Van Bronckhorst rekent op duo voor Klassieker: 'Verwacht dat ze beschikbaar zijn'

    Van Bronckhorst rekent op duo voor Klassieker: 'Verwacht dat ze beschikbaar zijn'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:58

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst verwacht dat Steven Berghuis en Yassin Ayoub 'gewoon' inzetbaar zijn voor de Klassieker van zondag tegen Ajax. Achter de naam van Luis Sinisterra staat nog altijd een vraagteken.

    "We hebben natuurlijk een aantal jongens die nog niet hebben kunnen trainen. Luis is in de wedstrijd van de beloften uitgevallen. Het is nog even de vraag hoe het de komende dagen zal zijn met hem, maar daar is nog geen dianogse van", vertelt Van Bronckhorst voor de camera van Feyenoord TV.

    Over Ayoub en Berghuis heeft Van Bronckhorster positiever nieuws. "Yassin is in de warming-up afgehaakt met last van zijn enkel. Dat had hij eigenlijk al een tijdje, maar dat verergerde zich in de warming-up. De verwachting is wel dat hij beschikbaar zal zijn aankomende zondag . En Steven eigenlijk ook." Berghuis scoorde zondag nog tegen PEC Zwolle, maar moest daarna het veld met een blessure moest verlaten.

    Plaats een reactie

    Monnikehuize +1214
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:01
    dan kan Ajax de borst nat maken
    Vind ik leuk
    Voebtal +7576
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:40
    Nee hoor want sinistera doet niet mee. Dus ajax maakt kans!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3812
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:45
    Ja,echt enorm...😁👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
    Ayoub inzetbaar tegen Ajax heb nog weinig gespeeld .
    Snap dit niet vreemd die voetbal wereld .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    Bdog +5808
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:20
    Ja, jouw grammatica daarin tegen.......
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:24
    Thanks Bdog
    Vind ik leuk
    De fries +866
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:24
    Daarentegen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:33
    Lol.
    Vind ik leuk
    Bdog +5808
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:51
    Shit!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 21:52]
    Vind ik leuk
    SanKev +815
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
    Ik sta er sowieso eigenlijk van te kijken dat Ayoub zo weinig lijkt door te komen bij Feyenoord. Was bij Utrecht toch vaak gecharmeerd van zijn spel en aan creativiteit op het middenveld is er bij Feyenoord naar mijn idee geen overschot op het moment.

    Berghuis gaan ze in ieder geval wel nodig hebben, mochten ze iets willen uitrichten tegen Ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:02
    Berghuis geeft nooit thuis in toppers dus zet daar Toornstra maar neer
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:09
    Even zien wat voor berg Ayoub in huis heeft
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:13
    Ondanks zijn fraaie goal van afgelopen zondag vond ik Berghuis er de kantjes ervan aflopen en dat doet die eigenlijk al het gehele seizoen, 9 wedstrijden dus. De grote vorm is er ff niet kennelijk.
    Vind ik leuk
    PDJong +1244
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:17
    Berghuis zou anders ook echt aderlating zijn. Ayoub heeft nog niks laten zien.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2260
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:20
    Hij speelt ook nooit dus hoe kun je dan iets laten zien?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:17
    Ik zou zeggen dat feyenoord echt a la oranje moet proberen op de omschakeling te spelen. Anders maakt ajax gehakt van ons vrees ik. Zorgen dat het lang 0-0 blijft en keihard de duels in gaan, dan kan je wellicht verassen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:23
    Ayoub is echt goed genoten bij ons Utreg,
    Snap er echt niets van beetje eigenwijs die Gio .
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:58
    Ik vond Ayoub het waard om mijn TV aan te zetten, geweldige speler en als mens ook. Maar ze hebben Persie ook al op die positie en Larsson zelfs... snap dan niet waarom ze hem haalden had hem dan lekker bij Utrecht gelaten?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:06
    Heb je gelijk in Cookee zonder van deze speler super leuke gozer ook met de fandag altijd top .
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    donderdag 25 oktober 2018 om 18:43
    Ik draag echte clubs een warm hart toe en Utrecht hoort bij echte clubs, ik vind het zuur dat Ramselaar, Labyad en Ayoub op de bank zitten, als liefhebber wil ik die zien spelen.
    Waarom kopen als je er niks mee doet?
    Ze hebben echt teveel geld bij de tob-3.
    Vind ik leuk
    donderdag 25 oktober 2018 om 18:44
    Super reactie thanks Cookee
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    donderdag 25 oktober 2018 om 19:29
    Is toch zo? Een sterk Utrecht en NAC en Feijenoord is goed voor ons allemaal. Ze pikken al het geld in en de beste talenten... zoals die 3... leidt verdikke zelf spelers op, dit is gewoon Utrecht als gevaar afromen.

    Topclubs pakken meer TV-geld.
    Moet jij bij een potje Monopoly zeggen... ik wil wel meedoen maar dan wil ik 10x zoveel geld.. is toch waanzin?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 25 oktober 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:26
    Goed dat Feyenoord in de sterkste opstelling verschijnt, We verwachten niet anders!
    Trouwens wel een strakke planning van de KNVB, na direct een CL wedstrijd spelen tegen resp PSV en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:31
    PSV speelde ook cl en Feyenoord is toch geen partij
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:00
    Van managen hoop ik meer verstand.
    Vind ik leuk
    Kuip +7955
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:26
    Dat zowel Ayoub als Labyad nooit spelen was natuurlijk te verwachten. Althans dit riep ik afgelopen zomer al. Ik snap niet dat ze bij Ajax en PSV dit soort jongens halen.
    Als je,zoals deze twee, rond de 25 jaar bent en je speelt af en toe leuk bij een subtopper, dan weet je toch dat ze nooit bij een topclub mee kunnen.
    Feyenoord leert het nooit. Die kopen altijd weer dat soort jongens uit de subtop. Het zijn nooit versterkingen. Larsson, Haps, St Juste, Amrabat, van der Heyden, Toornstra etc zijn nooit versterkingen geweest. Bij Feyenoord begrijpen ze niet wat versterkingen zijn.
    Koop Boadu van AZ. Die is heel jong en gaat nog grote stappen maken. Zo’n speler moet Feyenoord halen. Die gaat dan tzt ook voor minimaal 20 miljoen de deur uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:45
    Ben het helemaal eens met jou mening Kuip .
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:31
    Die is veel te duur al voor Feyenoord. En vergeet vooral niet die scouting bij Feyenoord die is waardeloos.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:57
    Boadu is niet zo koel voor de goal.

    En B-acteurs... Thomasson was wel een leuke, die kwam ook van een dorpsclub.
    Ayoub kan ik alleen beoordelen op Utrecht en daar was het een parel, als voetballer en als mens. En Labyad had echt wel gespeeld als Ziyech verkocht was.
    Boadu is toch geblesseerd nu?
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 01:10
    Vandaar dat veel van de slechte aankopen de basis halen. Zegt veel over het niveau van Feyenoord. En echte talenten kunnen ze niet betalen dus blijft het aanmodderen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:26
    Maakt allemaal niet uit, de kans dat Feyenoord resultaat gaat halen is niet al te groot, Ajax en PSV zijn echt een maatje te groot voor de rest van de eredivisie, dus ook voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:54
    Wonderen... zijn juist zo leuk Foeb.
    Ze doen die klassieker ook weer glanzen.

    De vijand van Feyenoord is lage eigendunk vrees ik.
    En das jammer.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:18
    Dat is al vele jaren de grootste vijand van Feyenoord, het gebrek aan zelfvertrouwen, durf en bluf.

    En verrassingen maken de sport leuk, maar hoeveel verrassingen zien we nog tegenwoordig, de sport wordt met de dag voorspelbaarder en saaier.

    Denk ook niet dat die verrassing er in zit op dit moment, Feyenoord is te instabiel en oogt niet echt sterk als je het vergelijkt met de vorm van PSV en Ajax, die zijn gewoon onaantastbaar.

    Dat Ajax 5 punten verspeeld heeft komt vooral door het gebrek aan scherpte en inzet, beide wedstrijden werden gewoon heel laf, slap en ongeinspireerd gespeeld, dat is altijd een beetje ons gevaar en dat begint er gelukkig wel langzaam aan uit te raken, door iets meer ervaren spelers in de groep.

    PSV gaat zijn punten ook nog wel verspelen, maar ik denk dat beiden niet veel wedstrijden meer gaan verliezen, misschien hooguit her en der een gelijkspel.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    donderdag 25 oktober 2018 om 19:07
    Ja, dat is de kracht van Ajax lef tonen, ook uit bij Bayern.

    Soms wel eens irritant, want als ze verliezen dan is er geen respect voor de prestatie van de tegenstander, maar goed dat is een bijkomend product van geloof in eigen kunnen.

    Saaier.
    Ik ben met je eens, ik zou graag zien dat de ED daar ook collectief over nadenkt, iets meer geld voor de top maakt hun niet dichterbij Bayern komen... maar iets meer geld voor Willem II of Exceslior kan PSV of Ajax doen struikelen, wat het spannender maakt.
    En dit verhaalt geldt net zo Europees gezien, de CL-elite... vind ik saai worden.
    Zoals bij Groningen en H'veen waar meer lege stoelen zijn... mogelijk is dat een signaal wat we moeten opmerken.

    Ja, mee eens, als Ajax en PSV scherp zijn dan is de race gelopen door 1 misse dag tegen Heracles en das jammer voor alle liefhebbers.

    Tegen Vitesse en H'veen was Ajax erg scherp en das mooi om te zien... maar juist het gevaar van slapte zat bij Vitesse en H'veen... dat vond ik raar om te zien, dat zij niet scherp waren tegen 1 vd beste clubs van de ED?

    Tegen Fortuna leunde Ajax weer achterover na de voorsprong, maar Fortuna stelt daar dan zo weinig daadkracht tegenover dat ze er mee wegkomen.

    Ik weet dat de top-2 meer geld heeft, maar als tegenstander zou ik me willen bewijzen mee te kunnen en dat zie ik vaak niet. Soms hoor je trainers zeggen, wij moeten punten pakken van concurrenten, niet van Ajax, dat is raar en ook voor supporters van Ajax die dan geen goede tegenstander zien.

    Ik zie het idd ook niet gebeuren, de subtop is klein en degradanten zullen weinig durven, erger is wat ik al zei, dat clubs zich erbij neerleggen, je kunt toch proberen?
    Vind ik leuk
    Oegema +70
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:57
    Ja,het is wel belangrijk dat Ayoub fit is voor die 8 minuten dat hij mag spelen.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:29
    Dat gemaakt noemen van voornamen Ppff. GIO OUT
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:52
    Luis? Achternamen graag mhr v Bronkhorst.
    Heet die "In de Pelsie" van achternaam?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:19
    Met als bijnaam : Cookee.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    donderdag 25 oktober 2018 om 19:11
    Haha... ja als je "Luis in de Pelsie" heet
    dan vraag je om een bijnaam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:18
    Waarom speelt Ayoub niet zo vaak?

    Nou, hierom dus.
    Vind ik leuk
    Romo +881
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:50
    Wat maakt het uit Gio
    Berghuis mag al maanden bagger spelen
    En Ayoub speelt toch niet
    Vind ik leuk
    rinirat +2654
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:50
    Hou op met dat gejank en stap op, dan krijgt de jeugd een kans.
    Met dit zwakke team ben je overal kansloos .
    Vooral met deze tactische onbenul als trainer.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 06:56
    Aderlating dat Sinisterra niet mee doet..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws