Ten Hag verklaart opstelling: 'Vaste samenstelling, automatismen, spelers in vorm'

Ten Hag verklaart opstelling: 'Vaste samenstelling, automatismen, spelers in vorm'

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 20:59di 23-10-2018 om 20:59

Ajax-trainer Erik ten Hag heeft Max Wöber en David Neres op de bank gezet voor het Champions League-duel met Benfica. Nicolas Tagliafico moest tegen sc Heerenveen nog rust nemen, maar werd door Ten Hag weer fit bevonden voor de krachtmeting met de Portugezen.

Doordat de Argentijn terugkeerde in de opstelling, moest Ten Hag centraal achterin kiezen tussen Wöber en Daley Blind. "We hadden Blind ook op het middenveld neer kunnen zetten. Maar je kijkt een beetje naar de vaste samenstellingen, de automatismen en de spelers in vorm", laat hij weten in gesprek met Veronica. "Ik denk dat het dicht bij elkaar ligt in de selectie, maar dit was uiteindelijk de beste oplossing."

In de punt van de aanval staat Kasper Dolberg, die voor de wedstrijd tegen Bayern München nog voorrang moest verlenen aan 'valse spits' Dusan Tadic. "Maar Kasper is nu een stuk verder", vertelt Ten Hag over de Deen, die terug is van blessureleed. "Hij kan een bal goed vasthouden, maar hij kan met zijn snelheid en explosiviteit ook de zones achter de verdediging bespelen."

Poll

Gaat Ajax winnen van Benfica?

(1641 stemmen)

Plaats een reactie

Foebele +53757
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:02
Nu speelt Donny ipv Neres en is het weer fout van Ten Hag dat hij Neres passeert. Zit Donny op de bank dan speelt Ten Hag weer spelletjes met hem...

Echt, al die jankerds in dit land zijn al heel het seizoen bezig om te proberen onrust te stoken en vooral om Ten Hag in diskrediet te brengen, totaal op niks gebaseerd.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3217
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:16
Ik vind de selectie van ajax gewoon niet helemaal in balans. Ik bedoel ze hebben op dit moment 3 nummer 10s, geen echte linksbuiten. En gewoon 1 verdediger teveel. Maar ja het is ook ergens wel een luxe.
Vind ik leuk
plein19 +2508
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:43
Er was geen enkele reden om Neres te vervangen door Van Beek. Neres was de beste man.
Ten Hag brengt zichzelf wel in discrediet. Hij kwam met 5 punten achterstand en dat is nu weer zo. En gaat er iets mis dan geeft hij de spelers de schuld
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:03
Tactisch erg zwak die coach. Je ziet het al meteen in de eerste minuut. Dit gaat fout.
Vind ik leuk
Mass +5613
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:03
Blind kwam ietje beter uit de verf op t middenveld...)
Vind ik leuk
WilcoS64 +2256
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:19
Neres speelt de verdediging van Bayern dol, maar ja dan ben je blijkbaar niet in vorm.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 21:19]
Vind ik leuk
Sluisje +924
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:50
Onbegrijpelijk dit, Blind in plaats van Wober....
Vind ik leuk
Xienix +128
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:55
Dit moet toch wel te doen zijn.... schone ietwat te traag, mazraoui is een beetje link voor 2e gele kaart. Ziyech te veel verkeerde passes..
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:08
Wat heeft Ajax toch een k*t trainer.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1749
dinsdag 23 oktober 2018 om 22:18
Maximaal een gelijkspel, die Schone is me een partij slecht!
Vind ik leuk
AllAdIn +20741
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
Volgens mij was Wober juist in vorm als CV naast de Ligt..

Slechte wedstrijd en met een klutsgoal winnen, passend einde!
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 07:11
PSV-Kampioen, boeren knakker, boeren verstand. Jezus zeg wat erg! Er zijn jafen geweest van PSV met vier jaar niks, jaren geweest dat PSV makkelijkere lotingen had en Ajax de zware. Zo zinloos om zulle blaat er uit de gooien. Ben toch vooral eens blij dat het weer beter gaat met het NL voetbal. Twee clubs prima beleid voeren en NL enigsinds op de kaart houden. Al wordt PSV dit jaar wederom kanpioen, dat gaat ook weer voorbij waarna Amsterdam weer aan de beurt is. Ajax doet het al twee van de afgelopen drie jaren goed in Europa, krijgt daar internationaal krediet voor en spelers worden voor steeds hogere bedragen verkocht. Prijzen komen ook wel weer. Schei toch uit met dat kinderlijke gedrag!

Hopelijk wint PSV ook vanavond. Ik wens hierbij alle PSV supporters succes toe.
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 15:16
Neres mag toch nooit op de b ank .
Haalt alle diepte weg .
Gooi dan schone eruit...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws