Wij een degradatiekandidaat? Kom op zeg, we hebben negen wedstrijden gespeeld

"Wij een degradatiekandidaat? Kom op zeg, we hebben negen wedstrijden gespeeld"

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 09:54di 23-10-2018 om 09:54

Mounir El Allouchi maakte zondag in de derby tegen Willem II zijn rentree in de basis bij NAC Breda na drie wedstrijden op de bank te hebben gezeten. De middenvelder weigert de ploeg van trainer Mitchell van der Gaag al als degradatiekandidaat te bestempelen.

"Wij een degradatiekandidaat? Kom op zeg, we hebben negen wedstrijden gespeeld. Tuurlijk, we hebben signalen afgeven dat we echt slecht waren. Maar om nu te zeggen: wij zijn een degradatiekandidaat…", laat El Allouchi weten aan BN De Stem. 'Het is te makkelijk om alles af te kraken, dat heeft geen zin. Vorig jaar was het voor de winterstop ook niet geweldig."

Toch is het duidelijk dat NAC vorig jaar beduidend meer kwaliteit had. "In de combinatie vonden Angeliño, Manu García en ik elkaar blindelings", stelt El Allouchi. "Bal inspelen, kaatsten, bewegen; dat was makkelijker inderdaad. Ik kan roepen dat het vorig jaar voetballend goed was en dat het nu minder is en dat het hier en hier aan ligt, maar dat is ook niet handig. Snap je?"

El Allouchi is in ieder geval blij dat hij weer in de basis staat. "De reserverol heeft er ingehakt. Het was echt pijnlijk toen ik er naast kwam te staan. Vanwege privéomstandigheden, waar ik het niet over wil hebben, zat ik niet lekker in mijn vel. Het was een lastige periode die ik achter me gelaten heb. Ik sta in de basis, dus voel ik me basisspeler."

Plaats een reactie

GPSV +770
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:08
Die is nu al 10 stappen verder dan de hele nac selectie.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:11
Mounir was zondag één van de minste bij NAC. Werd terecht (te laat) gewisseld.


Wel assist gegeven verder ontzichbaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:11]
Vind ik leuk
Sooike1208 +5534
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:41
En das best knap als je afgelopen zondag 1 vd minste was.. want alle 22 bakte er sowieso weinig van
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:50
Haha moet je nagaan :)
Vind ik leuk
Fritske01 +5131
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:10
Gewoon terug naar de kk competitie. Elke wedstrijd volle bak een kloppende begroting rn tevreden naar huis
Vind ik leuk
The Iceman +16364
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:14
Beetje een mythe dat hondstrouwe publiek in Breda. Toen ze Jupiler League speelden zaten er gemiddeld 4500 mensen minder in het stadion:

https://www.transfermarkt.nl/nac-breda/besucherzahlenentwicklung/verein/132

Edit: Of bedoelde je ‘volle bak’ als in ‘volle bak ervoor gaan’?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:16]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:12
Nou ja, na 9 wedstrijden stijf onderaan maakt je ook geen kandidaat voor Europees voetbal ben ik bang :) dus op dit moment is NAC toch een degradatie kandidaat.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:12
Vooral dat blijven denken van "maar 9 wedstrijden" dus komt wel goed.

Voorlopig is het gat naar de veilige 15de plek al 4 punten.
Vind ik leuk
The Iceman +16364
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:15
Net als Twente vorig jaar idd. ‘Komt wel goed’.
Vind ik leuk
Fritske01 +5131
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
en Sparta en Roda
Vind ik leuk
The Iceman +16364
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:59
Ja, maar die accepteren meestal wel dat ze degradatiekandidaat zijn.
Vind ik leuk
Rodajc +18670
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:24
NAC is het toch ook gewoon al jarenlang?
Vind ik leuk
The Iceman +16364
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:25
Ook mijn idee, maar El Allouchi denkt daar blijkbaar anders over.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:28
NAC, de Graafschap, Sparta, Roda, NEC zijn toch een beetje de 'op en neer' ploegjes op dit moment. En dat kan meestal 2 kanten opgaan.
VVV en Excelsior zijn het ook een tijdje geweest en die doen het nu erg leuk in de eredivisie.
Cambuur is het ook een tijdje geweest maar lijken nu toch weer echt een KKD ploeg te worden.


Maar een heel stuk langer geleden waren ook den Bosch, RKC, Willem II, ADO etc. in de op en neer fase.

NAC moet daar de begroting op aanpassen dat je niet weet of je volgend seizoen ED of KKD speelt. Desnoods met clausules in de contracten dat de spelers meer verdienen als ze ED spelen en minder als ze KKD spelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
Rodajc +18670
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:03
Klopt, zonde.
Vind ik leuk
pietprecies +11748
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:05
Daarentegen voert Excelsior als “degradatiekandidaat” al jaren verstandig beleid waarmee ze ook nog eens middenmoot spelen...

Je zou toch denken dat clubs als Emmen, Fortuna en de Graafschap het normaliter afleggen tegen clubs als Twente, Roda, NEC enz maar zo zie je maar wat verstandig beleid kan doen.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:10
Precies.
Kan je fantastisch redeneren dat er nog punten zat te halen zijn op een goed moment het feit dat je zo moet gaan praten betekent dat je dus niet zo heel goed bent geweest in punten halen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:13
Jullie enige mazzel is dat er nog een aantal ploegen zijn die iets slechter zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +27158
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:50
Daarmee zeg je ook dat NAC iets beter is dan nog een aantal andere ploegen. Nou, prima toch? Helemaal goed gevonden.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:56
En wat is precies je punt ?
Vind ik leuk
mcmodd +27158
woensdag 24 oktober 2018 om 07:37
Heb je de discussie niet gevolgd?
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 08:01
Denk je dat ik tijd heb om al die onzin te gaan lezen ?
Vind ik leuk
mcmodd +27158
woensdag 24 oktober 2018 om 08:55
Bemoei je er dan ook niet mee in dit geval. Je maakt nu je nickname wel erg waar, maar goed, dat staat je vrij.
Vind ik leuk
NvC +8522
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:13
Succes ermee NAC fans.
Vind ik leuk
bartjeee +1473
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:14
Degradatiekandidaat nummer 1!
Vind ik leuk
sundaymanara +1322
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:15
'Tuurlijk, we hebben signalen afgeven dat we echt slecht waren.'

'T was gewoon kut.
Vind ik leuk
FCG1971 +4738
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:37
Kijk, daar hebben we tenminste iets aan. Duidelijke taal verstaan we allemaal!
Vind ik leuk
Naccerrrr +13
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:21
Denk dat de spelers her eerst maar eens op het veld moeten laten zien in plaats van zulke domme opmerkingen te maken in de media!!
Vind ik leuk
El Cazador +8938
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:36
Nac is geen degradatie kandidaat!! Laat dat duidelijk zijn. Clubs als Graafschap en Emmen hebben in de ED niks te zoeken.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5534
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:43
heb je ze 9 wedstrijden niet zien voetballen? Qua voetbal momenteel echt het slechste team. En ja, dan ben je degradatiekandidaat
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:43]
Vind ik leuk
Gearry +1450
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:44
Gezien hun huidige stand op de ranglijst zijn ze momenteel toch echt wel een degradatiekandidaat. Persoonlijk hoop ik dat ze degraderen (of wij promoveren) zodat avondje NAC weer op het programma staat. :-P
Emmen heeft weinig in de ED te zoeken idd, voor wat ze nu laten zien dan tenminste. De Graafschap heeft vaker in de ED gespeeld en heeft tenminste nog een behoorlijk stadion, met een behoorlijk trouwe achterban.
Vind ik leuk
El Cazador +8938
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:48
Nac heeft een betere selectie en trainer dat is waar ik naar kijk en niet naar de ranglijst want er komen nog veel wedstrijden en blessures en schorsingen aan.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5534
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:55
Ik vind de selectie van nac gewoon niet eredivisiewaardig hoor. Noem vam de 11 die afgelopen zondag speelde maar eens 2 echte eredivisiewaardige spelers op. Die hebben ze niet zoveel hoor. Vind ze vergelijkbaar met emmen en de graafschap en dat maakt je dus degradatiekandidaat
Vind ik leuk
El Cazador +8938
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:11
Is het glas half vol of half leeg?? met Van Leer heb je in elk geval de betere sluitpost.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5534
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:02
In breda is het glas nog maar voor 5% vol. Het feit dat je nu alleen van leer noemt zegt eigenlijk alles. De 3e keeper van ajax, voorbijgestreeft door lamprou. Een normaal keepertje dat nog geen enkele wedstrijd punten heeft gewonnen maar tegen fortuna al wel punten heeft verloren
Vind ik leuk
Gearry +1450
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:42
Het glas is sowieso altijd helemaal vol, maar dat terzijde. Met Van Leer heb je misschien best een redelijke keeper, maar toch echt niet meer dan dat, misschien dat je met Mitchell te Vrede een behoorlijke spits hebt voor dat niveau als hij zijn beste niveau haalt, maar dan houdt het momenteel toch wel op vrees ik.
Vind ik leuk
Gearry +1450
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
Als je eerste 11 al geen indruk maken, hoe kan je dan verwachten dat de bank het wel goed gaat doen? Dan mag je wel een bredere selectie hebben, maar als die gewoon prut is, dan heb je daar niets aan.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:33
Emmen doet het vooralsnog een stuk beter dan nac.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:53
Vind je? 4 puntjes meer, een slechter doelsaldo. Ik zie Emmen niet veel punten meer halen
Vind ik leuk
Emmenaar +807
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:09
Dat riepen ze bij FC Twente vorig seizoen ook heel lang, dat ze geen degradatiekandidaat waren.
Vind ik leuk
Twente +359
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:42
Dat zeiden wij ook, maar wij zijn ook gedegradeerd
Vind ik leuk
Janste +356
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:47
Als je zelf al niet ziet dat je degradatie kandidaat bent. Dan gaat het niet goed komen
Vind ik leuk
Napier +115
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:13
Er zijn nog zoveel wedstrijden te spelen, dat ik verwacht dat Nac echt nog wel punten gaat pakken. Ze hebben de mazzel dat er met de Graafschap, Fortuna en Emmen nog zwakkere broeders zijn.
Vind ik leuk
FSCeara +9418
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:17
Vorig jaar had je Angelino en Garcia die wekelijks het verschil maakte en waar je je in de laatste paar wedstrijden hebt kunnen handhaven.
Dit jaar met veel kwaliteit ingeleverd word het een moeilijk verhaal,Als je de komende 3 weken geen 6 punten pakt word het een moeilijk verhaal.
Al gaat Emmen uit cruciaal worden voor alles dat NAC ademt.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:50
Wij zijn 100% zeker een degradatiekandidaat. Op basis van het vertoonde spel en puntenaantal. Echter denk ik wel dat Emmen en De Graafschap een mindere selectie hebben dan wij, en hopelijk kunnen we hen onder ons houden. Ik hoop dat Groningen het ook zo slecht blijft doen en dat we dan net 15e kunnen worden..
Vind ik leuk
Sooike1208 +5534
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:05
Je zal wel 15e moeten worden wamt in de play off red je het dit jaar niet. En misschien heb je een iets sterkere selectie dan die andere 2 maar daar zie ik toch wel een team staan. En in breda niet. En in enschede hadden ze vorig jaar ook niet de slechste selectie he?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:19
Nee play offs zie ik ook niet gebeuren. De Graafschap en Emmen kunnen misschien een beter 'teamgevoel' hebben, maar die hebben wel zo weinig kwaliteit die zouden in de KKD ook niet bovenin meedraaien. Daarbij hebben wij nog enig budget in de winter en kunnen we nog iets vanuit City verwachten. Daarom verwacht ik dat we die 2 wel onder ons zullen houden
Vind ik leuk
Sooike1208 +5534
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:26
Als je in de winterstop wat kwakiteit kunt aantrekken heb je idd kans. Maar dan moet city wel met wat beters over de brug komen
Vind ik leuk
Vooruit +228
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:52
NAC hoort gewoon in de eredivisie. Wie gaat dat regelen? Toch niet Pierre van Hooydonk mag je hopen.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +962
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
Oh, na 9 wedstrijden kun je nog geen degradatiekandidaat zijn? Gelukkig maar, dan is er dus ook nog hoop voor ons! 🙄
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:26
"Hé? Ik ga blijven zitten? Kom op zeg. Hebben pas net de eerste periode achter de rug en sta gemiddeld een 2. Ga ik wel recht trekken"

Vond het heerlijk mijn tweede jaar 4 Havo moet ik zeggen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5973
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:44
Inderdaad, belachelijk. Gewoon voor Europees voetbal gaan jongen. Net doen alsof jullie wel kunnen voetballen
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:36
Nac is een mooie club maar ze missen domweg kwaliteit. Hoop dat ze zich handhaven maar dat gaat een hels karwei worden met deze selectie.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +375
woensdag 24 oktober 2018 om 10:05
Op dit moment keerje winnen en je staat al weer in het midden !! , komt denk ik wel goed , alleen zou een behoudende verdeding kiezen !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws