Doorgewinterde Van den Berg: 'Achter de ellebogen, heb daar een schijthekel aan'

Doorgewinterde Van den Berg: 'Achter de ellebogen, heb daar een schijthekel aan'

Gepubliceerd: maandag 29 oktober 2018 om 15:28ma 29-10-2018 om 15:28

NEC-routinier Joey van den Berg heeft 'een schijthekel' aan de achterbaksheid waar in de voetballerij regelmatig sprake van is. Dat zegt hij in een openhartig gesprek met dagblad de Stentor. 

Van den Berg kreeg er bij zijn vorige club Reading mee te maken. "In de voetballerij leer je continu. De trainer van Reading zei op de eerste dag van de voorbereiding dat de clubleiding me niet meer nodig had. Onzin, want die Chinese eigenaren kenden me niet eens", vertelt hij.

"Dat achter de ellebogen, wat velen in de voetballerij hebben, ik heb daar een schijthekel aan", vervolgt Van den Berg (32). Hij is naar eigen zeggen niet 'binnen' na zijn avontuur in het Championship.

"Financieel onafhankelijk? Nee, daarvoor heb ik teveel jaartjes gemist en ben ik te laat in Engeland beland. Maar wat is rijk hè? Als ik in de supermarkt loop, hoef ik niet naar de prijs te kijken en ik heb een prachtig gezin met twee kinderen, voor wie ik tegenwoordig het liefst elk moment van de dag thuis ben."

Plaats een reactie

Cookee +11836
maandag 29 oktober 2018 om 15:32
Tegenstanders die de noppen van Joey in de voet hebben staan.
Die mogen een schijthekel aan hem hebben, had weinig met voetbal te maken wat hij deed. Nare speler was dat.
Ik snap nooit dat je een collega dat aan wilt doen.
[Reactie gewijzigd op maandag 29 oktober 2018 om 15:33]
Vind ik leuk
maandag 29 oktober 2018 om 15:39
Kijk je wel eens zuid- amerikaans voetbal of de afrika cup? Dan snap je daar helemaal niks meer van denk ik ;)
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 29 oktober 2018 om 15:47
Is het daar nog erger? Misschien ben ik wel naief.
Ik houd daar niet van, sorry.
Het is een mooi spel, zolang we het netjes houden.
Deze ging bij Heerenveen gewoon spelers op de voet staan.
Vind ik leuk
maandag 29 oktober 2018 om 16:02
Zulke spelers heb je natuurlijk in elke competitie en bij heel veel ploegen wel, ik heb eens een paar wedstrijden uit argentinie gezien waarvan ik dacht dat het niemand op zou vallen als je de eerste 10 minuten zonder bal zou spelen daar had toch niemand oog voor
Voor NL begrippen maakt deze joey het soms wel erg bond dat kun je ook wel weer vinden in al die kaarten die hij heeft gekregen tot nu toe de meeste terecht ook
Vind ik leuk
Cookee +11836
donderdag 1 november 2018 om 15:18
Haha, zonder bal, zo'n opmerking zet mijn verbeelding aan het werk. Doet denken aan Monty Python, filosofen die tegenelkaar voetballen.
Misschien maken we winst en verlies te dramatisch, waardoor men vindt dat het doel alle middelen heiligt.

Fysiek voetbal is prima, maar geniepige streken houd ik niet van. En die zie je steeds meer, bijvoorbeeld Ronaldo tegen Zweden, die perongeluk op de voet vh standbeen ging staan, alsof Ronaldo geen controle in spieren heeft, die zondag deed Joey vd Berg hetzelfde... toeval?
Ze zijn nota bene collega's.
Vind ik leuk
El Cazador +8114
maandag 29 oktober 2018 om 15:41
Eerst goed voetballen en dan zeiken, dan pas zeiken.
Vind ik leuk
Oeb +237
maandag 29 oktober 2018 om 15:57
tsja..wat die trainer dan figuurlijk deed met de ellebogen,deed hij met zn noppen,vind t allebei misselijkmakend..
Vind ik leuk
Wazedde? +87
maandag 29 oktober 2018 om 16:09
Aldus de voetballer die de meeste rode kaarten heeft in de eredivisie.
Vind ik leuk
The Genius +3612
maandag 29 oktober 2018 om 16:39
" De trainer van Reading zei op de eerste dag van de voorbereiding dat de clubleiding me niet meer nodig had. Onzin, want die Chinese eigenaren kenden me niet eens", vertelt hij."

uurhm.. waar zegt de trainer precies dat de eigenaar hem persoonlijk heeft gezegd dat Joey niet meer nodig was? ik geloof heilig dat er veel achterbakse Sjakies zijn in het voetbal maar dit is niet zo'n sterk voorbeeld
Vind ik leuk
N.E.C. +538
dinsdag 30 oktober 2018 om 07:27
Als hij zo doorgaat, dan hebben wij hem ook niet meer nodig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws