'Bergwijn ontbreekt op afsluitende training en is vraagteken voor Spurs'

'Bergwijn ontbreekt op afsluitende training en is vraagteken voor Spurs'

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 16:35di 23-10-2018 om 16:35

Steven Bergwijn ontbreekt op de afsluitende training van PSV in aanloop naar het Champions League-duel met Tottenham Hotspur. Mogelijk kan de aanvaller niet spelen tegen de Engelsen.

Dat meldt Eindhovens Dagblad. 'PSV bekijkt of hij nog klaar te stomen is voor het duel', zo weet het medium. Wat er precies aan de hand is met Bergwijn, is niet bekend. Tegen FC Emmen stond de kersverse Oranje-international nog in de basis. Een klein kwartier voor tijd werd hij toen door trainer Mark van Bommel naar de kant gehaald.

De overige basisspelers trainen wel mee. Ook Donyell Malen is erbij. Volgens Eindhovens Dagblad is hij de meest logische vervanger van Bergwijn, mocht hij woensdagavond inderdaad niet kunnen spelen.

PSV moet tegen Tottenham Hotspur een resultaat zien te halen om de hoop op overwintering in de Champions League levend te houden. De Eindhovenaren staan na twee wedstrijden nog op nul punten. 

Update 16:35 uur: Volgens De Telegraaf kampt Bergwijn met (lichte) enkelklachten en heeft hij uit voorzorg niet meegetraind.

Plaats een reactie

Supporter1 +268
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:21
Dat is toch wel heel zuur voor PSV, toch hopen dat hij er bij is morgen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35818
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:06
Zuur ? das ronduit KUT
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:18
Relax man, wij hebben zoveul goeie.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:30
Zoet is ook KUT
Vind ik leuk
Senn +7950
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:39
????
Vind ik leuk
Mari +13213
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:06
Een zoete kut?
Vind ik leuk
Plattekar bv +35818
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:56
beter dan een zure kut....of n zoute
Vind ik leuk
Mari +13213
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:03
Ik kan soms totaal niet meer volgen waar het over gaat.
Maakt niet uit. Zolang Tottenham morgen maar pak krijgt
Vind ik leuk
windforce11 +3379
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:22
Die speelt gewoon...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:23
Last van zijn lies
Vind ik leuk
aartstyle +2006
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:24
Een flinke aderlating. Maar ik moet zeggen dat Malen fantastisch inviel zaterdag. Wat dat betreft is het samen met Guti wel de beste bankzitter die we hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:25
Die speelt waarschijnlijk gewoon morgen, en anders hebben ze met malen een prima vervanger op de bank. Wel minder goed als bergwijn natuurlijk
Vind ik leuk
Motley +208
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:27
Psv zero points
Vind ik leuk
KvhZ +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:28
Sssst.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:39
En zo ook minder punten voor Nederland. Nog steeds zo grappig? Ik zie het punt hiervan nooit zo goed in
Vind ik leuk
Mari +13213
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:09
ik ook niet. Wel zie ik dat het dom is om zo te redeneren. Dat weer wel
Vind ik leuk
Vvgimmurt +496
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:04
Motley zero braincells;)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:04
Een dikke zero voor dit irritante trolletje
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:55
Nee hoor we staan 5 punten los.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:29
Malen of Bergwijn. Het maakt mij niet uit. Beide zeer talentvol
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:31
Zeker beide zeer talentvol, maar bergwijn is natuurlijk wel een stuk verder!
Vind ik leuk
KvhZ +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:33
Broer van Aziz ;-)? Dat is zeker zo, maar ik heb enorm veel vertrouwen in Malen. We zullen het zien
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:37
Ja en naamgenoot van Guti;)
Vind ik leuk
Hvdp +2069
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:36
Laten we hopen dat hij speelt en dat PSV punten gaat halen!!
Vind ik leuk
karnisse +601
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:36
Klote voor Psv en Oranje
Vind ik leuk
SanKev +1064
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:43
Zou erg jammer zijn als hij er niet bij is. Toch zie ik Donyell Malen zijn rol (toch zeker aanvallend) wel erg sterk invullen mocht dit nodig zijn. Denk dat PSV beter Bergwijn als uitvaller kan opvangen dan een back, zonder daarmee teniet te doen hoe belangrijk Bergwijn voor PSV is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 16:43]
Vind ik leuk
Patje41 +1220
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
nuance dat zowel Bergwijn als Malen de jeugdopleiding bij Ajax hebben doorlopen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 17:03]
Vind ik leuk
SanKev +1064
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:05
Ik zie niet echt hoe dat mbt mijn commentaar een heel erg waardevolle toevoeging is.

Maargoed, dat terzijde ben ik het ermee eens om te zeggen dat Malen de jeugdopleiding bij Ajax heeft doorlopen (8 jaar). Bij Bergwijn is dat echter niet het geval. Die heeft slechts twee jaar bij Ajax in de jeugd gezeten en zit nu a 7 jaar bij PSV (waarvan hij voor een groot deel zijn wedstrijden in jong of lager speelde), dus die heeft naar mijn idee meer de opleiding van PSV doorlopen dan die van Ajax.
Vind ik leuk
040bovenaan +1953
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:43
En je punt is.....???
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:43
Die is zich alvast in aan het dekken! Goed excuus natuurlijk om na een dikke nederlaag te roepen dat je er niet bij was
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:24
Zoals jij dat, en ook jouw vriendjes, dat hier deden op 23 september jl toen Ajax kansloos verloor van PSV door de afwezigheid van van der Ligt?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:32
Juist! Met de ligt in de basis was Lucy de jong na 2 minuten alweer aan het janken geweest
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:12
Juist Boudewijn!
Vind ik leuk
040bovenaan +1953
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:45
Toch erg als je van 1 man afhankelijk bent.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:53
Lucy? Nog erger als een vrouw tegen Ajax scoort of niet dan?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:52
Dat is een aderlating, maar een mooie kans voor Malen. Dus komt goed 2:0 voor psv
Vind ik leuk
torinofc +599
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:53
Gelijk Malen er in, veel betere voetballer.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43398
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:59
PSV begint nu al met het sparen van spelers voor de eredivisie...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:13
Ze winnen liever in de eredivisie dan in de CL!

Dat is ook gelijk de reden waarom er zo’n schande over gesproken wordt! Internationaal is het echt waardeloos gesteld met ze
Vind ik leuk
040bovenaan +1953
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:46
Wat een grappig mannetje ben je.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:54
Voor zulk soort gasten hoop ik dat ajax vanavond verliest. Die grote mond die ze telkens hebben..
Vind ik leuk
040bovenaan +1953
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:07
Precies. Voor de goedwillende supporters hoop ik dat ze winnen.
Vind ik leuk
Patje41 +1220
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:01
zou wel eens willen wie nu ècht de trainer is van psv, Bert v Marwijk doet volgens mij meer dan v Bommel die wel de eer opstrijkt
Vind ik leuk
KvhZ +2759
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:54
Natuurlijk. Nog wat zinnigs te melden?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
Ai zou een streep door de rekening van PSV zijn. Hopelijk is Bergwijn er morgen gewoon bij!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
Malen is de man in vorm en op dit moment beter als Bergwijn. Dus prima laat Malen maar starten. Hoop verder dat Guti een keer start i.p.v. Hendrix die niet echt in goede doen is.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:13
Hendrix is net als lozano een schande voor het nl voetbal
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:33
Ja Sint je deelt weer flink wat zwarte pieten uit.
Vind ik leuk
040bovenaan +1953
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:47
En jij een schande voor VP
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:10
Met malen op de bank,no problem
Vind ik leuk
Cookee +12953
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:16
Mag ik ook eens een compliment aan VP geven?
De foto's zijn af en toe mooi gekozen, ook deze is mooi.
Ik hoop dat PSV in de sterkst mogelijke opstelling kan spelen.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:17
Zou vervelend zijn..alleen denk ik dat malen ook een plaag kan zijn voor de engelse .

Dus vol goede moed kijken naar 2 potjes ballen.

Hopelijk 6 punten rijker morgenavond rond kwart voor 9
Vind ik leuk
Benniewies +5849
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:55
Ojee toch niet weer een fake blessure?
Angst voor tegenstanders?

Kom op PSV en Nederland is je nodig
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:55
Talenten genoeg.
Vind ik leuk
Mari +13213
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:03
NEEEEEEEEEEEEEEEE,
hij is de beste van PSV. Hij moet spelen morgen.
Gewoon vroeg naar bed!!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:13
Die hebben ze denk ik wel nodig. Hopelijk valt het mee voor die jongen. Malen is zeker een goede vervanging maar ik denk toch net iets minder. Succes morgen! Nu die lelijke 0 weg!
Vind ik leuk
broedkip +2222
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:37
Die zegt wel eens meer af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws