'Ik ga niet een club van het kaliber FC Utrecht laten lopen voor modellenwerk'

    'Ik ga niet een club van het kaliber FC Utrecht laten lopen voor modellenwerk'

    woensdag 31 oktober 2018 om 16:39

    Lewis Montsma timmert niet alleen aan de weg als talentvolle verdediger van FC Dordrecht, hij is sinds kort ook actief als model. Eerder deze maand was Montsma een aantal dagen niet op de club vanwege een show in Londen.

    "Ik had niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben", zegt Montsma over zijn tweede carrière tegen VICE Sports. "Toen ik die show mocht lopen, hoopte ik vooral dat de club mee zou werken. Ik heb uiteindelijk maar één training gemist."

    "Het was jammer dat er op social media allemaal geluiden kwamen dat ik de wedstrijd tegen FC Den Bosch had laten schieten, maar toen stond ik gewoon in de basis. Ik zou het ook een beetje amateuristisch richting FC Dordrecht vinden als ik wedstrijden zou missen voor een show", aldus Montsma. 

    Op dit moment gaat voetballen en werken als model nog samen voor Monstma. Of dat zo blijft? "Ik wil die keuze nog niet maken, en gelukkig hoeft dat ook nog niet. Ik ben wel altijd benieuwd hoe bijvoorbeeld een volgende club ermee omgaat. Ik ga in ieder geval niet een contract bij een club van het kaliber FC Utrecht laten lopen om verder te gaan met modellenwerk."

    Het modellenwerk heeft, naast dat Montsma er plezier aan beleeft, nog een voordeel. "Bij zo'n modeshow is het natuurlijk wel in een klap lekker cashen. Natuurlijk zou het heerlijk zijn als je zoiets wekelijks kunt doen. Met het voetbal verdiende ik al geld met iets wat ik ontzettend leuk vind, en daar komt dit dan nog bovenop. Mij hoor je niet snel klagen", aldus de verdediger van Dordrecht. 

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9801
    woensdag 31 oktober 2018 om 16:43
    Je staat natuurlijk veel meer in positieve zin in de picture dan hij zal doen als model.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30423
    woensdag 31 oktober 2018 om 16:44
    Een modelprof dus. Gek dat ie dan een training mist.
    Vind ik leuk
    Garrie +3776
    woensdag 31 oktober 2018 om 16:48
    Sterk
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    woensdag 31 oktober 2018 om 18:54
    Hihi.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1539
    woensdag 31 oktober 2018 om 19:25
    Wat als hij een blessure oploopt en geen modellenwerk kan doen, wie meldt hem dan aan bij het UWV als ziek?
    Vind ik leuk
    woensdag 31 oktober 2018 om 16:48
    Drukke planning heeft ie dan
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    woensdag 31 oktober 2018 om 17:00
    Ik kan de stelling in de kop, ziende op de foto over welk hoofd hij het heeft, wel begrijpen. Daarmee kom je niet ver in het modellenwerk lijkt me. Dat hij FC Utrecht als voorbeeld neemt moet volkomen willekeurig zijn gebeurd, want een baan bij FC Dordrecht is hoog genoeg voor deze speler, lijkt me.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9801
    woensdag 31 oktober 2018 om 17:04
    Had van jou niet zo een vooroordeel verwacht.

    Is misschien heel belangrijk voor sommige bedrijven.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 1 november 2018 om 08:34
    Ik bekijk het even vanuit het standpunt van een voetballer Kopstootje. Je kunt geen twee heren dienen. Een echt voetbalhoofd kan nog wel eens een buts oplopen en deze man heeft een prachtig voetbalhoofd. Die moet je niet laten ‘bewerken’ tot een modellenhoofd. En geloof me, dit standpunt, daar zal de man zich niks van aantrekken, en zo hoort het. Maar dan komt ie nooit verder dan Dordrecht.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 1 november 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    Edenees80 +184
    woensdag 31 oktober 2018 om 17:04
    Lekker boeiend ook.. Ik ga een banaan eten nu.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90458
    woensdag 31 oktober 2018 om 17:29
    Je hoeft niet te klikken hé, niemand met een banaan op je gericht.
    Vind ik leuk
    woensdag 31 oktober 2018 om 18:36
    Net zoals dat het ons verre van intereseert dat jij een banaan in je mond stopt :)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11401
    woensdag 31 oktober 2018 om 18:04
    Als wat, het monster van Frankenstein :)
    Vind ik leuk
    woensdag 31 oktober 2018 om 18:35
    Lekker aan de krommedijk blijven komende jaren.. je mooie koppie showen kan amtijd nog
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32041