VP's Elftal van de Week: Ajax en Groningen hofleverancier, één PSV'er

    VP's Elftal van de Week: Ajax en Groningen hofleverancier, één PSV'er

    maandag 5 november 2018 om 10:00

    Ajax en FC Groningen zijn met twee spelers hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. De rest van het elftal bestaat uit spelers van zes verschillende clubs.

    Eduardo (Vitesse)
    Vaak een grabbelaar, maar Eduardo kan wel dégelijk uitstekend keepen. Dat bewees de Chelsea-huurling in de uitwedstrijd van Vitesse tegen PSV, dat slechts één keer tot scoren kwam.

    Daley Blind (Ajax)
    In alles straalt Blind uit dat hij lekker in zijn vel zit. De Ajax-verdediger was tegen Willem II de baas over elke situatie. Dat heeft een positief effect op elke ploeg.

    Willem Janssen (FC Utrecht)
    Het gaat goed met FC Utrecht, mede door de bijdrage van Janssen. De aanvoerder was tegen ADO Den Haag weer trefzeker. Utrecht is nu al zeven wedstrijden ongeslagen.

    Nicolás Tagliafico (Ajax)
    Vrijwel elke aanval van Ajax tegen Willem II liep over de linkerkant. Op het veld is duidelijk te zien dat elke Ajacied graag de bal inlevert bij de Argentijn - en dat is een groot compliment voor een linksback.

    Diego Palacios (Willem II)
    De enige Willem II'er die tegen Ajax een dikke voldoende haalde. Vooral in de tweede helft, waarin hij onder meer David Neres aan banden legde, speelde de negentienjarige Ecuadoriaan sterk.

    Mark Diemers (Fortuna Sittard)
    Benutte twee penalty's, waardoor Fortuna Sittard met ruime cijfers won van PEC Zwolle (3-0). Hij is de eerste Fortuna-speler sinds Mark van Bommel in 1998 die in de Eredivisie in één wedstrijd twee keer trefzeker is vanaf de stip.

    Mats Seuntjens (AZ)
    Begon tegen De Graafschap voor de tweede week op rij in de spits en betaalde het vertrouwen van trainer John van den Brom terug. Met een doelpunt schonk hij AZ de zege.

    Ritsu Doan (FC Groningen)
    Wat kan hij voetballen... Doan speelde een ijzersterke wedstrijd tegen Excelsior en maakte een fantastische goal. Dat zal de buitenlandse (top)clubs niet zijn ontgaan.

    Mimoun Mahi (FC Groningen)
    Met de driehoek Mahi-Cassierra-Doan is het vrijwel zeker dat Groningen binnenkort van de laatste plaats af is. Eerstgenoemde was tegen Excelsior goed voor een doelpunt en assist.

    Hirving Lozano (PSV)
    Is misschien niet zo beslissend als vorig seizoen, maar Lozano gaf zaterdagavond wél de belangrijke assist op matchwinner Luuk de Jong. De Mexicaan is ontegenzeggelijk één van de beste spelers in de Eredivisie.

    Mitchell te Vrede (NAC Breda)
    Staat bij NAC vaak op een eiland staat, zo ook zaterdagavond tegen Heracles. Dan is het wachten op dat ene moment. Met een briljante ingeving hielp hij zijn ploeg aan drie belangrijke punten.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1368 stemmen)

    Plaats een reactie

    Romo +876
    maandag 5 november 2018 om 10:06
    Zoooo niet 1 Feyenoorder????
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    maandag 5 november 2018 om 10:10
    daar worden de lampen van geleend om deze spelers in de schijnwerpers te zetten
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    maandag 5 november 2018 om 10:17
    De dag na de inhaalwedstrijd dan staat Feyenoord met 11 spelers in het elftal van de week.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 10:39
    Hoho, minder dan elf want Understall is beter dan Bijlow...
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    maandag 5 november 2018 om 11:07
    Maar Understall krijgt er 6 tegen, kom je echt niet in het elftal hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:11
    Even afwachten...
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    maandag 5 november 2018 om 11:19
    Maar met Mats Seuntjes
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 10:09
    Daley Blind wat een topper is die man!!!
    Vind ik leuk
    benny-boys +1243
    maandag 5 november 2018 om 13:11
    Daley, die samen met zijn vader gezorgd heeft dat het Ned. Elftal er
    niet bij was????
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 14:05
    Nadat Guus Hiddink de start had ingezet en Zoet met al zijn blunders de boel heeft afgemaakt, die ja
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 5 november 2018 om 10:09
    Wat was Blind weer goed en wat zijn we toch blij met hem.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    maandag 5 november 2018 om 10:11
    Blind speelde goed, maar tegen kleinere clubs kan dat ook wel.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 5 november 2018 om 12:17
    Ook inderdaad. Tegen de grote clubs in de Champions League is hij óók heel goed.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    maandag 5 november 2018 om 12:21
    Om eerlijk te zijn vind ik hem iets minder, dan sluipen er foutjes in die gelukkig nog niet afgestraft worden.

    Maar jullie hebben toch nog geen grote clubs gehad? ;-) (plaagstootje he)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 5 november 2018 om 12:30
    Oke ik geef je gelijk, vergeleken met Ajax waren het maar kleintjes ;)
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    maandag 5 november 2018 om 13:09
    aaah heerlijk dit :)

    Succes tegen Benfica maat!
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    maandag 5 november 2018 om 10:09
    Heeft Luuk niet meer recht op deze plaats dan Lozano?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 10:10
    Onbegrijpelijk dat Darfalou hier niet tussen staat was in zijn eentje een plaag voor de psv verdediging terwijl lozano op die assist na niets heeft laten zien
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    Edenees80 +173
    maandag 5 november 2018 om 14:36
    Haha.. Je kijkt een beetje door een geel zwarte bril. Doe ik soms ook hoor, niet erg. Maar een spits wordt afgerekend op doelpunten.. Inzet en ijver kon je Darfalou niet ontzeggen..
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:31
    Uiteraard maar het gaat erom dat je een goede wedstrijd hebt gespeeld wat ik van heel psv nou niet echt kan zeggen waar darfalou wel gewoon goed speelde
    Vind ik leuk
    Kaar +896
    maandag 5 november 2018 om 10:13
    Tssss geen Feyenoorder en ik zag bij de statistieken dat we 100% balbezit hadden 🤔
    Vind ik leuk
    Dani82 +1960
    maandag 5 november 2018 om 11:10
    Nou ze stonden niet bepaald in de schijnwerpers bij feyenoord gisteren ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 10:14
    Met 2 spelers hofleverancier, hoe gek moet het worden ?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 10:17
    En wie bedient de lichtmasten van dit elftal?
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    maandag 5 november 2018 om 10:19
    En maar door zeiken over Blind. Hij speelde wederom zeer goed. Top aanwinst.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 10:23
    Ik begrijp niet dat Lozano genomineerd is voor speler van de week. Krijgt waarschijnlijk extra punten voor zijn rol als matennaaier. Voor de zoveelste keer dat hij met zijn toneelstukjes de scheidsrechter beïnvloedt tot het geven van een rode kaart terwijl hij niet of nauwelijks geraakt wordt door een tegenstander en maar blijft doorrollen na een vermeende overtreding. Schande voor de voetbalwereld en natuurlijk het scheidsrechterscorps dat daar maar wat graag meer beide voeten intrapt
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 5 november 2018 om 10:28
    Welke psv-er hadden ze er dan in moeten zetten? Als je er geen psv-er in zet wordt het een lange klachtenregen vanuit eindhoven en omstreken...
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 5 november 2018 om 10:27
    Blind speelt de laatste tijd alsof hij vroeger nooit zelfvertrouwen had, en nu wel. Niet meer van die voorzichtige dingetjes, maar resoluut. Ik hoop dat hij dit internationaal ook waar kan gaan maken.
    Vind ik leuk
    Koeien +2600
    maandag 5 november 2018 om 10:30
    hahaha Grunn in het elftal van de week. Doan speelde natuurlijk weer lekker, maar ik ben nog steeds niet overtuigd van Cassiera.

    Was natuurlijk een mooi doelpunt, maar ik heb hem verder niet veel gezien tijdens de wedstrijd en wat ie tot nogtoe heeft gespeeld was ook nog niet bijzonder.

    Mahi is als altijd wel lekker bezig, maar waarop hij op z'n 20e nog veelbelovend was, zit er nog niet de vooruitgang in die hem een topper voor de ED danwel het buitenland laat worden.

    Al met al wel hoopvol voor de FC, na een totaal rampzalig begin van het seizoen en 2 jaar Faber, zit er eindelijk weer wat voetbal in het team.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    maandag 5 november 2018 om 10:40
    Cassierra staat ook niet in het elftal van de week, dus weet niet waarom je over hem begint.
    Vind ik leuk
    Koeien +2600
    maandag 5 november 2018 om 11:05
    ik doelde meer op het commentaar in het artikel:

    "Met de driehoek Mahi-Cassierra-Doan is het vrijwel zeker dat Groningen binnenkort van de laatste plaats af is."

    Van Mahi en Doan geloof ik het wel, van Cassiera ben ik dus nog niet zo overtuigd.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    maandag 5 november 2018 om 11:07
    Ahh oke, excuses. Ik denk dat hij er wel gaat komen, heeft veel blessures gehad waardoor hij weinig heeft gespeeld, zal gewoon een beetje tijd nodig hebben.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6774
    maandag 5 november 2018 om 10:44
    PSV komt voorlopig niet meer in de lijst voor, de winter dip zit erin.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1243
    maandag 5 november 2018 om 15:27
    Dan heeft Ajax al een 4 jarige dip en gaat nu voor een jubileum van 5 jaar.
    Vind ik leuk
    bergerac +30
    maandag 5 november 2018 om 10:55
    Valt me tegen dat er niemand van Heerenveen in staat...……………..
    Vind ik leuk
    Toppert +1704
    maandag 5 november 2018 om 10:56
    Doan... lekker spellertje hoor. Niet alleen die goal was van grote klasse, maar die jongen is zo moeilijk van de bal af te krijgen. Heeft daarin een beetje de klasse die Messi ook heeft. Als tegenstander ben je altijd net te laat. Je knippert 1 keer met je ogen en het balletje is al weer vertrokken bij Doan. Er is maar 1 Messi, dus daar geen twijfel over. Maar je ziet in alles dat deze jongen groot kan worden. Net als Suarez destijds, moet hij nog heel veel stappen maken. Maar ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax hem voor pakweg 10 miljoen haalt, hij twee jaar later voor minimaal het vijfvoudige doorverkocht gaat worden aan een EU topclub.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 5 november 2018 om 11:03
    Met de driehoek Mahi-Cassierra-Doan is het vrijwel zeker dat Groningen binnenkort van de laatste plaats af is.

    Dat is zeer zeker. De gifbeker in Groningen is eindelijk leeg en de weg omhoog is ingezet. De gouden driehoek van het Noorden.
    Vind ik leuk
    Er Jé +25
    maandag 5 november 2018 om 11:10
    Eduardo vaak een grabbelaar? Dat zou ik maar veranderen in “soms een grabbelaar”.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:12
    Doan is niet meer te betalen voor de nederlandse clubs nu dortmund, city, cska en roma vergaande intresse hebben. Die is gevlogen in de winter. Al schijnt dortmund hem nog een half jaar wil laten rijpen in de eredivisie dat zou ideaal zijn.
    Vind ik leuk
    De Hout +1752
    maandag 5 november 2018 om 11:54
    Alleskunner Mats Seuntjens. Koning!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 5 november 2018 om 12:13
    Ik vind dat Stokkers van Fortuna meer recht had op elftal van de week dan wie i n de voorhoede dan ook deze week. Scoorde binnen 3 minuten en Fortuna kreeg 2 penalty's door goede acties van hem waar hij 2 keer werd neergehaald.maar mag de pret niet drukken want belangrijke 3 punten zijn binnen en zo houden we gat met de bodem van de eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk