Van den Berg hekelt kunstgras: 'Heeft grote impact op mijn lichaam gehad'

    Van den Berg hekelt kunstgras: 'Heeft grote impact op mijn lichaam gehad'

    vrijdag 26 oktober 2018 om 14:45

    Joey van den Berg heeft na zijn rentree op de Nederlandse velden moeite gehad met het kunstgras. De middenvelder, die door NEC wordt gehuurd van Reading, kampte met enkele blessures en is nu weer fit.

    De 32-jarige Van den Berg viel vorige week op bezoek bij Telstar in na kuit-, rib- en hamstringklachten. "De overgang naar kunstgras heeft een grote impact gehad op mijn lichaam", vertelt de huurling van Reading, die dit seizoen namens NEC in acht wedstrijden aan de aftrap verscheen, aan De Gelderlander. "Op mijn leeftijd speelt kunstgras een grote rol en het herstel vergt gewoon meer tijd."

    "Ik heb die tijd gewoon nodig", legt Van den Berg uit. "Competitiewedstrijden zijn daarbij belangrijk. Die zijn intensiever en brengen meer druk met zich mee dan oefenduels. Daar valt de echte winst te behalen. Ik voel me sterk, niet veel minder dan mijn beste seizoenen van een aantal jaar geleden. Het is nu een kwestie van fit blijven."

    Plaats een reactie

    JoTaPe +890
    vrijdag 26 oktober 2018 om 14:48
    Kunstgras....wat een k..woord.
    Het is zaalvoetbal op een stuk tapijt.
    Waardeloos.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    vrijdag 26 oktober 2018 om 14:53
    Blijf dan in Engeland voetballen en niet in Nederland daar heb je toch zelf voor gekozen
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1318
    vrijdag 26 oktober 2018 om 14:59
    Misschien moet jij je eens afvragen waarom ze in Engeland wel de perfecte grasmat kunnen neerleggen en geen plastic zooi.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1318
    vrijdag 26 oktober 2018 om 14:58
    Kunstgras heeft geen demping zoals echt gras waardoor je meer blessures ziet met knieën, bij kunst sta je abrupt stil bij echt gras niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 26 oktober 2018 om 15:14
    Volgens mij moet jij je wat meer verdiepen in kunstgras....maar ook ik blijf een voorstander van echt gras.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1318
    vrijdag 26 oktober 2018 om 15:26
    Niet echt, kunst heeft geen dempende werking waar natuurgras dit wel heeft bovendien op natuurgras glij je door op kunst niet en sta je abrupt stil. Vraag iedere speler hier maar eens na.
    Vind ik leuk
    HanV +4374
    vrijdag 26 oktober 2018 om 16:39
    Demping hangt af van de ondergrond.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    vrijdag 26 oktober 2018 om 21:04
    Als je goede ondergrond hebt dan is er demping en als er 2 keer per wedstrijd wordt gesproeid dan kan je wel glijden maar dat gebeurt niet altijd bij alle clubs
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1318
    vrijdag 26 oktober 2018 om 22:48
    Kijk de blessure van Kishna maar eens goed terug. Bovendien kunstgras ligt in de meeste gevallen op beton.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:39
    Kijk jij dan maar eens naar blessure van messi door droge veld breekt hij zijn arm bij feyenoord berghuis door zijn knie in de kuip en op trainingsveld van feyenoord laatste tijd veel blessure op echt gras dus blijft het om het even o ja Tim matavz breekt kuitbeen op de beste grasmat van Nederland in de kuip door date zijn been bleef haken in de aarde
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 27 oktober 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4719
    vrijdag 26 oktober 2018 om 15:16
    Wat mij betreft kan er niet genoeg kritiek zijn op dat ku(ns)tgras. Net zo lang dat het verboden wordt.
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    vrijdag 26 oktober 2018 om 15:28
    In onze mooie Goffert ligt een geweldige grasmat waar hij ook belabberd speelt!
    Het klopt dat kunstgras slecht voor je is maar laat dan wát zien op echt gras!
    Valt mij vies tegen dat baasje!
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    vrijdag 26 oktober 2018 om 15:38
    .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 26 oktober 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    NvC +4387
    vrijdag 26 oktober 2018 om 16:03
    Kunstgras moeten ze ook gewoon verbieden. Het is absurd dat clubs zelf kunnen kiezen op wat van veld ze gaan spelen. Voetballers, trainers, medische staf en de meerderheid van supporters wilt dit niet.
    Vind ik leuk
    HansVites +4965
    vrijdag 26 oktober 2018 om 17:08
    Leg mij dan eens uit waarom je 3 seizoenen bij PEC heb gespeeld Van den Berg?
    Als je liever niet op kunstgras speelt waarom dan toen gekozen voor PEC
    Vind ik leuk
    Baijiu +1403
    vrijdag 26 oktober 2018 om 19:13
    Dat legt ie indirect uit. Hij was toen drie jaar jongen en in een voetballeven maak dat nogal een verschil mbt herstellen na een wedstrijd. (Lees: minder fysieke klachten) Tel daarbij op dat pec het toen hartstikke leuk deed en echt de club in opmars was en je zult inzien dat voor pec kiezen zo gek nog niet was
    Vind ik leuk
    Ron777 +102