Te Vrede laat Breda ontploffen en bezorgt NAC drie belangrijke punten

    Te Vrede laat Breda ontploffen en bezorgt NAC drie belangrijke punten

    zaterdag 3 november 2018 om 20:30

    NAC heeft in de absolute slotfase drie punten overgehouden aan het duel met Heracles Almelo. De Bredanaars kwamen op voorsprong door een knappe goal van Luka Ilic, maar werden in de tweede helft overlopen door Heracles. De gasten beloonden dat overwicht met een treffer van Brandley Kuwas, waarna Mitchell te Vrede het Rat Verlegh Stadion twee minuten voor tijd deed ontploffen.

    De eerste mogelijkheden in het Rat Verlegh Stadion waren voor Heracles Almelo, ondanks dat de thuisploeg agressief aan de wedstrijd begon. Na twintig minuten probeerde Brandley Kuwas NAC-keeper Biran van Leer met een hard schot te verrassen, maar zijn poging scheerde net over het doel. Aan de overkant ging de bal er luttele minuten later wél in. Nadat hij zelf een corner nam en de bal terug ontving soleerde Luka Ilic langs een aantal Heraclieden, om vervolgens ook Janis Blaswich te kloppen: 1-0.

    De nummer vier van de Eredivisie wist zich na de openingstreffer geen raad met de hekkensluiter uit Breda en kwam voor de pauze niet verder dan een kansloos afstandsschot van Bart van Hintum. Tot overmaat van ramp voor Heracles moest verdediger Max Rossmann wegens een blessure voor rust gewisseld worden.

    Het kwartier pauze zorgde voor beter spel bij de gasten uit Almelo. De ploeg van Frank Wormuth zocht naar de gelijkmaker, maar kreeg daar in eerste instantie geen grote kansen op. Uiteindelijk was het een individuele actie van Brandley Kuwas die de 1-1 opleverde. Kuwas trok vanaf rechts naar binnen en vond met links de verre hoek. Vlak daarna kwam NAC goed weg toen Kristoffer Peterson de bal op de paal schoof. In de slotfase gooide Heracles alles op de aanval, maar pogingen van Peterson, Lerin Duarte en de ingevallen Adrian Dalmau vielen niet binnen.

    Toen iedereen al rekening hield met een gelijkspel was het Mitchell te Vrede die de thuisploeg uit het niets de zege schonk. De spits draaide knap weg bij zijn bewaker en vuurde de bal in de korte hoek. Door de overwinning doet NAC de laatste plaats in de Eredivisie weer over aan FC Groningen. Heracles laat na om de derde plaats in handen te nemen en kan morgen op drie punten achterstand worden gezet door Feyenoord.

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22093
    zaterdag 3 november 2018 om 20:32
    Lekkere overwinning NAC!

    Gefeliciteerd met de 3 punter!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1191
    zaterdag 3 november 2018 om 20:32
    We hebbben de ambulances enz al gestuurd; ontploft Breda wtf voor kop is dit zeg.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    zaterdag 3 november 2018 om 20:36
    Dat hoop ik niet. Mijn vriendin is naar een feestje vlakbij het stadion...
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1191
    zaterdag 3 november 2018 om 20:38
    Zal wel einde feestje zijn dan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    zaterdag 3 november 2018 om 20:40
    Als ze morgenvroeg om 7u maar thuis is als die kleine wakker wordt... :p
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1191
    zaterdag 3 november 2018 om 20:43
    Fuck it ze laat je een hele nacht alleen met de kleine?
    Sterkte Gap.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    zaterdag 3 november 2018 om 20:46
    Die slaapt gewoon :p
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1191
    zaterdag 3 november 2018 om 20:48
    Nu nog wel; maar straks!!
    Als al die toeters en bellen langs komen???
    Zijn ze er al???
    ;-) ;-)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    zaterdag 3 november 2018 om 21:28
    Onze openbare parkeerplaats is savonds afgesloten dus lopen ze voorlangs, heb ze onder mijn balkonnetje voorbij zien komen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5354
    zaterdag 3 november 2018 om 20:47
    Redical redemption?
    Vind ik leuk
    stratumseind +172430
    zaterdag 3 november 2018 om 20:32
    goed filmpje......
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7568
    zaterdag 3 november 2018 om 20:40
    Stuur je even een lekker Spaans wijntje naar de grootste anti-sportman op aarde: Gozubuyuk? 🍷
    Vind ik leuk
    stratumseind +172430
    zaterdag 3 november 2018 om 20:41
    omdat ie een terechte rode kaart gaf ?

    Das zijn werk toch?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7568
    zaterdag 3 november 2018 om 20:45
    Wees nou eens een keer eerlijk ouwe vriend. Wéér zijn jullie volledig geholpen door Zeist. Ik geef je 1 kans om het een keer toe te geven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172430
    zaterdag 3 november 2018 om 20:48
    oke dan
















    Het ongeoorloofd neerhalen van een doorgebroken speler als laatste vitesse verdediger.
    Gevolg :rode kaart

    Bijna 5 december ,vraag aan de sint mar een regelementen boekje en doe er je voordeel mee.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7568
    zaterdag 3 november 2018 om 20:54
    Heb je nog een antwoord op de vuistslag van Bergwijn? Of ga je dit ook weer af doen met een verhaal dat dít dan geel was? 🙈
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 21:58
    PSV is een andere topic. Ga daar je haat naar PSV zaaien
    Vind ik leuk
    Heralm +101
    zaterdag 3 november 2018 om 20:33
    Ik denk dat we een punt hadden verdient. Nac heeft gevochten als leeuwen voor deze overwinning. Gefeliciteerd! Dit was mijn eerste "avondje nac" maar ik ben echt onder de indruk van jullie sfeer. Toppactie om supporters voor de wedstrijd samen te laten komen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 21:31
    Heracles had op basis van de 2e helft minimaal een punt verdiend. Kijk ik ben heel blij met de 3 punten maar die hebben we echt gestolen. Al moet ik aan de andere kant weer zeggen dat gezien de eerste helft (hoe krijgen ze het voor elkaar om slechter te spelen da NAC) een puntendeling meer op zn plaats was. 2 doelpunten gezien aan beide kanten die nooit hadden mogen vallen. Wat is het toch met verdedigers die geen voeten uit durven te steken.
    Vind ik leuk
    Heralm +101
    zondag 4 november 2018 om 00:59
    Als je degradatie voetbal speelt hoeft het niet verdiend of mooi te zijn. Het is alleen jammer dat jullie het tegen ons doen. Ik vind dat jullie in de eredivisie thuis horen met de sfeer. Dus ik wens jullie het beste. (behalve tegen ons). Het spel is al een paar weken niet om aan te gluren bij ons ook missen we passie en strijd(in deze wedstrijd vooral de eerste helft). Met wat geluk hebben we de nodige punten gehaald maar het moet beter. En tja de verdediging.. zo krijgen we ze vaker tegen geen hond die ingrijpt.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 11:25
    Zie het als een schrale troost, bij ons is het al decennias niet om aan te gluren. Daarom drinken wij ook op Champions League niveau😂. Ik vind het goed om te horen dat je ondanks het verlies wel een leuke tijd gehad hebt. Wat mij betreft mogen ze dat bij ons vaker doen. Ik had gehoord dat de heraclieden samen met de nacsupporters aan het drinken waren op het supportersplein.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 20:35
    NAC zal met deze uitslag best Te Vrede,n zijn.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zaterdag 3 november 2018 om 20:40
    Wat zullen ze balen in het noorden! Eindelijk weer winst, pakt de directe concurrent ook de 3 punten.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 21:07
    Was te verwachten! Gaat om ons de punten en aansluiting bij de veilige plaatsen. Kwestie van weken dat Groningen en NAC 3 andere ploegen onder zich hebben.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zaterdag 3 november 2018 om 21:10
    Dat denk ik ook wel. Emmen en De Graafschap komen ook moeilijk aan de punten. Maar ik verwacht nog altijd dat jullie je veilig spelen.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 21:16
    Dat is ook mijn idee, maar denk wel dat Fortuna morgen wel eens punten kan gaan pakken tegen Zwolle.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zaterdag 3 november 2018 om 21:43
    Ik weet het niet. Twee blessures bij Fortuna en PEC een langere rust tijd gehad na de beker. Ik verwacht dat PEC wel de 3 punten kan pakken.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 22:03
    Van mij mag je gelijk krijgen 😉 Fortuna en Zwolle staan maar 1 punt van elkaar, maar verwacht op termijn dat Zwolle wel weg loopt van de onderste plaatsen.
    Vind ik leuk
    Vb.twente +22
    zaterdag 3 november 2018 om 21:24
    zo jij hebt er nog best veel vertrouwen in , zal op de laatste speeldag duidelijk worden of Groningen het red .
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 21:35
    Dat denk ik niet. We zullen het eerste rijtje niet halen, maar reken er wel op dat we eerder veilig zijn dan de laatste speeldag. We zullen zien, wordt in ieder geval nog interessant genoeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 22:01
    Linker rijtje is voorlopig voor ons beiden ver weg. Eerst boven de streep komen en dan verder zien. Komt goed kerel👍👊
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 21:58
    Joh kop op. Jouw club en mijn club komen er wel.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 22:15
    Linker rijtje is nu idd even niet belangrijk, maar eerst de veilige plaatsen bereiken. Er van uitgaande dat jij NAC een warm hart toe draagt denk en hoop ik dat we het beide wel gaan redden. Als ik de unieke sfeer en trouwe supporters bij NAC zie is dat alleen al een reden dat jullie het moeten redden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 22:28
    Ik draag NAC zeker een warm hart toe en ben ook aanwezig op de ZZ bij jullie tijden Groningen - NAC. Ik heb een goeie vriend wonen daar. Ik denk ook wel dat we beide het gaan redden. We zitten gewoon in een pittige fase. Maar als we daar uitkomen gaat het zeker goedkomen.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 22:39
    Oké, leuk man. Dan zwaaien we even😜 Ik zit AA onder het andere scorebord. Alle gekheid op een stokje, het moet gewoon goed komen voor beide. Succes en (niet te) veel plezier 😁 bij ons over 4 weken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 22:47
    Ik geniet er altijd wel van. We hebben elkaar een shirt gegeven met als afspraak: als nac wint moet hij het nac shirt aan en als groningen wint moet ik het groningen shirt aan. Vorig seizoen na de winst van nac hier in breda waren we de stad in gegaan. Ik was zo bezopen dat ik het Grunn shirt aantrok. Nou dat leverde fotos op kan ik je zeggen. AA, dat is links van de korte zijde? Ik wens jou hetzelfde, zolang het maar een leuke pot wordt 🤘👍
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 23:06
    Haha, leuk man! Loop jij 2 december mooi in een Groningen shirt😜 Maar is toch mooi dat je er zo mee om gaat. Klopt, AA is linksbovenin achter het doel tegen de hoofdtribune. Zitten daar met een vaste club vrienden waar we als snotneuzen ook al in de vroege jaren 80 het Oosterpark mee onveilig maakten. 😁 Laat de beste winnen op 2 december. 👊👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 23:27
    Schaam ik me niet voor, ik hou wel van een beetje gallen en gegald worden😂
    Ik ben 1 keer in het Oosterpark geweest. Jezus om bij dat stadion te komen was echt intimiderend. Succes chefke, dat de beste mogen......gelijkspelen?😋👊👍
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +272
    zaterdag 3 november 2018 om 23:43
    Gaat mij net zo. Beetje gezonde rivaliteit en humor hoort erbij. Kan ik goed hebben. Ja, het Oosterpark kon voor een vreemde idd wel intimiderend zijn. Toch denk ik vaak met weemoed terug aan die tijd. Heb daar mooie dingen meegemaakt wat voetbal betreft! Zie Ron Jans nog de 1-0 tegen Atletico maken in 1983😌. Maar goed, laten we er 2 december beide het beste van maken! 😀
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2081
    zaterdag 3 november 2018 om 20:40
    Het wordt leuk onderin!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5267
    zaterdag 3 november 2018 om 20:48
    Zo, gaat NAC weer over Groningen heen.
    Het word knap spannend onderin.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3351
    zaterdag 3 november 2018 om 21:11
    VP is zo overstuur van de overwinning van NAC dat het de keeper van de Bredanaars Biran noemt. Gekker moet het niet worden, VP...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zaterdag 3 november 2018 om 21:12
    Zo hoort het zaterdagavondje nac te zijn winnende goal op het eind en de juichende plastic bekertjes bier de lucht in... Geweldig gefeliciteerd nac fans
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 november 2018 om 21:12]
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 21:32
    Dank je wel man
    Vind ik leuk
    nacbreda1 +557
    zaterdag 3 november 2018 om 21:38
    Ohh man wat een ontlading na die goal! Ik ben zo blij! Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand met Illic want die hebben we zwaar nodig tegen Emmen volgende week!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    zaterdag 3 november 2018 om 21:46
    LEKKER NAC, WIJ GAAN NIET OP ZIJ!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws