Alderweireld zag Ajax winnen van Benfica: 'Kijk er met veel interesse naar'

Alderweireld zag Ajax winnen van Benfica: 'Kijk er met veel interesse naar'

Gepubliceerd: donderdag 25 oktober 2018 om 13:26do 25-10-2018 om 13:26

Toby Alderweireld slaagde er met Tottenham Hotspur niet in een zege te boeken op PSV, maar zag een dag eerder wel hoe zijn oud-werkgever Ajax te sterk was voor Benfica. De Belgisch international kijkt nog altijd met veel plezier naar de Amsterdammers.

"Ik heb de hele wedstrijd gezien. Het is een mooi resultaat voor Ajax. Ze steken in een goede vorm en hebben een goed team. Ik kijk er met veel interesse naar", tekent ELF Voetbal na de 2-2 in Eindhoven op uit de mond van de verdediger. "Ze hebben met wat geluk gewonnen, maar Ajax is heel goed aan het voetballen en dan dwing je dat geluk ook af", verklaarde hij verder voor de camera van De Telegraaf.

Alderweireld heeft nog altijd een warm gevoel bij Ajax en sluit niet uit ooit nog eens terug te keren bij de club. De Belg volgt de club nog altijd op de voet en is er dan ook van op de hoogte dat zondag een beladen wedstrijd op het programma staat. "Ik probeer zondag naar De Klassieker tegen Feyenoord te kijken. Ik hoop natuurlijk dat Ajax wint en dat is ook zeker mogelijk."

Lees ook: Alderweireld heeft één voorwaarde voor terugkeer naar Ajax: 'Niet met houten been'

Poll

Wat is jouw voorspelling voor Ajax - Feyenoord?

(7319 stemmen)

Plaats een reactie

#Keizerout +45808
donderdag 25 oktober 2018 om 13:29
Probeer komende zomer maar terug te komen
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1046
donderdag 25 oktober 2018 om 13:30
Waarom was je me nou net voor. Nou een like voor de moeite.
Vind ik leuk
dhrwobo +44290
donderdag 25 oktober 2018 om 13:38
Alderweireld zie ik komende zomer niet terugkomen. Is teveel op geld belust als ik zie hoe moeizaam de onderhandelingen verlopen..
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 25 oktober 2018 om 13:40
Ik ook niet, maar ik zag Tadic en Blind ook niet komen.
En bij Toby wil ik het gewoon ook heel graag
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
donderdag 25 oktober 2018 om 13:46
Ik heb ook totaal niet het idee dat Toby dezelfde warme gevoelens heeft voor Tottenham als dat hij voor Ajax heeft. Dat zou dus een motivatie kunnen zijn om iets te zakken in zijn salariseisen. Hij is iig welkom!
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 25 oktober 2018 om 13:52
Hoe leuk hij het daar vindt weet ik niet. Of hij betaalbaar is ook niet. Ik wil hem gewoon terug.
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 14:10
Ajax kan hem een tekenbonus geven van 7 miljoen.
Ruim salaris..

Tottenham gelooft mede door de fout van hem ook niet 100% in Alderweireld.

Hij zal zeker door kunnen naar een betere club, maar dat zal zeker geen top 8 worden van Europa.

Tsja het is aan hem, ook Vertonghen wou ooit graag terugkeren..
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
donderdag 25 oktober 2018 om 17:00
Ok hij maakte een cruciale fout. Maar hij staat wel meestal in de basis, dus dat Tottenham geen vertrouwen zou hebben is niet echt te onderbouwen. Ik zeg kom maar Toby 😁
Vind ik leuk
Objectief +3518
donderdag 25 oktober 2018 om 14:43
Blind zat op een doodspoor en Tadic speelde vele jaren in de kelder van de PL (en kon bij Ajax CL spelen). Alderweireld speelt CL en met Spurs bovenin de PL.
Geen goede vergelijking dus.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 25 oktober 2018 om 14:47
Prima vergelijking, omdat het allemaal spelers zijn waarvan ik een transfer naar Ajax niet verwacht of verwachtte.
Het zou een slechte vergelijking zijn als ik de kans even groot achtte, omdat het allemaal spelers zijn waarvan ik het niet verwacht of verwachtte
Vind ik leuk
Groen +3866
donderdag 25 oktober 2018 om 16:12
Prima vergelijking want ws gaat Ajax verder in de CL en Tottenham niet :)
Vind ik leuk
Objectief +3518
donderdag 25 oktober 2018 om 16:59
Ik kan ook een lijstje maken met spelers die ik niet naar Ajax zie komen. Het gaat erom of de vergelijkingen tussen de genoemde spelers realistisch is.
Alderweireld basisspeler bij een topclub uit de PL waar Blind wisselspeler was en weg mocht en Tadic het laatste jaar tegen degradatie speelde. Dan lijkt me dit geen logische vergelijking en kan je dus beter een vergelijking opstellen met daarin andere spelers uit een grote competitie die mogen vertrekken danwel tegen degradatie spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 25 oktober 2018 om 17:10
Wat goed van je.
Nee, dan mis je het punt ben ik bang.
Het ging mij erom dat ik van Tadic en Blind ook niet had verwacht dat ze zouden komen.
Dus waar de grens dan precies ligt van wie wel en niet zou kunnen komen weet ik niet. Dat Tadic en Blind van PL naar eredivisie zouden gaan was ook onverwacht.

Verder heb ik ze niet vergeleken qua hoe waarschijnlijk het is. Alleen dat als er spelers komen waarvan ik het niet verwacht er misschien ook een betere speler komt waarvan ik het niet verwacht.

Je suggestie over een andere vergelijking is verder vrij zinloos, want het gaat over Alderweireld en niet over een andere speler uit de PL.

Edit: als ik had gezegd 'Tadic en Blind kwamen uit de PL, dus Alderweireld is haalbaar.' had je gelijk gehad.
[Reactie gewijzigd op donderdag 25 oktober 2018 om 17:22]
Vind ik leuk
Objectief +3518
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:24
Dank je dat het goed is van me.
Laten we de volgende keer Barto vergelijken met C. Ronaldo; beide zijn voetballers ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:25
Ja, als je het niet begrijpt moet je het gewoon nog een keer lezen, want het klopt allemaal.
Vind ik leuk
Objectief +3518
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:27
Ik verwacht ook niet dat C. Ronaldo en Barto naar Ajax komen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:29
Barto moet best haalbaar zijn. We staan misschien geen eerste, maar ik denk toch dat dat kan.
Vind ik leuk
Objectief +3518
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:34
Ik ben blij met deze reactie.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:37
Wel een beetje subjectief voor iemand met zo'n naam :p
Een beetje alsof ik zeg dat we Keizer terug moeten halen :p
Vind ik leuk
Wilex +2733
donderdag 25 oktober 2018 om 15:39
Ik geloof dat Tadic 3x in de top 8 geëindigd is met Southampton, ik weet niet waar de kelder begint in de PL?
Alleen het laatste jaar speelde ze tegen degradatie, met succes overigens.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 25 oktober 2018 om 16:45
Mijn kelder zit ook op de eerste verdieping
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
donderdag 25 oktober 2018 om 19:01
Ja toch wel. Bij Tottenham in de PL speel je niet echt voor de prijzen, terwijl hij bij Ajax wel speelt voor prijzen, of iig voor het kampioenschap. Tel daarbij op dat zo iemand de speler mede geworden is die hij nu is bij Ajax, en dan ook nog eens van Ajax en Amsterdam houdt, dan is die keuze al iets makkelijker
Vind ik leuk
Objectief +3518
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:25
Bij Tottenham speel je niet echt voor de prijzen? Daar verloor ik je.
Wanneer hij op de reservebank dreigt te belanden, zal hij voor Ajax kiezen. Niet eerder.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
vrijdag 26 oktober 2018 om 15:48
volgens mij is Tottenham pak m beet de laatste 20 jaar ook geen kampioen geworden, of finale CL/EL. Maar je hebt gelijk, als het verglijkbaar is wdb met Ajax dan ga ja idd daar alleen heen als je bij de Spurs op de bank beland.

Of als je clubliefde hebt voor zo’n club natuurlijk 😁
[Reactie gewijzigd op vrijdag 26 oktober 2018 om 15:49]
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 13:49
Is inderdaad nog een keer op een financiële klapper uit en daarnaast zie ik Ajax geen 25 miljoen pond betalen.
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 13:50
Weet niet of het zozeer om geld gaat, maar ik zie hem komende zomer nog niet terugkeren. Wellicht als hij 31/32 is. Ik denk dat hij dan alsnog een meerwaarde kan zijn.
Vind ik leuk
Swout +1770
vrijdag 26 oktober 2018 om 01:49
De Ligt voor Alderweireld + 100m
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1046
donderdag 25 oktober 2018 om 13:30
Toby een echte ajacied. Net zoals wij allemaal. Wij zijn trots op ons aller ajax.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
donderdag 25 oktober 2018 om 14:19
Alleen PSV gaat er de afgelopen 24 jaar wel de meeste keren met de schaal vandoor.. Dat is ook gewoon een feit.
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 15:53
Maar dat is een jaartal zoeken om het gemiddelde goed te krijgen. Als je van die 24 nu 50 maakt ziet het er heel anders uit... Dat is ook gewoon een feit.
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 13:30
Nou was tegen Psv niet zo best doe maar vertonghen
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 13:55
Die komt dus terug ! Eerste contacten zijn al gelegd Hopelijk niet voor een Blind-prijs Voor iets minder zou ik het zeker toejuichen
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 14:07
Clausule van 25 miljoen pond, als niemand dat op tafel legt, is het heel goed denkbaar dat Spurs hem gewoon zijn contract laat uitdienen (tot 2020).. Waarom zouden ze een speler als Alderweireld voor een fooitje weg doen?
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 17:04
Omdat ze volgend jaar de selectie wel weer gaan versterken Misschien is het van mijn kant ook meer hoop dan .... :-)
Vind ik leuk
Jarina +28
donderdag 25 oktober 2018 om 14:11
Zie je graag terugkomen Toby! Misschien volgend seizoen?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7273
donderdag 25 oktober 2018 om 14:15
Hee, ik keek als Twente supporter ook met veel interesse naar Ajax - Benfica.
Krijg ik nu ook een intervieuw?
Moet je nog effe wachten, eerst mijn vrouw opbellen dat ze thuis alles netjes aan de kant zet en de koffie klaar zet.
Ben rond half negen thuis, dan kunnen jullie komen.
Vind ik leuk
donderdag 25 oktober 2018 om 16:22
Loopt het contract van jan Vertonghen niet af? Denk dat iets realistischer is dan toby volgend jaar al terug in Amsterdam.
Kan het fout hebben maar volgens mij is alderweireld 28 en Vertonghen 30?
Zie alderweireld eerst nog naar een PSG gaan ofzo.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 25 oktober 2018 om 17:09
Zag ik gisteren nou 3 andreaskruizen op zijn arm getatoeëerd staan?
Toby is een echte Ajacied, net zoals Jan Vertonghen. Was mooi om te zien dat oud Ajacieden als Eriksen, Alderweireld en Sanchez nu samen bij Tottenham speelde, jammer dat Vertonghen niet mee kon doen.
Eriksen is in mijn ogen uitgegroeid tot een speler die bij de absolute wereldtop hoort, samen met Sanchez zie ik hem in de toekomst nog wel naar een club als Barca of Real gaan. Het mooie van Eriksen is dat hij nog steeds hetzelfde jochie is gebleven als toen bij Ajax, hele nuchtere en vriendelijke gozer die ondanks zijn enorm toegenomen populariteit gewoon zichzelf is gebleven. Een geweldige voetballer en een goed persoon, een aanwinst voor elke voetbalclub.
Vind ik leuk
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:06
Ajax wint 7 - 0 van Feyenoord Alles zit eindelijk is mee, Aldewereld is welkom alleen als een de Ligt volgend jaar al verkast, maar hoop nog dat hij jaartje blijft
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws