'Ajax is dominanter, PSV genadelozer. Dat tekent een kampioensploeg, vind ik'

    'Ajax is dominanter, PSV genadelozer. Dat tekent een kampioensploeg, vind ik'

    maandag 22 oktober 2018 om 16:04

    FC Emmen-spits Jafar Arias is zaterdagavond diep onder de indruk geraakt van PSV. Met zijn team kreeg hij in het Philips Stadion een ongenadig pak op de broek: 6-0. 

    "Qua veldspel konden we prima mee. Maar als bijna elke aanval van PSV in de eerste helft een goal is, wordt het een lastig verhaal", zei Arias na afloop van de wedstrijd, tegen Dagblad van het Noorden. 

    "PSV geeft de tegenstander graag het gevoel dat er wat te halen valt en slaat daarna genadeloos toe. Het is een heel compleet en uitgebalanceerd team. Ajax is dominanter in balbezit, maar PSV is genadelozer. Dat laatste tekent een kampioensploeg, vind ik."

    De dikke nederlaag vond hij vooral 'pijnlijk'. "Ik stelde mezelf natuurlijk een ander basisdebuut voor. Maar vrijdag spelen we tegen VVV-Venlo. Dat is natuurlijk een wereld van verschil met PSV. VVV moet de punten net als wij bij elkaar sprokkelen. Ik weet zeker dat we in die wedstrijd veel meer kansen krijgen."

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (1175 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 16:05
    Wij zijn de beste;-)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25144
    maandag 22 oktober 2018 om 16:09
    Wij gaan genadeloos vroeg weer de Plattekar naar buiten rijden!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26842
    maandag 22 oktober 2018 om 16:11
    Het schijnt dat de winterbandjes al klaar staan
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 22 oktober 2018 om 16:27
    De lampjes ook gecheckt ivm de APK keuring? ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:57
    Heb jij een Algemene Periodieke Keuring keuring?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 22 oktober 2018 om 17:01
    Zonder problemen doorstaan, goed gekeurd tot september 2020. :-D
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:03
    Mja goed antwoord.. 😂
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 22 oktober 2018 om 17:07
    😏😎
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25144
    maandag 22 oktober 2018 om 18:12
    Lampen uit Eindhoven hoeven niet gekeurd te worden...topkwaliteit
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 22 oktober 2018 om 18:17
    Hahahaha, goeie..
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:50
    Kut dingen gaan bij mij altijd stuk. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn club voorkeur...
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    maandag 22 oktober 2018 om 21:13
    Dat komt door de te hoge spanning.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:56
    Maken ze nog wel lampen in Eindhoven?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:34
    Pas maar op dat die Platte Kar van jullie niet de Dommel in rolt.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:00
    Je bedoelt vanwege de mogelijke gladde wegen in februari?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:03
    Ja ook, en vooral door overmoedigheid en er een ander er met de winst vandoor gaat. 🤣🤣
    Vind ik leuk
    peewee +51
    maandag 22 oktober 2018 om 18:13
    Fijn voor jullie ... hopelijk moet die aan het eind van de rit niet weer leeg naar binnen!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:33
    Laat dat dan in Europa dan ook eens zien!! Want daar maakt PSV in tegenstelling tot Ajax totaal nog geen indruk.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:02
    Tegen Barcelona lang goed gevoetbald, maar die club is echt een flinke maat te groot. Is geen schande.
    Tegen Inter hadden ze er absoluut meer uit moeten halen.

    Ben benieuwd hoe deze ontwikkeling zich voortzet deze week.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:05
    Van Barca Kun je verliezen natuurlijk maar van Inter hadden ze toch wel kunnen winnen met dat wereldelftal wat PSV heet?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:13
    Is dat een serieuze vraag? Lees mijn post nog eens terug, gast.

    Overigens zijn er maar weinig PSV supporters die zullen stellen dat er een wereldelftal staat. Voor de ED is het absolute top. Internationaal kunnen deze (vaak jonge) spelers zich niet meten met de wereldtop. Zodra ze dat wel kunnen, spelen ze elders.

    Ik heb niet de illusie dat in het voetbal anno 2018 een ploeg uit Nederland nog echt structureel de slag aan kan met de internationale top. Met een paar heel erg goede dagen kun je incidenteel een mooi resultaat neerzetten, maar om tal van redenen is het niet meer mogelijk een Europees topteam te bouwen in de Nederlandse competitie.
    Vind ik leuk
    masterpsv +17030
    maandag 22 oktober 2018 om 18:18
    Lol,

    Want barca en inter en tottenham zijn van het niveau AEK en benfica en natuurlijk de uitvorme bayren 😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:54
    Ach gut, ze hebben ook een keer een rot loting. Heeft Ajax ook 2,3 keer gehad. Toen jullie weer een keer de champions league haalde, had de UEFA de regels in het voordeel van Lucky PSV aangepast. Mochten jullie ook niet klagen over de loting. Dus niet zo zeuren nu. Misschien zijn jullie toch minder goed dan jullie denken. Succes verder voor de 3e plek strijden.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:43
    Nu in Europa nog, daar word gelachen als je Psv noemt
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:46
    Of gehuild...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:29
    Ook als je ajax noemt al 12 jaar niet overwintert in de C.L;-)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:12
    Eind van het jaar heb je de flops in de Cl. Ben bang voor Psv dat het er 11 worden van Psv
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:01
    Gelukkig kan ik lang teren op die 3-0 toen we kampioen van Nederland werden tegen dat ploegje uit Amsterdam;-)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:06
    Is ook het grote verschil met Ajax en een provinciaal clubje. Wij kunnen teren op Europees, jullie op een overwinning in de Mickey Mouse competitie ;-)
    Vind ik leuk
    elmoo +654
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:47
    Tja maar wel winnen van ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    Daar draait bij jullie alles om, winnen van het grote Ajax
    Nu Europees nog eens iets laten zien, dat is echt drama
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:55
    Lees mijn andere reactie hierboven carnavals boertje.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:05
    Speciaal accountje voor aan gemaakt erismaar1club😂😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:07
    Nee hoor, sinds ik op vp zit heb ik maar 1 account. Dit mag je vragen aan Vp, zijn we ook meteen van dat gezeik af
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:15
    Is goed sjaak knows best;-)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 21:51
    Wat jij wil pubertje
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 22 oktober 2018 om 20:16
    Toernooi bestaat sinds '94 en psv heeft daar net zo vaak in overwintert als dat Ajax er finales in heeft gespeeld..
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:21
    Proficiat👍
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 22 oktober 2018 om 20:27
    Dank, nou niet meer zo geforceerd stoer lopen doen, Europees stelt psv niets voor en heeft dat nooit gedaan ook.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:29
    1988 vergeten;-)
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 22 oktober 2018 om 20:32
    Nee, die doet er niet toe, er zijn immers wel meer eendagsvliegen.
    Clubs die iets voorstellen hebben de echte beker thuis staan en niet zo'n replica.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:36
    3-0 slaap lekker.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 22 oktober 2018 om 22:48
    Lijkt me een gunstige uitslag, weet je zelf wel dat jullie zondag uit spelen?
    Vind ik leuk
    peewee +51
    maandag 22 oktober 2018 om 18:10
    In de mickey mouse competitie (tot dusver) .
    Vind ik leuk
    peewee +51
    maandag 22 oktober 2018 om 18:12
    Tot dusver in de mickey mouse competitie ..
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:06
    PSV is beter , dus kampioen simpel .
    Vind ik leuk
    Iggy +3836
    maandag 22 oktober 2018 om 16:40
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:42
    PSV is helemaal niet beter man. Ze zijn even goed alleen speelt Ajax in Europa beter dan PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:28
    Ten eerste, als PSV niet beter is, waarom hebben ze dan 3-0 van Ajax gewonnen? En wat europa betreft, ajax heeft gewonnen van AEK Athene, een club waar je, als je het Griekse voetbal niet volgt (zullen er vast weinig zijn), waarschijnlijk geen spelers van kunt opnoemen en ja 1-1 tegen Bayern is leuk, maar 4 dagen later wint mönchengladbach met 3-0 in München.

    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:30
    Ben je de 3-0 vergeten;-)
    Vind ik leuk
    masterpsv +17030
    maandag 22 oktober 2018 om 18:24
    3-0 vergeten?

    Waar psv verloor van barca speelden jullie thuis tegen wereld ploeg genaamd aek.

    Psv thuis nipt verloor van inter met behulp van scheids speelden jullie 1-1 tegen zwak bayren waar een paar dagen later zelfs gladbach met 0-3 won.

    Nee ajax is zeker niet beter!
    Vind ik leuk
    Leozao +4194
    maandag 22 oktober 2018 om 16:06
    Wat een stel zeikwijven van Emmen... Wat was psv genadeloos in de CL
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25144
    maandag 22 oktober 2018 om 16:11
    Leozao...teer je er nog steeds op dat PSV het niet redde tegen Barca en Inter...is dat de stok waar je mee wilt slaan. Ajax heeft het klasse gadaan tegen München, durf ik luidkeels te zeggen...maar tegen Heracles en PSV gewoon terecht punten verloren. Klaar!
    Vind ik leuk
    Leozao +4194
    maandag 22 oktober 2018 om 16:12
    Hoe vaak heb ik de 3-0 al niet langs zien komen? En dat terwijl Ajax nog geeneens de kans heeft gehad dit "akkefietje" even recht te zetten in Mokum
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25144
    maandag 22 oktober 2018 om 18:13
    Ik weet zeker dat elke ajax supporter en speler, het in de broek doen als deze machine uit Eindhoven naar Amsterdam komt.....0-2
    Vind ik leuk
    Hvdp +1201
    maandag 22 oktober 2018 om 16:18
    Je hebt gelijk er zijn nog maar 25 wedstrijden te spelen
    Die spelen we niet meer PSV de terechte kampioen
    PSV kan zich nu geheel richten op de CL
    Jammer dat ze bijna zijn uitgeschakeld
    Hoe kan dat nu ?
    Ze zijn toch de best van Eindhoven?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8118
    maandag 22 oktober 2018 om 16:36
    De beste van Eindhoven zijn we inderdaad. Alleen niet de beste van Barcelona en Milaan... 🙄😴
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:43
    Klopt. Als Ajax gewoon compleet is gaat PSV er in Amsterdam met dezelfde cijfers af. Pas nou maar op want ook PSV gaat echt nog punten verspelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 16:45]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25144
    maandag 22 oktober 2018 om 18:10
    Dus omdat de Ligt er niet bij was, ging ajax er keihard af?? Hou toch op man
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:13
    Nee want dan spelen ze zogenaamd met een veredeld B jeugdteam. Ach wat heb ik een schijt en een schijt hekel aan dat kut ajax man..
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:18
    Zorgen jullie nu maar dat jullie weer een keer overwinteren in de C.L,2006 was de laatste keer,12 jaar geleden:-)
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1109
    maandag 22 oktober 2018 om 16:30
    Kijk nou uit wat je zegt..stel ajax gaat door...loten psg en gaat er 2x met 4-0 af..
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3001
    maandag 22 oktober 2018 om 16:42
    2 x 4-0 teken ik voor ! Dus wat is je punt?
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1109
    maandag 22 oktober 2018 om 16:46
    Dat het zinloos en makkelijk scoren is met de cl..

    Gaat om de eredivisie,cl is geen graadmeter omdat je sterke en minder sterke tegenstanders van europese top treft

    En van de Europese top zitten ze allebei nog lichtjaren af
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:22
    Laatste keer was het 1-1 en 1-0 tegen psg zo uit mijn hoofd, en dat was met cavani en zlatan. Dus waar baseer je de 2x 4-0 op?
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1109
    maandag 22 oktober 2018 om 17:26
    Ik zei ook stel..het gaat erom dat je in de cl met verschillende clubs te maken hebt ..in de ed kom je allebei dezelfde teams tegen
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:33
    Waarom schreeuwen al die cali's dan al na 5 rondes dat psv feitelijk al kampioen is? Je hebt pas na 34 wedstrijden dezwlfde partijen gespeeld toch?
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1109
    maandag 22 oktober 2018 om 18:41
    Hoor je mij schreeuwen ??

    Ik zeg alleen dat psv tot nu beter oogt.
    De competitie duurt nog lang .

    Ze staan er prima voor ..maar dat kan na 2 wedstrijden verandert zijn
    Vind ik leuk
    frhoi +922
    maandag 22 oktober 2018 om 16:31
    een artikel over hoe goed psv is in de eredivisie heeft ook echt wat te maken met hoe goed ze zijn in de CL. verder zou ajax ook gewoon van barca op hun kloten krijgen. wat een praatjes weer zeg
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:45
    🤣🤣🤣 Amen
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 22 oktober 2018 om 16:07
    ....ook bij de tegenstanders begint het besef door te dringen; PSV genadeloos de beste!
    Vind ik leuk
    Leozao +4194
    maandag 22 oktober 2018 om 16:11
    Bruine.. je bent dus een psv'er!
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 22 oktober 2018 om 16:14
    ach ouwe kickbokser, jij hebt ook alles zooo snel door, verbluffend!..
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    maandag 22 oktober 2018 om 16:11
    Ajax is nog steeds favoriet voor de titel. PSV is een goede underdog
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8118
    maandag 22 oktober 2018 om 16:38
    Klopt. Zou ik ook vanuit gaan. Vooral als je in Amsterdam woont. Gewoon net doen alsof her geluk is van PSV en dat het vanzelf goedkomt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23979
    maandag 22 oktober 2018 om 16:12
    Arias heeft hier ook wel een punt. Ook wij hebben dat weer in onze eerste wedstrijd ondervonden. De hele eerste helft kan je prima meekomen, kregen we zelfs de beste kansen. Maar ontbrak de effectiviteit, en dat is dodelijk tegen PSV dat even wat gas erbij geeft en dan direct op winst afstevent.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1424
    maandag 22 oktober 2018 om 16:24
    Kwestie van kansen creëren en benutten.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:26
    Allemaal leuk en aardig dat kampioen worden.. voor Psv is het ook een stuk makkelijker om kampioen te worden mede omdat ze een selectie veel makkelijker bij elkaar kunnen houden en de media(druk) een stuk minder aanwezig is. De centjes gaan dan wel weer vaker naar Amsterdam en dat Ajax dan dure (goede) spelers terug kan kopen maakt je ook niet gelijk kampioen. Ze zullen het eerst eens tot een elftal moeten kneden wat stabiel blijft, zie daarom Ajax ook volgend jaar geen kampioen worden.. de Jong, Ziyech, de Ligt en Neres zie ik zeker vertrekken voor veel geld.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8118
    maandag 22 oktober 2018 om 16:40
    Dus? Afgelopen seizoen zijn er ook bij ons bepalende spelers vertrokken. Weliswaar voor minder geld, maar dat neemt niet weg dat er ook spelers moeten worden ingepast.

    Er is zelfs een nieuwe trainer aangesteld. Dus doe nou niet alsof er alleen bij Ajax sprake is van nieuwe spelers...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:51
    Doe ik dan alsof daar alleen sprake van is bij Ajax... en het hoeven niet altijd de bepalende spelers te zijn.. er zijn meerdere invloeden die het makkelijker kunnen maken voor een club.. maar goed het enige wat ik wil aangeven ia dat kampioen worden niet meer alles is..
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5181
    maandag 22 oktober 2018 om 16:38
    Volgens mij onderschat er hier iemand VVV.

    Als er een team moeilijk te verslaan is qua doelpunten en kansen dan is het VVV wel. Die verdediging geeft echt niks weg.

    Ja of de scheids moet meewerken zoals tegen Ajax.

    Alleen Psv kreeg het voor mekaar maar die komen ook van een andere planeet
    Vind ik leuk
    Radaje +749
    maandag 22 oktober 2018 om 17:14
    Is toch goed zo. Ik hoop dat ze allemaal zo denken bij Emmen. Vvv is normaal ook wel een ploeg die de punten moet sprokkelen. Maar dit jaar zijn ze wel heel stug. Als we vrijdag 3 punten kunnen pakken hebben we de helft van de benodigde punten alweer binnen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5181
    maandag 22 oktober 2018 om 17:33
    Dat bedoel ik. Ik heb nu al geen degradatiezorgen meer. Emmen Fortuna Nac en de Graafschap zijn stukken minder. Groningen heeft een betere selectie maar heeft geen vertrouwen.

    Geloof mij we gaan stunten dit seizoen
    Vind ik leuk
    Radaje +749
    maandag 22 oktober 2018 om 19:45
    Ik hoop het. Zou het wel heel mooi vinden. Een paar extra wedstrijden in de zomer en dan niet om degradatie.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5181
    maandag 22 oktober 2018 om 20:25
    Dat zou helemaal geweldig zijn idd
    Vind ik leuk
    plein19 +2321
    maandag 22 oktober 2018 om 16:44
    Psv is straks uitgeschakeld in Europa en haalt souverein de titel binnen (helaas). Ze verliezen hooguit punten als scheidsrechter wel de verdiende rode kaarten gevrn. En de tegenstander is van beter niveau dan Emmen. PSV had Emmen ook met 8 man verslagen
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:03
    Als PSV niet overwinterd in CL, dat ziet er wel naar uit.
    En Ajax overwinterd wel in CL, dan kan dat wel eens beslissend zijn.

    PSV heeft in December paar lastige uitwedstrijden Feyenoord en Heracles uit en AZ thuis.
    En in de laatste 6 wedstijden, 3 uitwedstrijden die beslissend zijn voor het kampioenschap: Ajax-Vitesse en AZ uit.

    Daar heeft Ajax in de laatste 6 `n veel makkelijker programma,
    alleen de ene laastste wedstrijd is De Graafschap uit.......

    We gaan het zien.. dat de beste kampioen mag worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:13
    Niet te vroeg juichen, en eerst maar eens wat puntjes verzamelen in de championsleague. Toch?😏
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    DEWEE +2373
    maandag 22 oktober 2018 om 17:14
    Heracles wordt kampioen.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2373
    maandag 22 oktober 2018 om 17:23
    Kunt er nog niets van zeggen. Ja PSV staat 5 punten los. Maar heeft het rechterrijtje nu wel bijna gehad + nr2.
    Ajax heeft zo meteen nr 1, 3 tm 7 al gehad. Toch een aardig verschil.

    Groot nadeel voor Ajax is Ten Hag als trainer. Die heeft hoogstpersoonlijk voor puntenverlies gezorgd.

    Ze makken allebei een goede indruk. Maar dat kan ook zo voorbij zijn bij een NL club.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    maandag 22 oktober 2018 om 17:32
    Niet om het een of ander..maar voorlopig hebben we nog niks. Daarbij, ajax heeft een aanzienlijk zwaarder programma gehad.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21482
    maandag 22 oktober 2018 om 17:34
    Als je verdediging niet thuisgeeft dan wordt het gewoon makkelijk
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:35
    Met dominant voetbal heb je weinig ruimte. En als je de tegenstander de bal geeft, dan heb je ruimte zat.

    Wat is wijsheid?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1334
    maandag 22 oktober 2018 om 17:46
    Dus wanneer Emmen met een nulletje op 6 verliest van een genadeloos AZ, Vitesse of Feijenoord dan zijn deze kampioensploegen? Wat een lulverhaal. Emmen lag PSV geen strobreed in de weg, en dat is wat er gebeurde.
    Vind ik leuk
    Koenbres +810
    maandag 22 oktober 2018 om 19:10
    Nou psv heeft dit natuurlijk al meerdere keren laten zien eh. Tegen Willem II bijvoorbeeld ook en tegen Ado, ajax en nog meer wedstrijden. Toen Willem II naar eindhoven moest dacht ik na de eerste 10 minuten ook van hier valt iets te halen. 3 kansen van psv later stond het 3-0
    Vind ik leuk
    peewee +51