik'

'Ajax is dominanter, PSV genadelozer. Dat tekent een kampioensploeg, vind ik'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 16:04ma 22-10-2018 om 16:04

FC Emmen-spits Jafar Arias is zaterdagavond diep onder de indruk geraakt van PSV. Met zijn team kreeg hij in het Philips Stadion een ongenadig pak op de broek: 6-0. 

"Qua veldspel konden we prima mee. Maar als bijna elke aanval van PSV in de eerste helft een goal is, wordt het een lastig verhaal", zei Arias na afloop van de wedstrijd, tegen Dagblad van het Noorden. 

"PSV geeft de tegenstander graag het gevoel dat er wat te halen valt en slaat daarna genadeloos toe. Het is een heel compleet en uitgebalanceerd team. Ajax is dominanter in balbezit, maar PSV is genadelozer. Dat laatste tekent een kampioensploeg, vind ik."

De dikke nederlaag vond hij vooral 'pijnlijk'. "Ik stelde mezelf natuurlijk een ander basisdebuut voor. Maar vrijdag spelen we tegen VVV-Venlo. Dat is natuurlijk een wereld van verschil met PSV. VVV moet de punten net als wij bij elkaar sprokkelen. Ik weet zeker dat we in die wedstrijd veel meer kansen krijgen."

Poll

Wie wordt kampioen?

(1175 stemmen)

Plaats een reactie

Bruno Conti +1376
maandag 22 oktober 2018 om 16:07
....ook bij de tegenstanders begint het besef door te dringen; PSV genadeloos de beste!
Vind ik leuk
Bizzy +22808
maandag 22 oktober 2018 om 16:11
Ajax is nog steeds favoriet voor de titel. PSV is een goede underdog
Vind ik leuk
Werner1913 +11100
maandag 22 oktober 2018 om 16:38
Klopt. Zou ik ook vanuit gaan. Vooral als je in Amsterdam woont. Gewoon net doen alsof her geluk is van PSV en dat het vanzelf goedkomt.
Vind ik leuk
mcmodd +28700
maandag 22 oktober 2018 om 16:12
Arias heeft hier ook wel een punt. Ook wij hebben dat weer in onze eerste wedstrijd ondervonden. De hele eerste helft kan je prima meekomen, kregen we zelfs de beste kansen. Maar ontbrak de effectiviteit, en dat is dodelijk tegen PSV dat even wat gas erbij geeft en dan direct op winst afstevent.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
maandag 22 oktober 2018 om 16:24
Kwestie van kansen creëren en benutten.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:26
Allemaal leuk en aardig dat kampioen worden.. voor Psv is het ook een stuk makkelijker om kampioen te worden mede omdat ze een selectie veel makkelijker bij elkaar kunnen houden en de media(druk) een stuk minder aanwezig is. De centjes gaan dan wel weer vaker naar Amsterdam en dat Ajax dan dure (goede) spelers terug kan kopen maakt je ook niet gelijk kampioen. Ze zullen het eerst eens tot een elftal moeten kneden wat stabiel blijft, zie daarom Ajax ook volgend jaar geen kampioen worden.. de Jong, Ziyech, de Ligt en Neres zie ik zeker vertrekken voor veel geld.
Vind ik leuk
Werner1913 +11100
maandag 22 oktober 2018 om 16:40
Dus? Afgelopen seizoen zijn er ook bij ons bepalende spelers vertrokken. Weliswaar voor minder geld, maar dat neemt niet weg dat er ook spelers moeten worden ingepast.

Er is zelfs een nieuwe trainer aangesteld. Dus doe nou niet alsof er alleen bij Ajax sprake is van nieuwe spelers...
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:51
Doe ik dan alsof daar alleen sprake van is bij Ajax... en het hoeven niet altijd de bepalende spelers te zijn.. er zijn meerdere invloeden die het makkelijker kunnen maken voor een club.. maar goed het enige wat ik wil aangeven ia dat kampioen worden niet meer alles is..
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 22 oktober 2018 om 16:38
Volgens mij onderschat er hier iemand VVV.

Als er een team moeilijk te verslaan is qua doelpunten en kansen dan is het VVV wel. Die verdediging geeft echt niks weg.

Ja of de scheids moet meewerken zoals tegen Ajax.

Alleen Psv kreeg het voor mekaar maar die komen ook van een andere planeet
Vind ik leuk
Radaje +1668
maandag 22 oktober 2018 om 17:14
Is toch goed zo. Ik hoop dat ze allemaal zo denken bij Emmen. Vvv is normaal ook wel een ploeg die de punten moet sprokkelen. Maar dit jaar zijn ze wel heel stug. Als we vrijdag 3 punten kunnen pakken hebben we de helft van de benodigde punten alweer binnen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 22 oktober 2018 om 17:33
Dat bedoel ik. Ik heb nu al geen degradatiezorgen meer. Emmen Fortuna Nac en de Graafschap zijn stukken minder. Groningen heeft een betere selectie maar heeft geen vertrouwen.

Geloof mij we gaan stunten dit seizoen
Vind ik leuk
Radaje +1668
maandag 22 oktober 2018 om 19:45
Ik hoop het. Zou het wel heel mooi vinden. Een paar extra wedstrijden in de zomer en dan niet om degradatie.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 22 oktober 2018 om 20:25
Dat zou helemaal geweldig zijn idd
Vind ik leuk
plein19 +3382
maandag 22 oktober 2018 om 16:44
Psv is straks uitgeschakeld in Europa en haalt souverein de titel binnen (helaas). Ze verliezen hooguit punten als scheidsrechter wel de verdiende rode kaarten gevrn. En de tegenstander is van beter niveau dan Emmen. PSV had Emmen ook met 8 man verslagen
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:03
Als PSV niet overwinterd in CL, dat ziet er wel naar uit.
En Ajax overwinterd wel in CL, dan kan dat wel eens beslissend zijn.

PSV heeft in December paar lastige uitwedstrijden Feyenoord en Heracles uit en AZ thuis.
En in de laatste 6 wedstijden, 3 uitwedstrijden die beslissend zijn voor het kampioenschap: Ajax-Vitesse en AZ uit.

Daar heeft Ajax in de laatste 6 `n veel makkelijker programma,
alleen de ene laastste wedstrijd is De Graafschap uit.......

We gaan het zien.. dat de beste kampioen mag worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:03]
Vind ik leuk
DEWEE +2946
maandag 22 oktober 2018 om 17:14
Heracles wordt kampioen.
Vind ik leuk
DEWEE +2946
maandag 22 oktober 2018 om 17:23
Kunt er nog niets van zeggen. Ja PSV staat 5 punten los. Maar heeft het rechterrijtje nu wel bijna gehad + nr2.
Ajax heeft zo meteen nr 1, 3 tm 7 al gehad. Toch een aardig verschil.

Groot nadeel voor Ajax is Ten Hag als trainer. Die heeft hoogstpersoonlijk voor puntenverlies gezorgd.

Ze makken allebei een goede indruk. Maar dat kan ook zo voorbij zijn bij een NL club.
Vind ik leuk
Mass +5705
maandag 22 oktober 2018 om 17:32
Niet om het een of ander..maar voorlopig hebben we nog niks. Daarbij, ajax heeft een aanzienlijk zwaarder programma gehad.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23892
maandag 22 oktober 2018 om 17:34
Als je verdediging niet thuisgeeft dan wordt het gewoon makkelijk
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
maandag 22 oktober 2018 om 17:46
Dus wanneer Emmen met een nulletje op 6 verliest van een genadeloos AZ, Vitesse of Feijenoord dan zijn deze kampioensploegen? Wat een lulverhaal. Emmen lag PSV geen strobreed in de weg, en dat is wat er gebeurde.
Vind ik leuk
Koenbres +2125
maandag 22 oktober 2018 om 19:10
Nou psv heeft dit natuurlijk al meerdere keren laten zien eh. Tegen Willem II bijvoorbeeld ook en tegen Ado, ajax en nog meer wedstrijden. Toen Willem II naar eindhoven moest dacht ik na de eerste 10 minuten ook van hier valt iets te halen. 3 kansen van psv later stond het 3-0
Vind ik leuk
peewee +329