FC Groningen boekt cruciale zege in spectaculair treffen: primeur voor spitsenduo

    FC Groningen boekt cruciale zege in spectaculair treffen: primeur voor spitsenduo

    vrijdag 2 november 2018 om 21:52

    FC Groningen heeft na zeven wedstrijden zonder overwinning weer eens de volle buit gepakt. De ploeg van Danny Buijs verwees NAC Breda naar de laatste plek in de Eredivisie na een 2-4 overwinning bij Excelsior.

    De doelpunten vielen makkelijk in Kralingen: voor rust moest de stadionspeaker al drie keer in actie komen. De van een blessure herstelde Mimoun Mahi zorgde voor 0-1 na uitstekend voorbereidend werk van Ludovit Reis en Ritsu Doan knalde niet veel later de tweede treffer binnen na een uitstekende aanname. Ryan Koolwijk zorgde met een kunststukje voor de aansluitingstreffer: de geroutineerde linkspoot gooide er na een corner van Luigi Bruins een heuse halve omhaal uit.

    Kort na rust bracht FC Groningen de marge weer naar twee: Ajax-huurling Mateo Cassierra tekende met een fraaie knal van afstand voor zijn eerste doelpunt in het groen-wit. Excelsior kreeg na inmenging van de VAR een strafschop en Bruins bracht de spanning terug: 2-3. Invaller Jannik Pohl besliste de wedstrijd een kwartier voor tijd: ook de Deen maakte zijn eerste doelpunt namens FC Groningen, op aangeven van Deyovaisio Zeefuik.

    FC Groningen staat nu op zeven punten: twee meer dan NAC en twee minder dan nummer 16 FC Emmen. Excelsior blijft op twaalf punten staan en laat de kans liggen om op een gedeelde vijfde plek te komen.

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22072
    vrijdag 2 november 2018 om 21:54
    Het is Buijs gegund!
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    vrijdag 2 november 2018 om 21:54
    Heerlijk, eindelijk een paar.punten.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3162
    vrijdag 2 november 2018 om 21:56
    Heerlijk dit, en nog terecht ook!
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:15
    Gefeliciteerd 🎉🎉
    Vind ik leuk
    Niels92 +27028
    vrijdag 2 november 2018 om 21:54
    Leuk voor de Groningers, eindelijk weer eens een keertje weten wat winnen is :)
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1151
    vrijdag 2 november 2018 om 23:30
    De goals van Cassierra, Doan en Koolwijk mochten er ook zijn.
    Vind ik leuk
    casperdk +380
    vrijdag 2 november 2018 om 21:55
    Het was 2-4 VP, geen 2-3. Ff nog je berichtje editen de volgende keer wanneer er nog iets gebeurt het einde van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    vrijdag 2 november 2018 om 21:56
    Een kwartier voor tijd al
    Vind ik leuk
    rebelkushh +251
    vrijdag 2 november 2018 om 21:56
    Leuke wedstrijd, mooie doelpunt van Cassiera.
    Is Danny Buijs gegund.
    Ook mooie doelpunt van Koolwijk trouwens.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +379
    vrijdag 2 november 2018 om 21:56
    Dik verdiend, dik mooi, genieten!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    vrijdag 2 november 2018 om 21:56
    grappig als NAC dan morgen ook zou winnen...
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    zaterdag 3 november 2018 om 04:43
    Ja om het spel van NAC lig ik wel vaak dubbel dit seizoen, of ze nou winnen of verliezen blijft komisch om te zien.
    Vind ik leuk
    SCH Fan +147
    vrijdag 2 november 2018 om 21:57
    Leuk voor Groningen is ook wel nodig want volgende week gaan ze weer verliezen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:17
    Groningen gaat gewoon winnen in eigen huis van heerenveen
    Vind ik leuk
    SCH Fan +147
    vrijdag 2 november 2018 om 22:20
    In je dromen
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +270
    vrijdag 2 november 2018 om 23:43
    SCH Fan@ We zullen zien volgende week. Jij denkt waarschijnlijk dat het lek bij Heerenveen boven is na de wedstrijd tegen en zwalkend AZ? Bij ons is het lek na 2 aardige wedstrijden echt nog niet boven. Maar bij jullie ook zeker nog niet!.Laten we in ieder geval hopen op een mooie burenruzie 😁
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    vrijdag 2 november 2018 om 21:59
    Matchfixinggg het was geen 2-3 maar 2-4
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 21:59
    Te lui en te belazerd om de juiste score te knippen en te plakken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    vrijdag 2 november 2018 om 21:59
    Kut voor Excelsior, want gun het ze daar van harte. Met name Poldervaart. Maar ik vind dit tof voor Buijs en stiekem ook voor die leipe Nijland. Hopelijk de weg omhoog nu echt gevonden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:01
    En nu verder uit het dal klimmen .
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:02
    Gefeliciteerd jongens
    Vind ik leuk
    rober2704 +802
    vrijdag 2 november 2018 om 22:04
    Goed spelertje die Doan, goede techniek, sterk in de duels, snel op de eerste meters en goede trap. Wellicht leuke speler voor Ajax..
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:07
    Haalt Groningen eindelijk een paar punten, wil jij meteen hun beste speler daar weg halen !
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:14
    Dan gaat Ajax wel diep in de buidel moeten tasten. Miljoentje of 15 minimaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:18
    Ben je gek met je minimaal 15 miljoen, die is echt wel voor onder de 10 miljoen weg te plukken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:19
    Hell no minimaal 15 miljoen is hij waard
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:22
    Dat krijgen jullie nooit, maximaal 10 miljoen en dan moet jij eens zien hoe snel ze toehappen daar in Groningen, das voor die club de jackpot. Niks geen minimaal 15 miljoen haha!
    Vind ik leuk
    thierryer +1657
    vrijdag 2 november 2018 om 22:17
    Idd zei het vorige week al. Goede speler voor Ajax om voor volgend seizoen te halen samen met Stengs. Volgend seizoen sowieso 5 spelers weg bij Ajax dus ze moeten wel. Maar als feijenoord slim is en oplet zijn ze er in de winterstop al bij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:23
    Te duur voor Feyenoord, van de week nog te lezen dat Feyenoord geen geld heeft.
    Vind ik leuk
    bert +80
    vrijdag 2 november 2018 om 22:27
    Hebben ze ooit geld gehad dan die armoedzaaiers
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    vrijdag 2 november 2018 om 22:05
    4 aardbevingen en 3 punten rijker! Gefeliciteerd en doorgaan nu
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:05
    Ik vind dit vooral mooi voor Danny !!! Weg daaronder uit de kelder, daar is Groningen een veel te mooie club voor
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 2 november 2018 om 22:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 november 2018 om 22:13
    Ondanks de (te makkelijk) gegeven strafschop vond ik dit een leuke pot van Groningen om te genieten. Ik heb genoten van Mahi Doan en Zeefuik. Wedstrijd van de mooie goals. Verder gaan op deze manier, maar alleen verdedigend veel meer opletten. Je krijgt een makkelijke (hele mooie) goal tegen de speler staat geheel vrij en je speelt toch tegen een ploeg die wat ruimte laat. Ondanks alles leuke wedstrijd gezien en volgende week tegen de Friezen de volle buit ook pakken in eigen huis en verdedigend meer opletten dat is op dit moment het probleem. Ze laten veel te veel ruimte, maar goed 3 hele belangrijke punten zijn binnen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    vrijdag 2 november 2018 om 22:21
    Gefeliciteerd FC Groningenfans. Nu klimmen als gekken, we willen jullie minimaal op 12 zien.
    Vind ik leuk
    bert +80
    vrijdag 2 november 2018 om 22:26
    Ben zelf Ajax fan,maar voor Groningen loop ik ook warm altijd een mooie club gevonden,en.......alles komt goed
    Wzgwzdb
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 2 november 2018 om 22:49
    Lekker heur Groningen!!!! Valt eindelijk eens goed.
    Vind ik leuk
    Andre As +1113
    vrijdag 2 november 2018 om 22:58
    De avonturen van Pi-Air in de Keuken Kampioen Divisie.

    Toch wat anders dan De Wondersloffen van Sjakie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 03:06
    Ik hoop dat nu Cassiera eindelijk gescoord heeft dit het begin is en hij nu eindelijk meer gaat scoren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws