Zoet geeft tip aan andere goalies: 'Soms beter dan bij doel te pielen met de bal'

    Zoet geeft tip aan andere goalies: 'Soms beter dan bij doel te pielen met de bal'

    zaterdag 3 november 2018 om 23:49

    Jeroen Zoet gaf na afloop van de gewonnen wedstrijd van PSV tegen Vitesse (1-0) toe dat hij blij was toen het laatste fluitsignaal klonk. De goalie sprak van een bevredigend resultaat in een rare week.

    "Elf wedstrijden, 33 punten; dat kunnen weinig teams zeggen in Europa. Ik ben blij dat we gewonnen hadden, ondanks dat het een rare week was. Uiteindelijk gaat het om winnen en dat hebben we gelukkig gedaan", aldus de sluitpost tegenover FOX Sports.

    "Vandaag hebben we in verdedigend opzicht denk ik goed gespeeld,maar door ons eigen toedoen gaven we Vitesse een aantal keer iets waardoor ze dachten dat er misschien een doelpunt inzat", vervolgt hij.

    Zoet stelt verder dat hij soms bewust voor de lange bal kiest in plaats van een verdediger in te spelen. "Dat is denk ik ook een wapen waar we dit jaar en ook vorige jaren aardige kansen uit hebben gecreëerd. (...) Je moet risico's afwegen. Misschien is het af en toe beter om de problemen te verleggen dan dicht bij het doel te pielen met die bal."

    Poll

    Wordt PSV kampioen?

    (5939 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +90691
    zaterdag 3 november 2018 om 23:52
    De beste staat altijd bovenaan. Of PSV er blijft staan ligt aan PSV zelf.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 23:55
    Kunnen er maar twee in Europa zeggen, Jeroen...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +5092
    zaterdag 3 november 2018 om 23:56
    PSG speelt ook in een Mickey Mouse competitie. Presteren wel een stuk beter in de CL.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172997
    zondag 4 november 2018 om 00:04
    goh das best raar he dat psg wel presteerd.........

    Van alle accountnamen die je tot dusver verzonnen hebt past deze uitmuntend bij je
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 00:39
    Wat een schijnheil ben jij toch. Oppertroll!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 01:36
    Ook? Eredivisie is geen Mickey Mouse competitie. En dat vind ik een feit! Bam
    Vind ik leuk
    barry m +352
    zondag 4 november 2018 om 02:25
    ga je psg met psv vergelijken? hahhahaha,
    neymar is al duurder dan de hele selectie van psv.
    Vind ik leuk
    Entombed +1170
    zondag 4 november 2018 om 08:08
    Ja... Maar het scheelt maar 1 letter.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:05
    Maar neymar is niet zo duur als Frenkie
    Vind ik leuk
    barry m +352
    zondag 4 november 2018 om 19:13
    hahahah dat klopt,
    frenkie word de nieuwe messi/cr7/neymar (all in one)
    die gaat dalijk zeker 900.000.000 koste op zijn minst
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:59
    Zij weten in ieder geval als club met grootste budget in de competitie WEL de verwachtingen waar te maken.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1448
    zaterdag 3 november 2018 om 23:58
    Voor de zoveelste keer met de hakken over de sloot. En hij is er nog trots op ook. Kijk, logisch dat hij er blij mee is, maar trots? Op die manier? Elke week weer?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 00:02
    Ik ben trots op mijn club. Dat het spel niet altijf even goed is heb ik geen invloed op.
    Het was wel spannend totdat Luuk scoorde want ja, dat puntenverlies komt er een keer, dit seizoen of het volgende...
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1448
    zondag 4 november 2018 om 00:09
    Je bent blij met de winst, snap ik. Maar het zit wel heel erg mee, hè?

    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 00:16
    Het zit juist tegen. Kijk hoe makkelijk Ajax de overwinningen uit het vuur sleept t.o.v. PSV.
    Ik wil ook wel eens achterover leunen i.p.v. op de puntje van m'n stoel te zitten zoals in de laatste twee weken...
    Vind ik leuk
    AZVork +165
    zondag 4 november 2018 om 02:17
    En dat zonder VAR.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:07
    Ja die zaten met zn alle al klaar om Ajax Willem 2 te beïnvloeden
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:06
    Gelukkig is PSV de enige club die continue mazzel heeft
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 01:38
    Georgie, altijd trots zijn zoals het hoort. PSV zal dit seizoen ook een mindere periode hebben maar dat geldt voor elke club. Ik ben blij met psv! Een club die het de afgelopen jaren beter doet als mijn ajax. Zonder PSV wordt het een stuk minder aan. Dit seizoen is nog niet afgelopen hehe
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +209
    zondag 4 november 2018 om 00:35
    Elke week weer 😂😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:08
    Aaltje is dit je nieuwe account jongen
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +209
    zondag 4 november 2018 om 13:06
    ?
    Vind ik leuk
    AZVork +165
    zondag 4 november 2018 om 02:17
    Doen ze goed. Op het laatste moment. Kan de VAR ze ook niet tegen werken. Een andere club is er al vaak genoeg mee geholpen. PSV wil de VAR graag uitsluiten en dien ze goed.
    Vind ik leuk
    barry m +352
    zondag 4 november 2018 om 19:28
    inderdaad elke week weer,
    dan mag je toch trots zijn?
    hoe er gevoetbalt word weet geen mens meer over 2 jaar maar dat ze kamioen zijn geworden wel en dat telt helaas alleen.

    boeruh
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 00:38
    Die blijven daar niet. Let maar op!
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1586
    zondag 4 november 2018 om 03:16
    Bizar zo'n verklaring, Barcelona werd achter elkaar kampioen maar Real won de CL en wereldbeker even zo vaak.

    PSV heeft een gemakkelijker programma dan Ajax en nu twee keer met de hakken over de sloot in de competitie en eruit vliegen in de beker, tegen Groningen was meer geluk dan eigen kunnen en tegen Vitesse heb je weer die Turk die zomaar rood geeft.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 07:10
    UtGrunn heb jij de wedstrijd wel gezien. "Die Turk die zomaar rood geeft" Die Turk heeft meerdere dingen niet goed gezien in de wedstrijd, maar deze rode kaart was gewoon 100% terecht. Als dit geen rood is dan kan je die kleur beter afschaffen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:09
    De Turk die zomaar iets afgeeft moet nog geboren worden
    Vind ik leuk
    Bruurke +477
    zondag 4 november 2018 om 08:01
    Een gemakkelijker programma.....
    even zo vaak.....

    Zelfs je vrouw neemt je niet serieus verwacht ik.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11771
    zondag 4 november 2018 om 08:39
    Is gewoon Gozybuyuk, die inderdaad misschien nationaliteiten / paspoorten heeft (en dat volkomen rechtmatig en terecht), die volledig terecht de rode kaart trok.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1586
    zondag 4 november 2018 om 12:37
    Een Turk al dan niet hier geboren en de Nederlandse nationaliteit verkregen voelt zich nog altijd Turk en zal het Turk zijn boven het Nederlander zijn verkiezen....Rotterdam weet er alles van. De rode kaart was totale onzin.
    Vind ik leuk
    barry m +352
    zondag 4 november 2018 om 03:21
    elke hond heeft een staart maar niet elke staart heeft een hond
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:10
    Wijs gesproken maat!!!!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11771
    zondag 4 november 2018 om 08:36
    Wel reeele analyse van Jeroen Zoet. Weinig tegengoals bij PSV.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1586
    zondag 4 november 2018 om 12:37
    In de CL 8 goals tegen, hoezo weinig?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +5092
    zaterdag 3 november 2018 om 23:54
    In de Mickey Mouse competitie ja. Hoe gaat het in Europa dan? Gaat hij dinsdag weer de fout in op dat niveau?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22006
    zaterdag 3 november 2018 om 23:58
    Ach weetje als wij in de mickey mouse league eerste staan moet de club met 5 ptn minder zich achter de oren krabben toch?:)
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +5092
    zondag 4 november 2018 om 00:02
    Niet als die bovenaan in hun CL poule staan.
    Vind ik leuk
    tannat +14096
    zondag 4 november 2018 om 00:47
    Zo loot iedereen wel eens een pretpoule...
    Vind ik leuk
    Youri99 +9445
    maandag 5 november 2018 om 16:30
    Als jullie nou eens een pretpoule zouden loten dan konden jullie ook nog wat punten voor het Nederlands voetbal pakken maar veel minder dan Osijek komen jullie ze helaas niet tegen...
    Vind ik leuk
    tannat +14096
    maandag 5 november 2018 om 21:02
    Hahaha ... nee, Ajax deed het lekker
    Vind ik leuk
    Youri99 +9445
    dinsdag 6 november 2018 om 13:11
    Ze hebben in ieder geval aangetoond de Europa League serieus te nemen getuige de finaleplaats.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 10:10
    Dus die 10 punten van afgelopen jaar waren wel een schande
    Ook geen beker gewonnen dat jaar en die is toch zo belangrijk volgens jullie.Dus gewoon afgelopen jaar dik afgebluft met al die centen
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +5092
    zondag 4 november 2018 om 10:11
    De enige schande vorig jaar was het niet halen van Europees voetbal. En daar was een goede reden voor.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 10:43
    Die schande is dit jaar door jullie weg gepoetst.En ik hoop dat jullie nog verder gaan komen.Maar die 33 punten met een bijna nieuw team nieuwe trainer en Brands weg. Is toch een opsteker voor psv. We zijn er nog niet.Maar we zitten wel op de goede weg.Wat ze er in Amsterdam ook van vinden. Veel plezier verder
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 00:03
    Zeker dat doen we ook, net zoals wij ons kunnen plaatsen voor de volgende ronde cl aankomende... wanneer laat psv weer een keer wat zien Europees? Wil niet erg vlotten op dat gebied
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22006
    zondag 4 november 2018 om 00:09
    Doen ze ook eens mee in Europa en meteen weer grote bek :)

    Vind ik leuk
    Psv1989 +2287
    zondag 4 november 2018 om 00:26
    Haha PSV ging nog niet zo lang geleden na de 8 ste finale en over won dat bijna helaas door penalty’s er uit geknikkerd, dus ja vond dat nog al een prestatie in een poul wat op papier veel moeilijker was dan waar Ajax nu in speelt, jij praat net of Ajax elk jaar Europees iets laat zien in de CL
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:13
    Maak je niet zo druk man als ze 1x verliezen ( en dat gaat vd week weer gebeuren ) komen ze 2 weken niet online. Dan kunnen we weer over voetbal praten i.p.v. over hoe geweldig ze zijn hoe duur frenk is en hoe waanzinnig sterk ze zijn eigenlijk te sterk om mee te doen aam de CL
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2287
    zondag 4 november 2018 om 10:20
    Hahaha idd
    Vind ik leuk
    Afrotrap +108
    zondag 4 november 2018 om 02:40
    Kleuter
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 10:24
    Pas maar op dat je reactie niet verwijderd word er zit een fanatieke stagiair op de zondag ochtend
    Vind ik leuk
    Talentscout +1197
    zaterdag 3 november 2018 om 23:54
    Lange ballen snel thuis. Zoals het een echte subtopper betaamt maakt de spanning veel goed.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172997
    zaterdag 3 november 2018 om 23:56
    nog maar 1 team zoetje en die pakken jullie ook nog , op naar de 102 punten
    Vind ik leuk
    Wim59 +131
    zondag 4 november 2018 om 00:04
    In europa 1 zielig puntje, uit de beker en vanavond ook gewoon weer bagger voetbal dat is psv.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172997
    zondag 4 november 2018 om 00:17
    al 13 maanden op plek 1 , dat is psv wimke
    Vind ik leuk
    AZVork +165
    zondag 4 november 2018 om 02:20
    Nee. Wij stonden begin van de competitie toch echt bovenaan. Onze doelstelling was al snel bereikt.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:03
    Tis jullie gegund. Zolang wij 12 mei na speelronde 34 maar bovenaan staan.
    Vind ik leuk
    AZVork +165
    zondag 4 november 2018 om 02:19
    Calimero😅
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    zondag 4 november 2018 om 00:07
    Nou nee; daar zitten we als keepers op te wachten.
    Bijlow heeft al geluisterd.
    Vind ik leuk
    Kuip +8070
    zondag 4 november 2018 om 00:30
    Die laatste zin spreekt mij zeer aan. In Nederland is het de laatste jaren usance geworden om zgn op te bouwen waarbij de keeper een van de verdedigers aanspeelt. Dit leidt meermaals tot levensgevaarlijke situaties. De verdedigers in ons land zijn zo zwak dat de enige oplossing is de bal weer terug te spelen naar de keeper of het probleem te verplaatsen naar een andere verdediger. En dit gaat eindeloos door. Zonde van de tijd en vreselijk saai.
    Het valt me op dat ze in het buitenland de bal nauwelijks terugspelen op de keeper. Bij ons ongeveer 100 keer per wedstrijd.
    Trainers zouden het moeten verbieden.
    Verder is het zo dat opbouwen van achteruit slechts is weggelegd voor de groten der aarde. Barcelona en City kunnen dat wel. In ons land moeten we het voorbeeld van Zoet volgen. Een lange peer naar voren.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7072
    zondag 4 november 2018 om 01:57
    Toch vreemd dat iemand die zelf het meest tips kan gebruiken, anderen ervan gaat voorzien.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +536
    zondag 4 november 2018 om 02:24
    Ik denk niet dat keeper op een tip van zoet staan te wachten. In de CL ziet iedereen dat jij ondergeschikt bent!
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 02:24]
    Vind ik leuk
    Elchucky +166
    zondag 4 november 2018 om 02:45
    Dankzij zoet pakte psv een punt tegen spurs en al genoeg bewezen paar jaar terug in CL
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 03:03
    Zoet speelde gewoon top tegen Barca en Tottenham. En iedereen ziet ook dat Zoet dé reden is waarom PSV CL speelt. Zonder hem hadden ze er niet gestaan.
    Vind ik leuk
    Trekhaas +77
    zondag 4 november 2018 om 07:46
    De lange bal een wapen....

    Hij heeft gewoon geen verdediger staan die hij dusdanig vertrouwt om hem de bal in de voeten te spelen...
    Vind ik leuk
    Bullshit +1418
    zondag 4 november 2018 om 10:29
    Heb je al een vriendin gevonden?
    Het trekken slaat op je hoofd en tast je verstandelijke vermogens aan.
    Vind ik leuk
    onbemind +259
    zondag 4 november 2018 om 08:52
    PSV heeft geluk dat Zoet af en toe nog een bal pakt, maar het voetbal
    is niet om aan te zien. In Eindhoven is een kinderhand gauw gevuld.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 09:52
    Kunt inderdaad de bal het beste zo ver mogelijk van Zoet houden.
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zondag 4 november 2018 om 10:06
    Weinig teams kunnen ook zeggen dat ze verliezen van RKC en niet in de CL winnen
    Vind ik leuk
    rinirat +2694
    zondag 4 november 2018 om 10:36
    Hele onzekere keeper ,indien hij onder druk komt maakt hij grote fouten..
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9802
    zondag 4 november 2018 om 11:59
    Mag je trots op zijn Zoet.

    Kunnen inderdaad maar weinig topclubs in Europa zeggen dat ze zolang ongeslagen op plek 1 staan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws