Ajax krijgt verzoek van UEFA en moet verplicht in uitshirt spelen tegen Benfica

    Ajax krijgt verzoek van UEFA en moet verplicht in uitshirt spelen tegen Benfica

    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:53

    Opvallend: Ajax moet dinsdagavond tegen Benfica van de UEFA verplicht aantreden in het uitshirt. De tegenstander uit Portugal mag het traditionele thuistenue dragen: rood shirt met een witte broek en rode sokken.

    De UEFA is van mening dat het uitshirt van Benfica te veel lijkt op het thuisshirt van Ajax. 'Ons thuisshirt matcht niet met de drie tenues van Benfica', schrijft Ajax op Twitter.

    Het is niet de eerste keer dat Ajax een verzoek krijgt om van shirt te wisselen. Twee seizoenen geleden speelden de Amsterdammers in het uitduel met Schalke 04 (3-2) in de kwartfinale van de Europa League noodgedwongen in het uitshirt van het jaar daarvoor. Ajax droeg toen een groen shirt. Het uitshirt was donkerblauw. Dit seizoen is dat zwart.

    Dat het uittenue van Benfica te veel gelijkenissen toont met het thuisshirt van Ajax, is blijkbaar een probleem van de thuisspelende club. Ajax en Benfica trappen dinsdagavond om 21.00 uur af in de Johan Cruijff Arena. 

    Plaats een reactie

    Dezeun +5050
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:54
    Schandalig
    Vind ik leuk
    Timmmdw +98
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
    ja het slaat echt nergens op dat dit het probleem van de thuisspelende club is
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:08
    Het is een probleem van de thuisspelende club, omdat die in principe dichterbij de connecties hebben om aan ander materiaal te komen, of dat nou een tweede, derde of vierde versie zou zijn.

    In andere woorden: het is voor Ajax makkelijker om aan een andere versie van het shirt te produceren, als dat Benfica vanuit Nederland een vierde versie moet zien te creëren.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:11
    Dat zou zo moeten zijn bij de amaters maar toch niet voor een champions league deelnemer ??
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:15
    Ik kan me herinneren een paar jaar terug dat Vitesse vlak voor een thuiswedstrijd de shirts van de plaatselijke voetbalclub uit Huissen heeft moeten optrommelen.
    Het is geen Champions League, maar het zijn ook geen amateurs.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10279
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:27
    Die shirts (van Arnhemse Boys) werden toen door het uitteam, volgens mij Roda, gedragen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:36
    Jij hebt gelijk, ik zat fout.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10279
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:47
    Belgische scheids toen, dus weet niet in hoeverre hij de regels volgde :p
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5563
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:28
    Wat een eer voor de Arnhemse Boys!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:53
    Kan zijn dat de regels veranderd zijn, maar het laatste dat ik weet is dat bij de amateurs de thuisploeg andere shirts aan moet en in het betaalde voetbal de uit club. De Uefa regels ken ik niet.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
    In dit miljoenenbal had dit natuurlijk direct afgekaart moeten worden. Een uitspelende ploeg moet ervoor zorgen dat de shirts niet lijken op die van de thuisspelende ploeg. Je wilt vanavond toch gewoon die rode baan op het shirt zien ?..Klaar!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:29
    Het zou misschien beter zijn om op het Amerikaanse systeem over te gaan, maar dat zal vanwege de commercie nooit gebeuren. (Thuisspelend team speelt altijd in het wit. Dit was omdat je vroeger vaak een serie uitwedstrijden afwerkte en dan op een road trip was en niet de mogelijkheid had om de shirts te wassen. Op witte shirts zou je dan alle vlekken zien, dus vandaar dat vaak alle uitwedstrijdshirts gekleurd zijn en die voor de thuiswedstrijden wit
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:49
    Niet alleen vanwege de commercie vind ik dit geen bijzonder goed idee. Supporters hangen aan traditie. Traditie is onder andere een herkenbaar tenue. Juist in thuiswedstrijden.

    En anno 2018 hebben we prima wasmachines.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:57
    Klopt, was ook een andere cultuur en tijd die die traditie afdwong.
    En jij denkt bij de New York Yankees ook aan een grijs tenue, en bij de LA Lakers aan een geel tenue. Toch zijn dat uitstort.
    Ik had het alleen over dat het probleem wat nu ontstaat dan altijd wordt voorkomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
    Wat een bullshit is dat zeg en een achterlijk ideee laten ze dat lekker in de vs houde club kleuren maken de club Ajax hoort wit rood wit te zijn met die mooie rode baan in het midden
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:13
    Ajax is dan ook rood wit, maar alleen in de uitwedstrijd.
    Dat jij dat leest alsof ik dat echt zo vind, zegt veel over jouw leesvermogen.
    Dat jij zo oordeelt over Amerikaanse tradities zegt veel over jouw respect naar anderen toe.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:27
    Dat jij zo oordeelt over Amerikaanse tradities zegt veel over jouw respect naar anderen toe WHAHAHA gaat het wel allemaal goed daar boven ?
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1013
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:01
    En het is ook niet zo dat ze dit pas sinds gisteren hadden kunnen weten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:50
    Ik ben het er mee eens dat je liever het thuisshirt ziet, veel meer herkinning dan het uitshirt, maar moeten we hier nou een ding van maken? Al spelen ze ineens in een roze tenue, als ze die wedstrijd maar gewoon met 2 a 3 tegen 0 winnen, dan boeit het niet hoe ze eruit zagen 😂
    Vind ik leuk
    Freddyst +257
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
    Dus twee jaar geleden zijn we gefopt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
    Ik snap die redenatie niet. Op het moment dat Benfica weet dat het uit tegen Ajax moet gaan spelen, weet het ook dat er een shirtprobleem kan ontstaan. Tijd zat om wat met je leverancier te regelen. Daar hoef je echt niet mee te wachten tot de laatste 48 uur voor een wedstrijd.

    Dit is gewoon nalatigheid en eigenlijk vind ik dat Benfica hier best voor op de vingers getikt mag worden door de UEFA.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:23
    Nee, als team ga je ervan uit dat het in orde is. Een scheidsrechter mag tot op het laatste moment vlak voor de wedstrijd(Zoals gebeurde in mijn Vitesse-voorbeeld) beslissen dat het niet in orde is. Een scheidsrechter mag dat besluiten over al het materiaal (keepers)tenues, veld, bal, (kunst)licht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:45
    Kom op zeg. Als je manager/materiaalman/koffiejuffrouw bent bij Benfica, dan weet je dat Ajax al sinds 1712 in een wit shirt met rode verticale balk speelt.

    Dus neem je groene, gele, blauwe shirts mee.

    Ik ga nooit ergens van uit. Dat zijn aannames en die blijken in 70% van de tijd niet te kloppen. Check, check, dubbelcheck. Dat mag je van een professionele organisatie ook verwachten.

    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:52
    Die verantwoordelijkheid ligt bij de scheidsrechter en de commissie die daarover oordeelt.
    Zo zijn de regels.
    Vind ik leuk
    Toppert +1702
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:12
    Het probleem komt bij de UEFA vandaan en niet bij Benfica. UEFA vindt de het uitshirt van benfica en het thuisshirt van Ajax te veel op elkaar lijken. Wat niet zo is, maar op tv kan het minder goed overkomen. Kortom, commercie gericht probleem dat de UEFA veroorzaakt en niet Benfica en ook niet Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:40
    Maar het is niet de UEFA die het oplost, dus daarmee wordt het wel een probleem van de clubs.
    Dat kun je dus vóór zijn door zelf ook na te denken over waar je mee bezig bent. Je kent de regels en daar hou je dus rekening mee.

    Dit valt niet bepaalt onder de noemer 'onvoorziene omstandigheden'.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:31
    Je slaat de spijker op zijn kop
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:32
    En anders gewoon in blote borst laten spelen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:46
    Ik vind dit idd ook belachelijk. Zelfs de titel van dit topic. UEFA doet verzoek, ajax is verplicht!! Benfica had dit al ver van tevoren moeten regelen. MUEFFIA
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:10
    De reden waarom ik telkens naar de scheidsrechter als eindverantwoordelijke wijs is kleurperceptie. Dat is een subjectief iets.
    Lees dit stuk maar eens op Wikipedia:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_dress
    (Voor mij is die jurk dus wit met goud, terwijl die blauw met zwart is)

    De eindverantwoordelijke moet zich voor deze wedstrijd meerdere dingen afvragen (in een meer logische volgorde dan die van mij)
    Is het een probleem?
    Vind ik het een probleem?
    Hoe groot is het probleem?
    Is het een probleem voor anderen?

    Ik heb ook naar wedstrijden zitten kijken waarbij ik het wel een probleem vond, of juist geen probleem.

    Juist daarom is een scheidsrechter eindverantwoordelijk, want hij is de aangewezen rechter voor die wedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:15
    Want Benfica wist pas net van deze wedstrijd en wist even niet meer wat voor shirts te zelf hebben ?
    Dit zou natuurlijk een ridicule uitleg zijn....
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:31
    Nee, zie mijn andere reactie. De scheidsrechter(scomissie) beslist of het verschil in kleur voldoende afwijkt en mag dit tot op het laatste moment een oordeel over vellen of wijzigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:28
    Maar die hebben hun zaken dan toch ook niet lekker op een rijtje? Ik vind dan trouwens dat wij in onze uitwedstrijd ons thuisshirt mogen dragen. mag Benfica dan weer iets regelen ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:24
    Een scheidsrechter mag tot aan vlak voor de aftrap beslissen of hij iets wel/niet goedkeurt of door laat gaan.
    Ik vind het ook vaak belachelijk dat er geforceerd een onherkenbaar uitshirt voor een uitwedstrijd moet worden aangetrokken, terwijl ze net zo makkelijk een herkenbaar thuisshirt hadden kunnen aantrekken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:44
    Helemaal mee eens! Totaal geschift dit!
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:16
    Of je zegt gewoon dat het niet handig is om als clubs drie tenues te laten ontwerpen die te veel lijken op kleuren van elkaar. Het is nou niet zo moeilijk om minstens één van de shirtjes primair blauw of zwart ofzo te maken, om in ieder geval genoeg afwisseling te hebben.

    Je hebt wel een punt dat als er pas zo laat achter gekomen wordt dat de thuisspelende club het dan sneller kan oplossen, maar een beetje verstandig nadenken en dit van te voren voorkomen is ook niet zo lastig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14634
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:21
    Het is een probleem van de thuisspelende club, tenzij er een wedstrijd tussen Schalke en Ajax wordt gespeeld?
    Vind ik leuk
    Arbee +2222
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:45
    Benfica weet al enige tijd dat ze tegen Ajax moeten spelen en dat Ajax in witte shirts met een rode baan in het midden speelt. Die hebben tijd genoeg gehad om andere shirts op te trommelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:50
    Benfica is daar niet verantwoordelijk voor, dat is de scheidsrechter.
    Zo zijn de regels.
    En als deze situatie te vaak voorkomt bij Benfica, dan worden ze echt wel door de commissie die daarover gaat op de vingers getikt.
    Vind ik leuk
    Arbee +2222
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:10
    Nee, zo zijn de regels niet. De scheidsrechter bepaalt niet welke kleuren shirtjes Benfica laat ontwerpen. Dat bepaalt Benfica samen met de kledingsponsor. Het is van de zotte dat een club als Benfica niet kan zorgen voor fatsoenlijke uittenues en derde tenues en daardoor Ajax in het uitshirt moet laten spelen. Ik verwijt de scheidsrechter in deze ook niks, die kan niet anders dan deze beslissing maken, maar Benfica had haar huiswerk beter moeten doen en met een ander tenue naar Amsterdam moeten afreizen.

    En eigenlijk vind ik dat Benfica het probleem ook maar hoort op te lossen. Dan halen ze bij de Aktiesport om de hoek maar een stel blauwe shirtjes ofzo en laten ze ze bedrukken in de Ajax fanshop. Dat er dan geen clublogo, sponsor of spelersnaam achterop staat is lullig, maar dat zijn de consequenties die Benfica maar moet dragen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 17:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:54
    Nemen ze toch een shirtje vanuit portugal mee
    Vind ik leuk
    grunnfan +311
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:55
    Denk jij dat Benfica nog onderweg is!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:14
    Nee dat niet
    Maar ik denk wel dat het bij de Uefa toch wel iets langer dan vandaag bekend zou kunnen zijn wie in welke shirtjes hoort te spelen toch?
    Dus hiermee hadden ze Benfica toch wel op de hoogte kunnen brengen lang voordat ze deze kant op kwamen dat bedoelde ik eigenlijk
    Vind ik leuk
    Markieee +958
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08
    Waarom moest Ajax tegen schalke dan een ander shirt?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:18
    Omdat in principe de thuisclub in het thuisshirt speelt en dat het uitshirt van Ajax één van de drie tenues was die mee was en voldoende onderscheidend was. Als dit niet het geval zou zijn geweest, dan had Schalke in een uitshirt gespeeld.
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:12
    Oke het probeem van de thuisspelende club vind ik opzich wel terecht hoor. Kans is klein maar het kan natuurlijk eens voorkomen.

    Maar dan lees je ook dit in hetzelfde artikel:
    Twee seizoenen geleden speelden de Amsterdammers in het UITDUEL met Schalke 04 (3-2) in de kwartfinale van de Europa League noodgedwongen in het uitshirt van het jaar daarvoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    Zie mijn reactie op Markiee.
    Ik weet niet precies wat de regels zijn, maar ik kan wel raden dat ze zo geschreven zijn als: "als regel 1 niet opgaat, dan regel 2, zo niet dan regel 3, etc, etc.
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
    ah oke, beetje eigen fout dus dat tenue mee te nemen ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:18
    Ik weet eigenlijk niet of Ajax of andere Nederlandse clubs een derde tenue hebben.
    Ik weet dat eigenlijk alleen van Vitesse (Airborne)
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:55
    ze zouden Benfica gewoon in een Sporting shirt moeten laten spelen. Dan hebben ze volgend seizoen een heel andere uit tenue ;)
    Vind ik leuk
    Benniewies +893
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:55
    Bij de loting weet je.dat je tegen Ajax komt. Dat is eind Augustus. Volgens mij had Benfica toen nog tijd genoeg om een 2e uit shirt te laten drukken
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:29
    1. Ze hebben een tweede uitshirt.
    2. Benfica beslist niet, Ajax beslist niet. De scheidsrechter beslist.
    3. Kleurenperceptie is een subjectief iets wat niet zo simpel is als dat het lijkt (zie mijn andere bericht)
    4. De scheidsrechter mag een beslissing nemen/wijzigen over dit soort zaken tot vlak voor de wedstrijd. Vergeleken met het voorbeeld van Vitesse zijn ze nog op tijd.
    Vind ik leuk
    Benniewies +893
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:38
    En alle 3 de shirts lijken op die van Ajax?

    Had Ajax ook beter voor een rood uitshirt moeten kiezen. En de 2 e ook. En dan?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:04
    Ik noem alleen maar op zoals het gaat. Er zullen wel regels voor zijn. Waarschijnlijk is er bij het ontwerpen alleen maar rekening met de Portugese competitie gehouden en voor de rest is er gedacht **** you 2.
    Vind ik leuk
    erikv78 +145
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:14
    Waarom moest ajax dan in het Uit duel met Schalke ook van shirt wisselen ? En een shirt van een jaar eerder aantrekken ? Had dan Schalke zich niet aan moeten passen volgens jouw beredenering ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:30
    Zie mijn reactie bij HJR.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:54
    Waarom moest Ajax uit bij Schalke dan in een uittenue van een ander jaar spelen? Dat kunnen ze dan bij Benfica toch ook doen...
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:56
    Benfica weet al sinds augustus dat ze naar Ajax toe moeten, hadden dus alle tijd om andere shirts te verzinnen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:05
    Je bent de eerste die hiermee komt. Niet.
    Vind ik leuk
    abraksas +1338
    woensdag 24 oktober 2018 om 00:52
    Je zou denken dat men wel op de hoogte is van de kleuren van de shirts van je tegenstander voordat je afreist. Zeker als dat dan ook nog een club is die wel zeer bekend is in de voetbalwereld. Zullen denk ik weinig voetballiefhebbers zijn die niet weten dat Ajax in rood wit speelt. En je zou denken dat de UEFA een dusdanig probleem ook wel zou kunnen zien aankomen.
    Amateuristisch gewoon dus.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:02
    Weet je hoeveel shirt combinaties er mogelijk zijn?
    En dan verandert het uitshirt elk seizoen van uiterlijk en het thuisshirt ook in mindere mate.
    En dan nog mag een scheidsrechter tot vlak voor de aftrap beslissen dat het niet goed is. Zelfs als hij de enige is die dat vind. Al speelde Benfica in het paars met gele stippen, dan nog mag hij besluiten dat het niet goed is.
    Daarnaast stelt Ajax niet zo veel voor in het buitenland.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:58
    Je zou verwachten dat de uitspelende club als ze drie tenues hebben er toch ook wel eentje kunnen hebben die afwijkt. Verder kunnen ze er wel rekening mee houden dat er weinig zwart-witkijkers meer zijn en dat (als de uitkleuren van Benfica) helemaal grijs of zwarte broek en wit shirt zijn dat dat best anders is dan het Ajax-tenue.
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2550
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:14
    Uefa maffia! Hoe verzin je dit op de wedstrijddag?!
    Vind ik leuk
    Psssttttt +236
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:09
    Dat is al 0-1
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:12
    Illuminatie...
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +70
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:14
    Uefamaffia
    Vind ik leuk
    bartjeee +960
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:55
    Das gay
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:56
    Hartstikke gay
    Vind ik leuk
    bartjeee +960
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:58
    Idd slaat nergens op
    Vind ik leuk
    Echt? +3483
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    EDIT VP: reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:04
    Echt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:06
    Maar zelf ga je wel kijken kontkruiper beetje schijnheilig en volwassen
    Vind ik leuk
    bartjeee +960
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:17
    Valt wel mee ajax is best een mooie club hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:56
    Benfica zal wel meer betalen dan Ajax aan die Bobo's van de UEFA..
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:56
    Nou dan is het einde zoek 0-4......... ;)
    Lekker boeiend in welk shirt ze spelen zolang je maar wint. Je gaat niet beter spelen van groen blauw zwart geel of rood
    Vind ik leuk
    Olfie +4426
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    Er zijn onderzoeken die dat tegenspreken :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:04
    En daar is tijd in gestoken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:11
    Ik dacht dat de resultaten waren dat teams in het rood wit meestal kampioen worden en teams in het zwart het minst.
    Als je naar de Nederlandse competitie kijkt zit daar wat in.
    Vind ik leuk
    Koeien +2520
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:15
    mja, misschien ook omdat de tradtionele top3 Feyenoord, Ajax, PSV allemaal rood-wit spelen?

    Het klopt wat je zegt hoor, maar in Nederland speelt het meerendeel in rood/wit, dus dat is statistisch bekeken niet zo'n goed voorbeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:21
    Meen je?
    Vind ik leuk
    Koeien +2520
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:23
    Ik ben heel serieus.
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:13
    Jazeker, uit onderzoek is gebleken dat de kleur rood bijdraagt aan een onderbewust gevoel van aggressie.

    Daarnaast, er zijn nog maar twee clubs geweest die tot nu toe kampioen zijn geworden in de Eredivisie die geen rood droegen
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:04
    DWS en DOS.
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:11
    Juist. En DOS ging niet veel later op in FC Utrecht, een club die onder andere de kleur rood heeft.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:16
    Ja indd ken de onderzoeken over rood wit etc. Al zegt dat onderzoek volgensmij niet dat je er zelf beter door gaat spelen en ging dat meer over hoe de tegenstander jou ziet , dus heb ik dan toch een beetje gelijk ;) haha . Conclusie gewoon winnen vanavond en psv morgen!
    Vind ik leuk
    Koeien +2520
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:12
    Kleur speelt een kleine rol in zowel de psychische belevenis als praktische zichtbaarheid op het veld.

    Wit is het meest zichtbaar en statistisch gezien is een opvallende kleur als rood/oranje het best voor aanvallende teams en een onopvallende kleur beter voor verdedigende ploegen.

    Mgoed, als dat al meer dan 0.00001% invloed zou hebben dan zou ik het al veel vinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:34
    En zwart is negatief, de kleur van de slechteriken
    Vind ik leuk
    buddha +8872
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
    lekker belangrijk. als je maar wat aan hebt joh.
    Vind ik leuk
    Echt? +3483
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:59
    Ja, naakt mag niet
    Vind ik leuk
    guusje +1180
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    daar denk ik bij sommige Italiaanse en Braziliaanse speelsters toch wat anders over.......
    Vind ik leuk
    buddha +8872
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:16
    vergeet lieke niet he.
    Vind ik leuk
    rexxo +1250
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:58
    Dacht dat Michel Panini weg was bij die criminele bende uit Nyon.
    Sinds wanneer krijgt een uitspelende club voorrang?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:58]
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:27
    AZ heeft het ook eens gehad, volgens mij tegen een club uit Spanje. Zelfde probleem toen.
    Vind ik leuk
    NAMLI21 +7
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:59
    Ik ben van mening dat benfica en ajax dan in een uitshirt moeten spelen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:01
    Zelfs in dat poeplelijke uit-shirt gaan de punten niet mee naar portugal :)
    Vind ik leuk
    Hast57 +1994
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:01
    De wereld op z'n kop. Als door de UEFA twee uittenue's met twee contrasterende kleuren verplicht worden gesteld ben je voor altijd van dit probleem af.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1418
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:03
    Geweldig.
    Vind ik leuk
    0260165 +662
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:04
    Jammer dat ze tegenwoordig niet gewoon de broekjes veranderen bij situaties als deze.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5090
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:04
    Het is toch altijd de regel dat de thuisspelende ploeg voor een vervangend tenue moet zorgen als de tenues teveel overeen komen wat betreft kleuren ?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12692
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:05
    Gewoon weigeren en in je eigen tenue spelen, fuck them !
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:05
    Schandalig dat ze hun probleem zo verschuiven, hebben zij niet nog een oud shirtje ergens zoals wij 2 jaar terug?
    Vind ik leuk
    Kevinm +1830
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:09
    Je zou toch zeggen dat dit het probleem van de club is die uit speelt..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12692
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
    Ja, ik snap hier ook niks van..
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:12
    Werkelijk belachelijk. Laat dan Benfica in ieder geval ook in een uit tenue spelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:13
    Goed nieuws! Kleedkamermotivatie voor het hoofdstedelijke orakel.
    Vind ik leuk
    reggie +1735
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:13
    Zo zie je maar weer "kleinere clubs zijn altijd de dupe"
    Vind ik leuk
    Smitsie +113
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:16
    Ook knap dat je 2 uitshirts maakt en dan niet in staat bent er 1 te maken die niet teveel op rood wit lijkt terwijl je thuistenue ook rood wit is..... Heel raar!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1994
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    Ik vind het niet raar want uittenue's moeten door de UEFA van tevoren goed gekeurd worden. En moeten voldoen aan regels. Maar als die zelfde UEFA hun werk niet goed doet dan gaan ze dat later natuurlijk niet toegeven. Hebben ze nog nooit gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:17
    Belachelijk! Is toch probleem voor Benfica zijn komen op bezoek bij ons. Vind ik dat we een voorsprong moeten hebben van 2-0 dan is het goed 😄
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:18
    Belachelijk... het probleem van Benfica afschuiven op Ajax. De UEFA wordt steeds gekker...
    Vind ik leuk
    Stefrutten +355
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:20
    Dus als ajax naar benfica gaat dan mogen de ajaxieden hun thuisshirt aan. En benfica hun uit shirt
    Vind ik leuk
    The Iceman +10279
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:53
    Dan heb je exact hetzelfde probleem helaas.
    Vind ik leuk
    Stefrutten +355
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:12
    Klopt. Maar dan hebben ze wel tijd om een andere te maken 😂
    Vind ik leuk
    Bizzy +20950
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:21
    Dit is toch niet iets om druk over te maken. Snap het probleem niet echt
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12692
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:10
    Waarom niet ? Thuis spelen we altijd in rood/wit..
    Dit slaat echt nergens op hoor.. Je wil PSV thuis toch ook niet in het uit-tenue zien ?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20950
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:32
    Enige wat je wilt zien is dat je club wint. Al spelen ze in een vuilniszak.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12692
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:44
    Kun jij een reden verzinnen dat wij niet in ons thuis-tenue mogen spelen ?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20950
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:40
    Ik vind het bijzaak. Focus zou moeten liggen op winnen. Dit leid toch alleen maar af. Voor sommige supporters zijn de colors belangrijk. En daar gaan ze heel ver in. Als Ajax wint van Benfica dan is iedereen deze discussie vergeten.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2373
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:25
    Dan wordt het toch wel 5-0 vanavond. Rood werkt agressief. Waar zwart slaapverwekkend werkt. Die Portugezen slapen al in de catacombe.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:26
    Een beetje de wereld op z'n kop. Volgens mij weten Benfica en de UEFA al sinds de loting dat deze wedstrijd eraan komt en hadden ze toen al kunnen constateren dat Benfica een ander uit shirt zou moeten regelen. Een beetje vooruit kijken kan soms geen kwaad...
    Vind ik leuk
    rinirat +2647
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:27
    echt schandalig dit.... mag nooit gebeuren.
    Benfica is hiervoor verantwoordelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:28
    Niks aan te doen. Ach. Kunnen we alvast oefenen hoe t voelt om uit te winnen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:29
    belachelijk degene die uit speelt moet zich aanpassen niet degene thuis speelt. Thuisspelers moet in hun thuistenu spelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:30
    Heel apart dat de ontvangende ploeg zich moet aanpassen. WTF
    Vind ik leuk
    FudoAmida +57
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:31
    Hoewel het principieel gezien nergens op slaat, zijn er naar mijn mening belangrijkere dingen om je druk over te maken..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:07
    Beste gozer, deze zin kan je bij alle voetbal artikelen plaatsen. In vergelijking met honger, oorlog, kindermisbruik en ongeneeslijke ziektes zijn geen enkele voetbalonderwerpen belangrijk. Dus tja, dan maar helemaal niks meer schrijven en lezen?
    Vind ik leuk
    FudoAmida +57
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:38
    Zeker waar. Correctie: Zijn er naar mijn mening belangrijkere dingen om je druk over te maken IN DE VOETBALWERELD.

    Ik vind het verder ook niet een probleem dat er een artikel over wordt geschreven, maar in tegenstelling tot andere mensen in de comments boeit het mij persoonlijk niet veel welk kleur tenue ze dragen.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 07:39
    Eens!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:31
    Raar verzoek van de UEFA als je het mij vraagt. Thuis is in thuis tenue en niet in uit tenue... Maar ja wie ben ik :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:36
    Het is niet eens een verzoek maar een mededeling ode aan VP haha.

    Je moet en je mag is toch echt iets anders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04
    Hahaha jaa klopt, de titel is eigenlijk misleidend ook, UEFA doet geen verzoek maar is een eis... blijft een belachelijke eis hahaha.
    Vind ik leuk
    Thater +5
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:38
    Wat een bullshit
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:38
    De onderlinge strijd begint al buiten de lijnen! Weetje: in Frankrijk wonen heel veel Portugese emigranten. Kijken hoe objectief deze scheids is. De eerste slag is voor Benfica. Merkwaardig dat die man hier een punt van maakt.
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:38
    bij het basketball is de regel simpel; thuis spelende ploeg speelt in lichte tinten, als je uit tenue te veel overeenkomt is dat jou probleem en moet je dat als uitspelende ploeg oplossen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:39
    Hesjes... ;)

    (moesten wij vroeger ook...)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:38
    Benfica heeft toch wit shirt, zwarte broek en witte sokken als uittenue? (volgens Adidas...)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:42
    Wat belachelijk dit! Ik zou het als Ajax zijnde niet accepteren!!
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:51
    ze dwingen ons Bart, pure Uefa Terreur!
    Vind ik leuk
    guusje +1180
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:45
    Ajax krijgt "verzoek" van UEFA en moet "verplicht" in uitshirt spelen tegen Benfica.
    Is het nou een verzoek of een verplichting!?!?! Beetje vaag allemaal!
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:56
    het is hetzelfde als mensen een ´verzoek´ van de Maffia krijgen of ze even hun geld willen afstaan, uefa dwingt Ajax ,niks verzoek
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:50
    we moeten ons vooral niet van de wijs laten brengen door dit soort onzin,maar correct is het niet natuurlijk,helemaal dat het verplicht wordt schiet in het verkeerde keelgat,we zijn toch niet in Noord Korea of Saudi Arabie ?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5514
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:52
    Wat heeft de thuisspelende ploeg te maken met de shirtjes van de bezoekers? Dit is echt te belachelijk voor woorden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:52
    Zwarte tenue's. Perfect. Dragen kraaien ook. Kunnen ze gelijk na de wedstrijd de hele selectie van Benfica onder treurmuziek ten grave dragen. Zijn ze dan wel rijp voor.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:58
    gewoon een pak slaag geven dat benfica
    Vind ik leuk
    jorn008 +120
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:53
    Alle spelers van Benfica gewoon een groen hesje aan , klaar!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:54
    waarom speelt Befica dan niet in hun thuisshirt ajax organiseert de wedstrijd toch? waarom moeten wij dan in ons uitshirt spelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:56
    Ze hebben een cup tenue nodig..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:57
    Raar hoor, Benfica speelt volgens mij hun uitwedstrijden in een geheel witte shirt toch??
    Vind ik leuk
    CPP +775
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
    VERZOEK = VERPLICHT?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:04
    Schandalig Ajax hoort als ze thuis in Amsterdam een wedstrijd hebben gewoon wit rood wit te zijn met die mooie rode baan in het midden laat benfica lekker met een alternatief shirt komen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
    Eufa is gek geworden
    Vind ik leuk
    B3v3r +646
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
    Laat ze inderdaad maar hesjes aantrekken bij die Portugezen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08
    Waarom wordt hier nu plotseling een punt van gemaakt? Gebeurd heel vaak. Bij PSV - Inter was het ook zo dat PSV de verplichting kreeg haar thuistenue aan te passen (In dit geval uitsluitend de broek) omdat het niet matched met elk van de (uit)tenues van Inter. We kunnen het wel schandalig vinden maar is van alle dag in het geval dat thuistenue thuisspelende ploeg zich niet verhoudt tot elk van de mogelijke tenues van de uitclub.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08
    Het is te gek voor woorden dat een thuisclub in een uitshirt moet spelen. Er schijnt 3 shirts door de EUFA afgekeurd te zijn waardoor Benfica in hun thuisshirt mogen aantreden. Een forse boete lijkt mij meer op zijn plaats tegen de club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:11
    Echt te belachelijk voor woorden
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +270
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:12
    Vreemd verzoek. Hadden ze ook eerder kunnen bedenken. De tenue's van de clubs zijn toch bekend? Had Benfica al lang op in kunnen spelen. Ze hadden desnoods nog even naar de Albert Cuyp kunnen gaan voor een setje zwarte t-shirts 😜
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31713
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:13
    Bullshit. Kut uefa. Had het niet geacepteerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
    Inderdaad belachelijk, maar van die EUFA kun je alles verwachten, Feyenoord moest in de uittenues spelen omdat de arbiter in zijn nieuwe hansopje wilde rondlopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:24
    tegen Schalke werkte het goed..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:27
    Wat een flater dit zeg. Benfica had gewoon andere shirts moetwn laten maken, hadden ze tijd genoeg voor, ruim 2 maanden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    Waar slaat dit op????!!!! Dit is toch een probleem voor Benfica
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    Dat is toch een probleem van de uitclub? Zij dienen toch een alternatief te hebben zoals Ajax moest doen tegen Schalke!
    Vind ik leuk
    isax +0
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:32
    Benfica kan toch net zo goed hun uit tenue uit een voorgaand jaar gebruiken..... Vind het onzin om het het probleem van de thuisspelende ploeg te maken.
    Vind ik leuk
    Broes +1021
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:37
    Belachelijk dit inderdaad. Benfica heeft blijkbaar 3 shirts en alledrie lijken ze teveel op het thuisshirt van Ajax. Maar waarin verschillen die 3 shirts dan? Blijkbaar zijn ze het 3 shirts met veel rood erin. Rare regel in het UEFA reglement ... Ben benieuwd of Bayern thuis ook in zn uitshirt moet spelen tegen benfica.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:41
    Ben blij da ge dat lelelijke shirt ni aanhoeft 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:45
    Belachelijke beslissing. Deze wedstrijd schriftelijk afdoen. 3-0 voor ajax
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21425
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:48
    Kut Portugezen en kut uefa
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:49
    Ronduit belachelijk
    Benfica had 2 maanden de tijd om shirt te maken en anders halen ze maar een paar Europacup shirts in Rotterdam op
    Die worden toch maar zelden gebruikt
    Vind ik leuk
    JoeyC +2523
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
    Damn, wat een Sjakiemeroreacties hierboven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Clutchy +720
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:09
    Dat heeft niks met de altijd zeikende swart te maken maar het slaat gewoon weg nergens op thuisclub mag gewoon de eigen clubkleuren aantrekken zo simpel is het
    Vind ik leuk
    Jc 74 +277
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
    Ik vraag me af of de uefa ook hun scheidsrechters met drie verschillende kleuren op pad stuurt tenslotte moet een scheids ook onderscheidend zijn.
    Vind ik leuk
    Benniewies +893
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:02
    Met de loting eind Augustus, wist Benfica toch dat ze tegen Ajax moesten? Volgens mij tijd genoeg om een extra uitshirt te drukken. Dit is dan vaak ook nog uniek.

    UEFA had moeten zeggen, regel maar wat, tijd genoeg om wat te bedenken.
    Vind ik leuk
    Farmer +12233
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04
    Belachelijk, Ajax speelt thuis... Dan is het aan Benfica om met een alternatief te komen.

    UEFA moet zich eens achter de oren gaan krabben waar ze nu regels en richtlijnen voor opstellen...
    Vind ik leuk
    Clutchy +720
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:08
    Waarom kon Ajax tegen schalke dan niet gewoon thuisshirt aantrekken met een zwarte broek...,
    Vind ik leuk
    Steven77 +221
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:15
    Lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2136
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:25
    Dus als Ajax vanavond verliest is dat de schuld door het uit shirt? Haha
    Vind ik leuk
    El Cazador +6559
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:35
    De uit spelende club zou daar verantwoordelijk voor moeten zijn ipv de thuisclub. Uefa gaan je diep schamen!!!!
    Vind ik leuk
    hanze +0
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:40
    Ja vriendjes politiek bij de UEFA, ze worden weer extra betaald en wel onder de tafel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:59
    Ik zou zeggen laat Benfica in Ajax uittenue spelen. Opgelost !
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:38
    Geweldig in zijn eenvoud! De oplossing!
    Vind ik leuk
    Linders +11
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:18
    Wat is dit nu godverdomme vieze Portugezen kut volk ,zooooooooo corrupt is nu de UEFA dit is niet te geloven AJAX speelt thuis !!! die Portugezen
    hebben best wel een uit shirt maar ze zullen hun mannetje daar wel hebben zitten .En nu zal de schijts zn euries ook wel krijgen shit voor ajax en het Nederlands voetbal .
    Vind ik leuk
    Vooruit +35
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:27
    Het uitshirt is een stuk mooier dan het thuisshirt. Dat heeft de uefa goed opgemerkt
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:48
    Dit verzoek aan Ajax is te billijken. Het zijn niet de shirts die de bal in het doel moeten trappen. Hopelijk heeft Ajax na vanavond 7 punten!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:54
    Mag natuurlijk nooit invloed op het spel hebben, nogmaals gewoon 3-1! (Maar dit had nooit bij Barca gebeurt)
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:35
    Ik zie toch wel heel duidelijk verschil.....en als benfica dan gewoon een zwart broekje aantrekt zou je denken dat het makkelijk kan
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:45
    snap niet waarom ajax altijd maar 2 tenues heeft en derest in Europa met Adidas wel 3 hebben??
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:05
    En dus moet ajax in een thuis wedstijd met uit shirt spelen. Ik zou die Portuguese lekker naar primarkt stuuren voor een ander shirt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:46
    Belachelijk! Dan laat Benfica toch gewoon dertig gele shirts aanrukken? Zoveel kosten die dingen niet voor de clubs!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +988
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:20
    Laat gaan betere motivatie om ze van het kastje naar de muur te sturen is er niet toch???
    Wij daar in ons thuis-tenue probleem opgelost toch?
    Vind ik leuk
    peewee +51
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:19
    Belachelijk hoor, het is toch al lang bekend dat men tegen Ajax speelt? Probleem bij Benfica leggen!!! Desnoods dan maar in hun ondergoed!!!! BRUIN ....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    Sonneillon +565
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:22
    Ja echt heh, alsof ze er vanmorgen ineens achter kwamen dat ze Ajax-uit hadden en halsoverkop in het vliegtuig zijn gesprongen
    Vind ik leuk
    Sonneillon +565
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:20
    Maar als zowel het thuisshirt van Benfica als het uitshirt van Benfica teveel op het Ajax shirt lijken, betekent dat toch eigenlijk dat beide shirts van Benfica teveel op elkaar lijken en zodoende had hun uitshirt nooit goedgekeurd mogen worden ?
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 09:53
    Het is belachelijk dat de UEFA de 3 tenues van Benfica goedgekeurd heeft. Ze lijken alle drie op elkaar. Rood wit, wit rood en wit.
    Een 3e tenue is juist voor dit soort situaties.
    En 2 maanden geleden wist Benfica al dat ze zowel bij Ajax als Bayern München een probleem zouden hebben. Dus genoeg tijd op wat te regelen. Gewoon bizar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws