FC Groningen boekt cruciale zege in spectaculair treffen: primeur voor spitsenduo

FC Groningen boekt cruciale zege in spectaculair treffen: primeur voor spitsenduo

Gepubliceerd: vrijdag 2 november 2018 om 21:52vr 02-11-2018 om 21:52

FC Groningen heeft na zeven wedstrijden zonder overwinning weer eens de volle buit gepakt. De ploeg van Danny Buijs verwees NAC Breda naar de laatste plek in de Eredivisie na een 2-4 overwinning bij Excelsior.

De doelpunten vielen makkelijk in Kralingen: voor rust moest de stadionspeaker al drie keer in actie komen. De van een blessure herstelde Mimoun Mahi zorgde voor 0-1 na uitstekend voorbereidend werk van Ludovit Reis en Ritsu Doan knalde niet veel later de tweede treffer binnen na een uitstekende aanname. Ryan Koolwijk zorgde met een kunststukje voor de aansluitingstreffer: de geroutineerde linkspoot gooide er na een corner van Luigi Bruins een heuse halve omhaal uit.

Kort na rust bracht FC Groningen de marge weer naar twee: Ajax-huurling Mateo Cassierra tekende met een fraaie knal van afstand voor zijn eerste doelpunt in het groen-wit. Excelsior kreeg na inmenging van de VAR een strafschop en Bruins bracht de spanning terug: 2-3. Invaller Jannik Pohl besliste de wedstrijd een kwartier voor tijd: ook de Deen maakte zijn eerste doelpunt namens FC Groningen, op aangeven van Deyovaisio Zeefuik.

FC Groningen staat nu op zeven punten: twee meer dan NAC en twee minder dan nummer 16 FC Emmen. Excelsior blijft op twaalf punten staan en laat de kans liggen om op een gedeelde vijfde plek te komen.

Plaats een reactie

elmagico070 +23689
vrijdag 2 november 2018 om 21:54
Het is Buijs gegund!
Vind ik leuk
komoanFC +3096
vrijdag 2 november 2018 om 21:54
Heerlijk, eindelijk een paar.punten.
Vind ik leuk
henkmeijer +3378
vrijdag 2 november 2018 om 21:56
Heerlijk dit, en nog terecht ook!
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:15
Gefeliciteerd 🎉🎉
Vind ik leuk
Niels92 +39217
vrijdag 2 november 2018 om 21:54
Leuk voor de Groningers, eindelijk weer eens een keertje weten wat winnen is :)
Vind ik leuk
casperdk +703
vrijdag 2 november 2018 om 21:55
Het was 2-4 VP, geen 2-3. Ff nog je berichtje editen de volgende keer wanneer er nog iets gebeurt het einde van de wedstrijd.
Vind ik leuk
komoanFC +3096
vrijdag 2 november 2018 om 21:56
Een kwartier voor tijd al
Vind ik leuk
rebelkushh +430
vrijdag 2 november 2018 om 21:56
Leuke wedstrijd, mooie doelpunt van Cassiera.
Is Danny Buijs gegund.
Ook mooie doelpunt van Koolwijk trouwens.
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
vrijdag 2 november 2018 om 21:56
Dik verdiend, dik mooi, genieten!
Vind ik leuk
SirUltionem +3310
vrijdag 2 november 2018 om 21:56
grappig als NAC dan morgen ook zou winnen...
Vind ik leuk
Ron jans +627
zaterdag 3 november 2018 om 04:43
Ja om het spel van NAC lig ik wel vaak dubbel dit seizoen, of ze nou winnen of verliezen blijft komisch om te zien.
Vind ik leuk
SCH Fan +225
vrijdag 2 november 2018 om 21:57
Leuk voor Groningen is ook wel nodig want volgende week gaan ze weer verliezen ;)
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:17
Groningen gaat gewoon winnen in eigen huis van heerenveen
Vind ik leuk
SCH Fan +225
vrijdag 2 november 2018 om 22:20
In je dromen
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1241
vrijdag 2 november 2018 om 23:43
SCH Fan@ We zullen zien volgende week. Jij denkt waarschijnlijk dat het lek bij Heerenveen boven is na de wedstrijd tegen en zwalkend AZ? Bij ons is het lek na 2 aardige wedstrijden echt nog niet boven. Maar bij jullie ook zeker nog niet!.Laten we in ieder geval hopen op een mooie burenruzie 😁
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4114
vrijdag 2 november 2018 om 21:59
Matchfixinggg het was geen 2-3 maar 2-4
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 2 november 2018 om 21:59
Kut voor Excelsior, want gun het ze daar van harte. Met name Poldervaart. Maar ik vind dit tof voor Buijs en stiekem ook voor die leipe Nijland. Hopelijk de weg omhoog nu echt gevonden.
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:02
Gefeliciteerd jongens
Vind ik leuk
rober2704 +860
vrijdag 2 november 2018 om 22:04
Goed spelertje die Doan, goede techniek, sterk in de duels, snel op de eerste meters en goede trap. Wellicht leuke speler voor Ajax..
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:07
Haalt Groningen eindelijk een paar punten, wil jij meteen hun beste speler daar weg halen !
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:14
Dan gaat Ajax wel diep in de buidel moeten tasten. Miljoentje of 15 minimaal.
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:18
Ben je gek met je minimaal 15 miljoen, die is echt wel voor onder de 10 miljoen weg te plukken.
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:19
Hell no minimaal 15 miljoen is hij waard
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:22
Dat krijgen jullie nooit, maximaal 10 miljoen en dan moet jij eens zien hoe snel ze toehappen daar in Groningen, das voor die club de jackpot. Niks geen minimaal 15 miljoen haha!
Vind ik leuk
thierryer +2160
vrijdag 2 november 2018 om 22:17
Idd zei het vorige week al. Goede speler voor Ajax om voor volgend seizoen te halen samen met Stengs. Volgend seizoen sowieso 5 spelers weg bij Ajax dus ze moeten wel. Maar als feijenoord slim is en oplet zijn ze er in de winterstop al bij.
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:23
Te duur voor Feyenoord, van de week nog te lezen dat Feyenoord geen geld heeft.
Vind ik leuk
bert +703
vrijdag 2 november 2018 om 22:27
Hebben ze ooit geld gehad dan die armoedzaaiers
Vind ik leuk
Bocajuun +891
vrijdag 2 november 2018 om 22:05
4 aardbevingen en 3 punten rijker! Gefeliciteerd en doorgaan nu
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:05
Ik vind dit vooral mooi voor Danny !!! Weg daaronder uit de kelder, daar is Groningen een veel te mooie club voor
[Reactie gewijzigd op vrijdag 2 november 2018 om 22:24]
Vind ik leuk
vrijdag 2 november 2018 om 22:13
Ondanks de (te makkelijk) gegeven strafschop vond ik dit een leuke pot van Groningen om te genieten. Ik heb genoten van Mahi Doan en Zeefuik. Wedstrijd van de mooie goals. Verder gaan op deze manier, maar alleen verdedigend veel meer opletten. Je krijgt een makkelijke (hele mooie) goal tegen de speler staat geheel vrij en je speelt toch tegen een ploeg die wat ruimte laat. Ondanks alles leuke wedstrijd gezien en volgende week tegen de Friezen de volle buit ook pakken in eigen huis en verdedigend meer opletten dat is op dit moment het probleem. Ze laten veel te veel ruimte, maar goed 3 hele belangrijke punten zijn binnen.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
vrijdag 2 november 2018 om 22:21
Gefeliciteerd FC Groningenfans. Nu klimmen als gekken, we willen jullie minimaal op 12 zien.
Vind ik leuk
bert +703
vrijdag 2 november 2018 om 22:26
Ben zelf Ajax fan,maar voor Groningen loop ik ook warm altijd een mooie club gevonden,en.......alles komt goed
Wzgwzdb
Vind ik leuk
Roodbergen +10249
vrijdag 2 november 2018 om 22:49
Lekker heur Groningen!!!! Valt eindelijk eens goed.
Vind ik leuk
zaterdag 3 november 2018 om 03:06
Ik hoop dat nu Cassiera eindelijk gescoord heeft dit het begin is en hij nu eindelijk meer gaat scoren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws