Ten Hag verklaart opstelling: 'Vaste samenstelling, automatismen, spelers in vorm'

    Ten Hag verklaart opstelling: 'Vaste samenstelling, automatismen, spelers in vorm'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:59

    Ajax-trainer Erik ten Hag heeft Max Wöber en David Neres op de bank gezet voor het Champions League-duel met Benfica. Nicolas Tagliafico moest tegen sc Heerenveen nog rust nemen, maar werd door Ten Hag weer fit bevonden voor de krachtmeting met de Portugezen.

    Doordat de Argentijn terugkeerde in de opstelling, moest Ten Hag centraal achterin kiezen tussen Wöber en Daley Blind. "We hadden Blind ook op het middenveld neer kunnen zetten. Maar je kijkt een beetje naar de vaste samenstellingen, de automatismen en de spelers in vorm", laat hij weten in gesprek met Veronica. "Ik denk dat het dicht bij elkaar ligt in de selectie, maar dit was uiteindelijk de beste oplossing."

    In de punt van de aanval staat Kasper Dolberg, die voor de wedstrijd tegen Bayern München nog voorrang moest verlenen aan 'valse spits' Dusan Tadic. "Maar Kasper is nu een stuk verder", vertelt Ten Hag over de Deen, die terug is van blessureleed. "Hij kan een bal goed vasthouden, maar hij kan met zijn snelheid en explosiviteit ook de zones achter de verdediging bespelen."

    Poll

    Gaat Ajax winnen van Benfica?

    (1639 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +54947
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:02
    Nu speelt Donny ipv Neres en is het weer fout van Ten Hag dat hij Neres passeert. Zit Donny op de bank dan speelt Ten Hag weer spelletjes met hem...

    Echt, al die jankerds in dit land zijn al heel het seizoen bezig om te proberen onrust te stoken en vooral om Ten Hag in diskrediet te brengen, totaal op niks gebaseerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:16
    Op basis van de eerste 10 minuten..wordt heel moeilijk vanavond. Spelers in vorm, jah, tegen Heerenveen enz. Benfica had al 2 keer moeten scoren, dat is wel different koek. Niet normaal LUCKY AJAX. Benfica had een strafschop moeten krijgen en weeeeer een strontgeluksgoal. Maar heej alleen maar gunstig voor PSV die als kampioen straks in 2020 rechtstreeks CL speelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:17
    Op basis van jullie eerste twee potjes gaan jullie het nog heel moeilijk krijgen er uberhaupt 1 te winnen.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1878
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:18
    Het gaat hier toch over Ajax, niet PSV? Bovendien is onze loting wel net ff wat lastiger...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:28
    Allemaal frustratie, ik kan het ze niet eens meer kwalijk nemen na 4 jaar niks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:28
    Ja? Na 2 potjes is PSV al een excuus nodig? Slap ja weer
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:07
    Niet op basis van de UEFA ranking dacht ik
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1878
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:17
    Ik vind Ajax niet slechter dan benfica. Weet zeker dat ajax dit wint.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:06
    Eerste kwartier is op een of andere manier altijd moeizaam bij Ajax, daarna prima wedstrijd gespeeld en verdiend gewonnen.
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    woensdag 24 oktober 2018 om 00:30
    Tjonge tjonge kansloze opmerking en een kansloze sukkel hoop niet dat jij de doorsnee PSV supporter bent
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1878
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:16
    Ik vind de selectie van ajax gewoon niet helemaal in balans. Ik bedoel ze hebben op dit moment 3 nummer 10s, geen echte linksbuiten. En gewoon 1 verdediger teveel. Maar ja het is ook ergens wel een luxe.
    Vind ik leuk
    plein19 +2314
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:43
    Er was geen enkele reden om Neres te vervangen door Van Beek. Neres was de beste man.
    Ten Hag brengt zichzelf wel in discrediet. Hij kwam met 5 punten achterstand en dat is nu weer zo. En gaat er iets mis dan geeft hij de spelers de schuld
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:03
    Tactisch erg zwak die coach. Je ziet het al meteen in de eerste minuut. Dit gaat fout.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 07:01
    En toch ging het goed
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:03
    Blind kwam ietje beter uit de verf op t middenveld...)
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1539
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:19
    Neres speelt de verdediging van Bayern dol, maar ja dan ben je blijkbaar niet in vorm.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    Sluisje +742
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:50
    Onbegrijpelijk dit, Blind in plaats van Wober....
    Vind ik leuk
    Xienix +58
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:55
    Dit moet toch wel te doen zijn.... schone ietwat te traag, mazraoui is een beetje link voor 2e gele kaart. Ziyech te veel verkeerde passes..
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1824
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:08
    Wat heeft Ajax toch een k*t trainer.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1304
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:18
    Maximaal een gelijkspel, die Schone is me een partij slecht!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17765
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:24
    Volgens mij was Wober juist in vorm als CV naast de Ligt..

    Slechte wedstrijd en met een klutsgoal winnen, passend einde!
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 07:11
    PSV-Kampioen, boeren knakker, boeren verstand. Jezus zeg wat erg! Er zijn jafen geweest van PSV met vier jaar niks, jaren geweest dat PSV makkelijkere lotingen had en Ajax de zware. Zo zinloos om zulle blaat er uit de gooien. Ben toch vooral eens blij dat het weer beter gaat met het NL voetbal. Twee clubs prima beleid voeren en NL enigsinds op de kaart houden. Al wordt PSV dit jaar wederom kanpioen, dat gaat ook weer voorbij waarna Amsterdam weer aan de beurt is. Ajax doet het al twee van de afgelopen drie jaren goed in Europa, krijgt daar internationaal krediet voor en spelers worden voor steeds hogere bedragen verkocht. Prijzen komen ook wel weer. Schei toch uit met dat kinderlijke gedrag!

    Hopelijk wint PSV ook vanavond. Ik wens hierbij alle PSV supporters succes toe.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 15:16
    Neres mag toch nooit op de b ank .
    Haalt alle diepte weg .
    Gooi dan schone eruit...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws